Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Fejlődés és törvényesség: egy jobb jövő az európai fiatalok kezében” Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium Debrecen 2013.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Fejlődés és törvényesség: egy jobb jövő az európai fiatalok kezében” Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium Debrecen 2013."— Előadás másolata:

1 „Fejlődés és törvényesség: egy jobb jövő az európai fiatalok kezében” Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium Debrecen 2013

2 62. Hány éves vagy? (Hányadik életévedet töltötted be?)

3 1. Mennyire sűrűn szoktál a jövődre gondolni? 1.Gyakran 2.Ritkán 3.Soha 4.nem érdekel

4 2. Milyen érzések fognak el, amikor a jövődre gondolsz? 1.Aggodalom 2. Izgalom 3. Félelem 4. Semmi

5 3. Van határozott elképzelésed a jövődről? 1. Igen, már tudom, hol fogok továbbtanulni és milyen munkát szeretnék 2. Van elképzelésem, de nem vagyok biztos magamban. 3. Minden nap más jut az eszembe. 4. Nincs elképzelésem, nem érdekel a téma.

6 4. Mennyi ma Magyarországon a havi nettó átlagkereset? Ft Ft Ft 4.több mint Ft

7 5. Mennyi pénz kell ahhoz egy hónapra ma Magyarországon, hogy egy család jól éljen? Ft Ft Ft Ft

8 6. Fontos-e tanulni ahhoz, hogy később jó munkát tudjunk találni? 1.alapvető fontosságú 2.igen, de nem a gimnáziumi 4-5 év számít 3.nem a tanuláson múlik, hogy jó munkám lesz-e 4.nem tudom

9 7. Szerinted hogyan lehet ma Magyarországon munkát találni? 1.megfelelő felkészültséggel és tudással 2.kapcsolatokat felhasználva 3.szerencsével 4.ma Magyarországon nem lehet munkát találni

10 8. Hogyan látod magad tíz év múlva? 1.addigra sikerül megvalósítanom magam minden téren 2.még sok tervem lesz, ami megvalósításra vár 3.munkanélküliként 4.a szüleimmel fogok élni, és ők tartanak el

11 9. Szerinted az a tény, hogy Magyarország az Európai Unió tagja, elősegíti a munka világába való beilleszkedést? 1.igen, mert így külföldön is tudok munkát találni 2.igen, mert már az iskolában jól megtanulok nyelveket 3.nem, mert az Európai Unió nem jól működik 4.nem, az én jövőm itt van Magyarországon

12 10. Szerinted Magyarország sok pénzt fektet az oktatásba? 1.igen 2.nem 3.nem fontos pénzt fektetni az oktatásba 4.nem tudom

13 11. Szerinted Magyarország sok pénzt fektet a kutatásokba? (technológiai, megújuló energiák, stb.) 1.igen 2.nem 3.nem fontos pénzt fektetni a kutatásba 4.nem tudom

14 12. Szerinted fontos olyan munkát választani/végezni, amit szeretsz, még akkor is, ha nem fizet jól, vagy mindenképpen olyat érdemes választani, ami jól fizet, függetlenül attól, szereted-e? 1.szeretnék olyan munkát választani, amit örömmel végzek, és nem érdekel a fizetés 2.számomra fontos a pénz, úgyhogy mindenképp jól fizető munkát szeretnék 3.ebben a mai globalizálódott világban nincs választásunk 4.ebben a bizonytalan helyzetben, azt hiszem, bármilyen munkát elfogadnék

15 13. Mikorra tervezed, hogy önálló életet kezdesz, és a szüleid segítsége nélkül fogsz élni? 1.rögtön a gimnázium befejezése után 2.rögtön az egyetem elvégzése után 3.amikor megtalálom a páromat 4.nem gondolkodom még ezen

16 14. A felsorolt lehetőségek közül melyiket tekinted példaértékűnek? 1.család 2.iskola 3.valóság-show szereplői 4.híres sportolók, zenészek, közéleti személyiségek

17 15. Tagja vagy valamilyen társadalmi vagy kulturális egyesületnek? 1.igen 2.nem 3.szeretnék 4.nem érdekel

18 16. Milyen a kapcsolatod a politikai élettel? 1.semmilyen 2.nem érdekel a politika 3.érdekel a politikai élet 4.folyamatosan követem a magyar és külföldi politikai eseményeket

19 17. Milyen a kapcsolatod az információkkal? 1.gyakran informálódom 2.nem érdekel, ezért nem informálódom 3.nem informálódom, mert tanulnom kell 4.csak az engem érdeklő témákban informálódom

20 18. Honnan szerzed az információkat? 1.televízió 2.Internet 3.újság 4.nem szerzek információkat sehonnan

21 19. Van már munkahelyi tapasztalatod? 1.igen, nyaranta dolgozom 2.próbáltam diákmunkát keresni, de nem sikerült megfelelőt találnom 3.nincs, és még nem is akarok dolgozni 4.az iskola mellett is dolgozom

22 20. A gimnázium befejezése után szeretnéd a tanulmányaidat egyetemen folytatni? 1.igen, és mindenképpen beiratkozom egy egyetemre 2.szeretném, de anyagi problémák miatt nem látom megvalósíthatónak 3.nem fogok egyetemre menni 4.még nem döntöttem el

23 21. Hol szeretnél dolgozni a tanulmányaid befejezése után? 1.mindenképpen itt Magyarországon szeretnék munkát találni 2.véglegesen külföldön akarok dolgozni 3.külföldön szeretnék tapasztalatokat szerezni, de aztán Magyarországon szeretnék élni 4.még nem tudom

24 22. Milyen formában szeretnél dolgozni? 1.egy cég alkalmazottjaként 2.egyéni vállalkozóként 3.egy cég igazgatójaként 4.segélyekből szeretnék élni

25 23. Melyik fontossági sorrendet választanád az alábbiak közül? 1.1. család. 2. pénz 3. karrier és siker 2.1. karrier és siker 2. pénz 3. család 3.1. pénz 2. karrier és siker 3. család 4.1. család 2. karrier és siker 3. pénz 5.nem gondolkodom ezen

26 24. Mennyire érzed „főszereplőnek”, fontosnak magad (a véleményalkotás lehetősége, felelősségvállalás, döntéshozatal) az alábbi területeken? - az iskolában 1.egyáltalán nem 2.kicsit 3.eléggé 4.nagyon

27 25. Mennyire érzed „főszereplőnek”, fontosnak magad (a véleményalkotás lehetősége, felelősségvállalás, döntéshozatal) az alábbi területeken? - a családban 1.egyáltalán nem 2.kicsit 3.eléggé 4.nagyon

28 26. Mennyire érzed „főszereplőnek”, fontosnak magad (a véleményalkotás lehetősége, felelősségvállalás, döntéshozatal) az alábbi területeken? - baráti körben 1.egyáltalán nem 2.kicsit 3.eléggé 4.nagyon

29 27. Mennyire érzed „főszereplőnek”, fontosnak magad (a véleményalkotás lehetősége, felelősségvállalás, döntéshozatal) az alábbi területeken? - szervezett csoportban (pl. sportegyesület) 1.egyáltalán nem 2.kicsit 3.eléggé 4.nagyon

30 28. Mennyire érzed „főszereplőnek”, fontosnak magad (a véleményalkotás lehetősége, felelősségvállalás, döntéshozatal) az alábbi területeken? - lakóhelyeden 1.egyáltalán nem 2.kicsit 3.eléggé 4.nagyon

31 29. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - sok ismeretet szerezni 1.egyáltalán nem 2.kevéssé 3.általában 4.leginkább

32 30. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - valami hasznosat tenni másoknak 1.egyáltalán nem 2.kevéssé 3.általában 4.leginkább

33 31. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - döntéseket hozni 1. egyáltalán nem 1.kevéssé 2.általában 3.leginkább

34 32. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - új kezdeményezéseket javasolni, megvalósítani 1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább

35 33. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - csatlakozni csoportok, szervezetek kezdeményezéseihez 1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább

36 34. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - részt venni a lakóhelyi, iskolai ügyek megoldásában 1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább

37 35. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - magamnak és barátaimnak örömet szerezni 1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább

38 36. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - saját képességeimnek, érdeklődésemnek és vágyaimnak megfelelő tevékenységben részt venni 1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább

39 37. Az, hogy részt veszel valamiben, mennyire jelenti az alábbiakat az életedben? - közreműködni az otthoni munkákban 1. egyáltalán nem 2. kevéssé 3. általában 4. leginkább

40 38. Mennyire vagy képes önállóan szembenézni a mindennapi élet kihívásaival? 1. Magabiztos vagyok 2. Kicsit határozatlan vagyok 3. Néha segítségre van szükségem 4. Mindig támogatásra van szükségem

41 39. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - siker és hatalom 1.nem fontos 2.kevésbé fontos 3.fontos 4.nagyon fontos

42 40. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - kényelmes és nyugodt élet 1.nem fontos 2.kevésbé fontos 3.fontos 4.nagyon fontos

43 41. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - szórakozás 1.nem fontos 2.kevésbé fontos 3.fontos 4.nagyon fontos

44 42. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - békés, boldog család 1.nem fontos 2.kevésbé fontos 3.fontos 4.nagyon fontos

45 43. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - igaz barátok 1.nem fontos 2.kevésbé fontos 3.fontos 4.nagyon fontos

46 44. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - segíteni a rászorulókon 1.nem fontos 2.kevésbé fontos 3.fontos 4.nagyon fontos

47 45. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - elégedettség 1.nem fontos 2.kevésbé fontos 3.fontos 4.nagyon fontos

48 46. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - egészség, hosszú élet 1.nem fontos 2.kevésbé fontos 3.fontos 4.nagyon fontos

49 47. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - függetlenség 1.nem fontos 2.kevésbé fontos 3.fontos 4.nagyon fontos

50 48. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - műveltség, intelligencia 1.nem fontos 2.kevésbé fontos 3.fontos 4.nagyon fontos

51 49. Mennyire fontosak szerinted az élet alábbi értékei? - érzelmekben gazdag élet 1.nem fontos 2.kevésbé fontos 3.fontos 4.nagyon fontos

52 50. Véleményed az iskoláról. Az iskolának semmi haszna: az igazi tudást a munka világában lehet megszerezni.

53 51. Véleményed az iskoláról. - Az iskolának nincs kapcsolata a való élettel.

54 52. Véleményed az iskoláról. - Az iskolára annak van szüksége, akinek még nincs pontos elképzelése a jövőről.

55 53. Véleményed az iskoláról. - Nem a tanulmányi eredményektől függ, sikerül-e jó állást találni.

56 54. Véleményed az iskoláról. - Az iskolára feltétlenül szükség van az általános műveltség megszerzéséhez.

57 55. Véleményed az iskoláról. - Az iskolára azért van szükség, hogy barátokra találjak.

58 56. Szerinted mennyire számítanak az alábbiak a munka világába való belépéshez? - ismerősök

59 57. Szerinted mennyire számítanak az alábbiak a munka világába való belépéshez? - idegen nyelvek ismerete

60 . 58. Szerinted mennyire számítanak az alábbiak a munka világába való belépéshez? - jó fellépés

61 59. Szerinted mennyire számítanak az alábbiak a munka világába való belépéshez? - szakmai tudás

62 60. Szerinted mennyire számítanak az alábbiak a munka világába való belépéshez? - szerencse

63 61. Mi aggaszt leginkább, ha a felnőtt munkás életre gondolsz? 1.a bizonytalanság 2.az elégedetlenség 3.a szabadidő hiánya 4. a munkahelyi konfliktusok 5.az unalom 6.a szürkeség, a névtelenség 7.az alacsony jövedelem 8.az életkedv elvesztése 9.az érvényesülés lehetőségének hiánya 10.a változtatás lehetőségének hiánya

64 62. Mik számodra a „ciki” és a „menő” munkahelyek? Magyarázd meg, miért! „Ciki” Közmunka (lenézik, nem próbált mást keresni) Utcaseprés (lealacsonyító munka) Kukás (koszos, keveset keres, lealacsonyító) Takarító (rosszul bánnak velük, nem nézik semmibe) Celebség (a semmiért kap pénzt) Segédmunkás (keveset keres, sokat dolgozik) Irodai munka (unalmas, pletyiznek, nem csinálnak semmit) „Menő” Bankigazgató (felnéznek rá, tisztelik) Cégvezető (irigyek rá, felnéznek rá) Egyéni vállalkozó (maga osztja be az idejét, irigyek rá) Ügyvéd Orvos (köztiszteletben állnak, jól keresnek) Filmforgatás (izgalmas) Irodai munka (kávéznak, pletyiznek, nem csinálnak semmit, mindezt sok „léért”

65 63. Mi segítene egy helyes jövőkép kialakításában? 1.Biztosabb helyzet, szülők helyzetének stabilitása 2.Nem tudom 3.Pénz 4.Több információ a lehetőségekről, beszélgetés tapasztalt emberekkel 5.Szülők, barátok, tanárok tanácsa 6.Jó iskola, normálisabb tanárok, támogatás az iskolától, gyakorlatiasabb iskola 7.Magabiztosság, önbizalom, saját magunk megismerése 8.Szülői mintakép 9.Normális, önzetlen, jóindulatú emberek, akik segítenek egymásnak a céljaikat elérni 10.Szemügyre venni azokat, akik nem tanultak, nem volt jövőképük, és most az utcán koldulnak vagy Ft-ból élnek


Letölteni ppt "„Fejlődés és törvényesség: egy jobb jövő az európai fiatalok kezében” Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium Debrecen 2013."

Hasonló előadás


Google Hirdetések