Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HERZOG & DE MEURON ARCHITECTURE DIALOGUES - POSITIONS, CONCEPTS, VISIONS.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HERZOG & DE MEURON ARCHITECTURE DIALOGUES - POSITIONS, CONCEPTS, VISIONS."— Előadás másolata:

1 HERZOG & DE MEURON ARCHITECTURE DIALOGUES - POSITIONS, CONCEPTS, VISIONS

2

3 Architecture Dialogues - Positions, Concepts, Visions HERZOG & DE MEURON FROM ART TO WORLD-CLASS ARCHITECTURE Hubertus Adam, J. Christoph Burkle - Jacques Herzog

4 1.Herzog & de Meuron iroda rövid története 2.Interjúban említett és kiemelt projektek 3.Kiemelt példaképek és hatások 4.Fő kérdés-válaszok az interjúból 5.ETH Studio Basel egyéb munkái 6.Irodalom ÖSSZEFOGLALÁS FELÉPÍTÉSE

5  alapítás: Basel, 1978, Jacques Herzog és Pierre de Meuron  szenior partnerek: Jacques Herzog, Pierre de Meuron, Christine Binswanger, Ascan Mergenthaler, Stefan Marbach; 34 partner és 300 munkatárs; nemzetközi csapat  projekt helyszínek: Európa, Dél- és Észak Amerika, Ázsia  irodák: Basel, Hamburg, London, Madrid, New York  oktatás: Harvard University, Graduate School of Design (GSD), USA; Zurich (ETH), Department of Architecture, Network City and Landscape  ETH Studio Basel alapítói 1. HERZOG & DE MEURON IRODA RÖVID TÖRTÉNETE

6  ETH Studio Basel alapítása és munkája  Prada Store, Tokio (2003)  Dominus Winery, San Francisco mellett (1998)  Tate Gallery, London (terv: 1995; megvalósulás: 2001)  Switzerland: An Urban Portrait, ETH Studio Basel  Elbphilharmonie, Hamburg (tervezett befejezés 2013) ráépítés, rétegződés 2. INTERJÚBAN EMLÍTETT ÉS KIEMELT PROJEKTEK

7 > WETTSTEIN DOMONKOS ETH Studio Basel Urban Transformation

8 Switzerland: An Urban Portrait, ETH Studio Basel

9 Tate Gallery, London (terv: 1995; megvalósulás: 2001) Tate Tank (2012)

10 Elbphilharmonie, Hamburg (tervezett befejezés 2013)

11 Elbphilharmonie, Hamburg (tervezett befejezés 2013) Elbphilharmonie, Pavillon, Hamburg (infobox)

12  Aldo Rossi: „L’Archittetura della città“  Robert Venturi: „Complexity and Contradiction“  Mies van der Rohe  művészet: minimalizmus  Basel-i művészi szcéna: Helmut Federle, Martin Disler, Rémy Zaugg  Berlini filharmónia, Hans Scharoun (1963) 3. KIEMELT PÉLDAKÉPEK ÉS HATÁSOK

13 1.Hogy van a cég? Mi foglalkoztat mostanában? 2.Tervezés módszertan 3.Újradefiniálás, mindig avantgárdé lenni? 4.Újradefiniálás 360 fős irodában? 5.Svájc (és építészete) helyzete Európában? 6.Vélemény a svájci építészet mai helyzetéről - mi van 7.Vélemény a svájci építészet mai helyzetéről - mi kellene, H&dM mit csinál? 8.Egyéb – migráció?; Elbphilharmonie 4. FŐ KÉRDÉS-VÁLASZOK AZ INTERJÚBÓL

14 1.Hogy van a cég? Mi foglalkoztat mostanában? 2.Tervezés módszertan 3.Újradefiniálás, mindig avantgárdé lenni? 4.Újradefiniálás 360 fős irodában? 5.Svájc (és építészete) helyzete Európában? 6.Vélemény a svájci építészet mai helyzetéről - mi van 7.Vélemény a svájci építészet mai helyzetéről - mi kellene, H&dM mit csinál? 8.Egyéb – migráció?; Elbphilharmonie 4. FŐ KÉRDÉS-VÁLASZOK AZ INTERJÚBÓL

15 2. Tervezés módszertan 4. FŐ KÉRDÉS-VÁLASZOK AZ INTERJÚBÓL  1995-ig (Tate Modern) ETH-n tanult tervezési módszer: bizonyosságokban, és nem variációkban gondolkodni. Ma ezt a hozzáállást nagyon svájcinak tartják, van benne valami hermetikusan zárt és defenzív.  Tervezési módszer ma: több lehetőséget feldobni, és bennük rejlő potenciált párhuzamosan kutatni, majd egy nyílt párbeszédben Megbízóval a legjobb megoldást megközelíteni.

16 4. FŐ KÉRDÉS-VÁLASZOK AZ INTERJÚBÓL 3. Újradefiniálás, mindig avantgárdé lenni?  Az építészet újjászületése mindig saját magából indul ki; ehhez fontos impulzus a társ szakmák (művészetek, pszichológia stb.); a Föld urbanizációjának és kapcsolódó problémák kutatása – az ETH Studio Basel munkája új ötleteket szül.  Minta elv (Muster, pattern): minden építészeti műben, ahogy minden ember életében fellelhetők visszatérő minták. H&dM megpróbálja a sajátjaikat felismerni és ellenük dolgozni – ez új perspektívákat nyit. Nem csak építészet – életforma.

17 4. FŐ KÉRDÉS-VÁLASZOK AZ INTERJÚBÓL 5. Svájc (és építészete) helyzete Európában?  Fő kérdés: Svájc egy sziget, vagy kénytelen Európához közeledni több szempontból? (* A válaszból nem derül ki egyértelműen J.H. állásfoglalása ez ügyben; szóhasználatból következtetve - „kényszer” – negatívan ítéli meg Európához való közeledést.)  Nagy különbség Svájcban: jól működő pályázati rendszer; ez az oka, hogy sok jó építész születik. (+) Fiatal építészeknek ugyanakkor ki is kell lépniük ebből a kényelmes környezetből Európába, a világba. Jó építészek kerülnek ki, de az építészeti kép összhatása hermetikus és okoskodó. (-)

18 4. FŐ KÉRDÉS-VÁLASZOK AZ INTERJÚBÓL 6. Vélemény a svájci építészet mai helyzetéről - mi van  Egységesen magas minőségű, uniformizált, dekoratív svájci építészet  Kritikai vízió egy új társadalomról és tágabb politikai értelmezés hiánya (utóbbira kisérlet: Switzerland: An Urban Portrait)  Minták kutatása: Svájc mintája a félig-urbánus lét (das Halburbane)  Építészek feladata 1-1 pont megtervezésén túl az urbanisztikai és ökológiai körülmények átfogó megújítása  Építészeti hozzáállás fő kommunikációs eszköze az épület maga (* ellentmondás az előző ponttal?)  Átalakítások, hozzáépítések – határozott vízió hiányát fejezik ki (* ellentmondás Elbphilharmonie tervével?)

19 4. FŐ KÉRDÉS-VÁLASZOK AZ INTERJÚBÓL 7. Vélemény a svájci építészet mai helyzetéről - mi kellene, H&dM mit csinál?  Építészetet arra használni, hogy valamit megértsünk; ez hogyan hat vissza az építész munkájára?  Szükséges: radikális perspektíva; fenntarthatóság, források, energia, CO2 mentes városok  Fenntarthatóság várostervezési kontextusban lehetséges csak  Politikailag tudatos, kérdező építészet  Akit a világ megváltás gondolata hajtja, annak változásindítást kell megkísérelnie.  Építészet = eszköz a társadalom megformálására

20 „…come across anything that would illuminate the complex issue of urbanization in the 21st century?”  Belgrade. Formal / Informal. A Study on Urban Transformation (2012)  Metropolitanregion Zürich - Der Zürichsee als Projekt (2010)  Metrobasel Comic (2009)  Switzerland: An Urban Portrait (2006) 5. ETH STUDIO BASEL EGYÉB MUNKÁI

21 Contribution to La Biennale di Venezia: Common Ground Herzog & de Meuron Elbphilharmonie - The construction site as a common ground of diverging interests. Arsenale Corderie, Venice, Italy Exhibition 29 August - 25 November 2012 VELENCEI BIENNALE 2012

22


Letölteni ppt "HERZOG & DE MEURON ARCHITECTURE DIALOGUES - POSITIONS, CONCEPTS, VISIONS."

Hasonló előadás


Google Hirdetések