Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Multimédia az otthonunkban régen és most Készítette: Molnár Ádám.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Multimédia az otthonunkban régen és most Készítette: Molnár Ádám."— Előadás másolata:

1 Multimédia az otthonunkban régen és most Készítette: Molnár Ádám

2 A VHS videókazetta • A VHS (Video Home System) 1976 óta létező mozgókép-felvétel- és lejátszási technológiára vonatkozó szabvány, videokazettát kezelő készülékek számára. A japán JVC cég fejlesztése, ez a szabvány vált általánossá az otthoni felhasználók között az 1980-as évektől kezdve. A VHS kazetta ma már elavultnak számít, helyét fokozatosan átveszi a jobb minőségű, olcsóbban előállítható, de sajnos kevésbé strapabíróbb DVD lemez. A VHS kazettákra jellemző, hogy lejátszásnál a mágnesszalag kopik, így a kép és a hang minősége minden lejátszásnál romlik.

3 TV, vagy televízió • A televízió, röviden tévé, vagy betűszóval tv, képekés hangok távoli helyen való együttes vételére szolgáló készülék. • Az első lépések a televízió megszületéséhez, Paul Nipkow nevéhez köthetőek, hiszen Németországban már1884-ben feltalálta a képfelbontás elvét. • Tihanyi Kálmán nevéhez fűződik a teljesen elektronikus, töltéstároló típusú televíziós rendszer feltalálása ben jött rá a megoldásra, majd 1926-ban történt meg a magyar szabadalmi bejelentés. Végül Telefunken néven indult meg először a rendszeres adás 1935-ben, Németországban.

4 TV, vagy televízió • 1929-ben a Bell laboratórium már bemutatta a színes televíziót, viszont Peter C. Goldmark nevéhez fűzhető az első használható színes televízió szabvány kidolgozása 1940-ben. A 20. század végére a televízió a legnagyobb hatású tömegmédiummá vált világszerte. • január 23-án döntés született a hazai televíziózás megindításáról. A döntés értelmében az Orion gyárat bízta meg a Minisztertanács, hogy haladéktalanul kezdje meg televízió vevőkészülékek gyártásának technikai előkészületeit. Eleinte egy 14 x 18 cm-es képméretű vevőkészüléket fejlesztettek ki, úgyhogy az január 20-án meginduló első próbaadások már ezeken a készülékeken voltak láthatóak. A nagy tömegeket vonzó őszi mezőgazdasági vásár egyik kiemelt látványossága is ez a tévékészülék típus volt.

5 TV, vagy televízió • 1960-ban a Videoton gyár bemutatta első önálló fejlesztésű, Tavasz típusú készülékét. • Az 1980-as évek második felére a két nagy hazai gyártó technológiai lemaradása a külföldi éllovasoktól szembetűnővé vált. Idővel összeszerelő üzemekké alakultak át, majd 1990 után, a beáramló sokkal korszerűbb készülékek özöne mindkét nagy gyár elhalását eredményezte. Az ötvenes évek külföldtől elhatárolódó, önállóságra törekvő gazdaságpolitikai szemlélete miatt kényszer-szülte hazai elektronika-ipar két nagy oszlopa ledőlt.

6 Nintendo • A Nintendo egy kicsi japán vállalkozásként indult el az 1889-es év vége fele Nintendo Koppai-ként. A Kiotóban székelő vállalat gyártott és értékesített egy Hanafudanak hívott kártyajátékot. • 1975-ben a Nintendo sok más iparág mellett (televízió, hotelhálózat) felfigyelt a videó játék iparra is. Ennek szellemében több játékkonzolt is előállított mint: • Color TV Game • Nintendo Entertainment System (NES) • Super Nintendo Entertainment System (SNES)

7 Nintendo • Nintendo 64 (N64) • Nintendo GameCube (GCN) • Wii • Hordozható konzolok: • Game & Watch • Game Boy sorozat

8 Sega • A japán székhelyű Sega Corporation 1983 és 2001 között elsősorban otthoni konzolokat gyártott, majd 2001 január 31-étől a cég fokozatosan vonult ki a játékkonzol piacról és elsősorban az úgynevezett arcade játékok fejlesztésére, készítésére helyezték a hangsúlyt. • A Sega olyan konzolokat tett le az asztalra,mint a: • Mega Drive • Saturn • Dreamcast: Ami a Sega utolsó konzolja volt Japánban, 1998-ban dobták piacra. Ez volt a Sega legversenyképesebb konzolja, elsősorban fejlett szoftvere és könnyen beszerezhető kiegészítői miatt.

9 DVD Lejátszó • 1996 novemberében kerültek a boltokba az első DVD játszó készülékek. A DVD elterjedésének első fontos szereplője Warren Liebfarb, aki már a nyolcvanas években kijelentette, hogy a DVD hasonlóan fogja leváltani a VHS-t, mint ahogy a CD-k kiszorították a bakelitlemezeket végén Japánban megjelenhettek az első lejátszók. • A DVD-k és DVD lejátszók sokkal gyorsabban terjedtek a világ nagyobb fogyasztó piacain, mint a CD-k a maguk idejében.

10 HTPC • Házimozi PC ( Home Theater PC ), vagy Média Center tulajdonképpen nem más mint egy számítógép, amellyel akár a nappalinkban is megnézhetünk képeket, hallgathatunk zenét, vagy akár megnézhetünk, vagy akár fel is vehetünk filmet. Habár a számítógépek már az 1980-as évek végétől képesek voltak ezen funkciók nagy részére, a HTPC 1996 óta mégis nagy népszerűségnek örvend, elsősorban kibővített funkcióinak köszönhetően, amelyek között megtaláljuk többek között a játékokat is.

11 NAS • A Network-Attached System (Hálózat-vezérelt adattároló eszköz) tulajdonképpen egy fájl szerver, amellyel könnyedén tárolhatunk adatokat és oszthatunk meg fájlokat más számítógépekkel az interneten. Kezelése egyszerű. Kb ben jelent meg először ebben a formájában.

12 A mai TV-k • Napjainkban már a háromdimenziós képalkotásra képes televízióval folynak előrehaladott kísérletek világszerte. Sőt, a Samsung megalkotta az okos tv-t (SMART TV) mellyel a tv-k a telefonokhoz hasonló fejlődésen mentek keresztül és képesek internetes tartalmak megjelenítésére számítógép közbeiktatása nélkül.

13 Xbox • 1998-ban a Microsoft DirectX csapatából négy mérnök, Kevin Bachus, Seamus Blackley, Ted Hase és annak vezetője, Otto Berkes szétszerelt néhány Dell laptopot, hogy annak segítségével megépítsenek egy Microsoft Windows támogatottságú videojáték- konzol prototípusát. A csapat egy olyan konzolt akart létrehozni, amely sikerrel szembe szállhat a Sony Playstation 2-jével, ami számos videojáték fejlesztőt csábított el a Windows platformtól. A csapat felkereste Ed Friest, a Microsoft játék kiadásáért felelős részlegének akkori vezérét, majd bemutatták neki a Berkes csapata által fejlesztett DirectX grafikai technológián alapuló „DirectX Box” játékkonzoljukat. Fries támogatta a Windows DirectX-én alapuló konzol ötleteit.

14 Xbox • A fejlesztés alatt az eredeti DirectX Box név Xbox-ra rövidült. A Microsoft marketing osztálya nem volt megelégedve az Xbox névvel és számos alternatívát javasolt. A véleménykutatás során az Xbox nevet fennhagyták a lehetséges nevek listáján, hogy bebizonyítsák mennyire népszerűtlen lesz a vásárlók körében. A fogyasztói visszaigazolások viszont éppen ennek ellenkezőjét hozták: az Xbox nevet jóval többen támogatták, mint bármelyik másikat, így ez lett a termék hivatalos neve.

15 Xbox • Az Xbox utódját, az Xbox 360-at május 12-én mutatták be az MTV-n, és Észak- Amerikában november 22-én jelent meg. Az nVidia 2005 augusztusában állította le az Xbox grafikus vezérlőinek (GPU) gyártását, amely egyben maga a konzol gyártásának végét is jelentette. • Az Xbox volt az első videojáték-konzol, melyet beépített merevlemezzel szereltek, ami főként játékok mentéseinek és az Xbox Live-ról letöltött tartalmak tárolására szolgált. Ennek köszönhetően nem volt szükség különálló memóriakártyákra Az Xbox felhasználók merevlemezre rippelhetik a zeneszámokat a szabvány hanglemezekről, majd ezeket a dalokat bizonyos játékokban még hallgatni is lehet.

16 Xbox • Az Xbox volt az első játéktermék, amely támogatja a Dolby Interactive Content Encoder technológiáját, amely lehetővé teszi a valósidejű Dolby Digital kódolást a konzolokon. A korábbi játékkonzolok a Dolby Digital 5.1 hangzást kizárólag a nem interaktív „átvezető jeleneteknél” voltak képesek alkalmazni. • Az Xbox PC hardveren alapul, melynek köszönhetően jóval nagyobb és nehezebb, mint a riválisai. Ez főként a terjedelmes, tálcás megoldást alkalmazó DVD-ROM meghajtónak és a szabvány 3,5 hüvelykes merevlemeznek tudható be. Az Xbox számos biztonsági funkcióval is rendelkezik, mint például a „breakaway kábelek”, amelyek megakadályozzák a konzol lerántását.


Letölteni ppt "Multimédia az otthonunkban régen és most Készítette: Molnár Ádám."

Hasonló előadás


Google Hirdetések