Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vállalati szféra (mint a hallgatóság alkalmazói, ill. a K+F és a szaktanácsadás partnerei, támogatók, pl. szakképzési hozzájárulás)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vállalati szféra (mint a hallgatóság alkalmazói, ill. a K+F és a szaktanácsadás partnerei, támogatók, pl. szakképzési hozzájárulás)"— Előadás másolata:

1 Vállalati szféra (mint a hallgatóság alkalmazói, ill. a K+F és a szaktanácsadás partnerei, támogatók, pl. szakképzési hozzájárulás)

2 Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai I.  Részlet a Szent István Egyetem Preambulumából: „5. A Szent István Egyetem a vidék fejlesztését fontos feladatának tekintő felsőoktatási intézmény, amely rendkívül széles körű felsőfokú (egyetemi, főiskolai) képzésre alapozottan, a mindenkori munkaerő-piaci igényeknek megfelelően biztosítja a felsőoktatás kiszélesítésének alapvető feltételeit.”

3 Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai II.  Ki, mit oktat a hallgatóknak? – oktatói körkép (szabvány):  oktatók képzettsége  szakmai tapasztalatai  kutatói munkája, területe – tananyag körkép:  részletes lebontás a tárgycímek alatt (OGIL)  gyakorlati anyagok mélysége  szakmai tapasztalatok (alkalmazói, vállalati példák beépülése a tananyag elméleti ismeretei mellé)

4 Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai III.  Hogyan teljesít a hallgató (felmerülhet, de kell-e valóban) ? –Mit takar az indexbe kerülő jegy?  féléves folyamatos teljesítés, vagy záróvizsga?  az elméleti és gyakorlati ismeretek számonkérésének aránya? számonkérési formák (minta ZH, feladatatok)  a számonkérések nyilvánosságra hozatala az értékelési rendszerrel együtt?  milyen gyakorlati munka áll a jegy mögött?  kiemelkedő és közhasznú egyéni feladatok nyilvánossága –Milyen speciális ismereteket, tudást szerzett a kötelező feladatokon túl?  TDK dolgozatok nyilvános elérhetősége  gyakorlatok és külföldi tapasztalatok beszámolóinak közzététele

5 Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai IV. –Diplomamunka és záróvizsga:  mérnöki- és diplomamunkák közzététele (a PhD értekezésekhez hasonlóan)  záróvizsga eredmények értékelése  Az egyetemi képzés általános megítélése a piacon –munkáltatói tapasztalatok fóruma –ötletek, javaslatok a képzést illetően  Közélet, sport, egyéb…  Jelenlét…necces…(tanulmányi idők, betegség, halasztás, UV-száma, …)

6 Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai V.  Bizonyítvány-nyilvántartás: ellenőrzési célokból (a gépkocsi-nyilvántartáshoz hasonlóan) lekereshető lenne, hogy egy adott oklevelet, vagy egyéb szigorú nyilvántartású dokumentumot, az adott személynek állítottak-e ki.  Statisztikák, média, melyik a jobb egyetem, volt diákok statisztikái, beiskolázási statisztika, ki honnan jön, hová tart, média szerepe a hallgató és a munkaadó közötti infoáramlásban

7 K+F és szaktanácsadás információs elvárásai I.  Kutatási tapasztalatok –korábbi kutatási projektek és eredményeik  minimálisan: egységes szerkezetű adatbázisban való tárolással  részletes kutatási jelentések –kutatók, partnerek, megbízók –más egyetemek (szabványos nyilvántartások)  Megszerzett ismeretekből adódó kutatási kompetenciák (fejvadász-kivonat) –azon szakterületek egyértelmű, thesaurus-rendszerű katalógusa, melyekben a további kutatások elképzelhetők –egyes feladatok idő és anyagigénye (amennyiben megadható)

8 K+F és szaktanácsadás információs elvárásai II.  Közös munka előnyei és esetleges hátrányai (PR és marketing a közös feladatok érdekében) –munkaerő és ára (hallgató, phd, oktató-kutató, részmunkaidő, teleworking) –egyetem=médium(!?) –közös pályázat (konzorcium, tőkeerő, önrész)   utatások és kutatók életciklusának elemzése (oknyomozó riport, ill. olajipar innováció visszatartása, ill. stratégiaalkotás)  Önkormányzatok (ill. földrajzi egységek) hatása az innováció befogadására (támogatások és tiltakozások)

9 Lehetséges támogatók információs igényei I.  Miért vele? –gazdasági életbe való integráltság foka, –volt diákok elhelyezkedése   ámogatási formák: –Szakképzési hozzájárulás –Eszköztámogatások –Gyakorlati hely biztosítása  Meglévő (szokásos) támogatások  A támogatás előnyei a támogató számára, ill. felelősség (controlling)

10 Lehetséges támogatók információs igényei II.  Előnyök: –oktatási és kutatási előnyök –reklámérték –média-megjelenés

11 Lehetséges támogatók információs igényei III.  A támogató (különös tekintettel az államra) felelőssége (controlling) –A kutatott téma szerepel-e pl. az MTA stratégiájában –Minden jelentés archiválódott-e –Minden eredmény reprodukálható-e –Minden hozzáférési jogosultság rendezett-e –Célcsoportok VIP-listája adott-e –Vélemények beépülésének módja adott-e –Ráfordítások benchmarkingja –A controlling szervezete mennyire átlátható (ÁSZ, polgár) –…

12 Technikai háttér  Metaadabázisok, szabványok, rálátás, összehasonlítás  IT-támogatás formái adott projekt esetén


Letölteni ppt "Vállalati szféra (mint a hallgatóság alkalmazói, ill. a K+F és a szaktanácsadás partnerei, támogatók, pl. szakképzési hozzájárulás)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések