Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fizikai vagy virtuális? Felügyelet szempontjából ugyanaz! Szirtes István Ügyvezető, SCOM MVP, oktató SZIRTES Technologies Oktatóközpont.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fizikai vagy virtuális? Felügyelet szempontjából ugyanaz! Szirtes István Ügyvezető, SCOM MVP, oktató SZIRTES Technologies Oktatóközpont."— Előadás másolata:

1 Fizikai vagy virtuális? Felügyelet szempontjából ugyanaz! Szirtes István Ügyvezető, SCOM MVP, oktató SZIRTES Technologies Oktatóközpont

2 Hardver/szoftver leltár Monitorozás IncidenskezelésProblémakezelésKonfiguráció-kezelésFrissítéskezelésVáltozáskezelés Provizionálás Mentés és visszaállítás Szolgáltatás-felügyelet Szolgáltatási szintek biztosítása Hibatűréskatasztrófa-elhárítás Auditálás és megfelelőség Hardver/szoftver leltár Monitorozás IncidenskezelésProblémakezelésKonfiguráció-kezelésFrissítéskezelésVáltozáskezelés Provizionálás Mentés és visszaállítás Szolgáltatás-felügyelet Szolgáltatási szintek biztosítása Hibatűréskatasztrófa-elhárítás Auditálás és megfelelőség Egységes felügyelet HardverHardver OSMicrosoftUnixLinuxOSMicrosoftUnixLinux Fizikai HardverHardver Hypervisor ESX / Hyper-V Hypervisor Virtuális OS WindowsWindowsLinuxLinux WindowsWindowsWindowsWindows LinuxLinux WindowsWindows Virtuális AlkalmazásokAlkalmazások AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazásAlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazásAlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásokAlkalmazások Server Management Suite Enterprise / Datacenter AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazásAlkalmazásAlkalmazás AlkalmazásAlkalmazás

3 Service Level Dashboard az Operations Manager 2007-ben Jól átlátható felületet biztosít a rendszer valós idejű működésének és elérhetőségének mérésére Segít, hogy az üzletileg kritikus rendszereket az elfogadható szinten tarthassuk Az egyes hibák között eltelt idő (MTBF) és a hibajavításra fordított idő (MTTR) egyaránt mérhető Az adatok megjelenítéséhez a SharePoint Services 3.0-t használja

4 Szolgáltatási szint mérése

5 A Service Level Dashboard 2.0 tartalma Service Level Dashboard (SLD) Site sablon SLD Web Partok −Rendszergazdai paraméterek −Felhasználói paraméterek −Szolgáltatási szintek (alkalmazás / csoport) −Célközönség megadása −Szolgáltatási szint célok (SLO) −Szolgáltatási szint trendek −SLD v2 felügyeleti csomag −SQL tárolt eljárások

6 Heterogén rendszerek támogatása A SCOM beépített tudásaként 17 különböző platformot támogat: −AIX −Version 5.3 (Power) −Version 6.1 (Power) −HP-UX −Version 11iv2 (PA-RISC/IA64) −Version 11iv3 (PA-RISC/IA64) −Red Hat Enterprise Linux −Version 4 (x86/x64) −Version 5 (x86/x64) −Solaris −Version 8 (SPARC) −Version 9 (SPARC) −Version 10 (SPARC/x86) −SUSE Linux Enterprise Server −Version 9 (x86) −Version 10 SP1 (x86/x64)

7 Heterogén rendszerek felügyelete

8 SCOM Cross-platform Extension

9 Akik SCOM-ra fejlesztenek NetMon MP-k Gyári MP-k kiterjesztése Hardver MP-k Kritikus üzleti alkalmazások Biztonság és megfelelőség Folyamat automatizáció Kiegészítő eszközök Infrastruktúra MP-k

10 Az SCCM képességei Naprakész hardver és szoftver állapotjelentések Operációs rendszerek központi telepítése  tiszta vagy image alapú telepítés Intelligens feladatütemező Wake-on-Lan  OS telepítéshez, sürgős patch-ek és szoftverek terítéséhez Szoftver-disztribúció akár virtualizált alkalmazásokra is Szoftver- és licenchasználat mérése Patch management (WSUS 3.0 integráció) Tervezett konfigurációs állapot mérése Mobil eszközök kezelése és frissítése akár az Interneten keresztül is NAP szolgáltatás integráció Külső gyártók csomagjaival vegyes rendszerek is felügyelhetőek Jól szeparálható adminisztratív szerepkörök

11 Hardver / szoftver leltár felhasználási területei Számítógép gyűjtemények dinamikus lekérdezéséhez Számítógép gyűjtemények dinamikus lekérdezéséhez Részletes hardver és szoftver jelentésekhez Részletes hardver és szoftver jelentésekhez Hardver változások követéséhez Hardver változások követéséhez Szerver és kliens problémák hibajavításához Szerver és kliens problémák hibajavításához Vállalati standardok betartatásához Vállalati standardok betartatásához Szoftver terítések célközönségéhez Szoftver terítések célközönségéhez Fájlok begyűjtéséhez Fájlok begyűjtéséhez

12 Kiszolgáló infrastruktúra leltározása Kapcsolódó screencastok az Optimális adatközpont DVD mellékletén: System Center Configuration Manager 05. és rész

13 Frissítéskezelés: WSUS vagy SCCM 2007 FunkcióWSUS 3.0SCCM 2007 Microsoft Update kapcsolat Igen Hierarchia kialakítása Igen BITS letöltés Igen Csomag-kategóriák Igen Időzített telepítés Igen MMC 3.0 Igen Harmadik gyártó csomagjai NemIgen Telepítési sablonok NemIgen Frissítési listák NemIgen Karbantartási ablak NemIgen Wake On Lan NemIgen Jelentések NéhánySok Hibafeltáró jelentések NemIgen Elvárt konfiguráció NemIgen NAP integráció NemIgen

14 Kontrollált frissítésterítés Kapcsolódó screencastok az Optimális adatközpont DVD mellékletén: System Center Configuration Manager 08. és 11. rész

15 A központi szoftver-disztribúció előnyei Adminisztratív jogok nélküli telepítést biztosít a felhasználók számára A telepítéshez nincs szükségük a felhasználóknak telepítőkészletekre és telepítési útmutatókra Központilag szabályozható, hogy melyik gépre milyen programok települjenek Használatával csökkenthető az alkalmazás terítési folyamat TCO-ja A szoftverek teljes életciklusa központilag menedzselhető

16 Alkalmazások központi terítése Kapcsolódó screencastok az Optimális adatközpont DVD mellékletén: System Center Configuration Manager 07. rész

17 Tervezett konfigurációs állapot A szabványos konfiguráció kiszámíthatóságot eredményez! Mire használható a DCM? −A jelenlegi konfiguráció, komplexitás és sérülékenységek feltárása −Megszűnnek az „elárvult” szerverek −A számítógép konfigurációk összevetése a Microsoft és más gyártók által deklarált „legjobb gyakorlattal” szemben −Külső / belső szabályozó szervezetek számára megfelelőség jelentése −Reaktív helyett proaktív üzemeltetés −Egészséges konfiguráció kialakítása és megtartása −A változáskezelési folyamaton át nem esett konfigurációs beállítások azonosítása −A nem megfelelő beállítások megszűntetése −Szoftver-disztribúcióval −Windows eseményeket figyelő menedzsment rendszerekkel

18 Kontrollált konfiguráció a DCM segítségével Kapcsolódó screencastok az Optimális adatközpont DVD mellékletén: System Center Configuration Manager 13. rész

19 System Center Data Protection Manager 2010 – továbbfejlesztett adatforrások Exchange1 Támogatja az Exchange 2010, 2007 és 2003 verziókat SQL A teljes SQL kiszolgálót védi – automatikusan felderíti az új adatbázisokat Egy DPM kiszolgáló 1000 adatbázist képes menteni SharePoint Támogatja a MOSS 2010, és 2007, illetve az SPS 2003 verziókat A MOSS 2010 esetében nincs szükség visszaállítási farm létrehozására A farmon belül újonnan létrehozott tartalmi adatbázisok is automatikusan mentésre kerülnek HyperV Elem szintű visszaállítás a VHD-n belüli mentésből Támogatja a Live Migration és a CSV technológiákat A mentett virtuális gépek alternatív Hyper-V gazdagépekre is visszaállíthatóak Új adatforrások A Vmware gazdagépen futó Windows virtuális gépek Microsoft Dynamics AX rendszerek A Microsoft SQL Serveren futó SAP® rendszerek

20 Kézben tartott mentési eljárások

21 A System Center kulcsszereplők képességei Felügyeleti képesség SCVMM 2008 R2 SCOM 2007 R2 SCCM 2007 R2 SCDPM 2010 SCE 2010 Szerver konszolidáció virtualizáció migrációval  Virtuális gép létrehozás és konfigurálás  Monitorozás és beavatkozás  Összetett üzleti alkalmazások felügyelete  Szerverteljesítmény jelentések és elemzések  Szoftverterítés és szoftverfrissítés  Szoftverhasználat és licencmérés  Megfelelőségi vizsgálatok és jelentések  Virtuális gépek mentése és helyreállítása  Katasztrófa elhárítás 

22


Letölteni ppt "Fizikai vagy virtuális? Felügyelet szempontjából ugyanaz! Szirtes István Ügyvezető, SCOM MVP, oktató SZIRTES Technologies Oktatóközpont."

Hasonló előadás


Google Hirdetések