Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bemeneti perifériák, vagyis beviteli eszközök. A input egységek (beviteli eszközök) segítségével visszük be a számítógépbe mindazokat az információkat,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bemeneti perifériák, vagyis beviteli eszközök. A input egységek (beviteli eszközök) segítségével visszük be a számítógépbe mindazokat az információkat,"— Előadás másolata:

1 Bemeneti perifériák, vagyis beviteli eszközök

2 A input egységek (beviteli eszközök) segítségével visszük be a számítógépbe mindazokat az információkat, a­melyekre a feldolgozáshoz szükség van, tehát a feldolgozandó adatokat és programokat. Ezeknek az esz­kö­zök­nek nem csak az adatmozgatás a feladata, de az adatokat az ember által értelmezhetõ formáról átalakítják a gép által értelmezhetõ formára

3 Bemeneti eszközök fajtái: Billentyűzet Egér Scanner Video kamera és mikrofon

4 A billentyűzet billentyűzetet adatbevitelre használjuk. A billentyűzet a számítógépek szabványos bemeneti perifériája. Az adatáramlás egyirányú: a billentyűzettől az alapgép felé. A billentyűzet alapvetően három részre tagolódik, a középső rész az írógépekre hasonlít. Itt találhatjuk meg az összes írásjelet, melyeket egyszerűen használhatunk.

5 A profi (vakon gépelő) felhasználók számára az F és a J (illetve a numerikus részen az 5-ös) billentyűn külön kis kidudorodás is található az azonosítás megkönnyítésére. A beírt parancsainkkal akkor kezd el foglalkozni a számítógép, amikor a billentyűt megnyomjuk. Találunk rajta néhány speciális billentyűt is pl: Del, Delete - gépünk azt a karaktert törli a képernyőről, amelyik előtt a kurzor áll Tab - (tabulátor): segítségével a képernyőn egy soron belül nagyobb távolságokat ugorhatunk.

6 Caps Lock - csak kisbetűs/nagybetűs üzemmód kiválasztására szolgál stb.

7 Egér Az egeret a személyi számítógépek megjelenésével fejlesztették ki. A játékgépek mellett a professzionális személyi számítógépek kedvelt perifériája. Manapság szinte nem is készül olyan program, amelyet egérrel ne lehetne kezelni. A hagyományos eszköz lelke egy golyó melynek egy vízszintes felületen (például a számítógép-asztalon) történõ mozgását (a sebességét, vagyis a mozgás irányát és nagyságát is) érzékeli a gép. Az egér mozgásával különféle funkciókat vezérelhetünk. Például a menüpontokra rámutatva kiválaszthatjuk a végrehajtandó rutint, irányíthatjuk a programok futását, rajzolhatunk. Az egéren egy vagy több gomb is található, melyek funkciója szintén a futó program által meghatározható.

8 Az egér a digitalizáló táblával ellentétben relatív pozícionáló eszköz: a helyzete nem kitüntetett állapot, a mozgását érzékeli a számítógép.

9 Az egereknél „fõ problémát” az egeret a számítógépbe kötõ vezeték, és az egér „nagy mozgásfelülete” jelenti. Az elsõ probléma megoldására az infra- illetve rádióegerek jelentenek megoldást. A második problémára pedig az úgynevezett hanyattegerek is. Ennél a megoldásnál az eszköz nem mozog, fix helyen van. A felhasználó a hüvelykujját fölhasználva mozgatja az eszköz tetejére helyezett golyót. Mechanikus: az egér alsó részén egy gumírozott golyó érintkezve az asztal lapjával, vagy az egéralátéttel (mouse pad), két tengelyt hoz mozgásba, melyek azt elektromos impulzusokká alakítják át. Optikai: az egér alján lámpa (LED) és érzékelő helyezkedik el. A régebbi típusok csak speciális alátéten működtek, az új típusokhoz minta nélküli alátét javasolt.

10 Scanner A scanner (ma­ga a hardver) csak a kontúr- és színinformációkat továbbítja. Képek digitalizálásánál itt véget is ér a fo­lya­mat. „Olvasásnál” készülékbe helyezett lapon lévő szöveget az értelmezõ program karakterenként felismeri, a karakterkódokat a központi egységbe továbbítja. Az átküldött információ a későbbiekben úgy dolgozható fel, mintha billentyűzettel juttatták volna be a számítógépbe. A szép, tiszta betűképű szövegek esetében alig té­ved a jó minőségű lapolvasó.

11 Videokamera és mikrofon: Multimédiás kommunikáció (pl. videó konferencia) lebonyolításának elengedhetetlen hardver eszközei. A videokamera általában külön illesztőkártyára csatlakozik, míg a mikrofon a hangkártya bemenetére csatlakoztatható. Amennyiben a számítógépünket videó- telefonként szeretnénk használni, az elfogadható kép és hangminőség átviteléhez ISDN telefonos kapcsolat javasolt.

12

13

14

15


Letölteni ppt "Bemeneti perifériák, vagyis beviteli eszközök. A input egységek (beviteli eszközök) segítségével visszük be a számítógépbe mindazokat az információkat,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések