Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

NYELVI ELŐKÉSZÍTŐ ÉVFOLYAM Az első lépés az élethosszig tartó tanulás folyamatában?!

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "NYELVI ELŐKÉSZÍTŐ ÉVFOLYAM Az első lépés az élethosszig tartó tanulás folyamatában?!"— Előadás másolata:

1 NYELVI ELŐKÉSZÍTŐ ÉVFOLYAM Az első lépés az élethosszig tartó tanulás folyamatában?!

2 (Élmény)beszámoló címszavakban 1.Intézményi fejlesztések a 90-es évektől – partnerközpontú szemlélet. 2.A komplex program célkitűzései, megvalósításuk. 3.Az intézményvezetés a program ellenőrzésében, értékelésében.

3 Intézményen belüli fejlesztések középpontban az idegennyelv-oktatás Kéttannyelvű szakközépiskolai képzés humán erőforrás fejlesztése az idegennyelv-oktatás hatékonyságának növelésére, tantárgyak összehangolása – anyanyelvi kompetencia és idegen nyelvi kompetencia egymásra épülő fejlesztése, partnerkapcsolat teremtése külföldi iskolákkal. Fővárosi Önkormányzat kiegészítő nyelvoktatási programja integrált nyelvoktatási program a célnyelvi környezetben történő táborozás során, projektalapú idegennyelv-oktatás a nyári intenzív tanfolyamokon

4 „Helyezd a kapcsolatteremtést az értékrended csúcsára, és szervezd köré az életed!” (Brian TRACY) „A ”CSINÁLD MAGAD” mozgalmak ideje lejárt… Azoké a jövő, akik működő partnerkapcsolatokat tudnak kialakítani. Az együttműködésre képes, együtt dolgozó és tanuló, a tapasztalataikat, információikat egymás között megosztó egyénekből végül egy közösség formálódik.” (John Milton FOGG)

5 2003/2004 tanév A közoktatásról szóló évi LXXIX. Törvény június 23-án elfogadott módosítása (a 28.§ (4) bekezdése, a 29.§ (2) bekezdése) alapján indítható a képzés.

6 A nyelvi előkészítő évfolyam alapkoncepciója I.A nyelvi előkészítő évfolyamon folyó képzés célja II.A nyelvi előkészítő évfolyam helye a közoktatási rendszerben III.Az idegennyelv-oktatás alapelvei a nyelvi előkészítő évfolyamon, a nyelvi előkészítő évfolyam helye intézményünk struktúrájában IV.A nyelvi előkészítő évfolyamon tanítandó tantárgyak V.Az ellenőrzés és értékelés VI.A továbbhaladás feltételei VII.Az évfolyamon tanító tanárok felkészülése és a diákok felkészítése a nyelvi előkészítő évfolyamra

7 Az ön- és továbbképzés moduljai 1.A projekt munka szerepe a személyiségfejlesztésben, a hatékony nyelvtanulásban. Célnyelvi környezetben történő táborozás során megvalósítható projektek az idegennyelvi kompetenciák fejlesztésére. 2.Az informatika-oktatásban szerzett ismeretek felhasználása a nyelvtanításban és nyelvtanulásban. 3.Az önismeretre alapozott tanulás tanítása az idegen nyelvtanítás és tanulás folyamatában. 4.Az idegen nyelvi kompetenciák megalapozása a logikus gondolkodást fejlesztő matematika tantárgy keretén belül. 5.A demokrácia és állampolgári ismeretek a célnyelvi civilizáció kapcsolódási pontjai az idegen nyelvoktatásban. 6.Az idegen nyelv tanuláshatékonyságának növelése az anyanyelvi kompetenciák fejlesztésével. „Tanítás közben az ember maga is tanul.”

8 A nyelvi előkészítő évfolyamon folyó képzés célja az idegen nyelvoktatás hatékonyságának növelése az anyanyelvi kompetenciák fejlesztésére alapozva, a magas (ECDL) szintű informatikai ismeretek megalapozása, a demokratikus gondolkodásmód, a jogkövető magatartás elsajátítása, az esélyegyenlőség elvének gyakorlati megvalósítása.

9 A nyelvi előkészítő évfolyamon tanított tantárgyak Angol nyelv heti 12 óra csoportbontásban Informatika heti 5 óra csoportbontásban Anyanyelvi kompetencia heti 2 óra csoportbontásban az idegennyelv szolgálatában Matematika heti 3 óra csoportbontásban Önismeret és heti 3 óra csoportbontásban tanulás tanulása heti 1 óra osztálykeretben Demokrácia és állampolgári ismeretek heti 1 óra csoportbontásban Testnevelés heti 2 óra Osztályfőnöki heti 1 óra

10 Tantárgyak közötti megoszlás

11 2004/2005. tanév Tantárgyak Kiemelt programok (nyilvánosság) Tantárgyak közötti együtt- működés Tanárok közötti kooperáció Értékelés Angol nyelv Bemutató óra Fővárosi Pedagógiai Napok Informatika Demokrácia Anyanyelv Önismeret Tanulás tanulása

12 Az első hálaadás

13

14 2004/2005. tanév Tantárgyak Kiemelt programok (nyilvánosság) Tantárgyak közötti együtt- működés Tanárok közötti kooperáció Értékelés Angol nyelv Bemutató óra Fővárosi Pedagógiai Napok Komplex záródolgozat Schedule Osztályzat Informatika Tananyag és házi feladat egyeztetés Felkészítés- ben való részvétel Demokrácia Szöveges értékelés negyed- évenként Anyanyelv Kiselőadások (csoport) Előadás az Artúr mondakörből (szülők, tanárok) Év végi értékelő est (szülők, tanárok) Önismeret Tanulás tanulása

15 KISELŐADÁSOK 2004/2005 magyar nyelvű kiselőadás 5 percben csoporttársak szaktanári értékelés fotódokumentáció 2005/2006 magyar nyelvű prezentáció 10 percben novemberben angol nyelvű előadás 5 percben áprilisban csoporttársak szöveges értékelés videofelvétel 2006/2007 magyar nyelvű prezentáció 10 percben novemberben angol nyelvű prezentáció 5 percben áprilisban osztályközösség szöveges értékelés előre megadott szempontok alapján videofelvétel 2007/2008 magyar nyelvű prezentáció 10 percben novemberben angol nyelvű prezentáció 5 percben áprilisban nyílt tanóra szöveges értékelés előre megadott szempontok alapján DVD felvétel

16 2004/2005. Artúr mondakör (Trisztán és Izolda) szülők, tanárok 2005/2006. Artúr mondakör szülők, tanárok iskolai ebédlő 2006/2007. Artúr és a Kerekasztal lovagjai Kispesti Munkásotthon 64 fős szereplőgárda 300 fős közönség 2007/2008. Rómeó és Júlia február 28. SZÍNHÁZI PROJEKT

17 TanévTantárgy Értékelés módja 2004/2005 angol nyelv, informatika osztályzat egyéb tárgyak szöveges értékelés negyedévenként kötetlen formában 2005/2006 angol nyelv, informatikaosztályzat egyéb tárgyak szöveges értékelés negyedévenként egységesített formában 2006/2007 angol nyelv, informatikaosztályzat egyéb tárgyak részletes szöveges értékelés negyedévenként egységesített formában 2007/2008 angol nyelv, informatikaosztályzat egyéb tárgyak ütemezett szöveges értékelés (negyedévenként az aktuális projektek értékelése)

18 TANTÁRGYAK KÖZÖTTI INTEGRÁCIÓ

19 A program ellenőrzése, értékelése 1.Személyes jelenlét szaktanárként, kiemelt programokon, értekezleteken, rendszeres konzultáció. 2.A programban tanító tanárok írásos véleménye és a diákok észrevételei. 3.Mérések, összehasonlító elemzések

20 2005/2006. tanév angol nyelv belső mérés – középszintű érettségi írásbeli eredmények elégtelen0 db elégséges3 db közepes14 db jó11 db jeles5 db

21 Összesített eredmények elégtelen0 db elégséges0 db közepes17 db jó12 db jeles4 db

22 2006/2007 tanév 9. A,B – komplex vizsga

23 2006/2007. tanév Angol nyelv belső mérés és informatika érettségi Eredmények informatikából elégtelen (0%)0 db elégséges (20%)0 db közepes (40%)0 db jó (60%)7 db jeles (80%)27 db A 10. A osztályból a középszintű angol nyelvi érettséginek megfelelő belső mérés: 7 fő jeles, 21 fő jó, 5 fő közepes és 1 fő elégséges eredményt ért el.

24 11.A angol emeltszintű érettségi – belső vizsga jeles8 fő jó9 fő közepes12 fő elégséges4 fő elégtelen0 fő

25 Tanulmányi átlagok alakulása képzéstípusonként

26 Igazolt és igazolatlan órák megoszlása képzéstípusonként

27 „Én nem hiszek a körülmények hatalmában. Hiszem viszont, hogy ebben a világban csak azok boldogulnak, akik megkeresik a megfelelő körülményeket, és ha nem találják, megteremtik azokat.” (George Bernard SHAW) „Ne várj, a legjobb alkalom soha nem fog elérkezni. Kezdj hozzá ott, ahol éppen most vagy, és használj bármilyen eszközt, ami csak a kezedbe kerül, hiszen a legjobb szerszámokat útközben úgyis meg fogod találni.” (Napoleon HILL)

28 Köszönöm a figyelmet, várom kérdéseiket! Trefort Ágoston Kéttannyelvű Középiskola Varga Katalin igazgatóhelyettes


Letölteni ppt "NYELVI ELŐKÉSZÍTŐ ÉVFOLYAM Az első lépés az élethosszig tartó tanulás folyamatában?!"

Hasonló előadás


Google Hirdetések