Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSzebasztián Mezei Megváltozta több, mint 10 éve
1
- O BAMA INTERNETES KAMPÁNYA ÉS WEBES KÖZÖSSÉGSZERVEZÉSE - Készítette: Darab Dóra Eszterházy Károly Főiskola Nemzetközi tanulmányok szak
2
A DOLGOZAT FEJEZETEI 1. Miért volt jó ötlet az internetet segítségül hívni a kampányban? 2. „Obama everywhere” 3. Közösségszervezés a www.barackobama.com weblap segítségével 4. A közösség szerepe Obama megválasztása után, az állampolgárok hangja
3
1. M IÉRT VOLT JÓ ÖTLET AZ INTERNETET SEGÍTSÉGÜL HÍVNI A KAMPÁNYBAN ? Helyzeti adottságok: Célcsoport: fiatalok ők használják legnagyobb arányban az internetet Internetes penetráció az USA-ban 2008-ban: 76% Azon felnőttek aránya, akik online néznek politikával vagy választásokkal kapcsolatos híreket folyamatosan nő: 1996 % 2000 % 2004 % 2008 % Összes felnőtt közül 4182944 Összes internethasználó 22335260 Forrás: PewReserachCenter Publications: The Internet’s Role in Campaign 2008
4
2. O BAMA EVERYWHERE
5
K ÖZÖSSÉGI PORTÁLOK 15 közösségi portálon volt profilja AsianAve, MiGente, BlackPlanet, … A stáb által indított csoportok: Diákok Obamáért – 225 ezer tag Nők Obamáért – 77 ezer tag Sacramento Obamáért – 46 ezer tag Felhasználók által indított csoportok: 1 millió erős Obamáért – 920 ezer Több külpolitikai tapasztalatom van, mint Sarah Palinnek – 252 ezer tag
6
F ILEMEGOSZTÓ OLDALAK Stáb által feltöltött tartalmak Felhasználók által feltöltött tartalmak Yes We Can Obama girl vs. McCain girl Obama songs Obama szimpatizáns animációk Flickr, Scribd Az emberek saját készítésű tartalmaik révén részesévé váltak a Barack Obama melletti kampánynak
7
K ÖZÖSSÉGI SITE - OK, VIDEÓMEGOSZTÓK 3 millió ismerős1 millió ismerős 200 ezer ismerős 14,5 millió órányi videó (47 millió dollárnyi reklám lenne) 488 ezer órányi videó (1,5 millió dollárnyi reklám lenne)
8
„TXT W E C AN ” 3 millió felhasználó Microtargeting (IRAQ, JOB, OH, Fl) Interaktivitás, mozgósítás Telefonos alkalmazások (csengőhangok, háttérképek, iPhone alkalmazások)
9
O NLINE HIRDETÉSEK 3 feladata van: Adománygyűjtés Mobilizáció Üzenetküldés Biztosan megtalálni a tartalmakat
10
3. K ÖZÖSSÉGSZERVEZÉS A BARACKOBAMA. COM WEBLAP SEGÍTSÉGÉVEL
11
ADOMÁNYOZÁS Obama 745 millió dolláros kampánypénzének 88%-a egyéni felajánlásokból érkezett Obama nem fogad el pénzt lobbycsoportoktól bevételeinek nagy része „small donor”-októl származik – egy felhasználó átlagosan 85 dollárt adományozott McCain 368 millió dolláros kampánypénzének 54%-a származott egyéni felajánlásokból Forrás: OpenSecrets.org
12
Ö NKÉNTESEK 45ezer önkéntes csoport szerveződött meg az interneten 13 milliós e-mail lista – 2 milliárd üzenet (7000 különböző üzenet) 3 millió telefonszám How to… útmutatók Virtuális térkép
13
M Y. BARACKOBAMA. COM
14
A Z INTERNETKAMPÁNY SIKERÉNEK OKAI Helyzeti adottságok Abban a közegben igyekezett megszólítani a választókat, amelyet rendszeresen használnak, ahol otthon érzik magukat Obama életét, lépésit, a kampányt állandóan figyelemmel lehetett kísérni Obama nem győzhetett volna az emberek aktivitása, megmozdulása, kampányban való részvétele nélkül: A stáb felkínálta az eszközöket mindenki úgy használta fel azokat, ahogy az neki tetszett A felhasználók beleszólhattak a kampány irányításába Önszerveződés, a közösség ereje: „Arra kérlek titeket, hogy higgyetek. Ne csak az én képességeimben, hogy valódi változást tudok elérni Washingtonban… Arra kérlek titeket, hogy higgyetek a sajátotokban is”
15
A Z INTERNETKAMPÁNY SIKERÉNEK LEGFŐBB IGAZOLÓJA : Készítette: Darab Dóra Eszterházy Károly Főiskola Nemzetközi tanulmányok szak
16
M C C AIN AZ INTERNETEN 2008 szeptemberéig kevés szerep jut az internetnek McCain kampányában
17
M C C AIN S PACE, AZ ÚJ KAMPÁNYOLDAL
18
A Z ALULRÓL SZERVEZŐDÉST ELŐSEGÍTŐ SZOLGÁLTATÁSOK SZÁMÁNAK VÁLTOZÁSA O BAMA ÉS M C C AIN WEBLAPJÁN Forrás: PewResearchCenter: McCain vs. Obama on the web
19
A KAMPÁNY EGYÉB MEGJELENÉSI FORMÁI
20
B ARACOBAMA. COM 2012
21
O BAMA 2012
22
A Z INTERNET POLITIKÁBAN BETÖLTÖTT SZEREPE M AGYARORSZÁGON Az internet penetráció Magyarországon: 56 % A rendszeresen internetezők arányának változása életkor szerinti bontásban: Forrás: NRC Informationline
23
I NTERNET PENETRÁCIÓ NÉHÁNY EURÓPAI ORSZÁGBAN (2010) OrszágPenetráció (%)Facebook tag (%) Svédország92,543,8 Hollandia88,616,5 Dánia86,146,5 Finnország85,335,8 Egyesült Királyság82,544,6 Németország79,113,2 Belgium77,834,4 Franciaország68,930,0 Magyarország55,317,7 Olaszország51,729,1 Forrás: Internet World Stats
24
A Z ELNÖKVÁLASZTÁSI KAMPÁNY HÍREINEK NYOMON KÖVETÉSE ÉLETKORI BONTÁSBAN Elsőnek/ másodiknak említett Összes % 18-29 % 30-49 % 50-64 % 65+ % TV7261707882 Internet3349372912 Újság2917233445 Rádió2115271816 Magazin35223 Egyéb23112 Nem tudja12111 Forrás: PewResearchCentre: Internet Now Major Source of Campaign News
25
4. A KÖZÖSSÉG SZEREPE O BAMA MEGVÁLASZTÁSA UTÁN, AZ ÁLLAMPOLGÁROK HANGJA
26
A CHANGE. GOV OLDAL KEZDŐLAPJA, 2010. MÁRCIUS 16.
27
É LŐ KÖZVETÍTÉS A W HITEHOUSE. GOV OLDALÁN, 2010. MÁRCIUS 16.
28
A BARACKOBAMA. COM OLDAL KEZDŐLAPJA, 2010. MÁRCIUS 16.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.