Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaHunor Boros Megváltozta több, mint 10 éve
1
Information and Communication Networks Ip hálózatok minőségriportolása Zsiga Árpád zsiga.arpad@axelero.hu InQMon Internet Minőségvizsgáló Szolgáltató Kft.
2
Information and Communication Networks2 Minőségi rendelkezésre állás biztosítása ma és holnap A LAN,WAN hálózat sok cég működésének alapja Minőségi paraméterek és folyamatos rendelkezésre állás Hibás/rosszul kihasznált erőforrások --- bevételkiesés SLA betartásának minősített mérése Nemzeti Hírközlési Hatóság, ALPINE Kft, METRO Hungary Kft, Paksi Atomerőmű, MOL Rt, AEGON Kft, Határőrség-nél is szolgáltattunk) Miért kell hálózatanalízis ? InQMon
3
Information and Communication Networks3 A hálózati struktúra és quality felderítése és dokumentálása A jelenlegi hálózatterhelés quality adatai adatbázisban Válasz arra a kérdésre, hogy mennyi tartalék van a hálózatban SLA értékelések számszerű válasz 0 -100% között Korai hibafelismerés riasztás adás display, mail, sms formában Referencia adatok a hálózat fejlesztéséhez Új szolgáltatás (voip,SAP…) telepíthető-e a jelenlegi struktúrára? Preventív audit mérések a hálózatminőség karbantartásához Miért kell minőségmérés? InQMon
4
Information and Communication Networks4 S ervice L evel A greement Rendelkezésre állásigen/nem Minőségi rendelkezésre állás igen, ha a kijelölt minőségi feltételeket teljesíti a hálózat nem, ha ezek nem teljesülnek SLA InQMon
5
Information and Communication Networks5 Felesleges beruházások kiküszöbölése nem segít mindig mindenen a sávszélesség növelése A saját hálózatüzemeltető munkája egyszerűbb Nincs sehol idő ilyen mélységben monitorozni a minőségi mutatókat 20 aktív eszköz x 30 interfész x ip,tcp,icmp,udp,if szinten – kb. 3000 paraméter folyamatos mérése, ebből számított küszöbszámok SENKI SEM SZOKOTT TÖRŐDNI A HIBÁKKAL, HA MÉG NEM OKOZNAK FELTŰNŐ GONDOT! Minden eddigi mérésnél derült ki valami „érdekes”. Működés folyamatossága javul, leállások csökkentése Még miért kell minőségmérés? InQMon
6
Information and Communication Networks6 Quality of Service mérések InQMon Adatgyűjtés Echo teszt jitter,IP,UDP, TCP Analízis Helyi hálózat manager Application test FTP,HTTP SLA riport, performance analízis Eredmény Traffic Netflow Megjelenítés QoS data LAN,WAN Router,Switch Alkalmazás szerverek IP hálózat Távoli elérés Mail,sms Távoli hálózat manager NetCheck Szerver Adatgyűjtő
7
Information and Communication Networks7 Hálózat topológia ábra a mérési riportban InQMon
8
Information and Communication Networks8 S ervice L evel A greement Rendelkezésre állásigen/nem Minőségi rendelkezésre állás igen, ha a kijelölt minőségi feltételeket teljesíti a hálózat nem, ha ezek nem teljesülnek SLA InQMon
9
Information and Communication Networks9 SLA állapotának kijelzése InQMon
10
Information and Communication Networks10 SLA riasztás előjelzése InQMon
11
Information and Communication Networks11 SLA küszöbérték beállítás InQMon
12
Information and Communication Networks12 SLA alapbeállítások InQMon
13
Information and Communication Networks13 A NetCheck szolgáltatás lépései InQMon Hálózat-felderítés (Milyen eszközök vannak) Mérés Mért eszközök kiválasztása (Hol mérünk) Mérések hozzárendelése (Mit mérjünk) Időzítés (Mikor mérünk) Riasztások konfigurálása (Mely eredménynél szóljon) Mérési összefoglaló (riport) Hibaelemzés (Mitől nem optimális) Netcheck lényegkiemelés: eszközönként milyen hiba és mikor lépett fel melyik hiba hol és mikor lépett fel Hálózat optimalizálás (Mit kell tenni)
14
Information and Communication Networks14 NetCheck funkciók InQMon Funkció NetCheckMás mérőeszközök Automata hálózat-felderítésIgen Riasztás display, mail, smsIgenNem mind SLA kezelés quality-valTöbb SLA egyidejűlegNem mind Kezelhető WEB bázisrólIgen Analízis funkciókMenübőlNem jellemző Beépíthető külső programMenübőlNem jellemző Forgalom mérésNetflowNem mind Lényegkiemelés és riportEszköz, idő, hiba bázis Nincs
15
Information and Communication Networks15 Menedzselés előnyei InQMon Menedzselt hálózatNem menedzselt hálózat Riaszt a mérőeszköz A felhasználót zavarja a hiba Hiba adatai a riasztásbanHiba azonosításElhárítás Kis kiesési időNagy kiesési idő Egyszerűbb fenntartásIdőigényes A hibát a mérőrendszer előbb veszi észre, mint a felhasználó!
16
Information and Communication Networks16 Példa: Riasztás történet – Lényegkiemelés InQMon
17
Information and Communication Networks17 Példa: Hálózati elemek státuszlistája
18
Information and Communication Networks18 Példa: forgalom lefutása interfészenként InQMon
19
Information and Communication Networks19 Példa: Performance analízis A működés eloszlásfüggvénye a quality osztályok szerint
20
Information and Communication Networks20 Példa: Késleltetés mérés
21
Information and Communication Networks21 Példa: Ethernet hibaarány vizsgálata InQMon
22
Information and Communication Networks22 Riport Összegzés Részletes mérési jegyzőkönyvek Javaslatok hálózatoptimalizálásra Mérési jegyzőkönyvek tartalma Eszközlista Forgalommérés eredményei Hálózatterhelés mérések eredményei Hibaarányok Késleltetés, jitter mérések eredményei Riasztások Az eredmények mérési riportban InQMon
23
Information and Communication Networks23 Hálózatoptimalizálás Sávszélesség valós használat-igény szerinti növelése Topológia és használat összehangolása Tárak méretének optimalizálása (túlcsordulások minimalizálása) Kiegészítő mérések A hálózatban végzett nagyobb változtatások előtt és után Új szolgáltatás bevezetésénél Hibadiagnosztika Riasztások elemzése Hálózatoptimalizálás InQMon
24
Information and Communication Networks24 Köszönöm a figyelmet! Üzenet, információkérés küldhető: e-mail:zsiga.arpad@axelero.hu netcheck.hun@siemens.com További anyagok elérhetők: http://www.siemens.hu/icn/NetCheck http://www.inqmon.hu http://www.siemens.hu/icn/NetCheck http://www.inqmon.hu InQMon
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.