Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaIda Katonané Megváltozta több, mint 9 éve
1
NIOK – „Mindentudó 1×1” Képzés 2007. január 30. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása Kulcs az együttműködéshez Tulik Ágnes külső kommunikációs főosztályvezető Provident Pénzügyi Zrt.
2
Miről lesz szó? Non-profit szervezetek és vállalatok együttműködése Vállalatok társadalmi felelősségvállalása Közös értékteremtés Hogyan leszünk kompatibilisek? 1%
3
Társadalmi felelősségvállalás [Corporate Social Responsibility, CSR]
4
CSR – az üzlet megkerülhetetlen része
5
A CSR egy lehetséges definíciója Az üzleti működés és a vállalati értékek összehangolása, amikor valamennyi érdekelt fél (stakeholder), azaz a befektetők, ügyfelek, alkalmazottak, (helyi) közösségek és a környezet érdekei képviseltetnek a vállalat üzletpolitikájában és tevékenységében. Forrás: CSRwire [Non-profit szervezetek]
6
Társadalmi felelősségvállalás Nemcsak jótékonysági projektek, hanem az egész vállalat értékalapú, felelősségteljes vezetése. A vállalat vezetői személyesen felelnek azért, hogy saját szakterületükön valamennyi döntésben érvényesítsék a vállalati felelősségi szempontokat
7
Google – kereső: „Provident Pénzügyi Zrt.”
8
Értékteremtés A társadalom és a vállalat szemszögéből
9
Miért fektetünk hangsúlyt a vállalat társadalmi felelősségvállalására? Segítségnyújtás Együttműködés Felelősségvállalás Civil szervezetek pénzügyi mozgástere Üzletszerű menedzsment eszköztár Goodwill Közös kommunikáció Bizalomépítés Bevonás Azért, mert ez a helyes út.
10
Értékteremtés a résztvevők körében Miben segíthet a Társadalmi Felelősségvállalás Program? A partner Ismertség Elismertség Adománygyűjtés Média megjelenések Az ügy Ismertség Támogatás Példamutatás Vállalat Ismertség Elismertség Ügyfél és munkavállaló lojalitása Külső-belső konzisztencia
11
Provident és a Non Profit szervezetek
12
A Provident Brit anyacégünk: Londoni Tőzsdén jegyzett vállalat 125 éves üzleti tapasztalat CR index tagságok: Dow Jones Sustainability Index, FTSE4Good, CSR Europe, stb. Nemzetközi hálózat 8 országban vagyunk jelen Magyarország: Provident Pénzügyi Zrt. Kis összegű gyorskölcsönök •48 óra alatt •az ügyfél otthonában •rövid futamidő, heti törlesztés 140 fiókiroda, országos lefedettség
13
CSR alapértékeink Közelség, gyorsaság Személyes, pozitív élmény Földrajzi elérhetőség Bevonás Lakosság, munkatársak, partnerek, … Értékteremtés Az „ügy” ismertsége, példamutatás, multiplikátor hatás
14
Támogatói stratégia Provident CSR Projektek Ad- hoc külső megkere- sések Re- aktív projektek a munkatársak kezdeményezései alapján (helyi akciók) Pro- aktív projektek stratégiai partnerekkel
15
A Provident néhány stratégiai non-profit partnere: Stratégiai együttműködés non-profit partnerekkel
16
Jellemzők kölcsönös igényfelmérés, közös tervezés közös végrehajtás előtérben a partner (sajtó) kapcsolatok megosztása Előny kiszámítható, kölcsönösen előnyt nyújtó hozadékok hatékony kapacitás kihasználás hitelesség, nagyobb átütő erő több média megjelenés, prominens résztvevők Mérés!!! Stratégiai együttműködés non-profit partnerekkel
17
Célterületeink Provident a Közösségért Helyi és országos közösségi programok •Sérült gyermekek napja, nagycsaládos találkozó, véradás, kórházi műszeradomány, … Provident a Tehetségért Helyi és országos oktatási programok •Szakképzési támogatás, gazdasági tankönyv támogatása, Diák Menedzsment Bajnokság, … Provident a Környezetért Helyi és országos környezetvédelmi programok •Faültetés, elemgyűjtés, szemétszedés, vállalat környezetbarát működtetése, … Provident a Felelősségért C(S)R edukáció és műhelymunka stakeholdereinkkel •CSR Task Force, előadások konferenciákon, tájékoztató kiadványok készítése, partnerség a médiával, …
18
Piros Orr Bohócdoktorok, Szekszárd gyermekek kórházi lelkigondozása szemléletformálás a sajtón keresztül Máltai Karácsonyi Akció, Gödöllő 5 település önkormányzatával közösen Második éve segítünk a rászorulókon Környezetvédelmi Önkéntes Nap, Lillafüred Dolgozók bevonása: 65 résztvevő Együttműködés az önkormányzattal Néhány CSR-projekt 2006-ból
19
Provident a Közösségért Kórházi Mesefal Program Kórházi Mesefalak otthonosabb kórházi gyermekosztályok falra festett mesefigurák révén 14 helyszínen 3 év alatt 2006-ban 58 sajtómegjelenés Baja, Debrecen, Dunaújváros, Eger, Győr, Kaposvár, Kecskemét, Miskolc, Nyíregyháza, Pécs, Salgótarján, Szombathely, Vác, Veszprém
20
Provident a Tehetségért Diák Menedzsment Bajnokság Diák Menedzsment Bajnokság 2006 Vállalatmenedzsment szimuláció számítógéppel, országos verseny főiskolai és egyetemi hallgatóknak Harmadik éve támogatók vagyunk (2004, 2005, 2006) Különdíj a legjobb cash flow-t felmutató csapatnak
21
Dolgozói részvétel, bevonás
22
Eredmények mérése A CSR az üzlet része, tehát mérnünk kell hatékonyságát.
23
Mérés, értékelés Milyen ‘CSR mennyiségeket’ mérhetünk? Programok száma Partnerek száma Sajtómegjelenések száma Bevont munkatársak száma …
24
Provident társadalmi felelősségvállalás projektek száma Magyarországon (2003-2005) 215
25
Provident Társadalmi Felelősségvállalás Projektek Média megjelenések száma (kumulált, 2006. jan-dec.)
26
Mérés, értékelés Mérhető minőségi szempontok A támogatott ügy ismertségének növekedése A Civil Szervezet ismertségének növekedése Résztvevők elégedettsége Média megjelenések minősége Helyi döntéshozók bevonása …
27
A PR megjelenések értékelése Példa egy PR mérési módszerre: AVE INDEX Az AVE index segítségével kiszámítható az adott PR megjelenések relatív hirdetési értéke. Médiaelemzés, összegzés Célmédiumok – másodlagos médiumok Méret Hangvétel Illusztráció Egyedül említi vagy más témában felvetve Közvetlen vagy közvetett megjelenés Értékelemzés A megjelenésekhez a médiatarifák alapján egy relatív értéket rendelve képet kaphatunk a hagyományos hirdetési illetve a PR eszközök hatékonyságáról. HATÉKONYSÁGBAN SEGÍT
28
1% a vállalatoknál 3 éve kampányolunk
29
1 mozdulat. 1 szó. 1 perc. 1%. Élj a lehetőséggel és ajánld fel adód 1%-át valamely civil szervezetnek, további 1%-át valamely egyháznak vagy költségvetési előirányzatnak, amely így egy kicsivel közelebb kerülhet a sikerhez! Adj egy részt a civileknek! 1% + 1%
30
1% útmutató Ha a Provident számítja ki az adódat: Írd a nyilatkozatokra a támogatni kívánt alapítvány adószámát, illetve egyház vagy a kiemelt előirányzat technikai számát, és ha gondolod, a megfelelő rovatba a nevüket is (utóbbi nem kötelező). A kitöltött nyilatkozatokat tedd egy normál méretű borítékba. A borítékra írd rá olvashatóan a neved, címed és adóazonosító jeled. A lezárt borítékot annak ragasztott felületére átnyúlóan írd alá ! A boríték bal felső sarkára írd rá, hogy hány nyilatkozatot tettél a borítékba ( 1 vagy 2, attól függően, hogy egyháznak és alapítványnak is, vagy csak az egyiknek ajánlod adód 1 %-át). A boríték legkésőbb február 20-ig érkezzen meg a Személyügyi Főosztályra (Lestár Vikihez)! Ha önadózó vagy: A fentiek szerint járj el, de a lezárt boríték fülét ne írd alá és ne a Providenthez juttasd el, hanem a bevallással együtt egy borítékban küldd el az adóhatósághoz. Alapítvány adószáma Egyház technikai száma vagy 1153 Név Adóazonosító Cím Aláírás 1 vagy 2
31
Magyar Máltai Szeretetszolgálat 19025702-1-43 Nagycsaládosok Országos Egyesülete 19024471-1-41 Transzplantációs Alapítvány a Megújított Életekért 19667063-1-43 Nemzetközi Pető András Közalapítvány 19007294-1-43 Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány 18090628-1-41 Zeneakadémia Baráti Kör 18160219-2-42 Szépművészeti Múzeum Barátai Alapítvány 18159879-1-42 Junior Achievement Magyarország Alapítvány 18046980-2-06 Nemzetközi Pikler Emmi Közalapítvány 18088689-2-41 Csodalámpa Alapítvány 18248670-1-43 Magyar Vöröskereszt 19002093-2-41 Erőforrás Alapítvány (United Way Magyarország) 18093951-1-41 Figyelmetekbe ajánljuk az alábbi alapítványokat 1% Gyermekétkeztetési Alapítvány 18049842-2-43 1% További info támogatható szervezetekről: www.nonprofit.hu, vagy +36-1-315-3151 (NIOK Alapítvány)
32
Hatékonyság
33
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.