Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok országos polgári védelmi főfelügyelő Budapest, 2012. január 14. Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe a katasztrófaveszély.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok országos polgári védelmi főfelügyelő Budapest, 2012. január 14. Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe a katasztrófaveszély."— Előadás másolata:

1 Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok országos polgári védelmi főfelügyelő Budapest, január 14. Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe a katasztrófaveszély és a veszélyhelyzet elhárításában, együttműködés a polgári védelmi kötelezettség alapján megalakult szervezetekkel

2 A KATASZTRÓFAVESZÉLY ÉS A VESZÉLYHELYZET A KATASZTRÓFAVESZÉLY ÉS A VESZÉLYHELYZET A POLGÁRI VÉDELMI SZERVEZETEK CÉLOK, FELADATOK A KATASZTRÓFAVÉDELMI RENDSZER Tartalom

3 MAGYARORSZÁG BIZTONSÁGA. ÁLLAM. ÁLLAM- POLGÁR. BM OKF

4 A védelmi rendszer működése Felkészülés Beavatkozás Helyreállítás Megelőzés Információ megosztás

5 AZ ESEMÉNY ELŐTT!!! A veszély azonosításaMi történhet? A veszély azonosítása Mi történhet? Előzetes tervezés Veszélyelhárítási Terv Előzetes tervezés Veszélyelhárítási Terv Felkészülés Felkészülés a beavatkozásra Gyakorlatozás a beavatkozásra GyakorlatozásKOCKÁZATKEZELÉS

6 Hatás Bekövetkezési gyakoriság Ritka Nem gyakori Gyakori Nagyon gyakori Nagyon súlyos hatás III. Osztály II. osztály I. osztály Súlyos hatás III. Osztály II. osztály I. osztály Nem súlyos hatás III. osztály II. osztály Alacsony mértékű hatás III. osztály II. osztály Bekövetkezési gyakoriság: ritka: az elkövetkező néhány évben (3 év) nem valószínű, hogy bekövetkezik; nem gyakori: bekövetkezhet, de nem valószínű, hogy néhány (5) éven belül; gyakori: valószínű, hogy bekövetkezik, néhány (8) éven belül; nagyon gyakori: nagyon valószínű, hogy bekövetkezik, egy éven belül min. egy alkalommal vagy többször. Hatás: nagyon súlyos: halálos áldozatokkal járó vagy visszafordíthatatlan környezeti károkat előidéző, illetve súlyos anyagi következményeket okozó esemény; súlyos: súlyos sérüléseket okozó vagy visszafordítható környezeti károkat előidéző, illetve anyagi károkkal is járó esemény; nem súlyos: enyhébb sérüléseket okozó, a környezetben kárt nem előidéző, illetve nem jelentős anyagi károkkal járó esemény; alacsony mértékű: nem jár orvosi segítséget igénylő sérüléssel, illetve nincs anyagi következménye.Hatás Bekövetkezési gyakoriság Ritka Nem gyakori Gyakori Nagyon gyakori Nagyon súlyos II. osztály I. osztály Súlyos III. osztály II. osztály I. osztály Nem súlyos III. osztály II. osztály Alacsony mértékű III. osztály ÚJ KOCKÁZATI BESOROLÁS

7 Országos terv Megyei terv Települési terv Helyi terv (körzet) Helyi terv (iroda) Veszélyeztetettség leírása, Általános tevékenységi sorok, Forgatókönyvek, Adatok Bevetési feladatok VESZÉLYELHÁRÍTÁSI TERVEZEÉS

8 VESZÉLYHELYZET ALAPTÖRVÉNY 53. cikk (1) A Kormány az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás vagy ipari szerencsétlenség esetén, valamint ezek következményeinek az elhárítása érdekében veszélyhelyzetet hirdet ki, és sarkalatos törvényben meghatározott rendkívüli intézkedéseket vezethet be. (2) A Kormány a veszélyhelyzetben rendeletet alkothat, amellyel – sarkalatos törvényben meghatározottak szerint – egyes törvények alkalmazását felfüggesztheti, törvényi rendelkezésektől eltérhet, valamint egyéb rendkívüli intézkedéseket hozhat.

9 KATASZTRÓFAVESZÉLY Olyan folyamat vagy állapot, amikor okszerűen lehet számolni a katasztrófa bekövetkezésével, és amely ezáltal veszélyezteti az emberi egészséget, környezetet, az élet- és vagyonbiztonságot. A BM OKF főigazgatója katasztrófaveszély esetén – a katasztrófák elleni védekezésért felelős miniszter által előzetesen jóváhagyott központi veszélyelhárítási terv szerint – azonnal intézkedik a katasztrófa következményeinek lehető legkisebbre csökkentése érdekében.

10 ÖNKÉNTES ÉS KÖTELES PV. SZERVEZETEK KÖZPONTI SZERVEZETEK TERÜLETI SZERVEZETEK TELEPÜLÉSI SZERVEZETEK MUNKAHELYI SZERVEZETEK

11 KATASZTRÓFAVÉDELMI GYAKORLATOK

12 BEAVATKOZÁSOK

13 KATASZTRÓFAVÉDELEM DISASTER MANAGEMENT polgári védelmi szolgálatot ellátó tagja Minta Ferenc - Budapest, VISSZAVONÁSIG ÉRVÉNYES Minta Ferenc Saját kezű aláírás: Kitöltés dátuma: 5000 Műszaki mentő kézi raj, műszaki mentő „A” Rh-neg Vércsoport: Polgári védelmi szervezet tagjának igazolványa sorszám gépi kód megalakítási hely kódszáma szervezet típusa beosztás

14 Bemutatkozó Rendszerbeállító gyakorlat Szervezeti és Műveleti Irányelv Eszközök, felszerelések Jogilag rendezett háttér Minősített mentőszervezetek Önkéntes Mentőszervezet Minimum szakmai követelmény Nemzeti minősítés (5 év) Együttműködési megállapodás Mentési igazolás Részvétel gyakorlatokon, bemutatókon Regisztrált szervezet Részvétel a hazai mentésben Pályázati támogatás

15 TÁRSADALMASÍTOTT VÉDEKEZÉS

16 MAGYARORSZÁG SZOLGÁLATÁBAN A BIZTONSÁGÉRT

17 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok országos polgári védelmi főfelügyelő Budapest, 2012. január 14. Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe a katasztrófaveszély."

Hasonló előadás


Google Hirdetések