Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt csomag (KözOP) Előkészítés és megvalósítás Problémás hosszszelvények átépítése Pál László Általános vezérigazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt csomag (KözOP) Előkészítés és megvalósítás Problémás hosszszelvények átépítése Pál László Általános vezérigazgató."— Előadás másolata:

1 MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt csomag (KözOP) Előkészítés és megvalósítás Problémás hosszszelvények átépítése Pál László Általános vezérigazgató helyettes

2 Projekt közreműködői KÖZOP – MÁV Zrt Közlekedésbiztonsági projekt Vasúti átjárók korszerűsítése –Jármű és Pályadiagnosztikai eszközök beszerzése Közreműködő Szervezet: KIKSZ Zrt Kedvezményezett: MÁV ZRt. Projektirányítás: MÁV Zrt Projektiroda Projekt költségvetése: millió Ft, 43,7 millió euro TSZ aláírása: Projekt megvalósításának tervezett napja:

3 Projekt közreműködői KÖZOP – MÁV Zrt Közlekedésbiztonsági projekt Problémás hosszszelvények átépítése előkészítési projekt Közreműködő Szervezet: KIKSZ Zrt Kedvezményezett: MÁV ZRt. Projektirányítás: MÁV Zrt Projektiroda Műszaki tervezés: MÁV ZRt Műszaki Tervezés Projekt költségvetése: 55 millió Ft, 0,2 millió euro TSZ aláírása: Projekt kezdési időpontja: Projekt megvalósításának tervezett napja:

4 Az előkészítési projekt tartalma KÖZOP – MÁV Zrt Közlekedésbiztonsági projekt Problémás hosszszelvények átépítése MT + tanulmányterv Engedélyezési terv Egyéb szakértői tevékenységek Környezetvédelmi Hatástanulmány + NATURA2000

5 Tényadatok, előzmények: 5649 db vasúti-közúti szintbeli kereszteződés (vasúti átjáró) 1,3 km-ként találkozhatunk közúti átjáróval Balesetveszélyes geometriai kialakítások példái: 1) „bogárhátú” átjáró, kis domború lekerekítések 2) Kisívű ráfordulási lehetőség túlemeléssel 3) Egyéb hiányosságok: átmeneti ívek nélküli csatlakozások, egyenes szakasz hiánya elleníves csatlakozások között, láthatósági problémák, túlemelt vágányok külön síkban való fekvése, keresztezett vágányok különböző magassági vonalvezetése Megvalósíthatósági tanulmány

6 A fejlesztés célja A kedvezőtlen geometriai kialakítású közút-vasút szintbeli kereszteződések korszerűsítési lehetőségeinek feltárása Fejlesztési lehetőségek:  Vasúti vágány- és/vagy út hossz-szelvény kiigazítása helyben átépítéssel  Keresztezés kedvezőbb geometriájú áttervezése szükséges mértékű nyomvonal korrekcióval  keresztezési szög kedvezőbbé tétele  szükséges rálátás biztosítása  átjáró áthelyezése nem ívben fekvő vasúti pályaszakaszra    Szintbeni keresztezés megszüntetése

7 A projekt hatásterülete 6 Régió 12 Megye

8 Tanulmányterv fejezetei 20 útátjáró A MÁV Zrt előzetes helyzetfeltárása alapján vizsgálandó 20 útátjáró tekintetében:  Forgalmi helyzet, forgalomtechnikai elemzés, kapacitásszámítás  Jelenlegi infrastruktúra, műszaki állapot ismertetése  Forgalmi modellezés  Személy- és áruszállítás  Változatelemzés  Műszaki változatok ismertetése  Multikritériumos változatelemzés

9 Megvizsgálandó útátjárók forgalma

10 Műszaki megoldások, változatok: 16. Gyömrő (egy konkrét helyszínen) 4603.sz. út x Budapest – Újszász – Szolnok vasútvonal változat  Átjáró helyben történő átépítése  Csatlakozó 4603.sz. út 100 m hosszban átépül  68,8 MFt változat  Átjáró helyben történő átépítése a 4603.sz. út 536 m hosszú magassági korrekciójával  251,5 MFt változat  Szintbeni közúti átjáró megszüntetése  Közúti felüljáró műtárgy építése  620 m korrekciós nyomvonal  MFt

11 Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján

12 Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján Helyszín Azonosító Beruházási költség [Ft] Baleseti mutató Forgalom-nagyság [közút-vasút MOF szorzat] Közúti üzemeltetői szempont Vasúti üzemeltetői szempont Terület igénybevétel [m2] TRT összhang (önkormányzati szempont) Környezeti hatás (erdők, NATURA2000 Bódvaszilas Eger-Felnémet Eger-Felnémet Tápiószentmárton Farmos Farmos Farmos Ceglédbercel Ceglédbercel Nyíregyháza - Sóstóhegy Rakamaz Nyíradony Szeghalom Kiskőrös Kiskőrös Sásd Sárbogárd Sárbogárd Mórágy Mórágy Isaszeg Gyömrő Gyömrő Gyömrő Soltvadkert Apátfalva Nyíradony-Aradványpuszta Nyírgelse

13 Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján

14 Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján Helyszín Azonosító Beruházási költség [Ft] I.II.III.IV.V. Bódvaszilas nem nem Eger-Felnémet nem Eger-Felnémet nem Tápiószentmárton Farmos nem Farmos nem 0 0 Farmos nem Ceglédbercel Ceglédbercel nem Nyíregyháza - Sóstóhegy nem nem 0 0 Rakamaz nem Nyíradony Szeghalom nem nem Kiskőrös nem Kiskőrös Nem nem Sásd Sárbogárd nem Sárbogárd nem Mórágy nem Mórágy nem Isaszeg nem Gyömrő nem Gyömrő Gyömrő nem Soltvadkert Apátfalva Nyíradony-Aradványpuszta nem 0 Nyírgelse nem Kiválasztott változatok összköltsége: A legtöbb változathoz megjelölt projektek összköltsége: 5 985,8MFt A legtöbb változathoz megjelölt projektek összköltsége: 5 985,8MFt

15 Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján És legyen itt egy utolsó változat: Szigorúan beruházási költség alapján 12 átjáró korszerűsítésének minimális költséggel járó változata: MFt

16 Költség-haszon elemzés (CBA)

17  Utazási időmegtakarítás  Baleseti költségmegtakarítás

18 Tegyünk meg minden tőlünk telhetőt… Nyíregyháza Bük Mátészalka

19 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET


Letölteni ppt "MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt csomag (KözOP) Előkészítés és megvalósítás Problémás hosszszelvények átépítése Pál László Általános vezérigazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések