Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Státuszriport avagy AVIR informatikai fejlesztések helyzete 2009. december 8. Csulyák Gábor informatikai igazgató Educatio Nonprofit Kft.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Státuszriport avagy AVIR informatikai fejlesztések helyzete 2009. december 8. Csulyák Gábor informatikai igazgató Educatio Nonprofit Kft."— Előadás másolata:

1 Státuszriport avagy AVIR informatikai fejlesztések helyzete december 8. Csulyák Gábor informatikai igazgató Educatio Nonprofit Kft.

2 Miről lesz szó? Hol járunk? Eddigi munka, elért eredmények… A folyamatról, azaz hogyan jutottunk el ide? Ötletek, javaslatok Önöknek, akik most kezdik Kedvcsináló – Mutatószám példák – Demó ~ 25 percben (kérdések a demó után) 2

3 FOLYAMATRÓL… 3

4 intézményi adatok külső adatok oktatási ágazat Központi adattár más központi adatok FOI egyedi adattár Tanulmányi rendszerek Gazdálkodási rendszerek K+F progr. mgt Facility Management VIR (riportok) Stratégiai Mutatók VIR (riportok) Stratégiai Mutatók Átmenetiadatkezelés (Stage1, Stage2) FIR Adat- bevitel Adat- bevitel Mutatók FOI adatfeladás Egyéb Infrastr. K+F Gazd. adatok Tanulm. adatok elemzés modellezés központi adatok és mutatók feladás külső rendszerek elemzés modellezés intézményi adattár központi adattár: Educatio - TÁMOP

5 Adatmodell Működési modell vs. megvalósítás 5 Forrás- rendszerek Adattárház Riportok Betöltési folyamat Adatelőkészítés Riport készítés Adatelőkészítés Riport készítés Rendszerek felmérése Riport igények gyűjtése Működési modell Megvalósítás lépései

6 Ágazati igényfelmérés ütemezése FeladatokÜtemezés Témánkénti ágazati kiemelt mutatók összegyűjtése intézményi szakértők bevonásával (megtörtént) XI. OKM felsővezetői interjúk (megtörtént)2009. XI. Központi forrásrendszerek felmérése, adattárba történő becsatornázása (folyamatban) X – XII. Intézményi forrásrendszerek, adatszolgáltatási lehetőségek felmérése (folyamatban) X – XII. OKM mutatószám-igények feltárása és szakmai feladatokhoz szükséges információk meghatározása a minisztériumi munkatársak bevonásával = OKM interjúk (folyamatban) XI – XII. Intézményi adatmodell és kézikönyv átadása, megvitatása2009. XII – I. Követelményspecifikáció elkészítése2010. I. Az AVIR tervezése és megvalósítása – október2010. II – IV. 6

7 Forrásrendszerek és a riportigények lehetőségek vs. igények 7 Intézményi saját adat Kialakítandó adatszolgáltatás X Jövőbeni fejlesztések Szükséges Nem szükséges Rendelkezésre álló Nem létező

8 ADATFORRÁSOK FELMÉRÉSE 8

9 Adatforrások felmérése Az ágazati és az intézményi adatmodellhez az adatforrások felmérése közösen történik Két nagy csoport – Központi nyilvántartások – Intézményi nyilvántartások Délután bővebben (1a; 2)… 9 ágazaton belüli országos ~ más ágazatok országos ~

10 Felmérések állapota Központi oktatási nyilvántartások Egyéb központi nyilvántartások Intézményi nyilvántartások Felsőoktatás FIR Felvételi rendszer Országos Doktori és Habilitációs Nyilvántartás Közoktatás KIR KÉNY Diákigazolvány Diákhitel ?? Tempus Bursa Hungarica Balassi Intézet KSH MAB Kincstári Vagyonkezelő Intézet K+F nyilvántartások KSH NKTH FIR-STAT Egyéb minisztériumok Tanulmányi ETR, Neptun, ETN Gazdálkodási SAP, Tüsz, EGR, Oracle, Microsoft Munkaügy Nexon, EGR, SAP Ingatlan FELIR Kézi adatbevitel KészFolyamatbanKikerült 10

11 RIPORT IGÉNYEK FELMÉRÉSE 11

12 Interjúk témái Mutatószámok – Szakértők által definiált kiindulási javaslat – Definíció pontosítása, forrásadatok megjelölésének, származtatások pontosítása – Hiányzó mutatók pótlása, felesleges mutatók kiszűrése Adatszolgáltatás kiváltása – OKM által igényelt adatszolgáltatások és folyamatuk felmérése – Ad-hoc módon felmerülő információigények – Adatok hitelességének, megbízhatóságának kérdése Belső folyamatok támogatása – Kapcsolódó belső folyamatok, tevékenységek bemutatása, az adatgyűjtéstől az eredmények előállításáig – Információs igények a fenti folyamatokban – Tervezésnél figyelembe vesszük, de nem kerül megvalósításra minden 12

13 Mutatószámok Munkaanyag! 13 K + F + I Pénzügy Oktatás és képzés Emberi erőforrás Ingatlan és vagyonkezelés DPR

14 Mutatószámok Hazai publikációs teljesítmény Nemzetközi publikációs teljesítmény Publikáció várható nemzetközi hatása Tudományos teljesítmény elismertsége Védett jogi siker Szabadalmi siker Nemzetközi pályázati sikeresség Hazai pályázati sikeresség Közvetlen gazdasági hasznosulás Tanácsadói tevékenység Utánpótlás Tudományos potenciál Tudományos minősítési index 14 K + F + I

15 Mutatószámok - példák K+F+I Tématerület 35 év alatti, intézeti állományban levő fiatal kutatók száma; Kutatók száma Alap adat Utánpótlás Indikátor (mutató) 35 év alatti kutatók száma / összes kutató száma Indikátor képzése Intézmény - Szervezeti egység Régió - Megye Év - Hónap Tudományág Dimenziók / hierarchia Kutatói állomány utánpótlását Mit mér 15

16 Mutatószámok Egy hallgatóra jutó kiadás Egy hallgatóra jutó személyi juttatás és munkaadói járulékok kiadás Egy hallgatóra jutó éves dologi kiadás Egy hallgatóra jutó éves rezsi (közmű, bérleti díj, stb.) kiadás Egy hallgatóra jutó alaptevékenységi kiadás Beruházási/Felhalmozási kiadások az összes kiadás arányában A kiadások/bevételek/támogatások időarányos teljesülése a tervezetthez képest Személyi kiadások az összes kiadás arányában Dologi kiadások az összes kiadás arányában Foglalkoztatotti átlagfizetés Átlagos jutalom Magánforrások aránya Tandíjbevételek aránya A támogatások aránya a kiadásokhoz képest Ösztöndíjak átlagos összege Szociális juttatás átlagos összege Pályázaton elnyert és felhasznált támogatások 16 Pénzügy

17 Mutatószámok - példák Pénzügy Tématerület Dologi kiadások; hallgatói létszám Alap adat Egy hallgatóra jutó éves dologi kiadás Indikátor (mutató) Összes dologi kiadás / hallgatói létszám Indikátor képzése Intézmények - szervezeti egységek - tagozat év - hónap régió - megye előirányzat - módosított előirányzat - teljesítés Dimenziók / hierarchia Hatékonysági részmutató Mit mér 17

18 Mutatószámok Oktatás minősége Hallgatóvonzó képesség Piaci részesedés Kapacitásfeltöltő képesség Hallgatói megtartó képesség Képzés piaci használhatósága Diplomás hallgató vonzó képesség Nemzetközi hallgató vonzó képesség Nemzetközi képzési rendszerbe való bekapcsolódás képessége Oktatási folyamat eredményessége A képzés átlagos eredményessége Munkaerő-piaci képzési együttműködések eredményessége Fenntartható fejlődés iránti elkötelezettség Tehetséggondozás eredményessége Hátrányos helyzetű hallgatók képzésének eredményessége 18 Oktatás és képzés Oktatási stabilitás Mobilitási képesség Mobilitási egyenleg Első év eredményessége Oktatási terhelés

19 Mutatószámok - példák Oktatás – képzés Tématerület Intézménybe első helyen jelentkezők száma; Felsőoktatásba jelentkezők összes létszáma Alap adat Hallgató vonzó képesség Indikátor (mutató) Intézménybe első helyen jelentkezők / felsőoktatásba összesen jelentkezők száma Indikátor képzése Intézmény - Szervezeti egység; Régió - Megye; Főiskola- Egyetem; Fenntartó szerinti megoszlás Dimenziók / hierarchia Mennyire vonzó egy intézmény Mit mér 19

20 Mutatószámok - példák 20 Felvettek száma [normál és pót összesen] Akkreditált kapacitás - (előző tanévben beiratkozottak - abszolutóriumot szerzettek)

21 TECHNOLÓGIÁRÓL PÁR SZÓ… 21

22 Information On Demand Az információk valódi értékének kihasználása a kompetitív előny érdekében 22 Üzleti eredmények Az Információk jobb kihasználása, az üzlet hatékonyságának optimalizációja és áttekintése Customer & Product Profitability Workforce Optimization Dynamic Supply Chain Multi-Channel Marketing Financial Risk Insight Business Optimization IBM Cognos 8 BI IBM Cognos 8 Planning IBM Cognos TM1 IBM megoldás Industry Models, Blueprints & Frameworks Flexibilis architektúra, mely támogatja a korábbi befektetéseket Pontos, megbízható információk, „az igazság egyetlen verziója” Other Information & Application Sources IBM InfoSphere Warehouse IBM InfoSphere MDM Server IBM Information Server Stabil és hatékony alap az adatok és tartalmak kezeléséhez a teljes életciklusuk alatt DB2, Informix IBM Content Manager, IBM FileNet

23 Mit jelent a Cognos 8 a felhasználónak? Felhasználó Mindezek együtt biztosítják a felhasználók kényelmét és csökkentik a képzésre és terméktámogatásra fordított összegeket. Az egyes feladatokon alapuló webes határfelület intuitív és konzisztens Az önkiszolgáló jellegű reporting és elemzések felgyorsítják az információkhoz való hozzáférést Az adatszerkezetekben való mozgás (drill up/down/through) lehetővé teszi a vezérelt (irányított) keresést Az adatszerkezetek összetettségének a felhasználók elöli elrejtése 23

24 DEMÓ 24

25 Ágazati DEMÓ céljai A várható lehetőségek, a „milyen lesz” érzékeltetése – Valós adatokon, működés közben szemléltessük, mire lehet majd használni az alkalmazást – Bemutassuk, milyen szolgáltatások lesznek elérhetőek a riportok mellett az AVIR honlapon, illetve az AVIR felület(ek)en „Klasszikus pilot” célok: végigmenjünk a fejlesztési folyamaton, azaz teszteljük azt – Vizsgáljuk a felek közötti kommunikáció, illetve az együttműködés hatékonyságát – Teszteljük az üzemeltetési környezetet, az alkalmazások használatát, előnyeit és határait/korlátait 25

26 KÉRDÉSEK A DEMÓ UTÁN. Köszönöm a figyelmet! 26 ITT JÁRUNK…


Letölteni ppt "Státuszriport avagy AVIR informatikai fejlesztések helyzete 2009. december 8. Csulyák Gábor informatikai igazgató Educatio Nonprofit Kft."

Hasonló előadás


Google Hirdetések