Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

© 2005 IBM Corporation Az innováció kérdései Magyarországon.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "© 2005 IBM Corporation Az innováció kérdései Magyarországon."— Előadás másolata:

1 © 2005 IBM Corporation Az innováció kérdései Magyarországon

2 © 2005 IBM Corporation A pénz nem elég...  Lehet, hogy korábban csatlakozunk az Euro övezethez, lehet, hogy később  Lehet, hogy záros határidőn belül megtörténik az államháztartási reform, lehet, hogy sokat kell rá várnunk  Lehet, hogy nagyon sikeres lesz a magyar pénzügypolitika, lehet, hogy kevésbé  Ami biztos: bárhogyan alakuljon a mikro- és makrogazdasági környezet, a fejlődés motorja századunkban az innováció: nem létezhet sikeres gazdaság innováció nélkül

3 © 2005 IBM Corporation A technológia nem elég Az innováció társadalmi – és nem technológiai – jelenség, amely ott jelenik meg, ahol a találmány és az új területekre vonatkozó ismeretek találkoznak. Sam Palmisano, CEO, IBM Corporation

4 © 2005 IBM Corporation Mit tesznek az élen járók?  Kína: az egyetemisták 52%-a technológiai vagy természettudományos szakon tanul (EU átlag: 10%)  Svédország: kiterjedt, az innovációt segítő rendszerek a vállalatok, egyetemek, költségvetési szervek, önkormányzatok, finanszírozók bevonásával  Izrael: a GDP 1,2%-át fordítják K+F-re

5 © 2005 IBM Corporation Mi a helyzet itthon?  Az egyetemisták 4%-a tanul technológiai vagy természettudományos szakon  Nincs átfogó, innovációt serkentő hálózat minden érintett szereplő bevonásával  A K+F-re fordított kiadások a GDP kevesebb mint 1%-át adják: az állami befektetések az EU szintjén állnak, de a magánszféra elmarad ettől  A hazai KKV-k 90%-a nem akar növekedési pályára állni, mert túl kicsi, vagy kényszervállalkozó

6 © 2005 IBM Corporation Mit tesznek a multik Magyarországon?  A vállalati kutatások 80%-a náluk folyik  A szinte kizárólag a multikhoz kapcsolódó high-tech iparban és szolgáltatásban foglalkoztatottak aránya 11,5%, ami meghaladja az EU átlagot (10,8)  A hazai vállalati K+F kiadások 48%-át mindössze 17 vállalat adja, zömmel multicégek

7 © 2005 IBM Corporation Építeni kell az ország iránt elkötelezett multikra  Innovatív üzleti kultúra – nemcsak technológia, hanem menedzsment, üzleti innováció  Az emberekbe invesztált tudás itthon marad, hasznosul nemzetgazdaság számára, akárcsak az egyén további karrierje során  Egy-egy nagy, jól működő, innovatív központ vonzza a további befektetéseket

8 © 2005 IBM Corporation Hiányosságaink  Kevés vállalati K+F ráfordítás, hiányzik a vállalkozói kultúra és a vállalkozói szellem  Hiányzik az együttműködési készség, a csapatmunka, a döntésképesség és az elhatározás igazi kockázatra  Kevés vállalatnál van megfelelő stratégiai tervezés  Kevés a természettudományi és műszaki diplomát szerzők száma  Nem törődünk eléggé az emberi erőforrással, az igények és a képzés összehangolásával, ami versenyhátrányhoz, a termelékenység csökkenéséhez vezethet

9 © 2005 IBM Corporation Megoldási javaslatok  A legfontosabb a humán befektetés: oktatás és szemléletbeli változás - a gazdaság akkor lehet igazán innovatív, ha az egyének is azok, akarják a változást és ezért tesznek is  A vállalatokkal együttműködő kutatóegyetemeket kell kialakítani  A vállalkozókat ösztönözni kell a csapatmunkára és az együttműködésre a K+F területén  Az állami források elérésének bürokratikus akadályait csökkenteni kell  Minden lehetséges eszközzel támogatni kell a multik K+F tevékenységének Magyarországra helyezését, mert csak tőlük remélhető jelentős változás rövid távon; innovációs parkokat kell létrehozni

10 © 2005 IBM Corporation Miért egy IBM-es beszél erről?  Mert elkötelezettek vagyunk az innováció iránt  Mert ismerjük az innováció mikéntjét  Mert az IBM első az innovációban: a világ egyik legnagyobb kutatóbázisa, öt Nobel díjas tudóssal  Mert nemcsak a technológiában (első merevlemez, első PC, szuperszámítógépek, processzorok), a tudományban (genográfiai projekt, agykutatási projekt), de az üzletben is az innováció a vezérelvünk:

11 © 2005 IBM Corporation Miért egy IBM-es beszél erről?  Az IBM elsőként valósította meg az informatika és üzleti tanácsadó tevékenység egybeolvasztását  Az informatika segítségével a folyamatok átszervezhetők, optimalizálhatók, átláthatóbbá tehetők mind a versenyszférában, mind a közigazgatásban – ez is innováció, elsősorban hozzáállás, s csak másodsorban eszközök kérdése  Innovációs központunkban hazai cégekkel együttműködve fejlesztünk szoftvereket a világpiacra  A kormány befektetés-ösztönző programja segítségével üzleti szolgáltató-központot alapítottunk Budapesten, ahol több száz képzett diplomásnak adunk munkát, akik az ügyfelek HR, beszerzési, számlázási és pénzügyi folyamatait segítik

12 Business Unit or Product Name Confidential | Date | Other Information, if necessary © 2004 IBM Corporation Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "© 2005 IBM Corporation Az innováció kérdései Magyarországon."

Hasonló előadás


Google Hirdetések