Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe"— Előadás másolata:

1 Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe
a katasztrófaveszély és a veszélyhelyzet elhárításában, együttműködés a polgári védelmi kötelezettség alapján megalakult szervezetekkel Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok országos polgári védelmi főfelügyelő Budapest, január 14.

2 Tartalom A KATASZTRÓFAVÉDELMI RENDSZER A KATASZTRÓFAVESZÉLY ÉS
A VESZÉLYHELYZET A POLGÁRI VÉDELMI SZERVEZETEK CÉLOK, FELADATOK

3 MAGYARORSZÁG BIZTONSÁGA
. . . ÁLLAM-POLGÁR ÁLLAM BM OKF In a rapidly changing world, policy-makers must keep up with an evolving environment. A continuous challenge is how to provide adequate security without compromising fundamental democratic values. Our societies were not necessarily designed with new security challenges in mind. As a consequence, when security problems arise, the natural reaction is to “patch” up existing systems, as one would patch up a puncture in a bicycle tyre. Given the new threats, the reactive ad hoc approach needs to be changed to a pro-active integrated approach whereby security is built into the design and planning of society’s systems and networks from the outset with the involvement of experts and stakeholders. Democratic processes take time. Society as a whole, its threats, risks, and vulnerabilities are changing faster than most governments can cope with. This calls for changes in the policy-making process, new co-ordination structures and new governance models.

4 A védelmi rendszer működése
Helyreállítás Beavatkozás KRÍZIS- HELYZET Információ megosztás                 Megelőzés Felkészülés

5 AZ ESEMÉNY ELŐTT!!! KOCKÁZATKEZELÉS
A veszély azonosítása Mi történhet? Előzetes tervezés Veszélyelhárítási Terv Felkészülés a beavatkozásra Gyakorlatozás 5

6 Bekövetkezési gyakoriság Bekövetkezési gyakoriság
ÚJ KOCKÁZATI BESOROLÁS Hatás Bekövetkezési gyakoriság Ritka Nem gyakori Gyakori Nagyon gyakori Nagyon súlyos hatás III. Osztály II. osztály I. osztály Súlyos hatás Nem súlyos hatás III. osztály Alacsony mértékű hatás Hatás Bekövetkezési gyakoriság Ritka Nem gyakori Gyakori Nagyon gyakori Nagyon súlyos II. osztály I. osztály Súlyos III. osztály Nem súlyos Alacsony mértékű Bekövetkezési gyakoriság: ritka: az elkövetkező néhány évben (3 év) nem valószínű, hogy bekövetkezik; nem gyakori: bekövetkezhet, de nem valószínű, hogy néhány (5) éven belül; gyakori: valószínű, hogy bekövetkezik, néhány (8) éven belül; nagyon gyakori: nagyon valószínű, hogy bekövetkezik, egy éven belül min. egy alkalommal vagy többször. Hatás: nagyon súlyos: halálos áldozatokkal járó vagy visszafordíthatatlan környezeti károkat előidéző, illetve súlyos anyagi következményeket okozó esemény; súlyos: súlyos sérüléseket okozó vagy visszafordítható környezeti károkat előidéző, illetve anyagi károkkal is járó esemény; nem súlyos: enyhébb sérüléseket okozó, a környezetben kárt nem előidéző, illetve nem jelentős anyagi károkkal járó esemény; alacsony mértékű: nem jár orvosi segítséget igénylő sérüléssel, illetve nincs anyagi következménye.

7 Általános tevékenységi sorok,
VESZÉLYELHÁRÍTÁSI TERVEZEÉS Veszélyeztetettség leírása, Általános tevékenységi sorok, Forgatókönyvek, Adatok Országos terv Bevetési feladatok Megyei terv Helyi terv (körzet) Helyi terv (iroda) Települési terv

8 VESZÉLYHELYZET ALAPTÖRVÉNY 53. cikk (1) A Kormány az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás vagy ipari szerencsétlenség esetén, valamint ezek következményeinek az elhárítása érdekében veszélyhelyzetet hirdet ki, és sarkalatos törvényben meghatározott rendkívüli intézkedéseket vezethet be. (2) A Kormány a veszélyhelyzetben rendeletet alkothat, amellyel – sarkalatos törvényben meghatározottak szerint – egyes törvények alkalmazását felfüggesztheti, törvényi rendelkezésektől eltérhet, valamint egyéb rendkívüli intézkedéseket hozhat.

9 KATASZTRÓFAVESZÉLY Olyan folyamat vagy állapot, amikor okszerűen lehet számolni a katasztrófa bekövetkezésével, és amely ezáltal veszélyezteti az emberi egészséget, környezetet, az élet- és vagyonbiztonságot. A BM OKF főigazgatója katasztrófaveszély esetén – a katasztrófák elleni védekezésért felelős miniszter által előzetesen jóváhagyott központi veszélyelhárítási terv szerint – azonnal intézkedik a katasztrófa következményeinek lehető legkisebbre csökkentése érdekében.

10 ÖNKÉNTES ÉS KÖTELES PV. SZERVEZETEK
KÖZPONTI SZERVEZETEK TERÜLETI SZERVEZETEK TELEPÜLÉSI SZERVEZETEK MUNKAHELYI SZERVEZETEK

11 KATASZTRÓFAVÉDELMI GYAKORLATOK

12 BEAVATKOZÁSOK

13 VISSZAVONÁSIG ÉRVÉNYES
KATASZTRÓFAVÉDELEM polgári védelmi szolgálatot ellátó tagja Polgári védelmi szervezet tagjának igazolványa Minta Ferenc - Budapest, DISASTER MANAGEMENT 234563 VISSZAVONÁSIG ÉRVÉNYES Minta Ferenc Saját kezű aláírás: Kitöltés dátuma: 5000 Műszaki mentő kézi raj, műszaki mentő „A” Rh-neg Vércsoport: megalakítási hely kódszáma sorszám szervezet típusa beosztás gépi kód

14 Minősített mentőszervezetek
Önkéntes Mentőszervezet Minimum szakmai követelmény Szervezeti és Műveleti Irányelv Eszközök, felszerelések Jogilag rendezett háttér Nemzeti minősítés (5 év) Bemutatkozó Rendszerbeállító gyakorlat Együttműködési megállapodás Mentési igazolás Részvétel gyakorlatokon, bemutatókon Regisztrált szervezet Részvétel a hazai mentésben Pályázati támogatás

15 TÁRSADALMASÍTOTT VÉDEKEZÉS

16 MAGYARORSZÁG SZOLGÁLATÁBAN A BIZTONSÁGÉRT

17 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe"

Hasonló előadás


Google Hirdetések