Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mikulás Gábor www.gmconsulting.hu ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, 2011. február 17-18.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mikulás Gábor www.gmconsulting.hu ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, 2011. február 17-18."— Előadás másolata:

1 Mikulás Gábor ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, február

2 Döntéskényszer… Kevés idő, munkatárs, s hol lehet olyan anyag… Stratégiai információ és elemzés, megalapozott döntéshez „Újságíró”, aki exkluzív oknyomozó cikket, elemzést ír megrendelőjének

3  Hogyan juthat a kórház új partnerekhez, ügyfelekhez – Nyugatra távozó orvosai által?  Hogyan használják ki mások a Twittert, más 2.0-s alkalmazásokat, vagy éppen a CRM-et?  Mi a legjobb gyakorlat a betegek visszajelzéseinek feldolgozásában?  Növekszik, vagy csökken a császármetszéssel kapcsolatos bizalom?  Kik keresnek a mi profilunkban kutatási partnert?

4  Méretgazdasági mutatók kórházakban?  Mit tudnak a mobil diagnosztikai rendszerek?  Mennyire megbízhatók a jelentkező műszerbeszállító referenciái?  Kik a legjobb hazai / nemzetközi szakemberek a méhnyakrák megelőzésében?  Mások hogyan forgatják vissza a kórházi vendégkönyvek tartalmát?

5

6

7  Megbízóját bizalmasan kezeli  Érdekcsoportoktól független módon keres  Forrásait feltünteti (minőségbiztosítás)  Összegzett adatok döntés-előkészítésre alkalmas formátumban (pl. xls, ppt, doc) Továbbá kérésre  Kitanítja a belső szakembereket információ- és forráskezelésre  A meglévő információforrások – pl. könyvtár – profitközponttá tétele

8  Kémkedés (hírszerzés – eszközválogatás nélkül)  Kutatás és hírszerzés (legális, field és desk research)  Infobrókerség (desk research)  Könyvtáros (desk research, térítés nélkül)

9 „magirodalom” (mennyiség) távolság a téma magjától személyes és szakirodalmi „magforrások”, 50%-nyi érték további források, ún. „gyenge jelek”; 50%-nyi érték

10 Belsős előnyökKülsős előnyök - Alapinformáció - Jobban tervezhető - Kéznél van - A költségvetésben van - Nagyobb helyismeret - A bizalmas információ jobban megmaradhat (?) - Az információkeresés szakembere keres - Alkalmazás projektre - Tehermentesít - Belül nem lévő, „szokatlan” tudás - Nincs szakmai vakság

11  Legértékesebb: közvetlen szakértői (telefonon szerzett) – pozícionális információ  Webforrások; a „mély weben” is (400x), térítéses és térítésmentes adatbázisok  Papírdokumentumok, akár könyvtárból is  Ritkábban: tárgy  Az ügyfél által biztosított, szervezeten belüli információ, tudás  Adatelemzés

12

13  Referenszinterjú (pontosan mire is van szükség?)  Kalkulálás; vállalási ár és paraméterek tisztázása  Keresési feladatok elvégzése  Lehet: pontosítás, egyeztetés a megrendelővel  Az információs csomag (dosszié, tárgy, kép, táblázat, elemzés, prezentáció stb.) leszállítása  Lehetséges további együttműködés

14  Nem garantálható, hogy az információ létezik („originális vs. generikus”), vagy hogy az adott kereteken belül elérhető  A legalitás határain innen  Források és eljárások megadása  Etikai kódex (a oldalon pl.)  Szerzői jogi kötelmek

15  Agatgyűjtések, elemzések  Speciális területek sajtó és web2-figyelése (gyenge jelek, trendek, benchmark stb.)  Idegen nyelvű források összegzése  Belső információáramlás áramvonalasítása  Elektronikus figyelő- és döntés-előkészítő információs rendszer megtervezése (pl. RSS)  Stb.

16 Mikulás Gábor u


Letölteni ppt "Mikulás Gábor www.gmconsulting.hu ”Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XIV. Országos Konferencia, Budapest, 2011. február 17-18."

Hasonló előadás


Google Hirdetések