Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Rendszerfelügyelet és virtualizáció magasfokon Köszöntő és áttekintés Budai Péter Microsoft Magyarország Biztonsági vezető TechNet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Rendszerfelügyelet és virtualizáció magasfokon Köszöntő és áttekintés Budai Péter Microsoft Magyarország Biztonsági vezető TechNet."— Előadás másolata:

1 Rendszerfelügyelet és virtualizáció magasfokon Köszöntő és áttekintés Budai Péter Microsoft Magyarország Biztonsági vezető TechNet programmenedzser System Center, virtualizáció és Forefront termékmenedzser

2 A mai nap programja

3 Tananyagok – mi van a DVD-n? Dokumentumok, eszközök, alkalmazások, magyar nyelvű screencastok −Hyper-V −System Center Virtual Machine Manager −System Center Operations Manager −System Center Configuration Manager A kapcsolódó brossúrát mindenkinek postán kiküldjük az eseményt követően

4 Tananyagok – mi van a weben? Virtualizáció TechNet szeminárium – tananyag Virtualizáció TechNet szeminárium – tananyag System Center mélyvíz (Informatika Tisztán előadás) – tananyag System Center mélyvíz (Informatika Tisztán előadás) – tananyag System Center Configuration Manager tananyag System Center Configuration Manager tananyag A Windows Server 2008 R2 mélyvíz esemény teljes tananyaga (ezen belül: 2. előadás - A mindent átható virtualizáció) A Windows Server 2008 R2 mélyvíz esemény teljes tananyaga2. előadás - A mindent átható virtualizáció

5 Felügyelet Microsoft virtualizáció: teljes megoldás Szerver-virtualizáció Profil- virtualizáció Dokumentumok átirányítása Kapcsolat nélküli fájlok Desktop- virtualizáció MED-V Windows Enterprise Centralized Desktop Virtual Desktop Infrastructure Alkalmazás- virtualizáció APP-V Prezentáció- virtualizáció Remote Desktop Services

6 A System Center termékcsalád Server Management Suite Enterprise/Datacenter

7 Hardver- és szoftverleltát Automatizált provizionálás Változáskezelés és frissítéskezelés Proaktív monitorozás Alkalmazások és szolgáltatások felügyelete, szolgáltatási szintek biztosítása Heterogén rendszerek felügyelete és testreszabhatóság Részletes jogosultság- delegálás Központosított biztonsági auditálás Biztonsági és hozzáférési szabályok definiálása és betartatása A szolgáltatások üzleti folytonosságának biztosítása Mentés és visszaállítás Katasztrófa- elhárítás Konfiguráció- kezelés Monitorozás és hibaelhárítás Megfelelőség Adatvédelem és visszaállítás Szerverfelügyelet – mi a feladat?

8 Hardver/szoftver leltár Monitorozás IncidenskezelésProblémakezelésKonfiguráció-kezelésFrissítéskezelésVáltozáskezelés Provizionálás Mentés és visszaállítás Szolgáltatás-felügyelet Szolgáltatási szintek biztosítása Hibatűréskatasztrófa-elhárítás Auditálás és megfelelőség Hardver/szoftver leltár Monitorozás IncidenskezelésProblémakezelésKonfiguráció-kezelésFrissítéskezelésVáltozáskezelés Provizionálás Mentés és visszaállítás Szolgáltatás-felügyelet Szolgáltatási szintek biztosítása Hibatűréskatasztrófa-elhárítás Auditálás és megfelelőség Ugyanazok az igények és a folyamatok! HardverHardver OSMicrosoftUnixLinuxOSMicrosoftUnixLinux Fizikai HardverHardver Hypervisor ESX / Hyper-V Hypervisor Virtuális OS WindowsWindowsLinuxLinux WindowsWindowsWindowsWindows LinuxLinux WindowsWindows Virtuális AlkalmazásokAlkalmazások AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazásAlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazásAlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásokAlkalmazások Server Management Suite Enterprise / Datacenter AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazásAlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazás

9 Server Management Suite Tartalma: −System Center Operations Manager −System Center Configuration Manager −System Center Virtual Machine Manager −System Center Data Protection Manager −Újdonság: Opalis, System Center Service Manager EnterpriseDatacenter Szerverenként Legfeljebb 4 virtuális gép Processzoronként (Minimum 2 processzor) Korlátlan virtuális gép Server Management Suite

10 A System Center család új tagjai Lepenye Tamás Rendszermérnök Microsoft Magyarország

11 System Center + Opalis Folyamat automatizáció Az IT folyamat automatizáció (IT Process Automation, ITPA), más nevén Run Book Automation (RBA) egy képesség, amelynek segítségével az IT felügyeleti eszközök közös folyamatokba integrálhatók

12 Eseménykezelés Service Desk CMDB Konfiguráció Virtuális környezet Biztonság Adattárolás Kiszolgálók Hálózat Folyamatok IT szakterületeken belül Hibakeresés és diagnózis A service desk és az IT eszközök integrációja CI és eszközadatbázis frissítés Audit koordináció, megfelelés és változás Életciklus kezelés Frissítés, Felhasználó beléptetés, Jelszókezelés Létrehozás, ellenőrzés, felügyelet & megszüntetés IT Szakterület Szakterület folyamat

13 Eseménykezelés Service Desk CMDB Konfiguráció Virtuális környezet Biztonság Tárolás Szerver Hálózat Folyamatok az IT szakterületek között IT szakterület Folyamatok Incidens kezelés Változás & Megfelelés Létrehozás Virtuális szolgáltatás felügyelet Cloud Computing

14 Eseménykezelés Service Desk CMDB Konfiguráció Virtuális környezet Biztonság Tárolás Szerver Hálózat Automatizált folyamatok IT szakterület VM Létrehozási folyamat A Virtual Machine Manager 2008 R2 Integrációs csomag jelenleg még nem RTM Monitor Service request Stop VM Update request Update request Update & close request Clone new VM Update properties Remove from Ops Manager Test VMDeploy Applications Verify Application Add to Ops Manager Create CI Retire CI Create incident Detach Storage Detach Network Adapter

15 Service Manager Operations Manager Workflow + Data Bus Incident Triage With Automation New Event Details Verify Fault Run DiagnosticCI & Related Service Data Diagnostic Results CI & Effected Service Data SD1 Incident ID Verification Result SD1 Incident Details SD2 Incident ID SD1 Incident ID SD2 Incident ID BMC Remedy Service Desk Lookup CI Event Details Fault Verification Diagnostic Results Test & Diagnostics Infrastructure Configuration Manager

16 11 The Opalis Solution Action ServersData Store (Run processes) GUI (Store process logic)(Design, manage, report) Opalis Components Workflow Designer Operator’s Console Integration Packs Integration Packs Process Catalogs Automation Platform Incident Mgmt Change & Compliance Server/Service Management (physical + virtual) Asset - CMDB Backup Config mgmt Event mgmt Network Provisioning Security Service Desk Storage Virtual

17 Opalis Consoles

18 Workflow Process Designer Documented, end to end process view Drag and drop GUI workflow designer Branching and parallel processing Documented, end to end process view Drag and drop GUI workflow designer Branching and parallel processing

19 Developing Workflows Form-based dialogs No hard-wired scripts No programming knowledge required Form-based dialogs No hard-wired scripts No programming knowledge required

20 Opalis Data Bus Full line as a string Category

21 Integration Pack Gyártó-specifikus csomagok Az öszes adat, séma és mező automatikus Az integrációt a Microsoft támogatja és frissíti Gyártó-specifikus csomagok Az öszes adat, séma és mező automatikus Az integrációt a Microsoft támogatja és frissíti

22 Opalis Integration Pack-ek BladeLogic Operations Manager BMC Atrium CMDB BMC Event Manager BMC PATROL BMC Remedy ARS CA AutoSys CA eHealth CA NSM CA Service Desk CA Spectrum EMC Smarts InCharge FTP HP Asset Manager HP iLO HP OpenView Operations HP OpenView Service Desk HP Service Manager HP Network Node Manager IBM Tivoli NetCool / OMNIbus IBM Tivoli Enterprise Console IBM Tivoli Storage Manager Microsoft Active Directory Microsoft Systems Management Server Microsoft Operations Manager Microsoft Configuration Manager* Microsoft Virtual Machine Manager* Microsoft Service Manager* Symantec Net Backup VMware vSphere * 2010-ben várható

23 CSATOLÓKCSATOLÓK Eszközkezelés Önkiszolgálás IT BI Szolgáltatás-szint felügyelet Megfelelés és kockázat kezelés Service Manager 2010 Automate and Deploy Capacity and Utilization Inventory and Usage Alert Management Portál Munka- folyamatok Tudásbázis Adattárház CMDB Testreszabás Változás és kiadás Active Directory

24 A Service Manager és a MOF

25 Integrált System Center CMDB System Center közös séma −Az objektum modell a SCOM-on alapul −Az IT eszközök és szolgáltatások Configuration Item-ek (CIs) −Az incidensek, változási kérelmek és a problémák „Work Item”-ek (WI ) Configuration Management Database (CMDB) képességek: −Csatolókon keresztül szinkronizálódnak az adatok a külső rendszerekből −CI-k létrehozása, frissítése −Kapcsolatok létrehozása a CI-k, WI-k, IT személyzet és az Active Directory® Domain Services (AD DS) felhasználók között −CI-k változásának automatikus nyomon követése −Szolgáltatás-definíció és összerendelés Integrált | Hatékony| Üzlethez igazított Kapcsolatok

26 Incidens kezelés Az adatközpont szolgáltatások működésének megőrzése, hiba esetén gyors helyreállítás Folyamatok vezérlése −Eszkaláció −Értesítések Testreszabható sablonok Tudásbázis & Előzmények Automatikus incidens létrehozás −Desired Configuration Monitor (DCM) hibákból −Operations Manager riasztásokból −Beérkező levelekből −Önkiszolgáló portálból

27 Probléma menedzsment Az informatikai problémák azonosítása és nyomon követése Probléma WI létrehozása hasonló incidensekből Az incidensek és a változás-kérelmek hozzárendelése problémákhoz Az incidensek automatikus megoldása a hozzárendelt probléma esetén

28 Tudás kezelése A megoldási idő lerövidítése Tudásbázis cikkel −Ügyfél, Partner és Elemzők által készített tartalom −A helyi tartalom külső tartalomra utalhat −Végfelhasználói és Elemzői nézet −Értékelési lehetőség Keresés a tudásbázisban −Teljes szöveg, kulcsszavak, kategóriák −Kapcsolódó incidensek, változási kérelmek, problémák Konzolos és webes felület

29 Változások kezelése A hibák minimalizálása és a kockázatok csökkentése Tipikus változási modellek −Standard, Meghatározó, Sürgős… −Ellenőrzések (Review) és kézi tevékenységek (Manual activities) Testreszabható sablonok Folyamatok és értesítések Elemző (analyst) portál −Jóváhagyások weben keresztül A változási kérelmek összerendelése az incidensekhez, problémákhoz és CI-khez

30 Exchange WS 2008 Windows 7 Szabályozási dokumentumok Governance, Risk & Compliance GRC= Az USA GDP 8%-a ($1 Trillió) $7000 költség / alkalmazott Jelentés Ellenőrzési célok

31 Záró gondolatok A virtualizáció mindent áthat – stratégia megalkotásával készülhetünk fel a fogadására A Microsoft alap-platformja stabil, skálázható, funkció-gazdag és nagyvállalati felhasználásra készült – de ezt döntse el, próbálja ki mindenki saját maga, kételkedni szabad! Az üzlet szolgáltatásokban tud gondolkodni – tegyük mi is ezt! Nem két rendszerről beszélünk (fizikai/virtuális), hanem egyről, ugyanazok az üzemeltetési folyamatok szükségesek – nézzük a teljes képet! Microsoft-alapokon nagyon hasonló eszközök állnak rendelkezésre a szerver és a kliensfelügyelet biztosítására Az igazán alacsony TCO-t a jó rendszerfelügyelet biztosítja, nem önmagában a virtualizáció A virtualizáció érinti a licencelést, akkor is ha más a hypervisor szállító

32 Szolgáltatásfelügyelet esemény (TechNet IT vezetőknek) Időpont: március 5. 9:30-14:15 Helyszín: Microsoft Magyarország Előadók: Budai Péter, Lepenye Tamás, Schäffer András, Tóth Sándor Extra előadás: Microsoft szoftverek licencelése virtuális környezetben

33


Letölteni ppt "Rendszerfelügyelet és virtualizáció magasfokon Köszöntő és áttekintés Budai Péter Microsoft Magyarország Biztonsági vezető TechNet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések