Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

NIOK – „Mindentudó 1×1” Képzés 2007. január 30. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása Kulcs az együttműködéshez Tulik Ágnes külső kommunikációs főosztályvezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "NIOK – „Mindentudó 1×1” Képzés 2007. január 30. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása Kulcs az együttműködéshez Tulik Ágnes külső kommunikációs főosztályvezető."— Előadás másolata:

1 NIOK – „Mindentudó 1×1” Képzés 2007. január 30. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása Kulcs az együttműködéshez Tulik Ágnes külső kommunikációs főosztályvezető Provident Pénzügyi Zrt.

2 Miről lesz szó? Non-profit szervezetek és vállalatok együttműködése  Vállalatok társadalmi felelősségvállalása  Közös értékteremtés  Hogyan leszünk kompatibilisek?  1%

3  Társadalmi felelősségvállalás [Corporate Social Responsibility, CSR]

4 CSR – az üzlet megkerülhetetlen része

5 A CSR egy lehetséges definíciója Az üzleti működés és a vállalati értékek összehangolása, amikor valamennyi érdekelt fél (stakeholder), azaz a befektetők, ügyfelek, alkalmazottak, (helyi) közösségek és a környezet érdekei képviseltetnek a vállalat üzletpolitikájában és tevékenységében. Forrás: CSRwire [Non-profit szervezetek]

6 Társadalmi felelősségvállalás Nemcsak jótékonysági projektek, hanem  az egész vállalat értékalapú, felelősségteljes vezetése.  A vállalat vezetői személyesen felelnek azért, hogy saját szakterületükön valamennyi döntésben érvényesítsék a vállalati felelősségi szempontokat

7 Google – kereső: „Provident Pénzügyi Zrt.”

8  Értékteremtés A társadalom és a vállalat szemszögéből

9 Miért fektetünk hangsúlyt a vállalat társadalmi felelősségvállalására?  Segítségnyújtás  Együttműködés  Felelősségvállalás  Civil szervezetek pénzügyi mozgástere  Üzletszerű menedzsment eszköztár  Goodwill  Közös kommunikáció  Bizalomépítés  Bevonás  Azért, mert ez a helyes út.

10 Értékteremtés a résztvevők körében Miben segíthet a Társadalmi Felelősségvállalás Program?  A partner  Ismertség  Elismertség  Adománygyűjtés  Média megjelenések  Az ügy  Ismertség  Támogatás  Példamutatás  Vállalat  Ismertség  Elismertség  Ügyfél és munkavállaló lojalitása  Külső-belső konzisztencia

11  Provident és a Non Profit szervezetek

12 A Provident  Brit anyacégünk:  Londoni Tőzsdén jegyzett vállalat  125 éves üzleti tapasztalat  CR index tagságok: Dow Jones Sustainability Index, FTSE4Good, CSR Europe, stb.  Nemzetközi hálózat  8 országban vagyunk jelen  Magyarország: Provident Pénzügyi Zrt.  Kis összegű gyorskölcsönök •48 óra alatt •az ügyfél otthonában •rövid futamidő, heti törlesztés  140 fiókiroda, országos lefedettség

13 CSR alapértékeink  Közelség, gyorsaság  Személyes, pozitív élmény  Földrajzi elérhetőség  Bevonás  Lakosság, munkatársak, partnerek, …  Értékteremtés  Az „ügy” ismertsége, példamutatás, multiplikátor hatás

14 Támogatói stratégia Provident CSR Projektek Ad- hoc külső megkere- sések Re- aktív projektek a munkatársak kezdeményezései alapján (helyi akciók) Pro- aktív projektek stratégiai partnerekkel

15  A Provident néhány stratégiai non-profit partnere: Stratégiai együttműködés non-profit partnerekkel

16 Jellemzők  kölcsönös igényfelmérés, közös tervezés  közös végrehajtás  előtérben a partner  (sajtó) kapcsolatok megosztása Előny  kiszámítható, kölcsönösen előnyt nyújtó hozadékok  hatékony kapacitás kihasználás  hitelesség, nagyobb átütő erő  több média megjelenés, prominens résztvevők  Mérés!!! Stratégiai együttműködés non-profit partnerekkel

17 Célterületeink  Provident a Közösségért Helyi és országos közösségi programok •Sérült gyermekek napja, nagycsaládos találkozó, véradás, kórházi műszeradomány, …  Provident a Tehetségért Helyi és országos oktatási programok •Szakképzési támogatás, gazdasági tankönyv támogatása, Diák Menedzsment Bajnokság, …  Provident a Környezetért Helyi és országos környezetvédelmi programok •Faültetés, elemgyűjtés, szemétszedés, vállalat környezetbarát működtetése, …  Provident a Felelősségért C(S)R edukáció és műhelymunka stakeholdereinkkel •CSR Task Force, előadások konferenciákon, tájékoztató kiadványok készítése, partnerség a médiával, …

18  Piros Orr Bohócdoktorok, Szekszárd  gyermekek kórházi lelkigondozása  szemléletformálás a sajtón keresztül  Máltai Karácsonyi Akció, Gödöllő  5 település önkormányzatával közösen  Második éve segítünk a rászorulókon  Környezetvédelmi Önkéntes Nap, Lillafüred  Dolgozók bevonása: 65 résztvevő  Együttműködés az önkormányzattal Néhány CSR-projekt 2006-ból

19 Provident a Közösségért Kórházi Mesefal Program  Kórházi Mesefalak otthonosabb kórházi gyermekosztályok falra festett mesefigurák révén 14 helyszínen 3 év alatt 2006-ban 58 sajtómegjelenés Baja, Debrecen, Dunaújváros, Eger, Győr, Kaposvár, Kecskemét, Miskolc, Nyíregyháza, Pécs, Salgótarján, Szombathely, Vác, Veszprém

20 Provident a Tehetségért Diák Menedzsment Bajnokság  Diák Menedzsment Bajnokság 2006 Vállalatmenedzsment szimuláció számítógéppel, országos verseny főiskolai és egyetemi hallgatóknak  Harmadik éve támogatók vagyunk (2004, 2005, 2006)  Különdíj a legjobb cash flow-t felmutató csapatnak

21  Dolgozói részvétel, bevonás

22  Eredmények mérése A CSR az üzlet része, tehát mérnünk kell hatékonyságát.

23 Mérés, értékelés Milyen ‘CSR mennyiségeket’ mérhetünk?  Programok száma  Partnerek száma  Sajtómegjelenések száma  Bevont munkatársak száma  …

24 Provident társadalmi felelősségvállalás projektek száma Magyarországon (2003-2005) 215

25 Provident Társadalmi Felelősségvállalás Projektek Média megjelenések száma (kumulált, 2006. jan-dec.)

26 Mérés, értékelés Mérhető minőségi szempontok  A támogatott ügy ismertségének növekedése  A Civil Szervezet ismertségének növekedése  Résztvevők elégedettsége  Média megjelenések minősége  Helyi döntéshozók bevonása  …

27 A PR megjelenések értékelése Példa egy PR mérési módszerre: AVE INDEX Az AVE index segítségével kiszámítható az adott PR megjelenések relatív hirdetési értéke.  Médiaelemzés, összegzés  Célmédiumok – másodlagos médiumok  Méret  Hangvétel  Illusztráció  Egyedül említi vagy más témában felvetve  Közvetlen vagy közvetett megjelenés  Értékelemzés A megjelenésekhez a médiatarifák alapján egy relatív értéket rendelve képet kaphatunk a hagyományos hirdetési illetve a PR eszközök hatékonyságáról. HATÉKONYSÁGBAN SEGÍT

28  1% a vállalatoknál 3 éve kampányolunk

29 1 mozdulat. 1 szó. 1 perc. 1%. Élj a lehetőséggel és ajánld fel adód 1%-át valamely civil szervezetnek, további 1%-át valamely egyháznak vagy költségvetési előirányzatnak, amely így egy kicsivel közelebb kerülhet a sikerhez! Adj egy részt a civileknek! 1% + 1%

30 1% útmutató Ha a Provident számítja ki az adódat:  Írd a nyilatkozatokra a támogatni kívánt alapítvány adószámát, illetve egyház vagy a kiemelt előirányzat technikai számát, és ha gondolod, a megfelelő rovatba a nevüket is (utóbbi nem kötelező).  A kitöltött nyilatkozatokat tedd egy normál méretű borítékba. A borítékra írd rá olvashatóan a neved, címed és adóazonosító jeled. A lezárt borítékot annak ragasztott felületére átnyúlóan írd alá !  A boríték bal felső sarkára írd rá, hogy hány nyilatkozatot tettél a borítékba ( 1 vagy 2, attól függően, hogy egyháznak és alapítványnak is, vagy csak az egyiknek ajánlod adód 1 %-át).  A boríték legkésőbb február 20-ig érkezzen meg a Személyügyi Főosztályra (Lestár Vikihez)! Ha önadózó vagy:  A fentiek szerint járj el, de a lezárt boríték fülét ne írd alá és ne a Providenthez juttasd el, hanem a bevallással együtt egy borítékban küldd el az adóhatósághoz. Alapítvány adószáma Egyház technikai száma vagy 1153 Név Adóazonosító Cím Aláírás 1 vagy 2

31 Magyar Máltai Szeretetszolgálat 19025702-1-43 Nagycsaládosok Országos Egyesülete 19024471-1-41 Transzplantációs Alapítvány a Megújított Életekért 19667063-1-43 Nemzetközi Pető András Közalapítvány 19007294-1-43 Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány 18090628-1-41 Zeneakadémia Baráti Kör 18160219-2-42 Szépművészeti Múzeum Barátai Alapítvány 18159879-1-42 Junior Achievement Magyarország Alapítvány 18046980-2-06 Nemzetközi Pikler Emmi Közalapítvány 18088689-2-41 Csodalámpa Alapítvány 18248670-1-43 Magyar Vöröskereszt 19002093-2-41 Erőforrás Alapítvány (United Way Magyarország) 18093951-1-41 Figyelmetekbe ajánljuk az alábbi alapítványokat 1% Gyermekétkeztetési Alapítvány 18049842-2-43 1% További info támogatható szervezetekről: www.nonprofit.hu, vagy +36-1-315-3151 (NIOK Alapítvány)

32 Hatékonyság

33 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "NIOK – „Mindentudó 1×1” Képzés 2007. január 30. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása Kulcs az együttműködéshez Tulik Ágnes külső kommunikációs főosztályvezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések