Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ONLINE SZAKÉRTŐI RENDSZER KIÉPÍTÉSE ÉS MARKETING TERVE Készítette: Gorelov Iván, SZIE GTK GAM, V. évf. marketing szakirány XXIX. Országos Tudományos Diákköri.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ONLINE SZAKÉRTŐI RENDSZER KIÉPÍTÉSE ÉS MARKETING TERVE Készítette: Gorelov Iván, SZIE GTK GAM, V. évf. marketing szakirány XXIX. Országos Tudományos Diákköri."— Előadás másolata:

1 ONLINE SZAKÉRTŐI RENDSZER KIÉPÍTÉSE ÉS MARKETING TERVE Készítette: Gorelov Iván, SZIE GTK GAM, V. évf. marketing szakirány XXIX. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Közgazdaságtudományi szekció Internet-, online-, mobilmarketing tagozat Debreceni Egyetem - 2009. április 6. Konzulens: Dr. Komáromi Nándor, Egyetemi docens, SZIE GTK MI Dr. Pitlik László, Egyetemi docens, SZIE GTK GMI Szent István Egyetem, Gödöllő, 2009. DEVELOPMENT & MARKETING PLAN OF AN ONLINE EXPERT SYSTEM

2 TARTALOM best practice 1. Bevezetés (cél, célcsoport, hasznosság  best practice) 2. Az önálló munka lépései (OLAP, szolgáltatáskatalógus  offline szakértői rendszer  ár-teljesítmény optimalizáló modul  online verzió) béta verziója 3. Az internet-hozzáférés tanácsadási szakértői rendszer béta verziója (TDK 2006-OTDK 2007 – generáció 1) Netselect.hu 4. A Netselect.hu Online Internet-hozzáférés Tanácsadási Portál bemutatása (2008-as verzió – generáció 2) hasonlóságelemzés 5. Online hasonlóságelemzés (2009-es verzió – generáció 3) kulcsszó SZÍNMAGYARÁZAT: szöveg cím kulcsszó magyarázat

3 „Ha ki akarom kapcsolni az agyamat, leülök TV-t nézni, ha használni akarom, internetezek.” Steve Jobs, az Apple Computer alapítója

4 INTERNETHOZZÁFÉRÉS TANÁCSADÁSI SZAKÉRTŐI RENDSZER - BEVEZETÉS Célcsoport: Szándékomban áll az internet felhasználók mind szélesebb skálájának a megcélzása, úgy mint: internet-hozzáféréssel nem rendelkező célközönséget - az internet-hozzáféréssel nem rendelkező célközönséget, akik alkalmilag mind gyakrabban veszik igénybe a világháló nyújtotta lehetőségeket  leendő új előfizetők internet előfizetéssel, s átlagos hozzáértéssel rendelkezőket - az internet előfizetéssel, s átlagos hozzáértéssel rendelkezőket, akik a legfrissebb ajánlatokat, újítási lehetőségeket, akciókat napi pontossággal nem követő felhasználók  szolgáltatót/szolgáltatást váltók (!) komoly idő- és energiaráfordítás nélküljuthatHasznosság: Az adatbázisba foglalt kérdésekre adott válaszadással a potenciális ügyfél komoly idő- és energiaráfordítás nélkül szakértői válaszhoz juthat, s a számára a hozzáférési időintervallumban, az elérés gyorsaságában, a szolgáltatás minőségében az anyagilag a legmegfelelőbb megoldás mellett dönthet... internetcsomag-választáskor döntés-előkészítésbenCél: Az internetcsomag-választáskor a szolgáltatók számában megfigyelhető dinamikus fejlődés és az egyre sokrétűbb szolgáltatáspaletta által szinte „megoldhatatlan” helyzet elé állított átlagfelhasználó számára online formában nyújtson támogatást a döntés-előkészítésben...

5 INTERNET-HOZZÁFÉRÉS TANÁCSADÁSI SZAKÉRTŐI RENDSZER AZ ÖNÁLLÓ MUNKA LÉPÉSEI 1. OLAP, ill. szolgáltatáskatalógus (online/offline adatvagyon) felépítése. 2. Offline, kézi vezérléssel kialakított szakértői rendszer létrehozása (adott élethelyzetben ajánlható, ill. kizárandó) szolgáltatások kiválasztása (=KO kritériumok kiváltása). automatikus döntéshozatal3. Hasonlóságelemző, ár-teljesítmény optimalizáló modul létrehozása az automatikus döntéshozatal érdekében. online környezetbe4. A projekt online környezetbe való adaptálása  http://www.netselect.hu

6 A SZAKÉRTŐI TANÁCSADÁSI FOLYAMAT ÉS ELEMEI – A GENERÁCIÓK BEMUTATÁSA

7 GENERÁCIÓ 1: AZ OFFLINE MODELL A rendszer lényege: objektív (?) megoldási javaslathoz jut egyszerű, mindenki számára érthető hétköznapi kérdések megválaszolásával (input) a felhasználó egy objektív (?) megoldási javaslathoz jut (output), majd a szakértő által felállított rendszer adatbázisából kiolvassa a piaci kínálat aktuális lehetőségeit (transzformáció), ill. hozzárendeli az adott fogyasztói igényhez...

8 A SZAKÉRTŐI RENDSZER MŰKÖDÉSE – GENERÁCIÓ 1 szubjektív kérdéseketA szakértői felület: 3 x 4 x 4 x 2 x 3 x 4 = 1152 féle szakértői tanácsadási lehetőséget rejtett a kombinatorikai tér, de a kérdéssor tartalmazott szubjektív kérdéseket is, mint pl. az internethasználat céljára és a hozzáférési időre vonatkozó kérdések esetében... A működés lényege: A felhasználói felületen a legördülő menük segítségével a fogyasztó által adott egyértelmű válaszok alapján a hat kérdésből egy hattagú kódrészlet jött létre. A szakértői rendszer az adatbázisból a FKERES-függvény segítségével olvasta az adott sor /record/ kódrészletéhez tartozó outputi attribútumokat.

9 GENERÁCIÓ 2: AZ ONLINE MODELL A NETSELECT.HU ONLINE INTERNET-HOZZÁFÉRÉS TANÁCSADÁSI PORTÁL komplex internet szolgáltató piac szolgáltatáspalettájának a lefedéséhez Kibővített kombinatorikai tér: 3 x 3 x 5 x 4 x 4 x 4 x 3 x 4 = 34560 féle ügyféltípust kezel jelenleg a szakértői rendszer, amely kellően nagy egy komplex internet szolgáltató piac szolgáltatáspalettájának a lefedéséhez, valamint a fogyasztói igények kielégítéséhez...

10 GENERÁCIÓ 3: AUTOMATIZÁLT ONLINE DÖNTÉS-ELŐKÉSZÍTÉS Objektivitás: A szubjektivitás minimumára törekvő szakértői rendszer által vagy a teljesen szubjektív felhasználói KO-feltételek alapján kialakult OAM objektív és automatizált értékelése az alkuszi üzleti modell keretei között, melyben szemben a jelenlegi online tanácsadási folyamatokkal maga a döntés is átvállalható az ügyféltől! Ennek alapja: –Ellentmondások keresése: Az az ajánlat a legjobb, amelynél van olyan drágább, amelyik semmiben sem nyújt többet… –Ajánlatok MAX és MIN árai: A legjobb ajánlat áll a legközelebb a többi ajánlat által legitimált minimum árához, s ennek a legnagyobb a potenciális maximuma...

11

12 Vegye igénybe szolgáltatásunkat! Köszönjük bizalmát! www.netselect.hu


Letölteni ppt "ONLINE SZAKÉRTŐI RENDSZER KIÉPÍTÉSE ÉS MARKETING TERVE Készítette: Gorelov Iván, SZIE GTK GAM, V. évf. marketing szakirány XXIX. Országos Tudományos Diákköri."

Hasonló előadás


Google Hirdetések