Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt csomag (KözOP) Előkészítés és megvalósítás Problémás hosszszelvények átépítése Pál László Általános vezérigazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt csomag (KözOP) Előkészítés és megvalósítás Problémás hosszszelvények átépítése Pál László Általános vezérigazgató."— Előadás másolata:

1 MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt csomag (KözOP) Előkészítés és megvalósítás Problémás hosszszelvények átépítése Pál László Általános vezérigazgató helyettes

2 Projekt közreműködői KÖZOP – 2.5.0.-09-2011-0006 MÁV Zrt Közlekedésbiztonsági projekt Vasúti átjárók korszerűsítése –Jármű és Pályadiagnosztikai eszközök beszerzése Közreműködő Szervezet: KIKSZ Zrt Kedvezményezett: MÁV ZRt. Projektirányítás: MÁV Zrt Projektiroda Projekt költségvetése: 12.404 millió Ft, 43,7 millió euro TSZ aláírása: 2012.06.18. Projekt megvalósításának tervezett napja: 2015.08.31.

3 Projekt közreműködői KÖZOP – 2.5.0.-09-2011-0007 MÁV Zrt Közlekedésbiztonsági projekt Problémás hosszszelvények átépítése előkészítési projekt Közreműködő Szervezet: KIKSZ Zrt Kedvezményezett: MÁV ZRt. Projektirányítás: MÁV Zrt Projektiroda Műszaki tervezés: MÁV ZRt Műszaki Tervezés Projekt költségvetése: 55 millió Ft, 0,2 millió euro TSZ aláírása: 2012.06.05. Projekt kezdési időpontja: 2012.07.01. Projekt megvalósításának tervezett napja: 2013.06.30.

4 Az előkészítési projekt tartalma KÖZOP – 2.5.0.-09-2011-0007 MÁV Zrt Közlekedésbiztonsági projekt Problémás hosszszelvények átépítése MT + tanulmányterv Engedélyezési terv Egyéb szakértői tevékenységek Környezetvédelmi Hatástanulmány + NATURA2000

5 Tényadatok, előzmények: 5649 db vasúti-közúti szintbeli kereszteződés (vasúti átjáró) 1,3 km-ként találkozhatunk közúti átjáróval Balesetveszélyes geometriai kialakítások példái: 1) „bogárhátú” átjáró, kis domború lekerekítések 2) Kisívű ráfordulási lehetőség túlemeléssel 3) Egyéb hiányosságok: átmeneti ívek nélküli csatlakozások, egyenes szakasz hiánya elleníves csatlakozások között, láthatósági problémák, túlemelt vágányok külön síkban való fekvése, keresztezett vágányok különböző magassági vonalvezetése Megvalósíthatósági tanulmány

6 A fejlesztés célja A kedvezőtlen geometriai kialakítású közút-vasút szintbeli kereszteződések korszerűsítési lehetőségeinek feltárása Fejlesztési lehetőségek:  Vasúti vágány- és/vagy út hossz-szelvény kiigazítása helyben átépítéssel  Keresztezés kedvezőbb geometriájú áttervezése szükséges mértékű nyomvonal korrekcióval  keresztezési szög kedvezőbbé tétele  szükséges rálátás biztosítása  átjáró áthelyezése nem ívben fekvő vasúti pályaszakaszra    Szintbeni keresztezés megszüntetése

7 A projekt hatásterülete 6 Régió 12 Megye

8 Tanulmányterv fejezetei 20 útátjáró A MÁV Zrt előzetes helyzetfeltárása alapján vizsgálandó 20 útátjáró tekintetében:  Forgalmi helyzet, forgalomtechnikai elemzés, kapacitásszámítás  Jelenlegi infrastruktúra, műszaki állapot ismertetése  Forgalmi modellezés  Személy- és áruszállítás  Változatelemzés  Műszaki változatok ismertetése  Multikritériumos változatelemzés

9 Megvizsgálandó útátjárók forgalma

10 Műszaki megoldások, változatok: 16. Gyömrő (egy konkrét helyszínen) 4603.sz. út x Budapest – Újszász – Szolnok vasútvonal 16.0. változat  Átjáró helyben történő átépítése  Csatlakozó 4603.sz. út 100 m hosszban átépül  68,8 MFt 16.1. változat  Átjáró helyben történő átépítése a 4603.sz. út 536 m hosszú magassági korrekciójával  251,5 MFt 16.2. változat  Szintbeni közúti átjáró megszüntetése  Közúti felüljáró műtárgy építése  620 m korrekciós nyomvonal  3 710 MFt

11 Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján

12 Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján Helyszín Azonosító Beruházási költség [Ft] Baleseti mutató Forgalom-nagyság [közút-vasút MOF szorzat] Közúti üzemeltetői szempont Vasúti üzemeltetői szempont Terület igénybevétel [m2] TRT összhang (önkormányzati szempont) Környezeti hatás (erdők, NATURA2000 Bódvaszilas 1.1.400 500 00023443240000322 Eger-Felnémet 2.0.137 600 000434641340000311 Eger-Felnémet 2.1.559 048 411434643240000321 Tápiószentmárton 4.1.779 154 226199341228000212 Farmos 5.1.791 480 000199342252000413 Farmos 5.2.1 234 100 000199341262000413 Farmos 5.3.4 382 800 0001993411240000434 Ceglédbercel 6.0.174 000 00032 0012130111 Ceglédbercel 6.1.3 460 300 00032 00123118800321 Nyíregyháza - Sóstóhegy 7.1.3 360 000 00043 05812117000211 Rakamaz 8.1.2 360 000 00031 51933130000311 Nyíradony 9.1.529 200 000148841240000323 Szeghalom 10.1.1 368 000 000231941220000221 Kiskőrös 11.0.18 990 000404220111 Kiskőrös 11.1.156 400 000404122000121 Sásd 12.0.34 080 00031 0613130111 Sárbogárd 13.0.90 000 00037034330121 Sárbogárd 13.1.962 800 000370341233580313 Mórágy 14.1.709 600 00028342234500333 Mórágy 14.2.844 080 000183411282000413 Isaszeg 15.1.3 000 000 00012 60622135000314 Gyömrő 16.0.68 800 00034 0891330111 Gyömrő 16.1.251 500 00034 08912224000222 Gyömrő 16.2.2 713 200 00034 08911124000223 Soltvadkert 17.1.927 500 000199841274400412 Apátfalva 18.0.37 300 00045054120111 Nyíradony-Aradványpuszta 19.1.905 000 000148841218100222 Nyírgelse 20.1.1 908 530 000135241180000413

13 Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján

14 Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján Helyszín Azonosító Beruházási költség [Ft] I.II.III.IV.V. Bódvaszilas 1.1.400 500 0000 nem 0 1 400 500 000 0 nem 1 400 500 000 Eger-Felnémet 2.0.137 600 0001 0 nem 0 1 137 600 000 1 Eger-Felnémet 2.1.559 048 4110 nem 0 0 0 0 Tápiószentmárton 4.1.779 154 2261 1 1 1 1 Farmos 5.1.791 480 0000 nem 0 0 0 0 Farmos 5.2.1 234 100 0001 0 nem 0 0 Farmos 5.3.4 382 800 0000 nem 0 0 0 0 Ceglédbercel 6.0.174 000 0001 1 1 1 1 Ceglédbercel 6.1.3 460 300 0000 nem 0 0 0 0 Nyíregyháza - Sóstóhegy 7.1.3 360 000 0000 nem 1 3 360 000 000 0 nem 0 0 Rakamaz 8.1.2 360 000 0000 nem 0 0 0 0 Nyíradony 9.1.529 200 0001 1 1 1 1 Szeghalom 10.1.1 368 000 0000 nem 1 1 368 000 000 0 nem 1 1 368 000 000 1 Kiskőrös 11.0.18 990 0000 nem 1 18 990 000 1 1 1 Kiskőrös 11.1.156 400 0000 Nem nem Sásd 12.0.34 080 0001 1 1 1 1 Sárbogárd 13.0.90 000 0001 0 nem 1 90 000 000 1 1 Sárbogárd 13.1.962 800 0000 nem 0 0 0 0 Mórágy 14.1.709 600 0000 nem 0 0 0 0 Mórágy 14.2.844 080 0001 1 1 1 0 nem Isaszeg 15.1.3 000 000 000 nem 0 0 0 0 Gyömrő 16.0.68 800 000 nem Gyömrő 16.1.251 500 0001 1 1 1 1 Gyömrő 16.2.2 713 200 0000 nem 0 0 0 0 Soltvadkert 17.1.927 500 0001 1 1 1 1 Apátfalva 18.0.37 300 0001 1 1 1 1 Nyíradony-Aradványpuszta 19.1.905 000 0001 1 1 0 nem 0 Nyírgelse 20.1.1 908 530 0000 nem 0 0 0 0 Kiválasztott változatok összköltsége: 5 943 514 226 9 228 804 226 4 991 304 226 5 191 404 226 4 747 824 226 A legtöbb változathoz megjelölt projektek összköltsége: 5 985,8MFt A legtöbb változathoz megjelölt projektek összköltsége: 5 985,8MFt

15 Multikritériumos változatelemzés (MCA) NFÜ „Módszertani útmutató közlekedési projektek költség-haszon elemzéséhez, 2009.” iránymutatásai alapján És legyen itt egy utolsó változat: Szigorúan beruházási költség alapján 12 átjáró korszerűsítésének minimális költséggel járó változata: 3 953 MFt

16 Költség-haszon elemzés (CBA)

17  Utazási időmegtakarítás  Baleseti költségmegtakarítás

18 Tegyünk meg minden tőlünk telhetőt… Nyíregyháza Bük Mátészalka

19 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET


Letölteni ppt "MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt csomag (KözOP) Előkészítés és megvalósítás Problémás hosszszelvények átépítése Pál László Általános vezérigazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések