Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP 4.1.3 és TÁMOP 4.1.1 kapcsolata - 2009. november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP 4.1.3 és TÁMOP 4.1.1 kapcsolata - 2009. november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs."— Előadás másolata:

1 Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs felsőoktatási igazgatófelsőoktatási elemző Educatio Nonprofit Kft.

2 I. Hatékony és fenntartható intézményi pályakövetés komplex modelljének kidolgozása és szakmai támogatása II. Központi szolgáltatások kialakítása: -központi DPR adattár -országos kutatások -tájékoztatás, portál Központi DPR célja

3 Igényfelmérő „road-show” Hazai gyakorlatok Nemzetközi gyakorlatok (OECD országok) Nemzetközi és hazai szakirodalom Helyzetfeltárás Empirikus kutatások 2. Nagymintás: végzettek, motivációs Intézményi DPR modell kidolgozás DPR Kézikönyv TÁMOP (intézményi PÁLYÁZAT követelmény spec. •jó gyakorlatok •Esettanulmányok •DPR füzetek •www.diplomantul.hu Intézményi DPR szakmai támogatás Kiadványok Képzések Monitoring V XI IV XI V Kb. 30 EGYSÉGES MÓDSZERTAN ALAPJÁN KÉSZÜLŐ INTÉZMÉNYI DPR Empirikus kutatások 1. (fókuszcs., pilot- regionális)- I. DPR INTÉZMÉNYI MODELL Rendezvények

4 TÁMOP – szakmai támogatás 1.Kiadványok 2.Rendezvények 3.Képzések 4.Nyomon követés, tanácsadás, monitoring

5 1.Kiadványok „DPR füzet” – kiadványsorozat • DPR füzet I – hazai tapasztalatok, felmérések, nemzetközi gyakorlat (18 ország), kutatások – nov. • DPR füzet II – kapcsolódó kutatások (elemzések, jó gyakorlatok, esettanulmányok) – júl. • DPR füzet III - intézményi, célirányos kutatások – dec. • DPR füzet IV – országos kutatások – márc. • DPR füzet V – kompetencia – szept. DPR kézikönyv – intézményi modell, ajánlások – nov. DPR e-kézikönyv dec. (folyamatos frissítés) 2. Rendezvények DPR – Szakmai NAP (I-IV) • Szakmai Nap I. : Projekt indító: hazai gyakorlatok – nov. • Szakmai Nap II.: Kézikönyv és intézményi támogatás – nov. • Szakmai nap III.: DPR nemzetközi környezet, jó gyakorlatok máj. • Szakmai nap IV.: Hazai gyakorlatok, projektzárás, fenntarthatóság – okt. DPR Szakmai klub (I-IV.) • Alumni és közösségi portálok: jún. • Minőségfejlesztés, minőségbiztosítás okt. • Online kérdőívezés módszertana febr. • Adatvédelem, jogi keretek ápr. TÁMOP – szakmai támogatás I.

6 3. Képzések Továbbképzések: március-október (vidéki helyszínek) • DPR kommunikációs terv készítés • online kérdőívező szoftver "oktatás • Kutatási terv, kutatási jelentés készítés • Alumni és DPR E-learning tananyag összeállítása 4. Nyomon követés, tanácsadás, monitoring • Online road map (helpdesk, GYIK, tanácsadás) • Monitoring látogtások: DPR intézményi gyakorlat, felmérés, konzultációk, helyszíni egyeztetés, elemzés) TÁMOP – szakmai támogatás II.

7 TÁMOP PÁLYÁZATI „SORVEZETŐ”: DPR ONLINE ROADMAP

8 II. TÁMOP – Központi szolgáltatások 1.Kutatások: országos, pilot kutatások, szakértői mcs-k 2.Központi DPR adattár: államigazgatási adatbázisok integrációja, intézményi DPR jelentés (honlap, összehasonlítás≠rangsor) 3.DPR disszemináció, portál:

9 Tervezett képzések átlagos száma az egyes képzési területek hallgatói körében (N=7 837) Ld. még:

10 Diplomás portál: 1. Karriermagazin2. Pályaorientáció – Felvi hagyományait követve3. Alumni, pályakövetés – általános bemutatás4. A DPR projekt bemutatása (disszemináció) 5. Elhelyezkedést segítő szolgáltatások (szakok és szakmák összekötése, szakmakereső kompetenciák alapján) 6. Felvételire ösztönzés – Felvi kapcsolat7. DPR adattár szolgáltatásai

11 Mikor indul a diplomantul.hu? FeladatHatáridő A diplomantul.hu elindulása2010. január További szolgáltatások indulása a honlapon2010. április-október

12 DPR adattár

13 Államigazgatási adatok  Elsősorban az APEH és az ÁFSZ, ill. a FIR (forrás)adatbázisai felé „mozdultunk el”:  FIR: felsőoktatási adatok közvetlenül az fokt.-i intézményektől  APEH: munkavállalással, munkaadókkal, jövedelemmel kapcsolatos ANONIM, és ÖSSZESÍTETT statisztikai információk  ÁFSZ: információk a munkanélküliként nyilvántartott diplomások  Adatok „érvényessége”, a látókörön kívül maradók (szürke-, fekete gazdaság, külföld, nem reg. munkanélk.)  A hozzáférhető konkrét adatkörök kapcsán egyeztetések (a legnagyobb körültekintés)

14 Államigazg.-i adatok - adatintegráció

15 Intézményi pályakövetési adatok 1.  Két csoportja lesz a gyűjtendő intézményi adatoknak:  DPR felmérések elemi adatai: a hallgatói- és pályakövetési kutatások során, a kérdőív ORSZÁGOS BLOKKJÁBAN található kérdésekre adott válaszok (az intézmények kérdéseire adott válaszokat nem gyűjtjük!)  Általában a DPR kutatásokra vonatkozó összesítő alapadatok: a kutatás módszere, megkeresettek és válaszolók száma stb.  Adatgyűjtés: interfészspecifikáció alapján, az intézmények bevonásával  Intézményi szinten nem, csak tendenciák vizsgálatára, aggregáltan kerülnek elemzési célú felhasználásra!

16 Online felmérés folyamata

17 Országos DPR kutatások eredményei  Reprezentatív mintán, hallgatók körében lefolytatott hallgatói, (végzettek körében lefolytatandó) kutatás részletes(ebb) kérdőívvel  Intézmények számára elérhető eredmények saját elemzések készítéséhez: intézményi, képzési területi, regionális elemzések  Saját felmérések eredményeinek összehasonlítása országos átlagokkal, a képzési területen / régióban működő más felsőoktatási intézmények eredményeivel

18 Felhasználási célok – PORTÁL  Intézményi kutatásokra vonatkozó általános adatok közzététele (kutatásokra vonatkozó összesített információk)  Diplomantul.hu: képzésterületi és regionális elemzések megjelenítése  Pályakövetési, pályaorientációs szolgáltatások támogatása információkkal  Alumni célok támogatása

19 Elemzések, statisztikák  Ágazati elemzések és statisztikák a szakigazgatás, illetve általában a közigazgatás számára  Szakértői elemzések képzési területi és regionális szinten, munkaerő-piaci folyamatok áttekintése  Intézmények saját elemzései a rendelkezésre álló adatforrások adatai bevonásával  Közvetlen PR és marketing célú hasznosítás  Intézményi minőségpolitika, minőségmenedzsment

20 A V I R  Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer feladata: megalapozott mutatók a felsőoktatás működéséről, ezen belül pályakövetési szegmens  DPR információk fontosak, de csak korlátozottan használhatók fel (korlátozott reprezentativitás)  Megfelelő szakmai elvek mentén integráns elemei lehetnek egy mutatószámrendszernek, ennek mikéntje AVIR projekt keretében kerül kidolgozásra

21 Mit NEM teszünk az adatokkal  Nem „vesszük” el az intézményektől adataikat  Nem készítünk rangsorokat, de az adatok összehasonlítására lehetőséget kívánunk biztosítani  Nem használjuk jogtalanul adatintegrációs célokra az adatokat  Személyes adatokat, különösen védett adatokat nem adunk tovább jogtalanul harmadik személynek

22 Mit SZERETNÉNK TENNI az adatokkal  Intézmények rendelkezésére álló pályakövetési információk körének jelentős bővítése  Eddig elérhetetlen adatforrások kiaknázása, elérhetővé tétele az intézmények számára  Egyszerű, de mégis biztonságos adattárak létrehozása  Aggregálhatóság és korlátozott összehasonlíthatóság megteremtése  További („nyilvános”) szolgáltatások létesítése, pályaorientáció és pályakövetés megalapozása…

23 Köszönjük a figyelmüket! Kérdések, további információk:


Letölteni ppt "Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP 4.1.3 és TÁMOP 4.1.1 kapcsolata - 2009. november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs."

Hasonló előadás


Google Hirdetések