Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Ahogy a fogászatban elkezdődött. Dr. Tolnai Zsolt Vezető Magyar Fogászati Rendelők Egyesülete.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Ahogy a fogászatban elkezdődött. Dr. Tolnai Zsolt Vezető Magyar Fogászati Rendelők Egyesülete."— Előadás másolata:

1 Ahogy a fogászatban elkezdődött. Dr. Tolnai Zsolt Vezető Magyar Fogászati Rendelők Egyesülete

2 Amit a híradókból is tudhatunk • 1980-as évek osztrák páciensek • 1990-es évek eleje német, svájci páciensek autóval, busszal – Megálltak a nyugati határszélen, – Fogtechnikus, vendéglátós,kereskedő tulajdonosok • Fapados légitársaságok megjelenése – behatolás az angol, ír, francia, skandináv fogászat piacra – Budapest, Sármellék, • Eu csatlakozás – Közvetítők megjelenése, árszintek

3 Kezdeti mechanizmus • Nyugati határszélen keresleti piac • Jót tett: – Fogászat korán piacosodott egészségügyi ágazat – A magánerős vállalkozások számára elérhető üzemméret • Nem tett jót: – Külső: Az egészség nem lehet üzlet, etikátlan – Belső: Itt nem működnek piaci törvények – Jogi: Orvosi Kamara marketing ellenessége • Következmény: nem orvosi irányítású és tulajdonú vállalkozások, sok hiba, etikátlanság

4 Átalakulás • Orvosi tulajdonlású és irányítású nagy rendelők kialakulnak a magyar piacon – Gazdaságos üzemméret – Team munka, minőségellenőrzés • Fogászat felismerten üzletté szerveződik: az orvos vesz fel menedzsmentet • Piaci mechanizmusok felismerése, hosszú táv – Orvos tulajdonos: ellenőrzött magas színvonal – Menedzsment: piaci siker elérése

5 Pár szó a szereplőkről • Szervező iroda, a külföldi láb – A sikeresek saját rendelőt nyitottak – Árszintek • Fogorvosi rendelők, a belföldi láb – A sikeresek saját irodát szerveztek – Munka nagysága: a szűrő • Páciens: utazás, kiesett munka, rizikó • Fogorvos: defenzív fogászat • Szálloda, étterem, szabadidős elfoglaltság,

6 Behatolás ellenséges területre • Honnan értesül rólunk a leendő páciens – Ajánlás: lassú, és nem biztos, hogy beszél róla – Támogatott ajánlás: mlm – Offline marketing: • Szórólap • Autó • Újságíró, celeb • Utazás szervezők – Online: az a bizonyos 10%

7 A kezelési terv felállítása • Távoli meggyőzés: hiányzik a lényeg – Kinti árajánlat – Panoráma röntgen • Itthoni meggyőzés: biztonságos – Hétvégi programcsomag • Kinti meggyőzés: after care – Megbízott orvos – Saját orvos • honostás • Kinti praxis kialakulása

8 Tudomásul kellett vennünk • Betegközvetítő szervezeté a kapcsolat – Fájdalmas, de hiába van egy jó és szép rendelőnk – A kapcsolat elvihető a rendelőnktől, az országtól • Nem a rendelő kapujában vesszük át a beteget • Nem egészségügyi szempontok döntőek: – Persze az Ár, de még: – Biztosítás, felelősség biztosítás – Kinti konzultáció lehetősége – Garancia – After care, honi orvos kapcsolat, – Szabadidő, utazás, transzfer, szállás, mobil telefon,

9 A Forma 1 érv • A vadászat után, a fogászati turizmus keretein belül érkező látogatók fajlagos költése a legnagyobb • Pácienseink a következő szolgáltatásokat veszik igénybe Magyarországon eltöltött idő alatt – Szálloda- Étterem – Taxi- Szórakozó hely – Városnéző túrák- Vásárlás – Gyógyfürdők- Repülőtér – Opera- Szépészeti szolgáltatások

10 Vendégéjszakák Vendégéjszakák száma

11 Páciensek napi költése • A Magyarországra látogató páciensek átlagosan 5-8 napot töltenek nálunk • 1 páciens átlagosan 500 GBP, azaz HUF-ot költ naponta fogászati kezelésre • 1 hét alatt, 1 páciens átlagosan 4000 GBP, azaz HUF fizet ki a fogászati kezelésért

12 Versenytársak • Lengyelország • Törökország • Horvátország • Románia • Bulgária • Csehország • Spanyolország • Málta

13 Fogászati turizmus megoszlása Európában

14 Egy lehetséges jövőkép • Jelenleg Európában fogászati turizmusban vezető hely a miénk, elismernek • Ország image részévé tesszük, felvállaljuk • Egy elismerten sikeres ágazatra építünk • Több tízezer ellátott, elégedett páciens adatai • Nem versenyzünk egymással a támogatásért, hanem erősítjük egymást

15 Vezető Magyar Fogászati Rendelők Egyesülete • Egységes, hatékonyabb marketing, PR tevékenység az EU-n belül: nem egymással versenyzünk • Minőségi fogászati ellátást nyújtó rendelők ( nem mindenki!!) összefogása, együttműködése, a nagyobb piaci részesedés elérése érdekében, hosszú távú piacon maradás • A magyar fogorvosokat ért támadások elleni közös fellépés • Hatékonyabb lobby erő itthon • Bizalom, biztonságérzet minél előbbi kialakítása a leendő páciensben • Egymás elismerése, ezáltal a Magyar Fogászati Turizmus erősítése

16 Célok • A Magyar Fogászati turizmus előkelő helyének a megőrzése az EU-n belül • A nemzetközi piacon nagyobb részesedés elérése • Állandó, magas fokú minőségi szolgáltatás biztosítása • A nem megfelelő minőséget és technikákat alkalmazó fogászati rendelők piacának csökkentése • A piac, gazdasági helyzet változásaira egységes válasz reakció • Közös jogi fellépés

17 Köszönöm figyelmüket!


Letölteni ppt "Ahogy a fogászatban elkezdődött. Dr. Tolnai Zsolt Vezető Magyar Fogászati Rendelők Egyesülete."

Hasonló előadás


Google Hirdetések