Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Birghoffer Péter

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Birghoffer Péter"— Előadás másolata:

1 Készítette: Birghoffer Péter
Autók Készítette: Birghoffer Péter

2 Korai próbálkozások 1769: Nicolas-Joseph Cugnot gőzautója
-Célja: ágyúkat gyorsabban a harcmezőre vontatni. -A bemutatón a jármű elszabadult, és nekiment egy falnak. -Nagy tömege miatt csak 3,5-4 km/h sebességre volt képes. -A gőzautót fűteni kellett, a fűtő franciául ‘chauffeur’. Innen származik a sofőr szavunk. -James Watt nagyteljesítményű gőzgépeinek köszönhetően 1803-ban már tömegközlekedésre használt gőzkocsikat használtak.

3 Az első belső égésű motorok
Nikolaus August Otto német feltaláló ( ) 1876-ban szabadalmaztatta a négyütemű motort, ami a mai motorok őse. Ennél négy ütemben történik a hajtás: -Szívás -Sűrítés -Robbanás (ez hajtja az autót) -Kipufogás

4 Az első autó Karl Benz ( ) német mérnök 1886-ban alkotta meg a Patentwagen (szabadalmaztatott jármű) nevű háromkerekű kocsit. A motorja egy lóerőt teljesített. Az első autós kirándulás: 1888-ban Bertha Benz (Karl Benz felesége) titokban száz kilométeres túrára indult az autóval és a két Benz gyerekkel. Benzint a gyógyszertárból szerzett. A Patentwagen mai utódai: Mercedes-Benz gépkocsik.

5 Az első magyar autó 1903-ban a posta pályázatára tervezte Csonka János. A Győri Wagon és Gépgyárban gyártották. (Rába) A köznyelvben Doxaként emlegetik.

6 Egy híres autó: Volkswagen Bogár
VW Beetle (németül Käfer, magyarul Bogár) A világ legnagyobb példányszámban eladott gépkocsija, 65 évig gyártották, ezalatt 21,5 millió kelt el belőle. Története: Ferdinand Porsche (aki az első Porsche autó tervezője is) 1931-ben elhatározta, hogy egy kényelmes és olcsó autót, egy Volkswagent (Volkswagen = népautó) tervez. 1933-ban Hitlertől kapott egy megbízást, hogy tervezzen egy autót, ami 100km/h sebességgel képes haladni, 4-5 ülés van benne és legfeljebb 1000 márkába kerül.

7 VW Bogár Több sikertelen konstrukció után 1938-ban végre beindult a termelés, de a második világháborúig csak 290 Bogarat gyártottak, mert a világháború alatt a wolfsburgi VW üzemet hadijárművek készítésére állították át. A termelés 1945-ben indult újra, majd a 1978-ban a gyártás Mexikóba költözött. Ekkor a már 40 éves Bogár nehezebben állta a versenyt a friss kisautókkal szemben, ezért 1974-ben megjelent utódja, a Golf és 2003 között Bogarat gyártottak, a Golfból eddig 26 milliót, de a Golf ezt a mennyiséget nem egy, hanem hat modellciklus alatt érte el.

8 Vége Forrás vezess.hu totalcar.hu axel.hu sulinet.hu wikipedia.hu


Letölteni ppt "Készítette: Birghoffer Péter"

Hasonló előadás


Google Hirdetések