Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szolgáltatás-felügyelet: Az IT kimutatható értéke Köszöntő és áttekintés Budai Péter Microsoft Magyarország Biztonsági vezető TechNet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szolgáltatás-felügyelet: Az IT kimutatható értéke Köszöntő és áttekintés Budai Péter Microsoft Magyarország Biztonsági vezető TechNet."— Előadás másolata:

1 Szolgáltatás-felügyelet: Az IT kimutatható értéke Köszöntő és áttekintés Budai Péter Microsoft Magyarország Biztonsági vezető TechNet programmenedzser System Center, virtualizáció és Forefront termékmenedzser

2 A mai nap programja

3 Tananyagok – mi van a DVD-n? • Dokumentumok, eszközök, alkalmazások, magyar nyelvű screencastok −Hyper-V −System Center Virtual Machine Manager −System Center Operations Manager −System Center Configuration Manager

4 Tananyagok – mi van a weben? • Virtualizáció TechNet szeminárium – tananyag Virtualizáció TechNet szeminárium – tananyag • System Center mélyvíz (Informatika Tisztán előadás) – tananyag System Center mélyvíz (Informatika Tisztán előadás) – tananyag • System Center Configuration Manager tananyag System Center Configuration Manager tananyag • A Windows Server 2008 R2 mélyvíz esemény teljes tananyaga (ezen belül: 2. előadás - A mindent átható virtualizáció) A Windows Server 2008 R2 mélyvíz esemény teljes tananyaga2. előadás - A mindent átható virtualizáció

5 Felügyelet Microsoft virtualizáció: teljes megoldás Szerver-virtualizáció Profil- virtualizáció Dokumentumok átirányítása Kapcsolat nélküli fájlok Desktop- virtualizáció MED-V Windows Enterprise Centralized Desktop Virtual Desktop Infrastructure Alkalmazás- virtualizáció APP-V Prezentáció- virtualizáció Remote Desktop Services

6 A System Center termékcsalád Server Management Suite Enterprise/Datacenter

7 Hardver- és szoftverleltát Automatizált provizionálás Változáskezelés és frissítéskezelés Proaktív monitorozás Alkalmazások és szolgáltatások felügyelete, szolgáltatási szintek biztosítása Heterogén rendszerek felügyelete és testreszabhatóság Részletes jogosultság- delegálás Központosított biztonsági auditálás Biztonsági és hozzáférési szabályok definiálása és betartatása A szolgáltatások üzleti folytonosságának biztosítása Mentés és visszaállítás Katasztrófa- elhárítás Konfiguráció- kezelés Monitorozás és hibaelhárítás Megfelelőség Adatvédelem és visszaállítás Szerverfelügyelet – mi a feladat?

8 Hardver/szoftver leltár Monitorozás IncidenskezelésProblémakezelésKonfiguráció-kezelésFrissítéskezelésVáltozáskezelés Provizionálás Mentés és visszaállítás Szolgáltatás-felügyelet Szolgáltatási szintek biztosítása Hibatűréskatasztrófa-elhárítás Auditálás és megfelelőség Hardver/szoftver leltár Monitorozás IncidenskezelésProblémakezelésKonfiguráció-kezelésFrissítéskezelésVáltozáskezelés Provizionálás Mentés és visszaállítás Szolgáltatás-felügyelet Szolgáltatási szintek biztosítása Hibatűréskatasztrófa-elhárítás Auditálás és megfelelőség Ugyanazok az igények és a folyamatok! HardverHardver OSMicrosoftUnixLinuxOSMicrosoftUnixLinux Fizikai HardverHardver Hypervisor ESX / Hyper-V Hypervisor Virtuális OS WindowsWindowsLinuxLinux WindowsWindowsWindowsWindows LinuxLinux WindowsWindows Virtuális AlkalmazásokAlkalmazások AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazásAlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazásAlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásokAlkalmazások Server Management Suite Enterprise / Datacenter AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazásAlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazás

9 Server Management Suite • Tartalma: −System Center Operations Manager −System Center Configuration Manager −System Center Virtual Machine Manager −System Center Data Protection Manager −Újdonság: Opalis, System Center Service Manager EnterpriseDatacenter Szerverenként Legfeljebb 4 virtuális gép Processzoronként (Minimum 2 processzor) Korlátlan virtuális gép Server Management Suite

10 System Center + Opalis Folyamat automatizáció Az IT folyamat automatizáció (IT Process Automation, ITPA), más nevén Run Book Automation (RBA) egy képesség, amelynek segítségével az IT felügyeleti eszközök közös folyamatokba integrálhatók

11 Eseménykezelés Service Desk CMDB Konfiguráció Virtuális környezet Biztonság Adattárolás Kiszolgálók Hálózat Folyamatok IT szakterületeken belül Hibakeresés és diagnózis A service desk és az IT eszközök integrációja CI és eszközadatbázis frissítés Audit koordináció, megfelelés és változás Életciklus kezelés Frissítés, Felhasználó beléptetés, Jelszókezelés Létrehozás, ellenőrzés, felügyelet & megszüntetés IT Szakterület Szakterület folyamat

12 Eseménykezelés Service Desk CMDB Konfiguráció Virtuális környezet Biztonság Tárolás Szerver Hálózat Folyamatok az IT szakterületek között IT szakterület Folyamatok Incidens kezelés Változás & Megfelelés Létrehozás Virtuális szolgáltatás felügyelet Cloud Computing

13 Eseménykezelés Service Desk CMDB Konfiguráció Virtuális környezet Biztonság Tárolás Szerver Hálózat Automatizált folyamatok IT szakterület VM Létrehozási folyamat A Virtual Machine Manager 2008 R2 Integrációs csomag jelenleg még nem RTM Monitor Service request Stop VM Update request Update request Update & close request Clone new VM Update properties Remove from Ops Manager Test VMDeploy Applications Verify Application Add to Ops Manager Create CI Retire CI Create incident Detach Storage Detach Network Adapter

14 Service Manager Operations Manager Workflow + Data Bus Incident Triage With Automation New Event Details Verify Fault Run DiagnosticCI & Related Service Data Diagnostic Results CI & Effected Service Data SD1 Incident ID Verification Result SD1 Incident Details SD2 Incident ID SD1 Incident ID SD2 Incident ID BMC Remedy Service Desk Lookup CI Event Details Fault Verification Diagnostic Results Test & Diagnostics Infrastructure Configuration Manager

15 11 The Opalis Solution Action ServersData Store (Run processes) GUI (Store process logic)(Design, manage, report) Opalis Components Workflow Designer Operator’s Console Integration Packs Integration Packs Process Catalogs Automation Platform Incident Mgmt Change & Compliance Server/Service Management (physical + virtual) Asset - CMDB Backup Config mgmt Event mgmt Network Provisioning Security Service Desk Storage Virtual

16 Opalis Consoles

17 Workflow Process Designer • Documented, end to end process view • Drag and drop GUI workflow designer • Branching and parallel processing • Documented, end to end process view • Drag and drop GUI workflow designer • Branching and parallel processing

18 Developing Workflows • Form-based dialogs • No hard-wired scripts • No programming knowledge required • Form-based dialogs • No hard-wired scripts • No programming knowledge required

19 Opalis Data Bus Full line as a string Category

20 Integration Pack • Gyártó-specifikus csomagok • Az öszes adat, séma és mező automatikus • Az integrációt a Microsoft támogatja és frissíti • Gyártó-specifikus csomagok • Az öszes adat, séma és mező automatikus • Az integrációt a Microsoft támogatja és frissíti

21 Opalis Integration Pack-ek BladeLogic Operations Manager BMC Atrium CMDB BMC Event Manager BMC PATROL BMC Remedy ARS CA AutoSys CA eHealth CA NSM CA Service Desk CA Spectrum EMC Smarts InCharge FTP HP Asset Manager HP iLO HP OpenView Operations HP OpenView Service Desk HP Service Manager HP Network Node Manager IBM Tivoli NetCool / OMNIbus IBM Tivoli Enterprise Console IBM Tivoli Storage Manager Microsoft Active Directory Microsoft Systems Management Server Microsoft Operations Manager Microsoft Configuration Manager* Microsoft Virtual Machine Manager* Microsoft Service Manager* Symantec Net Backup VMware vSphere * 2010-ben várható

22 Záró gondolatok • A virtualizáció mindent áthat – stratégia megalkotásával készülhetünk fel a fogadására • A Microsoft alap-platformja stabil, skálázható, funkció-gazdag és nagyvállalati felhasználásra készült – de ezt döntse el, próbálja ki mindenki saját maga, kételkedni szabad! • Az üzlet szolgáltatásokban tud gondolkodni – tegyük mi is ezt! • Nem két rendszerről beszélünk (fizikai/virtuális), hanem egyről, ugyanazok az üzemeltetési folyamatok szükségesek – nézzük a teljes képet! • Microsoft-alapokon nagyon hasonló eszközök állnak rendelkezésre a szerver és a kliensfelügyelet biztosítására • Az igazán alacsony TCO-t a jó rendszerfelügyelet biztosítja, nem önmagában a virtualizáció • A virtualizáció érinti a licencelést, akkor is ha más a hypervisor szállító

23

24 Szolgáltatás térkép Tóth Sándor Terméktámogatási tanácsadó Microsoft Magyarország MOF Foundation, ITIL Expert

25 Bevezetés • Good Practice −ITIL V3 és MOF V4 • Szolgáltatás Menedzsment −Folyamat −Dokumentált (Közös nyelv) −Üzlettel egyeztetve −Optimális folyamatok −Függőségek, üzletileg kritikus szolgáltatások

26 Szolgáltatás Menedzsment • Mindennapi problémák −Az IT nem definiált −Elosztott tudás −Esetenként inkorrekt információk −Nincs vezetői szintű áttekintés −Az üzemeltetés átláthatatlan −A Szolgáltatás Menedzsement nem működik vagy nem hatékony −Az üzleti és a proaktív felügyelet nem testreszabható −Gyakori blokkoló tényezők

27 Előkészítés • IT Stratégia • Szolgáltatás Katalógus −Hogyan lehet könnyen, gyorsan kialakítani? −MOF Job Aid lyId=457ED61D-27B8-49D1-BACA- B175E8F54C0C&displaylang=en • Demó

28 A szolgáltatás térkép • A szolgáltatás térkép célja • Miből áll a szolgáltatás térkép −Szoftver −Minden platform −Hardver −Fizikai és virtuális gépek −Kliensek −Hálózat −Házirendek, szabályok −Üzemeltetési információk −Egyéb

29 Hogyan tudom elkészíteni? • Demó −Nem hatékony példák −A járható út −Windows Server 2008 Component Posters displaylang=en&FamilyID=c2b9e44e-0bbd-47cb- bc09-b3d48be7f867 −Exchange Server 2007 Component Architecture displaylang=en&FamilyID=fdcdf6e5-de47-4b bcdde9

30 A szolgáltatás térkép életciklusa • Rendszer változások követése • Linkek használata • Dokumentumtár használata • Jogosultságok −Térkép gazda −Layer gazda

31 A szolgáltatás térkép felhasználása • Projekt tervezés −Új és meglévő dokumentumok áttekintése • Szolgáltatás menedzsment felülvizsgálat • A folyamatok karbantartása és figyelése • Szoftver és hardver figyelés

32

33

34 Third Tier Support Közvetlen hozzáférés a felső szintű támogató mérnökökhöz Third Tier Support Közvetlen hozzáférés a felső szintű támogató mérnökökhöz Solution Support Támogatás és kód karbantartás MCS fejlesztésekhez Solution Support Támogatás és kód karbantartás MCS fejlesztésekhez Premier for Dynamics Dynamics termékek implementációinak támogatása Premier for Dynamics Dynamics termékek implementációinak támogatása Custom Support Támogatás a patch biztosítása legacy termékekhez Custom Support Támogatás a patch biztosítása legacy termékekhez Premier Mission Critical Support Kiemelt támogatás, üzletileg kiemelten kritikus rendszerekhez Premier Mission Critical Support Kiemelt támogatás, üzletileg kiemelten kritikus rendszerekhez Designated Support Engineering Folyamatos helyszíni támogatás Designated Support Engineering Folyamatos helyszíni támogatás Extended Hotfix Support Hotfix támogatás Kiterjesztett támogatási fázisban lévő termékekhez Extended Hotfix Support Hotfix támogatás Kiterjesztett támogatási fázisban lévő termékekhez 4 ajánlati csomag Kiegészítő csomagokKulcs elemek Foundation ( Belépő szint ) Foundation ( Belépő szint ) Standard ( Testreszabott ) Standard ( Testreszabott ) Plus ( Testreszabott ) Plus ( Testreszabott ) Ultimate ( Kiterjesztett proaktív és korlátlan Probléma megoldási támogatás ) Ultimate ( Kiterjesztett proaktív és korlátlan Probléma megoldási támogatás ) A Premier egy olyan teljes körű terméktámogatási megoldás amely segíti az ügyfeleket az megvásárolt szoftverek értékének maximalizálásában, azáltal, hogy csökkenti a rizikófaktorokat, növeli a megbízhatóságot és az üzemeltetők produktivitását

35 A Premier kulcs komponensei Proaktív Szolgáltatások A Proaktív szolgáltatások biztosítják a Microsoft termékeken alapuló rendszerek problémamentes üzemeltetését • RAP és Health Check – Termék specifikus felülvizsgálati programok, amelyek a akár 30%-al is csökkenthetik az incidensek számát. • Támogathatósági felülvizsgálatok – A bevezetett termékek és megoldások támogathatóságának vizsgálata • Üzemeltetési tanácsadás, ITIL és MOF alapokon • Tudástranszfer – Mély technikai tartalmú workshopok, oktatások az üzemeltetők és a fejlesztők részére • Közvetlen 1:1 mérnöki tanácsadás a Microsoft termékek implementációjához, teljesítmény hangolásához és üzemeltetéséhez. • Hozzáférés biztosítása a Microsoft belső tudásbázisaihoz • Problémamegelőző szolgáltatások – Proaktív megoldások a rendszerfelügyelet, konfiguráció management, változás kezelés és szolgáltatás szint kezelés területén A Proaktív szolgáltatások biztosítják a Microsoft termékeken alapuló rendszerek problémamentes üzemeltetését • RAP és Health Check – Termék specifikus felülvizsgálati programok, amelyek a akár 30%-al is csökkenthetik az incidensek számát. • Támogathatósági felülvizsgálatok – A bevezetett termékek és megoldások támogathatóságának vizsgálata • Üzemeltetési tanácsadás, ITIL és MOF alapokon • Tudástranszfer – Mély technikai tartalmú workshopok, oktatások az üzemeltetők és a fejlesztők részére • Közvetlen 1:1 mérnöki tanácsadás a Microsoft termékek implementációjához, teljesítmény hangolásához és üzemeltetéséhez. • Hozzáférés biztosítása a Microsoft belső tudásbázisaihoz • Problémamegelőző szolgáltatások – Proaktív megoldások a rendszerfelügyelet, konfiguráció management, változás kezelés és szolgáltatás szint kezelés területén Szolgáltatás Management A Szolgáltatás Management segíti a nyújtott szolgáltatások teljes körű kihasználását, és biztosítja az infrastruktúra és az üzemeltetés folyamatos fejlődését. • Service Delivery Plan (SDP) – Több éves terv az ügyfél IT szolgáltatásainak folyamatos fejlesztésére • Technical Account Manager (TAM) - Közvetlen hozzáférési pont a Microsoft erőforrásaihoz és az ügyfél képviselője a Microsoft-nál • Szolgáltatás fejlesztési terv – Átfogó terv az IT fejlesztésére és a felülvizsgáltok által feltárt problémák megoldására. • Mérés és Jelentés – A szolgáltatás fejlesztési tervben lefektetett tevékenységek eredményességének folyamatos mérése és jelentése • Támogatási Tanácsadás – Termékfejlesztési információk, biztonsági felhívások, üzemeltetési tanácsadás és szolgáltatás felhasználási kimutatások biztosítása A Premier ügyfelek az elérhető legmagasabb szintű probléma megoldási támogatást kapják. • CritSit processz, amely biztosítja, hogy bármely Severity A (rendszerleállás) probléma kezelése a kezdéstől a lezárásig speciálisan képzett eszkalációs szakemberek felügyelete alatt zajlik. • Teljes 24 x 7 x 365 támogatási szolgáltatás, 1, 2 vagy 4 órás válaszidővel (az ügyfél döntése alapján) • Szükség esetén helyszíni támogatás biztosítása Probléma Megoldási Támogatás

36 A TAM különlegesen fontos szerepet játszik az ügyfél segítésében A TAM segíti az ügyfeleket A megvásárolt szolgáltatások jobb kihasználásában Standardizálásban és egyszerűsítésben Hatékonyság növelésében “The Impact of Proactive Services on IT Operations and the Business”, - A commissioned study conducted by Forrester Consulting on behalf of Microsoft Quoted - “Proactive services can improve IT cost, quality, and reliability, but effectiveness will depend on IT maturity level and the role IT plays within the business” A Proaktív szolgáltatások elősegítik a költségek csökkentését és növelik az IT szolgáltatásinak minőségét és megbízhatóságát – Forrester Research A Proaktív szolgáltatások segítik az ügyfelet: Az IT üzemeltetés optimalizálásban Az üzleti igényekhez történő jobb igazodásban A rendelkezésre állás javításában A Probléma megoldási támogatás segíti az ügyfeleket A leállások minimalizálásában A megbízhatóság növelésében A TCO csökkentésében A 24x7 támogatás segít a rendelkezésre állás növelésében

37 Premier szolgáltatás Üzleti költségek Kieső idő és produktivitás csökkenés Incidensek IT költségei Service management Problem resolution Health checks and assessments Remediation Solutions Educational services Support assistance Service management Problem resolution Health checks and assessments Remediation Solutions Educational services Support assistance Service management Problem resolution Health checks and assessments Remediation Solutions Educational services Support assistance Premier add-ons and risk sharing service level agreement Proaktív befektetetés Csökkentő IT költségek Csökkentő Üzleti költségek IDŐElső évMásodik évHarmadik év Érték Jelenlegi állapot Support account management Support assistance Problem resolution “The Impact of Proactive Services on IT Operations and the Business”, A commissioned study conducted by Forrester Consulting on behalf of Microsoft

38 Szolgáltatási terv (SDP) készítése /frissítése Státusz megbeszélések Célok Az IT optimalizálása és fejlesztése az üzleti igényeknek való megfeleléshez Jelenlegi Állapot megállapítása Kívánt állapot meghatározása A kívánt állapot elérése Szolgáltatások bemutatása, Orientáció

39

40


Letölteni ppt "Szolgáltatás-felügyelet: Az IT kimutatható értéke Köszöntő és áttekintés Budai Péter Microsoft Magyarország Biztonsági vezető TechNet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések