Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Дополнительная образовательная программа повышения квалификации «Переход на уровневую систему ВПО: возможности ФГОС по направлению «Менеджмент» (стандартов.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Дополнительная образовательная программа повышения квалификации «Переход на уровневую систему ВПО: возможности ФГОС по направлению «Менеджмент» (стандартов."— Előadás másolata:

1 Дополнительная образовательная программа повышения квалификации «Переход на уровневую систему ВПО: возможности ФГОС по направлению «Менеджмент» (стандартов третьего поколения)» 22 марта – 3 апреля 2010 года Karrier Központ Igazgató Karina Khabacheva Karrier Központ Corvinus Egyetem június 10.

2 Célok és feladatok A GSOM márka értéknövelésének módjai: o Kölcsönösen előnyös együttműködés vezető orosz és nemzetközi vállalatokkal o Elmélet és gyakorlat integrációja a Bachelor- és Mesterképzésekben o Iparági elhelyezkedés o Hozzájárulás a folyamatos személyes és szakmai fejlődéshez o Professzionális hozzáállás és rendszerszemléletű megközelítés a célkitűzésekhez és problémamegoldáshoz

3 Karrier Központ Eszközök 1.Együttműködés a vállalatokkal tanácsadó projektek, iparági elhelyezkedés, önéletrajz-könyv kiadása 2. Üzleti karrierfejlesztési tanácsadás  Segédletek hatékony önéletrajz, ( kísérőlevél, köszönőlevél) írásához  Munkaerő-piaci orientációs szemináriumok  Sikeres interjú a vállalatnál  Tanácsadó project szeminárium 3.Hallgatók üzleti projektjei a vállalatoknál

4 Karrier Központ Szolgáltatások

5 Rendezvények  Karrier Napok A hallgatók egyedülálló lehetőséget kapnak, hogy vállalatok képviselőivel beszélgessenek, és információkhoz jussanak a karrier lehetőségekről, betölthető állásokról, kiválasztási kritériumokról, követelményekről és igényekről, illetve eljuttassák önéletrajzukat a HR osztályokra. Évente kétszer: Őszi és Tavaszi Karrier Napok  Vendég előadások Üzleti vezetők a GSOM-ben, Vállalati előadások, Menedzsment Gyakornoki Program prezentációk, előadások a tanterv keretein belül. Évente mintegy 60 rendezvény  Vállalati Napok A hallgatók különböző egész napos rendezvényeken vesznek részt: felsővezető által tartott vendég előadás, esettanulmány verseny, számítógépes szimuláció, üzleti játék, előválogató interjú a nyári szakmai gyakorlat programra, vagy betölthető állásokra. Rosneft, PwC, Sberbank, Baltika Brewery, stb.

6 Nyári Szakmai Gyakorlat Program  Nyári Szakmai Gyakorlat Program Kötelező nyári program, ahol a hallgatók profiljuknak megfelelő, valódi üzleti tapasztalatokat szereznek a vállalatoknál, aktuális üzleti projektekben vesznek részt, valós feladatokat teljesítenek, alkalmazzák képességeiket és tudásukat. Időtartam: Bachelor hallgatók - 4 hét Mesterképzés hallgatók - 6 hét  Üzleti játékok, olimpiák, esettanulmány verseny A legnépszerűbbek: L’Oreal Brandstorm, R U HR, Reveal, KPMG Case Competition, Unilever Game, Henkel Innovation Challenge, MТС club, BNP Paribas, Nokia Business Competition, stb.

7 Vállalatlátogatások, tanácsadó projektek  Vállalatlátogatások: Találkozás az ügyvezetővel, vagy felsővezetővel, vállalat bejárása, kerekasztal- beszélgetés British American Tobacco, Baltika Brewery, PricewaterhouseCoopers, Intel, Coca- Cola HBC Eurasia, Philip Morris, L’Oreal, P&G, stb.  Tanácsadó Projektek A Nemzetközi Üzleti Mesterprogram hallhatói tanácsadó projekteket valósítanak meg, melyek célja a gyakorlati menedzsment képességek fejlesztése, illetve ismerkedés a nemzetközi vállalatoknál folyó munkával. A Mesterprogramok hallgatói gyakorlati munkatapasztalatot szereznek a vállalat problémájának megoldásán keresztül.  P&G szemináriumok (pénzügyi, IDC, terméktámogatási szeminárium), IBM Legjobb Hallgató Elismerése rendezvény, Intel Nyári Iskola A magas szintű nemzetközi rendezvény lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy megérezzék szakmájukat, új tudásra tegyenek szert, megismerkedjenek az újításokkal, kommunikáljanak más országokból érkező hallgatókkal és első kézből szerezzenek tapasztalatokat a vállalati kultúráról.

8 Vállalati partnerek

9 Karrier Központ tevékenységek a Bachelor Program keretében  Bachelor Program 1. év - a vállalat SWOT elemzése 200 hallgató, 20 vállalat  Nyári Szakmai Gyakorlat Program Több, mint 150 hallgató Több, mint 50 vállalat  Nyári Szakmai Gyakorlat Program másodéves hallgatók számára Több, mint 150 hallgató Több, mint 50 vállalat

10 Nyári Szakmai Gyakorlat Program Mesterképzés  Időtartam - 6 hét  Résztvevők - mintegy 300 hallgató, mintegy 100 vállalat  Vezető orosz és nemzetközi vállalatok  Helyszín - Moszkva. Szentpétervár, Tumen, Krasznojarszk, stb.  Tapasztalatszerzés a profil szerint (marketing, nemzetközi menedzsment, pénzügyi menedzsment, banking, emberi erőforrás menedzsment)

11 Karrier Központ tevékenység a Mesterképzés keretében

12 Mesterképzés  Nyári Szakmai Gyakorlat Program - Nemzetközi Üzleti Mesterképzés hallgatói regulation_mib/  Tanácsadó projektek, kötelező kurzus a Mesterképzés hallgatói számára. A hallgatók csoportja (5-6 fő) végrehajt egy projektet a vállalatnál hét alatt

13 Tanácsadó Projektek  A projektek célja - a gyakorlati menedzsment képességek fejlesztése, illetve megismerkedés egy nemzetközi vállalatnál folyó munkával.  A projekt időtartama - 12 hét  Kezdés előtt - tanácsadó vállalatok (BCG, Deloitte, Roland Berger Strategy Consulting) vendégelőadása a tanácsadói üzletág és a tanácsadó projektek különlegességeiről.  Nemzetközi csapat (5-6 fő)  Tudományos tanácsadó - GSOM professzor  Eredmény - a projektek nyilvános bemutatása  Zsűri - független szakértők, professzorok

14 Tanácsadó projekt : • DuPont • Coca-Cola HBC Eurasia • L’Oreal • Schlumberger • Unilever • Fazer Amica • 3 M • MTS • Nokia 2008–2009: • Coca-Cola • Deloitte • Jensen Group • JTI • 3M • SPN Ogilvy • Nokia • P&G • Caterpillar További információ

15 Karrier Központ munka rendezvények

16 Vendégelőadások Több, mint 60 vendégelőadás a tanév során  Előadássorozatok: Üzleti vezetők a GSOM- nál  Előadások különleges témákban  Karrier Akadémia  Esettanulmány  Üzleti játékok bemutatói  Posztgraduális képzések bemutatói (Menedzsment Gyakornok)  Kerekasztal-megbeszélések

17 Vendégelőadások (1) Több, mint 60 vendégelőadás a tanév során  Előadássorozatok: Üzleti vezetők a GSOM-nál (Vezető orosz és nemzetközi vállalatok vezérigazgatói osztják meg tapasztalataikat a hallgatókkal) Matthew Price, Procter & Gamble Kelet-Európa Ügyvezető Igazgatója és Alelnöke «Hallgasd meg a főnököt»  Előadások különleges témákról (vállalatok képviselői osztják meg tudásukat és tapasztalatukat a vállalatok működésének meghatározó jellegzetességeiről különböző osztályokon, régiókban és országokban). Tatiana Anashkina, üzleti fejlesztési igazgató, SPN Ogilvy «Üzlet Oroszországban»  Karrier Akadémia (kifejezetten a mesterképzésben résztvevő hallgatók számára, az igényeik szerint szervezett előadások és szemináriumok) Alexei Grigoriev, igazgató, Roland Berger Strategy Consultants, moszkvai iroda «Menedzsment tanácsadás: bevezetés az ágazatba és a szakmába»

18 Vendég előadások (2)  Esettanulmány (a GSOM hallgatói vezető orosz és külföldi vállalatok esetelemzéseit végzik el) British American Tobacco, PricewaterhouseCoopers és Procter & Gamble esettanulmányok  Üzleti játékok bemutatói (e bemutatók során a hallgatók egyedülálló lehetőségeket kapnak, hogy információkhoz jussanak a vállalatok képviselőitől, és meghatározzák a részleteket) Kirill Mikhailov «A L'Oreal üzleti játékok bemutatása: Brandstorm és REVEAL»

19 Vendég előadások (3)  Posztgraduális programok bemutatói (HR szakértők tájékoztatják a hallgatókat a programok jellemzőiről, főbb követelményeiről és a kiválasztás főbb lépéseiről).  Unilever A Jövő Vezetői Program  Kerekasztal-beszélgetések (Interaktív kommunikáció a hallgatók és a vállalatok között. Sokféle témát érintenek a vállalati HR struktúrától a pénzügyi jelentés sajátosságaiig.)  A munkaerőpiac modern tendenciái. Fizetések áttekintése. Diplomás munkaerő felvételi programok. További információk elérhetők a GSOM honlapjának archív oldalán:

20 Üzleti játékok (1) • Henkel Innovation Challenge Aleksey Ananishnov, Igazgató «Henkel - ERA» JSC Oroszország, Fogyasztói Ragasztók igazgató • L’Oreal Brandstorm, Reveal Kirill Mikhailov, HR osztály L'OREAL Oroszország • Nokia Business Competition Hyun Park, Globális Ajánlati Menedzsment vezető, Nokia Corporation • Unilever Game • BNP Paribas «Ace Manager» • City case tournament

21 Henkel Innovation Challenge • A vállalat tehetséges, kreatív és ambiciózus embereket keres, akik nem ijednek meg a kihívástól, és készen állnak arra, hogy nemzetközi szinten próbára tegyék erejüket, kreatív képességeiket és tudásukat. • A játék célja egy innovatív termékötlet feltalálása a Henkel (Kozmetika & Testápolás, vagy a Mosás & Háztartási Tisztítószerek divizió) számára 2050-ben, illetve annak kidolgozása, hogy megfeleljen az akkori kihívásoknak. • A játék egyszerre 12 európai országban zajlik. Üzleti játékok (2)

22 Üzleti játékok (3) L’Oreal Reveal A L'ORÉAL vállalat új online üzleti játéka a már jól ismert E-strat Challenge helyét veszi át. A hallgatók kipróbálhatják magukat a L’Oreal munkatársaként, és lehetőséget kapnak, hogy különböző területeken "dolgozzanak" és megtalálják személyes preferenciáikat. A játék során a résztvevők különböző teszteket és üzleti eseteket kapnak. L’Oreal Brandstorm Ez a játék lehetőséget nyújt a hallgatóknak, hogy egy márkamenedzser szerepében létrehozzanak egy innovatív terméket a 26 L’Oreal márka egyike számára. A háromfős csapatok kidolgozzák a termékmegjelenést (csomagolás, címke, stb.), a pozicionálást, meghatározzák a fő célközönséget, a promóciót, a marketing kommunikációt és a marketing kampányt.

23 Nemzetközi üzleti játékok: L’Oreal e-Strat Challenge A GSOM hallgatói 2002 óta vesznek részt az e-Strat Challenge játékban: • a «DAO» csapat megnyerte az MBA kategóriát Oroszországban, és részt vett a Párizsban megrendezett nemzetközi döntőben • 2005 – Stormbringer, 3. helyezés a nemzetközi döntőben, Párizsban • 2007 – «SOMSONS», a nemzetközi döntő résztvevője Párizsban

24 Nemzetközi üzleti játékok: L’Oreal BRANDSTORM A GSOM hallgatói 2002 óta vesznek részt a L’Oreal Brandstorm játékban Országos döntő nyertesei és a nemzetközi döntő résztvevői Párizsban o 2003 – SAN csapat o 2004 – BIO’K csapat o 2005 – Exe.Cute csapat o 2007 – Passe-Partout csapat o 2009 – Scent Master csapat o 2010 – Fuel Top-up csapat

25 Üzleti játékok (4) Unilever Game Online üzleti játék harmad-ötödéves hallgatók számára. A hallgatók 9 héten át oldják meg a vállalat üzleti eseteit. A résztvevők nem csak magas pontszámot érhetnek el, hogy megnyerjék a versenyt, de gyakorlati üzleti készségeket és egyedülálló tapasztalatokat is szerezhetnek. A játék nyertese egyéb értékes díjak mellett lehetőséget kap az Unilever egyszerűsített szakmai gyakorlati kiválasztási eljárásában.

26 Szemináriumok,képzések • Unilever «Befolyásoló képességek» (a képzés során a hallgatók nem csak elméleti ismereteket szereztek, de azonnal gyakorolták is ezeket) • BusinessLink Personnel «Az állásközvetítő szerepe a sikeres munkavállalásban. Segédletek a hatékony önéletrajz kialakításában» (a hallgatók ismereteket szereztek a megfelelő önéletrajz megírásáról, és arról, hogyan viselkedjenek az interjún) • Rosneft «Vertikálisan integrált olajtársaság» (a hallgatók több órán keresztül a gyakorlatban alkalmazhatták elméleti ismereteiket egy olajtársaság menedzsereinek szerepében) • Alcan Packaging «Sikeres interjú» (a hallgatók megtudták, hogyan jussanak interjúhoz, és hogyan változtassák azt állásajánlattá)

27 Karrier Napok • Évente kétszer rendezzük meg: o Őszi karrier nap o Tavaszi karrier nap • Munka a standokon (kiállítási forma) és előadótermekben (szemináriumok, vállalatok bemutatói, nyári szakmai gyakorlatok bemutatói, posztgraduális programok bemutatói, karrier tanácsadás) • Segítség a nyári szakmai gyakorlat lehetőségeit kereső hallgatók számára

28 Példa: a Karrier Napok résztvevői • Citibank • Coca-Cola HBC Eurasia • L’Oreal • Procter & Gamble • PricewaterhouseCoopers • Baltic Financial Agency Group • Bank «Russian Standard» • Orosz Államvasutak • SAP • VTB • Sberbank • Gazprom • Mobile Telesystems • KIT Finance

29 Példa az Őszi Karrier Nap 2009 programjából 12:00 Procter & Gamble Mester előadás «Betekintés – a fogyasztó megértésének kulcsa» 13:00 L'Oreal üzleti játékok bemutatói: Brandstorm és REVEAL (az új L'Oreal játék kezdete) 14:00 МТС mester előadás «Termék promóció PR eszközök segítségével» 14:30 A PricewaterhouseCoopers diplomás felvételi programjának bemutatása (Szentpétervár, Moszkva). 15:00 A «KIT Finance» vállalat bemutatása. Karrier- és fejlődési lehetőségek a vállalatnál, valamint a KIT Finance csoport bemutatása 15:00 A Sberbank bemutatása.

30 Target T

31 Target T projekt Diplomásokat foglalkoztató vállalat és "Karrier" magazin TOP 20 A diplomásokat foglalkoztató munkaadók éves értékelése A projekt célja: A diplomásokat foglalkoztató munkaadók független értékelése Célközönség: Diplomások (730) és Vállalatok - Munkaadók (30)

32 Válaszadók megkülönböztetése

33 Legjobb munkaadó - 1 Feltételek: •Dinamikus fejlődés a világban •Jó pszichológiai légkör •Gyors keresetnövekedés •Dinamikus fejlődés Oroszországban •Gyors karrierfejlődés

34 Legjobb munkaadó - 2 •Képzés •Dinamikus fejlődés az iparágban •Biztos munkahely •Mentor •Túlórák megfizetése •Kihívást jelentő feladatok

35 Legjobb munkaadók TOP 20 (2009) •Gazprom •Procter & Gamble •PWC •McKinsey & Co •Lukoil •Ernst & Young •Troika Dialog •Microsoft •Google •VTB •Unilever •KPMG •Apple •IBM •Siemens •Rosneft •Deloitte •Sberbank •Samsung •Intel

36 Legjobb munkaadók TOP 20 (2008) •Gazprom •Lukoil •PWC •Procter & Gamble •Ernst & Young •Microsoft •VTB •Troika Dialog •McKinsey & Co •Deloitte •KPMG •Google •TNK BP •Sberbank •VympelCom •IBM •BAT •RAO •Samsung •JP Morgan

37 Tartalom •25% orosz vállalatok •IT vállalatok •FMCG vállalatok •Bankok •A 4 Nagy •2009 nyár: 80% tervezi diplomások felvételét •2009 ősz-tél: 70% tervezi diplomások felvételét

38 Független TOP 20 (2009) •Procter & Gamble •PWC •Rosneft •Unilever •IBM •HP •KPMG •Microsoft •Samsung •Lukoil •McKinsey & Company •Shell •VTB •Intel •Coca-Cola Hellenic •Ernst & Young •L’Oreal •Troika Dialog •Deloitte •MTC

39 Pénzügyi válság Fiatal szakemberek: •Nincs keresetnövekedés •17%-os keresetcsökkenés •Nagyon magas kereseti elvárás (minimum 1370 USD) •Csak 30% kész megfizetni a minimumot

40 Diplomások kereseti elvárásai Kutatás Minimum Elvárás Fizetni kész % TargetT USD 2230 USD 30% TargetT USD 1950 USD 81% TargetT USD 1520 USD 100% TargetT USD 1200 USD 71%

41 Keresési csatornák 1.Internet 2.Barátok 3.Karrier Napok 4.Tömegmédia 5.Állásközvetítő irodák

42 GSOM diplomások karrier pályakövetése

43 Foglalkoztatottság iparágak szerint 2009

44 Foglalkoztatottság iparágak szerint 2008

45 Tartalom 2009: 17% - Ipari termelés 14% - Könyvvizsgálat/Tanácsadás 10% - IT/Telecom 5% - Pénzügy/Bank 2008: 24% - Kiskereskedelem 19% - Ipari termelés 10% - Könyvvizsgálat/Tanácsadás 10% - Pénzügy/Bank

46 Foglalkoztatottsági eredmények 2009 •Állást talál 6 hónap alatt •Vállalati partnereknél dolgozik 55% Bachelor 8% Szakképzés 27% Mesterképzés

47 Tartalom •2009: továbbtanul 65 % Bachelor programok (4 év) 13% Szakképzések (5 év) 2% Mester programok • 2008: továbbtanul 12% Bachelor programok és szakképzések

48 Vállalati top 10 1.L’Oreal 2.Brewery «Baltika» 3.Procter & Gamble 4.Deloitte 5.PricewaterhoseCoopers 6.KPMG 7.Citigroup 8.Philip Morris 9.Coca-Cola HBC Eurasia 10.Ernst & Young

49 Diplomás karrierek • BCG • BAT • Caterpillar • Citigroup • Coca-Cola HBC Eurasia • Heineken Brewery • Henkel •Hyundai Motor Manufacturing • KPMG • L’Oreal • McKinsey & Company • Nokia • Shell • Raiffeisen bank • P&G • Price w aterhouseCoopers • Microsoft • Unilever • Wrigley • Szentpétervári Nemzetközi Bank Diplomás sikertörténetek:

50 Örömmel válaszolunk kérdéseikre! Karina Khabacheva Karrier Központ oldala a GSOM honlapján:


Letölteni ppt "Дополнительная образовательная программа повышения квалификации «Переход на уровневую систему ВПО: возможности ФГОС по направлению «Менеджмент» (стандартов."

Hasonló előadás


Google Hirdetések