Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 2. előadás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 2. előadás."— Előadás másolata:

1 2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 2. előadás

2 2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 2 Tantárgy leírása - - A tantárgy: a tartalomipar meghatározásával, területeivel és az iparágnak a gazdasággal, a kultúrával való kapcsolataival foglalkozik. - Bemutatja az iparág hatását az információs társadalom fejlődésére. - - Kiemelten területe a tantárgynak a tartalomipari szolgáltatások könyvtári használata.

3 2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 3 A tantárgy témakörei 1./ 1./ a tartalomipar fogalma (szerzői jogi iparágak, kreatív-, médiaipar stb.); 2./ a tartalomipar gazdasági, kulturális szerepe; 3./ a tartalomipar területei és a tantárgy ismeretének, alkalmazásának szemeszter végi értékelése 4./ a tartalom megjelenítése (animáció, sajtó, műalkotás..); 5./ az ipar szereplői (előállítók, aggregátorok, terjesztők, felhasználók);

4 2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 4 Mit profitálhatunk a tananyag gyakorlati hasznosításából? A tartalomipar: - - termékeit, szolgáltatásait rendszerezni tudjuk; - - fejlesztési, terjesztési és felhasználási lehetőségeit felismerjük és alkalmazzuk saját területünkön; - - trendjeiből „remélhetőleg” megbízható iránytűt szerezhetünk az információ „tengeren” való navigáláshoz.

5 2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 5 1. A tartalomipar fogalma A hagyományos és az elektronikus digitalizált tartalmak (művek, termékek, szolgáltatások stb.) fejlesztésével, terjesztésével és fogyasztásával foglalkozó iparágak összességét nevezzük tartalomiparnak. Röviden: A tartalomipar, a világnak a digitális térbe helyezését és használatát valósítja meg. Magyar Tartalomipari Szövetség – MATISZ meghatározása.

6 2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 6 2. A tartalomipar gazdasági, kulturális szerepe - világ (1.) USA- Információs szupersztráda -Al Gore amerikai alelnök EU - Információs Társadalom - Bangemann-jelentés Magyarország - Nemzeti Információs Stratégia – NIS Az információs társadalom fejlesztésében az iparág szerepe az elmúlt években egyre inkább megerősödött. A fogyasztók számára az Infokommunikációs Technológiai - IKT eszközök nyújtotta előnyök csak megfelelő tartalommal párosulva válnak használhatóvá. A tananyagrész szakirodalmi forrása:

7 2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 7 2. A tartalomipar gazdasági, kulturális szerepe - EU (2.) Az Európai Bizottság június 1-jén hozta nyilvánosságra az "i2010: Európai Információs Társadalom a növekedésért és foglalkoztatásért" elnevezésű stratégiai dokumentumot. Az ötéves stratégia középponti eleme az IKT kutatatás és innováció, a tartalomipar fejlesztése, a hálózati biztonság növelése, a konvergencia, befogadás és interoperabilítás megvalósítása az egységes európai információs térben.

8 2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 8 2. A tartalomipar gazdasági, kulturális szerepe – EU (3.) Az „Interaktív tartalom és konvergencia” című, az EU-25 tagállamaira kiterjedő tanulmány szerint 2010-ig az online tartalomból származó bevétel több mint négyszeresére, a évi 1,8 milliárd (összes GDP millió) EUR-ról 2010-re 8,3 milliárd EUR-ra fog növekedni, miközben egyes ágazatokban az online tartalom a teljes bevétel jelentős hányadát: a zene esetében 20%-át, a videó- játékok esetében 33%-át fogja kitenni.

9 2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 9 2. A tartalomipar gazdasági, kulturális szerepe – EU (4.) A Digital Britain az Angol Kormány stratégia, melynek segítségével Anglia verseny- képességének megőrzését kívánják biztosítani – a kreatív ipar aktív fejlesztésével - a globális digitális gazdaságban jún. 16.http://host.hu/projects/kip/node/219

10 2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak A tartalomipar gazdasági, kulturális szerepe – EU (5.) Július 9-ei beszédében Reding EU biztos hangsúlyozta, hogy „Digitális Európa” néven új, politikai megközelítésként szolgáló stratégiát kell kialakítani az online tartalom egységes és felhasználóbarát piacának létrehozására, ahol az IKT jelenti majd az innováció, a teljes körű internet-lefedettség és a „zöldebb” gazdaság hajtóerejét.

11 2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak A tartalomipar gazdasági, kulturális szerepe Mo. (6.) Az elsődleges kreatív iparágak bruttó hozzáadott értékhez való hozzájárulása az Egyesült Királyságban (7,1 %) és az USA-ban (5,98 %) volt a legmagasabb. E mutató tekintetében Magyarországon 3,96 % magyarországi GDP arány kis mértékben felülmúlta a 15 EU tagállam 3,9 %-os átlagát is, így megelőztük többek között Németországot (3,5 %), Franciaországot (3,4 %), Olaszországot (3,3 %), Finnországot (3,2 %), Ausztriát (2,3 %), Írországot (2,1 %). Magyar Szabadalmi Hivatal: A SZERZŐI JOGI ALAPÚ ÁGAZATOK GAZDASÁGI SÚLYA MAGYARORSZÁGON (adatok év)

12 2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 12 Dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar Tartalomipari Szövetség – Az előadás forrás anyagai megtalálhatók a Kreatív Iparágak Platform honlapján


Letölteni ppt "2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 2. előadás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések