Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP 4.1.3 és TÁMOP 4.1.1 kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató 2009. március 4-6.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP 4.1.3 és TÁMOP 4.1.1 kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató 2009. március 4-6."— Előadás másolata:

1 Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.

2 Pályakövetés Külső és belső kényszerek Belső „kényszerek” (intézményi érdekek): képzés-, szolgáltatásfejlesztés: munkaerő-piaci visszacsatolás marketing: versenyelőny, a felvételi versenyben minőségbiztosítás része pályaorientációhoz információ („mit ér a diploma?”) alumni programok, munkaerő-piaci kapcsolatok (szponzorációs lehetőségek később); végzettek: mesterképzés hallgatói bázisa Külső kényszerek: Ftv. 34. § (6): „A felsőoktatási intézmények ellátják a pályakövetés feladatait, amelynek keretében figyelemmel kísérik azoknak a munkaerő-piaci helyzetét, akik náluk szereztek bizonyítványt, oklevelet.” MAB intézményi akkreditáció 3 éves finanszírozási szerződés külső pályázati források: ROP, TÁMOP

3 Központi és intézményi program TÁMOP Központi DPR TÁMOP Intézményi DPR az intézményi fejlesztések előkészítése, szakmai támogatása központi szolgáltatások: adatgyűjtés, aggregálás, disszemináció Educatio Kht. (kiemelt program) 0,58 Mrd Ft május 15. (2009. március) intézményi fejlesztések: módszertan, szervezeti háttér, nyilvánosság felsőoktatási intézmények (nyílt pályázat) 4 Mrd (15 Mrd) december

4 1.Hatékony és fenntartható intézményi pályakövetés komplex modelljének kidolgozása és nyomon követése. 2. Adatok összegzését támogató központi rendszer és szolgáltatások kialakítása: -központi DPR adattár -módszertani segítség, tudástár -tájékoztatás, portál Központi DPR célja

5 Igényfelmérő „road-show” Hazai gyakorlatok Nemzetközi gyakorlatok (OECD országok) Nemzetközi és hazai szakirodalom Helyzetfeltárás Empirikus kutatások 2. Nagymintás: végzettek, motivációs Intézményi DPR modell kidolgozás Kézikönyv, folyamatszabályozás TÁMOP (intézményi PÁLYÁZAT követelmény spec. tudástár - web jó gyakorlatok esettanulmányok konferencia DPR füzetek Intézményi DPR monitoring képzés, help-desk Intézményi fejlesztések szakmai támogatása monitoring, értékelés V XI IV X II V EGYSÉGES MÓDSZERTAN ALAPJÁN KÉSZÜLŐ („AUDITÁLT”) INTÉZMÉNYI DPR Központi DPR: egységes módszertan az intézményi modellekhez 1. Intézményi DPR modell kidolgozása Empirikus kutatások 1. (fókuszcs., pilot- regionális)- Tám. szerződés IV.?

6 1. Intézményi modell Szakmailag megalapozott és fenntartható DPR modell (TÁMOP 4.1.1) Módszertan hallgatói motivációs vizsgálat, végzettek pályakövetése, kompetencia, ill. munkaerő-piaci kutatások Intézményi háttér szervezeti keretek, szabályozási környezet, minőségbiztosítás, informatika, fenntarthatóság, jogi-adatvédelmi háttér Kommunikáció belső és külső, formái, központi adatszolgáltatás

7 Pályakövető kutatások -menetrend lekérdezettek köremódszertan első lekérdezendő évfolyam végzés éve 2009 ősz 2010 tavasz 2010 ősz 2011 tavasz 2011 sz 2012 tavasz 2012 ősz 2013 tavasz 2013 ősz 2014 tavasz 2014 ősz 2015 tavasz 2015 ősz hallgatókonline kérdőívminden évfolyam C x x x x x 1 éve végzettekonline vagy postai2009 B C x x x x 3 éve végzettekonline vagy postai2007 A x B C x x 5 éve végzettekonline vagy postai2007 A x B C mintavételes kutatás személyes, telefon2007,2008, 2009 x x

8 Adatbázisok integrációja

9 Intézményi DPR szakmai támogatása Központi szolgáltatások: 1.DPR szakmai nap (I.: 2008.XI.; II IX., III. IV.) 2.„DPR füzet” I-IV. (elemzések, jó gyakorlatok, esettanulmányok) 3.DPR Módszertani kézikönyv (2009. IX.) 4.DPR képzés 5.diplomás portál, felvi.hu/DPR, DPR hírlevél 6.online kérdőív szoftver 7.szakmai monitoring, tanácsadás 8.központi kutatások - intézményi adatszolgáltatás 9.diplomás humán erőforrás monitoring

10 DPR módszertani kézikönyv - tartalomjegyzék 1. Bevezetés6. Kommunikáció, nyilvánosság 2. DPR jelentősége az intézményekben6.1. A pályakövetés nyilvánossága 3. Történeti, hazai és nemzetközi kitekintés6.2. Célcsoportok és elérésük 4. DPR kutatások módszertana7. Hallgatói és alumni szolgáltatások 4.1. Hallgatói motivációs vizsgálatok7.1. Alumni és DPR 4.2. Pályakövetéses vizsgálatok7.2. On-line közösségek 4.3. Munkaerő-piaci vizsgálatok7.3. Hallgatói szolgáltatások 4.4. Beválás, kompetencia felmérések7.4. Végzettek elérése, motiválása 5. Szervezeti működés 8. Válogatás a hazai és nemzetközi szakirodalomból, releváns jogszabályok 5.1. Szervezeti és személyi háttér9. Közpnti DPR: adatgyűjtés, adattár, szolgáltatások, portál 5.2. Intézményi működés, szabályozás, 10. Jó hazai és nemzetközi gyakorlatok - esettanulmánnyok 5.3. DPR és minőségbiztosítás 5.4. Pályakövetési eredmények hasznosítása, IFT 5.5. Pályakövetés kari és intézményi szinten 5.6. Pályakövetés informatikai támogatása (kapcsolat: VIR, központi DPR) 5.7. Jogi és adatvédelmi kérdések 5.8 A fenntartható DPR 180 old., praktikus-gyakorlati, évre, képzési területi sajátosságok

11 Kapcsolatfelvétel: DPR: További információk:


Letölteni ppt "Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP 4.1.3 és TÁMOP 4.1.1 kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató 2009. március 4-6."

Hasonló előadás


Google Hirdetések