Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GRAFOLÓGIAI ELŐADÁSOK MOTIVÁCIÓK YBL MIKLÓS ÉPÍTÉSTUDOMÁNYI KAR Gyimóthy Gábor Lukács Oktatási Központ www.grafologia.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GRAFOLÓGIAI ELŐADÁSOK MOTIVÁCIÓK YBL MIKLÓS ÉPÍTÉSTUDOMÁNYI KAR Gyimóthy Gábor Lukács Oktatási Központ www.grafologia.hu."— Előadás másolata:

1 GRAFOLÓGIAI ELŐADÁSOK MOTIVÁCIÓK YBL MIKLÓS ÉPÍTÉSTUDOMÁNYI KAR Gyimóthy Gábor Lukács Oktatási Központ

2 A motivációról Extrinzik (külső)motiváció Olyan késztetések, melyek célja valamilyen kézzelfogható cél, nyereség elérése.  Itt valamilyen külső tényező szerepet játszik ( pl. jutalom). Intrinzik (belső) motiváció Maga a cselekvés, a benne rejlő öröm a cél a tevékenység maga önjutalmazó. - Csíkszentmihályi Mihály flow elmélete  Az intrinzik késztetés öröme elvész, ha a tevékenységért külső jutalmat adunk

3 A motivációról Kísérlet: gyerekeknek jutalom rajzolásért, amit addig örömmel, maguktól végeztek.  Kevesebb időt töltöttek az adott tevékenységgel  A külső jutalom hatására alacsonyabbá vált a produkció színvonala, mivel a figyelem a tevékenységről a nyerhető előnyökre terelődött át.  De : a jutalmazás nem minden esetben csökkenti az intrinzik motivációt!!! Pl.:, dicséret, odafordulás simogatás, ami a belső megfelelés érzést erősíti.

4 A sikerorientált és a kudarckerülő személy  A sikerorientált személyt a lehetséges siker motiválja cselekvésre, hajlandó ezért reális kockázatot is vállalni.  az esetleges kudarcot jól viseli  a közepesen nehéz jól körülhatárolható feladatokat kedveli  a túl könnyű feladat nem jelent neki igazi sikert.  Kitartóbb és biztosabb sikereiben  A kudarckerülő személynél a kudarc elkerülésének vágya erősebb, mint a siker elérésének reménye.  A kudarc nagyon hamar letöri.  A kudarcot hajlamos saját képességei hiányának tulajdonítani,  siker esetén viszont nem hiszi el, hogy saját magának köszönheti.  Paradox feladatválasztás: a túl könnyű vagy a túl nehéz feladatot választják  Bizonytalanok önmagukban, szorongók

5 Szellemi tevékenység vágya  jól kiírt, dinamikus írás  tagoltság, belső tagoltság  hangsúlyos felső zóna (bő hurkok, magas, nyomatékos, szöges)  megjelenő egyszerűsítések, ligatúrák  bekötött ékezet  közepes vagy kisebb írásnagyság  közepes, jól elosztott nyomaték  éles, reliefes vonal  álló vagy enyhén jobbra dőlt  horizontális szűkítések Marie Curie kézírása

6 Kapcsolatok igénye  füzéres vagy fonalas kötés  átlagos vagy kicsi betűk  jobbra dőlt írás  szűk vagy széles oválok  „m”, „n” utolsó törzsvonala magas  szűk jobb margó  kis szótáv  közepes kötöttség  hosszú, de nem hegyes végvonal Charlie Chaplin kézírása

7 Vezetői szerep igénye  nagyméretű írás,  lendületes,  tagolt  esetleg szöges  magas „t” áthúzás  kiemelt szókezdő betű  negatív sortáv  nagy sor- és szótáv  nagy nyomaték  ékezetek magasan  éles írás Napóleon kézírása

8 Praktikus, gyakorlatias, szervező tevékenység vágya  alsó és középzóna dominancia  szabályos alsózóna, mely a kz-hoz bekötötten kapcsolódik  jól tartott alapvonal  sűrű írás, lehet fonott sor is  telt vagy mázolt vonal  pontos vagy alacsony „t” áthúzások, ékezetek  csoportosan kötött vagy kötött írás  jól strukturált  nem túl eredeti, inkább konvencionális  forma és mozgás kiegyensúlyozott  határozott vonalvezetés Teréz anya kézírása

9 Anyagi, testi tevékenység vágya  nagy méret: kifejezett térfoglalás horizontálisan és vertikálisan  tagolás nem látható, nincs belső tagolás, rendszerezettség  mázolt vagy pacás vonalminőség  álló vagy balra dőlt vagy túlzottan jobbra dőlt írás  alsó zóna vagy kz hangsúlya  formahangsúly  lendületszegény, egyhangú írás

10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "GRAFOLÓGIAI ELŐADÁSOK MOTIVÁCIÓK YBL MIKLÓS ÉPÍTÉSTUDOMÁNYI KAR Gyimóthy Gábor Lukács Oktatási Központ www.grafologia.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések