Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009."— Előadás másolata:

1 felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009

2 érettségi követelmények továbbtanulási lehetőségek a mesterképzésben a képzést indító intézmények, karok bemutatkozása FELVÉTELI TÁJOLÓ

3 jelentkezési és felvételi statisztikák: ponthatárok, bejutási arány a diplomások munkaerő-piaci kilátásai, elhelyezkedési tendenciák, kereseti statisztikák FELVÉTELI TÁJOLÓ

4 FELVI-RANGSOROK 169 felsőoktatási intézmény 14 képzési terület közel 60 szak, ebből 16+7 szak esetében hallgatói véleményrangsorokkal! Alapelvek: sok szempontú rangsorolás módszertani alaposság adatok hivatalos forrásból

5 FELVI-RANGSOROK Az első magyar felsőoktatási rangsor ( ) hallgató vélemények munkaerő-piaci kutatások: hirdetéselemzés vizsgálatok a munkáltatók körében (MKIK-GVI együttműködésben - ) – általános presztízsrangsor, – foglalkozási csoportok szerint preferált – intézményi rangsor

6 Rangsor típusok: Szakos kari rangsorok Képzésterületi kari rangsorok Abszolút rangsorok Hallgatói kiválóság rangsorok Oktatói kiválóság rangsorok Hallgatói véleményrangsorok Munkáltatói véleményrangsorok (MKIK-GVI) FELVI-RANGSOROK

7 Felhasznált adatok: Educatio Kht. – OFIK jelentkezési és felvételi adatbázis OKM statisztika OTDT nyilvántartás szociológiai kutatások a hallgatók és a munkaadók körében (OFIK, Universitas Press, 2006, 2007) gazdaságszociológiai vizsgálatok a munkaadók körében (MKIK - Gazdaság és Vállalkozáselemző Intézet, ) FELVI-RANGSOROK

8 Felsőoktatási MŰHELY szakértői, szakmai folyóirat a felsőoktatás legfontosabb kérdéseiről szociológiai kutatások eredményei összefoglaló elemzések kerekasztal-beszélgetések, konferencia beszámolók

9 A periodika online melléklete: háttérelemzések interjúk aktualitások az Educatio Kht. - OFIK kutatóműhelyéből. Felsőoktatási MŰHELY

10 2008. legnépszerűbb témái voltak: a Bologna-reform hatásai, felvételi rendszer egyetemi-főiskolai rangsorok munkaerő-piac és felsőoktatás amerikai felsőoktatás vitái természettudományos rekrutáció Felsőoktatási MŰHELY

11

12 Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Diplomaszerzés és pályakövetés

13 Központi és intézményi program TÁMOP Központi DPR TÁMOP Intézményi DPR az intézményi fejlesztések előkészítése, szakmai támogatása központi szolgáltatások: adatgyűjtés, aggregálás, disszemináció Educatio Kht. (kiemelt program) 0,58 Mrd Ft május 15. (2009. március) intézményi fejlesztések: módszertan, szervezeti háttér, nyilvánosság felsőoktatási intézmények 4 Mrd (15 Mrd) december „ „

14 Központi és intézményi program Központi DPR ≠ központi pályakövetéses kutatás (pl. FIDÉV kutatás) Cél: központi szolgáltatások, az intézmények helyzetbe hozása, központi támogatása, információk az államigazgatásnak Központi DPR „erősség”: módszertan kidolgozás, központi adatbázisok, disszemináció Intézményi DPR „erősség”: kapcsolat a hallgatókkal, intézményi visszacsatolás, marketing

15 Pályakövetés – Külső és belső kényszerek Belső „kényszerek” (intézményi érdekek): képzés-, szolgáltatásfejlesztés: munkaerő-piaci visszacsatolás marketing: versenyelőny, a felvételi versenyben minőségbiztosítás része pályaorientációhoz információ („mit ér a diploma?”) alumni programok, munkaerő- piaci kapcsolatok (szponzorációs lehetőségek később); végzettek: mesterképzés hallgatói bázisa Külső kényszerek: Ftv. 34. § (6): „A felsőoktatási intézmények ellátják a pályakövetés feladatait, amelynek keretében figyelemmel kísérik azoknak a munkaerő-piaci helyzetét, akik náluk szereztek bizonyítványt, oklevelet.” MAB intézményi akkreditáció 3 éves finanszírozási szerződés külső pályázati források: ROP, TÁMOP

16 Általános, strukturális: képzési kínálat és munkaerő-piaci igények: kevés az információáramlás, nincs visszacsatolási mechanizmus a pályaorientációhoz; Hazai helyzet, gyengeségek: nincsenek jó intézményi DPR-alumni gyakorlatok: nincs központi szakmai (módszertani) és anyagi támogatás végzettek együttműködési (válaszadási ) hajlandósága gyenge (intézményi kötődés) nincs informatikai háttere, ami más rendszerekkel (tanulm.-i nyilv. rendsz., FIR, AVIR) integrálható DPR fejlesztés indokoltsága

17 1.Hatékony és fenntartható intézményi pályakövetés komplex modelljének kidolgozása és nyomon követése. 2. Adatok összegzését támogató központi rendszer és szolgáltatások kialakítása: -központi DPR adattár -módszertani segítség, tudástár -tájékoztatás, portál Központi DPR célja

18 Központi DPR célja: 1. Intézményi modell Szakmailag megalapozott és fenntartható DPR modell Módszertan hallgatói motivációs vizsgálat, végzettek pályakövetése, kompetencia, illetve munkaerő-piaci kutatások Intézményi háttér szervezeti keretek, szakmai kompetencia, szabályozási környezet, informatika, fenntarthatóság, jogi-adatvédelmi háttér Kommunikáció belső és külső, formái, központi adatszolgáltatás

19 Kapcsolatfelvétel: DPR: További információk:

20

21 FELVI

22 ON-LINE

23 RANGSOR

24 FELVI ONLINE RANGSOR december 15-től!

25 egyetlen magyar on-line felsőoktatási rangsor képzési területi és szakos intézményi rangsorok 166 kar közel 60 szempont

26 tanulmányok, cikkek a felsőoktatási rangsorok témaköréből saját rangsorok összeállításának lehetősége egyszerre több szempont is megjeleníthető

27 Adatforrások: Saját (OFIK/Educatio) intézményi adatgyűjtés OKM felsőoktatási statisztika OTDT adatszolgáltatás egyéb hallgatói adatgyűjtés

28 NE FELEDJE: december 15-től

29


Letölteni ppt "Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009."

Hasonló előadás


Google Hirdetések