Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2012/2013. TANÉVBEN.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2012/2013. TANÉVBEN."— Előadás másolata:

1 FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2012/2013. TANÉVBEN

2 A 2012/2013. tanévi középfokú felvételi eljárást meghatározó jogszabályi helyek A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény •31. § (2) bekezdése; •47. § (1)-(2) bekezdése; • §; •79. § (6) bekezdése; •92. § (9)-(10) bekezdése. A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII.8.) EMMI rendelet •7. § (1) és (3) bekezdései; •22. § (5) bekezdése; •23. § (3), (4), (6), (7), (9) és (10) bekezdései 2

3 Iskolatípusok •Gimnázium: 4 v. 5 év, két idegen nyelv, közismereti tantárgyak, érettségi •Szakközépiskola: 4 v. 5 év, egy idegen nyelv, közismereti + szakmai előkészítő tantárgyak, szakmai érettségi •Szakiskola: 3 év szakmatanulás, egy idegen nyelv 3

4 Mi lehetsz, ha nagy leszel? Ha jó vagy •matematikából, lehetsz: mérnök, pénzügyi munkatárs, építész, pénztáros, informatikus, közgazdász, matematikus, statisztikus és még sok minden más. •nyelvtanból, lehetsz: kereskedő, műsorvezető, tanár, eladó, képviselő, szóvivő, író és még sok minden más. •környezetismeretből, lehetsz: biológus, erdész, borász, kertész, állattenyésztő, állatgondozó, környezetvédő és még sok minden más. •rajzból, lehetsz: művész, grafikus, illusztrátor, tervező és még sok minden más. •technikából, lehetsz: technikus, szerelő, műszerész, szerszámkészítő és még sok minden más. •testnevelésből, lehetsz: úszómester, élsportoló, edző és még sok minden más. 4

5 Alapelvek •Szabad iskolaválasztás a tanuló részéről •A középfokú iskolák igazgatói törvényben biztosított döntési jogának érvényesülése •Informatikai támogatás a felvételi eljáráshoz (KIFIR) és a központi írásbeli vizsgákhoz (Közfelvir) 2

6 Szabad iskolaválasztás a tanuló részéről •Tetszőleges számú jelentkezés •A jelentkezések sorrendjének meghatározása •A tanulói szándékok, a tanulmányi területek egyéni sorrendjének titkossága •Minden felvételi kérelem egymástól független, érdemi elbírálása az általános felvételi eljárásban •A tanuló a felvételi vizsgák után módosíthatja eredeti felvételi szándékait 3

7 A középfokú iskolák igazgatói törvényben biztosított döntési jogának érvényesülése •Saját hatáskörben döntenek a jelentkezők felvételéről •E jogkörük gyakorlásának módja: a tanulói rangsorok kialakítása tanulmányi területenként •A középfokú iskola igazgatója felajánlhatja a felvételizőnek az „átirányítást” egyik tanulmányi területről a másikra 4

8 Informatikai támogatás (KIFIR - Közfelvir) •A tanulói elhatározások, választások és a középfokú iskolák felvételi szándékainak a lehető legnagyobb mértékű összhangba hozása •Egységes tanulmányi terület kódrendszer •A Tanulói adatlapok alapján adatbázis készül a felvételi jelentkezésekről •A középfokú iskolák igazgatói készen kapják a hozzájuk jelentkezett tanulók névsorát 5

9 A 2012/2013. tanévre történő beiskolázás néhány adata 1. A felvételt meghirdető középfokú iskolák száma 1 064, közülük gimnáziumi tanulmányi területet 536 intézmény hirdetett meg (ebből 9. évfolyamos tanulmányi területet 508 intézmény), szakközépiskolai tanulmányi területet 525 intézmény hirdetett meg, szakiskolai tanulmányi területet 473 intézmény hirdetett meg. A telephelyek száma, ahová felvételt hirdettek meg 1 305, közülük gimnáziumi tanulmányi területet 555 telephelyen hirdettek meg (ebből 9. évfolyamos tanulmányi területet 525 telephelyen), szakközépiskolai tanulmányi területet 624 telephelyen hirdettek meg, szakiskolai tanulmányi területet 607 telephelyen hirdettek meg. A meghirdetett tanulmányi területek száma 6 758, ebből gimnáziumi tanulmányi terület2 058 (ebből 9. évfolyamos tanulmányi terület 1 740), szakközépiskolai tanulmányi terület 1 804, szakiskolai tanulmányi terület

10 A 2012/2013. tanévre történő beiskolázás néhány adata 2. Nyelvi előkészítő évfolyamot meghirdető iskolák száma 361 (ez a középiskolák 39,9 %-a) Közülük csak gimnáziumi tanulmányi területet 226 intézmény hirdetett meg, csak szakközépiskolai tanulmányi területet 123 intézmény hirdetett meg, gimnáziumi és szakközépiskolai tanulmányi területet is 12 intézmény hirdetett meg. A meghirdetett nyelvi előkészítő tanulmányi területek száma 701, ebből gimnáziumi tanulmányi terület 464 (ebből 31 db 6 vagy 8 évf.-os gimn.), szakközépiskolai tanulmányi terület 237. A nyelvi előkészítő tanulmányi területek közül a nyelv 448-ban az angol, 207-ben a német (együtt 655; 93,4 %). 3 éves képzési idejű szakképzést meghirdető szakiskolák száma 266 A meghirdetett ilyen tanulmányi területek száma

11 A 2012/2013. tanévre történő beiskolázás felvételi típusai (A 9. évfolyamra történő felvételi valamint a 8 és 6 évfolyamos gimnáziumi felvételi eljárások együtt) 8 * az intézmények a különböző tanulmányi területeiken eltérő felvételi követelményeket is támaszthattak, ezért több sorban is szerepelhetnek A résztvevő iskolák száma (és aránya) A meghirdetett tanulmányi területek száma (és aránya) Felvétel kizárólag a tanulmányi eredmények alapján 630 (59,2%) (61,7%) Felvétel a tanulmányi eredmények és egyéb feltételek megléte alapján 69 (6,4%) 122 (1,8%) Felvétel a tanulmányi eredmények és az egységes, kompetenciaalapú írásbeli(k) eredményei alapján (esetleg további feltételekkel), szóbeli meghallgatás nélkül 256 (24,0%) 909 (13,4%) Felvétel a tanulmányi eredmények és az egységes, kompetenciaalapú írásbeli(k) eredményei és a szóbeli meghallgatás alapján (esetleg további feltételekkel) 342 (32,1%) (19,8%) Felvétel kizárólag a tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottságok szakértői véleménye alapján 71 (6,6%) 190 (2,8%) Felvétel a HHTAJTP tehetségbeválogatáson szerzett minősítés és az egységes, kompetenciaalapú írásbeli(k) eredményei alapján 22 (2,0 %) 22 (0,3 %) Összesen:1 064*6 758

12 A 2012/2013. tanévre történő beiskolázás írásbeli vizsgáinak adatai 9 * egy-egy iskola többféle képzési típusban is hirdetett felvételit, amelynek keretében kérte az egységes írásbelin való részvételt a diákoktól ** a 9. évfolyamra jelentkezők számához viszonyítva A tanulmányi területek fajtája A résztvevő iskolák száma (és aránya az adott iskolatípusban) Az írásbelin résztvevő tanulók száma aránya a jelentkezők között 8 évfolyamos gimnáziumi tanulmányi terület (az 5. évfolyamra jelentkezők számára) 45 (47,8%) ,4% 6 évfolyamos gimnáziumi tanulmányi terület (a 7. évfolyamra jelentkezők számára) 63 (45,6%) ,8% A 9. évfolyamra jelentkezők számára 489 (47,1%) ,1% ebből tehetséggondozó tanterv szerinti képzésre jelentkezők számára készült feladatlapot (is) írtak 18 (85,7%) ,2%** Összes érintett iskola: 506* Összes érintett tanuló:

13 A 2012/2013. tanévre 8 évfolyamos gimnáziumi beiskolázást végző 94 gimnázium közül 45-ben, 6 évfolyamos beiskolázást végző 138 gimnázium közül 63-ban az általános iskolai tanulmányi eredményeken kívül az egységes, kompetenciaalapú írásbelik eredményeit is figyelembe vették a felvételi során. Az egységes, kompetenciaalapú írásbeliken való részvétel (8 és 6 évfolyamos gimnáziumi felvételi) 10 A résztvevő iskolák számának változásaiA résztvevő tanulók számának változásai

14 Az egységes, kompetenciaalapú írásbeliken való részvétel (9. évfolyamra történő felvételi) 11 A résztvevő iskolák számának változásaiA résztvevő tanulók számának változásai A 2012/2013. tanévre a 9. évfolyamra felvételt hirdető középfokú iskolák 52,8%-a az általános iskolai tanulmányi eredmények alapján vette fel a tanulókat, azaz nem tartott felvételi vizsgát. A többi 489 iskola a felvételi eljárása keretében felvételi vizsgát is tartott, közülük a központi írásbeli után 318 (63,7%-uk) szóbeli felvételit is.

15 Az egységes, kompetenciaalapú írásbelik eredményei 12

16 2010/2011.tanév16

17 17 A dolgozatok eredményei (átlagpontszám) évfolyamos összesített 53,2 48,5 50,7 52,0 57,4 48,7 magyar nyelv 30,0 28,0 27,9 35,5 30,4 25,2 matematika 23,3 20,6 22,6 16,5 27,0 23,5 8. évfolyamos tehetséggondozó összesített ,6 58,4 63,7 52,9 magyar nyelv ,1 37,1 35,9 26,9 matematika ,8 21,5 28,1 26,0 6. évfolyamosok összesített 66,2 68,3 72,4 54,2 62,5 65,6 magyar nyelv 38,0 36,1 41,3 34,2 35,3 38,8 matematika 28,2 32,2 31,3 20,1 27,2 26,8 4. évfolyamosok összesített 61,1 58, ,5 72,0 61,4 magyar nyelv 39,8 34,8 41,8 34,9 34,1 27,1 matematika 21,9 23,4 30,3 32,8 37,7 34,3

18 13 Az általános felvételi adatok változásai a KIFIR 13 évében* * A 8 és 6 évfolyamos gimnázium, és a 9. évfolyamos beiskolázás adatai együtt ** A számok a 2011/2012. tanévi felvételi adatok

19 Továbbtanulási szándék a 2012/2013. tanévre első helyen benyújtott tanulói jelentkezések alapján* * Az általános felvételi eljárásban résztvevő valamennyi tanulóra vonatkozó adatok 14

20 A felvettek aránya az általános felvételi eljárásban a 2012/2013. tanévre iskolatípusok szerint A már felvett tanulók száma: fő 15

21 Az általános felvételi eljárásban felvett tanulók számának változásai a KIFIR 13 évében iskolatípusok szerint 16 * A szakiskola és a speciális szakiskola együtt ** A számok a 2011/2012. tanévi felvételi adatok

22 A 9. évfolyamra történő beiskolázás néhány számadata a 2011/2012. tanévben (felvétel a 2012/2013-as tanévre) •a jelentkezést leadó tanulók száma (az előző tanévben fő) • a beküldött tanulói adatlapok száma , ebből módosító adatlap (a tanulók 12,0%-a élt a módosítás lehetőségével) •a diákok 96,2%-át felvették az általános felvételi eljárásban ( tanuló) •a felvett diákok 76,6%-át az általuk elsőnek jelölt tanulmányi területre vették fel •a felvett diákok 95,2%-át az általuk első három helyre jelölt tanulmányi terület valamelyikére vették fel •az ekkor kimaradók részére (3 277 tanuló) létszámuknál 16,1-szer több szabad férőhely maradt a középfokú iskolákban a rendkívüli felvételi eljárás időszakára 17

23 18 A felvételek aránya a 9. évfolyamra a 2012/2013-as tanévre a tanulók szándéka szerint az általános felvételi eljárás időszakában

24 19 Felvétel a nyelvi előkészítő évfolyamokra a 9. évfolyamon az általános felvételi eljárásban Gimnáziumi és szakközépiskolai tanulmányi területre, a 9. évfolyamra, az általános felvételi eljárásban tanuló nyert felvételt. Nyelvi előkészítő tanulmányi területet (is) megjelölt tanuló, és közülük tanulót vettek fel ilyen tanulmányi területre. Ez az általános felvételi eljárásban a középiskolai 9. évfolyamokra felvettek 16,3 %-a.

25 25 A nyelvi előkészítő évfolyamok fő adatai a 2012/2013. tanévben* Az induló nyelvi előkészítőAz indító intézmények száma A csoportok száma**A tanulói létszám gimnáziumi csoport ebből 6 ill. 8 évfolyamos képzésben szakközépiskolai csoport gimnáziumi és szakközépiskolai csoport is 7 Összesen: *** ** Az egyes tanulmányi területekre felvett tanulókat az intézmények csoportokba osztották be szint és/vagy a második idegen nyelv szerint. *** A középiskolák a rendkívüli felvételi eljárásban az általános felvételi eljáráshoz képest újabb tanulókat is felvehettek a nyelvi előkészítő tanulmányi területekre. * a beiratkozások alapján intézmények száma tanulmányi területek száma tanulók száma 2004/2005. tanév /2006. tanév /2007. tanév /2008. tanév /2009. tanév /2010. tanév /2011. tanév /2012. tanév /2013. tanév (a 436 fő 6 és 8 évf. gimn.-i tanulóval együtt) (az 533 fő 6 és 8 évf. gimn.-i tanulóval együtt) (az 548 fő 6 és 8 évf. gimn.-i tanulóval együtt) (az 550 fő 6 és 8 évf. gimn.-i tanulóval együtt) (az 586 fő 6 és 8 évf. gimn.-i tanulóval együtt) (a 499 fő 6 és 8 évf. gimn.-i tanulóval együtt) (a 492 fő 6 és 8 évf. gimn.-i tanulóval együtt) (az 514 fő 6 és 8 évf. gimn.-i tanulóval együtt)

26 26 A nyelvi előkészítő évfolyamok jellemzői a 2012/2013. tanévben a 9. évfolyamon* A tanult nyelvek száma szerinti megoszlás a 9. évfolyamon csoportok száma tanulói létszámarány a nyelvi előkészítőn 1 nyelvet tanul ,4% a nyelvi előkészítőn 2 nyelvet tanul ,8% az intézmény nem adott meg adatot -820,8% Összesen: ,0% A tanult nyelvek szerinti megoszlás a 9. évfolyamon csoportok száma tanulói létszámarány angol nyelvet tanul (egyetlen, vagy első nyelvként) ,9% együtt 95,7% német nyelvet tanul (egyetlen, vagy első nyelvként) ,8% spanyol nyelvet tanul (egyetlen, vagy első nyelvként) ,6% francia nyelvet tanul (egyetlen, vagy első nyelvként) ,5% más nyelvet tanul (egyetlen, vagy első nyelvként) ,2% Összesen: ,0% Ahol 2 idegen nyelvet oktatnak a nyelvi előkészítő évfolyamon (a középiskola 9. évfolyamán) csoportok száma tanulói létszám a második idegen nyelv az angol a második idegen nyelv a német a második idegen nyelv a spanyol9108 a második idegen nyelv a francia19261 a második idegen nyelv más nyelv26339 Összesen: * a beiratkozások alapján

27 22 Férőhelyek a 2012/2013-as tanévre

28 Gimnáziumi tanulmányi területek betöltöttsége az általános felvételi eljárás után a 2012/2013-as tanévre Az összes felvett tanuló:8 évfolyamos gimnáziumba évfolyamos gimnáziumba vagy 5 évfolyamos gimnáziumba (a 9. évfolyamra a korábbi 1. helyen történő jelentkezés alapján még kb. 829 tanuló jelentkezése várható, ez kb. 2,1%-os betöltöttség-növekedés lenne) 23

29 24 Szakközépiskolai szakmacsoportok betöltöttsége a 2012/2013-as tanévre

30 25 Szakiskolai szakmacsoportok betöltöttsége a 2012/2013-as tanévre

31 26 3 éves képzési idejű szakképzés a szakiskolákban a 2012/2013-as tanévben Adott szakiskola egy adott tanulmányi területén a betöltöttség, ahol van felvett tanuló (felvettek száma/meghirdetett helyek száma) LegnagyobbLegkisebbÁtlag 100%5,0%49,5% Szakképesítés Felvettek száma A szakképesítés tanulására felvettek száma az országban szakács1865 fő pincér1045 fő élelmiszer- és vegyiáru-eladó1001 fő hegesztő679 fő...… elektromechanikai műszerész1 fő állattenyésztő (sertés)1 fő állattenyésztési gépüzemeltető, gépkarbantartó1 fő Összes felvett fő IntézményTanulmányi területSzakképesítés Meghirdetés ebből az indítás visszavonva 138 nem vettek fel tanulót 293 vettek fel legalább 1 tanulót A 3 éves képzési idejű szakképzésben indítható összes szakképesítés: 104

32 A kötelezően kiírt rendkívüli felvételi eljárás adatai a 2012/2013-as tanévre A rendkívüli felvételi eljárás kötelező kiírása összesen 767 intézményt érint. 27 Tanulmányi területek Gimnázium Szakközép- iskola Szakiskola 8 évf. gimn. 6 évf. gimn. 4 vagy 5 évf. gimn. Az összes meghirdetett tanulmányi terület Tanulmányi terület, ahol az igazgató döntése alapján nem indul el az oktatás Az általános felvételi eljárásban a tanulmányi területek feltöltöttségének arányai: 100%-ra feltöltött tanulmányi területek62,1%55,7%42,0%28,2%12,8% 90-99%-ra feltöltött tanulmányi területek11,3%6,2%4,4%4,5%1,9% 50-89%-ra feltöltött tanulmányi területek12,1%23,2%25,2%28,0%21,9% 1-49%-ra feltöltött tanulmányi területek7,3%8,2%22,1%32,0%42,9% 1% alatt feltöltött tanulmányi területek0,0%2,1%2,3%2,9%10,9% Tanulmányi területek, ahol nincs felvett tanuló7,3%4,9%2,4%3,0%9,5% A felvételt hirdető intézmények száma A rendkívüli felvételi eljárás kiírására kötelezett intézmények száma és aránya 18 19,1 % 52 37,6% ,7% ,6% ,3%

33 Időpontok és teendők Az EMMI pályázatot hirdet a Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjába, a Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi Programjába, valamint a Halmozottan Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Programjába történő jelentkezésről A Hivatal honlapján közlemény formájában nyilvánosságra hozza a középfokú iskolák tanulmányi területeinek meghatározási formáját A középfokú iskolák a Hivatal által közzétett közleményben foglaltak szerint meghatározzák tanulmányi területeik belső kódjait és a Hivatal által meghatározott formában megküldik a Felvételi Központnak A középfokú iskoláknak felvételi tájékoztatóban kell nyilvánosságra hozniuk a felvételi eljárásuk rendjét, és a felvételi tájékoztatót közzé kell tenniük a közoktatás információs rendszerében. Az általános iskola szóban tájékoztatja a nyolcadikos tanulókat a felvételi eljárás rendjéről A Hivatal közzéteszi a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumi központi írásbeli felvételi vizsgát szervező gimnáziumok, továbbá a nyolcadik évfolyamosok számára központi írásbeli felvételi vizsgát szervező középfokú intézmények jegyzékét A tanulók jelentkezése a központi írásbeli felvételi vizsgára közvetlenül a központi írásbeli felvételi vizsgát szervező - a Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjára történő pályázat benyújtása esetén a pályázatban megjelölt - intézménybe.

34 A Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjára történő pályázatok benyújtása A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező intézmények eddig az időpontig jelentik a Hivatalnak - a Hivatal által meghatározott módon - a hozzájuk a központi írásbeli felvételi vizsgákra jelentkezettek alapján a feladatlap-igényüket Az általános felvételi eljárás kezdete A Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjába tartozó intézmények megszervezik a találkozást a programba jelentkezőkkel , Központi írásbeli felvételi vizsgák az érintett 6 és 8 évfolyamos gimnáziumokban , Központi írásbeli felvételi vizsgák a kilencedik évfolyamra és a Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjába jelentkezők számára az érintett középfokú intézményekben , Pótló központi írásbeli felvételi vizsgák a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumokban, továbbá a kilencedik évfolyamra, valamint a Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjába jelentkezők számára azoknak, akik az előző írásbelin alapos ok miatt nem tudtak részt venni.

35 A Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjába tartozó intézmények megszervezik a találkozást a programba jelentkező, a pótló írásbelin részt vett tanulókkal A megyei kormányhivatal, a fővárosban a főjegyző megküldi az általános iskolának a kötelező felvételi feladatot ellátó középfokú iskola nevét és címét Jelentkezés a Belügyminisztérium és a Honvédelmi Minisztérium által fenntartott iskolákba A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező középfokú intézmények az Oktatási Hivatal által meghatározott módon értesítik az írásbeli eredményéről a tanulókat A Hátrányos Helyzetű Tanulók Arany János Tehetséggondozó Programjában részt vevő intézmények a programra benyújtott pályázatok eredményéről - egymás egyidejű előzetes értesítésével és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Arany János Programirodájának bevonásával - értesítik az érdekelt szülőket, tanulókat és általános iskolákat Az általános iskola továbbítja a tanulói jelentkezési lapokat a középfokú iskoláknak, a tanulói adatlapok első példányát pedig a Felvételi Központnak. (A 6 és 8 évfolyamos gimnáziumba történő jelentkezésről a tanuló közvetlenül is megküldheti a jelentkezési lapot a gimnáziumnak, a tanulói adatlapot a Felvételi Központnak.)

36 A szóbeli meghallgatások az általános felvételi eljárás keretében A középfokú iskola eddig az időpontig nyilvánosságra hozza az ideiglenes felvételi jegyzéket A tanulói adatlapok módosításának lehetősége az általános iskolában Az általános iskola eddig az időpontig elzárva őrzi az eredeti, korábban beküldött tanulói adatlap második példányát. A módosító tanulói adatlapot ekkor kell megküldeni a Felvételi Központnak A Felvételi Központ elektronikus formában megküldi a középfokú iskoláknak a hozzájuk jelentkezettek névsorát ABC sorrendben A Felvételi Központ a módosító tanulói adatlapok alapján kiegészíti az ideiglenes felvételi jegyzékben közzétett névsort A középfokú iskola igazgatója a végleges felvételi jegyzéket (rangsor, felvehető létszám, a biztosan fel nem veendők listája) megküldi a Felvételi Központnak (elektronikus úton és írásban).

37 A Felvételi Központ egyezteti az elektronikusan és levélben érkezett igazgatói döntéseket, kialakítja a végeredményt az igazgatói döntések és tanulói adatlapok egyeztetése alapján, és elküldi azt a középfokú iskoláknak (egyeztetett felvételi jegyzék) A felvételt hirdető középfokú iskolák megküldik a felvételről vagy az elutasításról szóló értesítést a jelentkezőknek és az általános iskoláknak Rendkívüli felvételi eljárást kell tartani, ha az általános felvételi eljárás keretében a felvehető létszám 90%-ánál kevesebb tanulót vettek fel A középfokú iskola igazgatója rendkívüli felvételi eljárást írhat ki A ig megtartott rendkívüli felvételi eljárást meghirdető iskola igazgatója dönt a felvételi kérelmekről A benyújtott kérelmek alapján lefolytatott jogorvoslati eljárás befejezése a fenntartónál.

38 Az általános iskola értesítést küld a tanulóról a tanuló állandó lakhelye, tartózkodási helye szerint illetékes fővárosi, megyei kormányhivatal részére, ha a tanköteles tanulót nem vették fel középfokú iskolába, vagy ha a tanév során a tanköteles tanuló a tizenötödik életévét betölti, alapfokú iskolai végzettséggel nem rendelkezik, de legalább hat általános iskolai évfolyamot sikeresen elvégzett, és az általános iskola kezdeményezi a tanuló felvételét a Híd II. programba. A kormányhivatal kijelöl legalább egy, a megye területén működő Híd- I. vagy Híd-II. programban részt vevő köznevelési intézményt, amely a tanulót felveszi tankötelezettségének teljesítése érdekében Beiratkozás a középfokú iskolákba az iskola igazgatója által meghatározott időben Beiratkozás a Honvédelmi Minisztérium által fenntartott szakképző iskolába Beiratkozás a Belügyminisztérium által fenntartott rendészeti szakközépiskolákba.

39 A középfokú felvételi eljárásban illetékes kormányhivatalok •Csongrád Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály •Illetékességi területe: Bács-Kiskun megye, Békés megye, Csongrád megye Cím: 6741 Szeged, Rákóczi tér 1. Telefon: 06/62/ , fax: 06/62/ •Békés Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály •Békéscsaba, József Attila u ( iroda) • •Fax: (66)

40 Segítség! •Nyílt napok az iskolákban •Szórólapok, cikkek, kiadványok •Beszélgetések barátokkal, ismerősökkel, rokonokkal •Megyei Munkaügyi Központ pályaválasztási napja •Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, Békéscsaba •Egyéni pályaválasztási tanácsadás •Foglalkozás-egészségügyi szakorvos •Honlapok: 40

41 Mit kérdezzen a szakképzésbe készülő? •Milyen formában nyújtja a képzést az iskola? •Milyen szintű a szakképzés? •Milyen bemeneti követelmények vannak? •Mennyi a képzés ideje? •Milyen karrierlehetőségeket kínál az adott szakma? •Milyen képességek szükségesek a kiválasztott szakmához? •Melyek a szakmára legjellemzőbb feladatok? •Milyen gyakorlati képzést biztosít az iskola? •Segítenek-e gyakorlati helyet találni? •Segítenek-e állást találni? •Milyen támogatási lehetőségeket kínálnak 41

42 42 Sikeres évet, sikeres választást! Köszönöm figyelmüket! Fekete Gabriella pályaválasztási tanácsadó tanár


Letölteni ppt "FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2012/2013. TANÉVBEN."

Hasonló előadás


Google Hirdetések