Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

NIOK – „Mindentudó 1×1” Képzés 2007. január 30. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása Kulcs az együttműködéshez Tulik Ágnes külső kommunikációs főosztályvezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "NIOK – „Mindentudó 1×1” Képzés 2007. január 30. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása Kulcs az együttműködéshez Tulik Ágnes külső kommunikációs főosztályvezető."— Előadás másolata:

1 NIOK – „Mindentudó 1×1” Képzés január 30. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása Kulcs az együttműködéshez Tulik Ágnes külső kommunikációs főosztályvezető Provident Pénzügyi Zrt.

2 Miről lesz szó? Non-profit szervezetek és vállalatok együttműködése  Vállalatok társadalmi felelősségvállalása  Közös értékteremtés  Hogyan leszünk kompatibilisek?  1%

3  Társadalmi felelősségvállalás [Corporate Social Responsibility, CSR]

4 CSR – az üzlet megkerülhetetlen része

5 A CSR egy lehetséges definíciója Az üzleti működés és a vállalati értékek összehangolása, amikor valamennyi érdekelt fél (stakeholder), azaz a befektetők, ügyfelek, alkalmazottak, (helyi) közösségek és a környezet érdekei képviseltetnek a vállalat üzletpolitikájában és tevékenységében. Forrás: CSRwire [Non-profit szervezetek]

6 Társadalmi felelősségvállalás Nemcsak jótékonysági projektek, hanem  az egész vállalat értékalapú, felelősségteljes vezetése.  A vállalat vezetői személyesen felelnek azért, hogy saját szakterületükön valamennyi döntésben érvényesítsék a vállalati felelősségi szempontokat

7 Google – kereső: „Provident Pénzügyi Zrt.”

8  Értékteremtés A társadalom és a vállalat szemszögéből

9 Miért fektetünk hangsúlyt a vállalat társadalmi felelősségvállalására?  Segítségnyújtás  Együttműködés  Felelősségvállalás  Civil szervezetek pénzügyi mozgástere  Üzletszerű menedzsment eszköztár  Goodwill  Közös kommunikáció  Bizalomépítés  Bevonás  Azért, mert ez a helyes út.

10 Értékteremtés a résztvevők körében Miben segíthet a Társadalmi Felelősségvállalás Program?  A partner  Ismertség  Elismertség  Adománygyűjtés  Média megjelenések  Az ügy  Ismertség  Támogatás  Példamutatás  Vállalat  Ismertség  Elismertség  Ügyfél és munkavállaló lojalitása  Külső-belső konzisztencia

11  Provident és a Non Profit szervezetek

12 A Provident  Brit anyacégünk:  Londoni Tőzsdén jegyzett vállalat  125 éves üzleti tapasztalat  CR index tagságok: Dow Jones Sustainability Index, FTSE4Good, CSR Europe, stb.  Nemzetközi hálózat  8 országban vagyunk jelen  Magyarország: Provident Pénzügyi Zrt.  Kis összegű gyorskölcsönök •48 óra alatt •az ügyfél otthonában •rövid futamidő, heti törlesztés  140 fiókiroda, országos lefedettség

13 CSR alapértékeink  Közelség, gyorsaság  Személyes, pozitív élmény  Földrajzi elérhetőség  Bevonás  Lakosság, munkatársak, partnerek, …  Értékteremtés  Az „ügy” ismertsége, példamutatás, multiplikátor hatás

14 Támogatói stratégia Provident CSR Projektek Ad- hoc külső megkere- sések Re- aktív projektek a munkatársak kezdeményezései alapján (helyi akciók) Pro- aktív projektek stratégiai partnerekkel

15  A Provident néhány stratégiai non-profit partnere: Stratégiai együttműködés non-profit partnerekkel

16 Jellemzők  kölcsönös igényfelmérés, közös tervezés  közös végrehajtás  előtérben a partner  (sajtó) kapcsolatok megosztása Előny  kiszámítható, kölcsönösen előnyt nyújtó hozadékok  hatékony kapacitás kihasználás  hitelesség, nagyobb átütő erő  több média megjelenés, prominens résztvevők  Mérés!!! Stratégiai együttműködés non-profit partnerekkel

17 Célterületeink  Provident a Közösségért Helyi és országos közösségi programok •Sérült gyermekek napja, nagycsaládos találkozó, véradás, kórházi műszeradomány, …  Provident a Tehetségért Helyi és országos oktatási programok •Szakképzési támogatás, gazdasági tankönyv támogatása, Diák Menedzsment Bajnokság, …  Provident a Környezetért Helyi és országos környezetvédelmi programok •Faültetés, elemgyűjtés, szemétszedés, vállalat környezetbarát működtetése, …  Provident a Felelősségért C(S)R edukáció és műhelymunka stakeholdereinkkel •CSR Task Force, előadások konferenciákon, tájékoztató kiadványok készítése, partnerség a médiával, …

18  Piros Orr Bohócdoktorok, Szekszárd  gyermekek kórházi lelkigondozása  szemléletformálás a sajtón keresztül  Máltai Karácsonyi Akció, Gödöllő  5 település önkormányzatával közösen  Második éve segítünk a rászorulókon  Környezetvédelmi Önkéntes Nap, Lillafüred  Dolgozók bevonása: 65 résztvevő  Együttműködés az önkormányzattal Néhány CSR-projekt 2006-ból

19 Provident a Közösségért Kórházi Mesefal Program  Kórházi Mesefalak otthonosabb kórházi gyermekosztályok falra festett mesefigurák révén 14 helyszínen 3 év alatt 2006-ban 58 sajtómegjelenés Baja, Debrecen, Dunaújváros, Eger, Győr, Kaposvár, Kecskemét, Miskolc, Nyíregyháza, Pécs, Salgótarján, Szombathely, Vác, Veszprém

20 Provident a Tehetségért Diák Menedzsment Bajnokság  Diák Menedzsment Bajnokság 2006 Vállalatmenedzsment szimuláció számítógéppel, országos verseny főiskolai és egyetemi hallgatóknak  Harmadik éve támogatók vagyunk (2004, 2005, 2006)  Különdíj a legjobb cash flow-t felmutató csapatnak

21  Dolgozói részvétel, bevonás

22  Eredmények mérése A CSR az üzlet része, tehát mérnünk kell hatékonyságát.

23 Mérés, értékelés Milyen ‘CSR mennyiségeket’ mérhetünk?  Programok száma  Partnerek száma  Sajtómegjelenések száma  Bevont munkatársak száma  …

24 Provident társadalmi felelősségvállalás projektek száma Magyarországon ( ) 215

25 Provident Társadalmi Felelősségvállalás Projektek Média megjelenések száma (kumulált, jan-dec.)

26 Mérés, értékelés Mérhető minőségi szempontok  A támogatott ügy ismertségének növekedése  A Civil Szervezet ismertségének növekedése  Résztvevők elégedettsége  Média megjelenések minősége  Helyi döntéshozók bevonása  …

27 A PR megjelenések értékelése Példa egy PR mérési módszerre: AVE INDEX Az AVE index segítségével kiszámítható az adott PR megjelenések relatív hirdetési értéke.  Médiaelemzés, összegzés  Célmédiumok – másodlagos médiumok  Méret  Hangvétel  Illusztráció  Egyedül említi vagy más témában felvetve  Közvetlen vagy közvetett megjelenés  Értékelemzés A megjelenésekhez a médiatarifák alapján egy relatív értéket rendelve képet kaphatunk a hagyományos hirdetési illetve a PR eszközök hatékonyságáról. HATÉKONYSÁGBAN SEGÍT

28  1% a vállalatoknál 3 éve kampányolunk

29 1 mozdulat. 1 szó. 1 perc. 1%. Élj a lehetőséggel és ajánld fel adód 1%-át valamely civil szervezetnek, további 1%-át valamely egyháznak vagy költségvetési előirányzatnak, amely így egy kicsivel közelebb kerülhet a sikerhez! Adj egy részt a civileknek! 1% + 1%

30 1% útmutató Ha a Provident számítja ki az adódat:  Írd a nyilatkozatokra a támogatni kívánt alapítvány adószámát, illetve egyház vagy a kiemelt előirányzat technikai számát, és ha gondolod, a megfelelő rovatba a nevüket is (utóbbi nem kötelező).  A kitöltött nyilatkozatokat tedd egy normál méretű borítékba. A borítékra írd rá olvashatóan a neved, címed és adóazonosító jeled. A lezárt borítékot annak ragasztott felületére átnyúlóan írd alá !  A boríték bal felső sarkára írd rá, hogy hány nyilatkozatot tettél a borítékba ( 1 vagy 2, attól függően, hogy egyháznak és alapítványnak is, vagy csak az egyiknek ajánlod adód 1 %-át).  A boríték legkésőbb február 20-ig érkezzen meg a Személyügyi Főosztályra (Lestár Vikihez)! Ha önadózó vagy:  A fentiek szerint járj el, de a lezárt boríték fülét ne írd alá és ne a Providenthez juttasd el, hanem a bevallással együtt egy borítékban küldd el az adóhatósághoz. Alapítvány adószáma Egyház technikai száma vagy 1153 Név Adóazonosító Cím Aláírás 1 vagy 2

31 Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nagycsaládosok Országos Egyesülete Transzplantációs Alapítvány a Megújított Életekért Nemzetközi Pető András Közalapítvány Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány Zeneakadémia Baráti Kör Szépművészeti Múzeum Barátai Alapítvány Junior Achievement Magyarország Alapítvány Nemzetközi Pikler Emmi Közalapítvány Csodalámpa Alapítvány Magyar Vöröskereszt Erőforrás Alapítvány (United Way Magyarország) Figyelmetekbe ajánljuk az alábbi alapítványokat 1% Gyermekétkeztetési Alapítvány % További info támogatható szervezetekről: vagy (NIOK Alapítvány)

32 Hatékonyság

33 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "NIOK – „Mindentudó 1×1” Képzés 2007. január 30. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása Kulcs az együttműködéshez Tulik Ágnes külső kommunikációs főosztályvezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések