Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2008. Fiatalok Pénzügyi Igényei Kvalitatív és kvantitatív kutatás a 14-30 évesek körében.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2008. Fiatalok Pénzügyi Igényei Kvalitatív és kvantitatív kutatás a 14-30 évesek körében."— Előadás másolata:

1 2008. Fiatalok Pénzügyi Igényei Kvalitatív és kvantitatív kutatás a évesek körében

2 2008. Bankok név- és reklámismertsége A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be.

3 2008. Biztosítók név- és reklámismertsége A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be.

4 2008. Bankok piaci részesedése A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be.

5 2008. Biztosítók piaci részesedése A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be.

6 2008. Klaszterelemzés, fogyasztói csoportok Életkor 23 %35 %42 % •Kora (14-30) •Hol tanul? (középiskola, főiskola/egyetem, OKJ, már nem tanul) •Van-e folyószámlája, bankol-e? •Jövedelem •Kivel él? (szülőkkel, kollégium, albérlet, saját lakásban) A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be.

7 2008. Fogyasztói csoportok, jövedelmek Életkezdők (23%)Függetlenedők (35%)Önállóak (42%) évesek19-24 évesek24 év fölöttiek szülőkkel élnek, kisebb részül kollégiumban szülőkkel, albérletben és kollégiumban élnek jellemzően saját lakásban élnek, de szülőkkel és albérletben is középiskolásokfőiskolások, egyetemisták, nappali képzés jellemzően már nem tanulnak, egy részük még felsőfokú oktatásban, továbbképzésekben részesül, levelező vagy egyéb formában jellemzően nem dolgoznak, de 18%-uk diákmunkát végez kevesebb mint a fele dolgozik, jellemzően diákmunkát, esetenként vagy részmunkaidőben főállásban dolgoznak, egy tizede vállalkozó legnagyobb mértékben van megtakarításuk (62%) 91%-uk kap zsebpénzt, Ft-ot80%-uk kap zsebpénzt, Ft-ot havonta csupán 38%-uk kap szülői támogatást, átlagosan Ft-ot 16%-uk kap ösztöndíjat, 9800 Ft-ot48%-uk kap ösztöndíjat, átlagosan Ft-otnem kapnak ösztöndíjat 68%-uk nem dolgozik56%-uk dolgozik, havi keresetük Ft94%-uk dolgozik, havi jövedelmük Ft 53%-uk nem banki ügyfél, OTP Bank ügyfelek 99%-uk banki ügyfél, OTP Bank és K&H Bank ügyfelei 7%-uk nem banki ügyfél, OTP Bank, Erste Bank, K&H Bank, Budapest Bank és CIB Bank ügyfelek 60%-uk egy biztosítónak sem ügyfele65%-uk egy biztosítónak sem ügyfele26%-uk egy biztosítónak sem ügyfele Tájékozatlanok a pénzügyek terén, igénylik, engedik a szülők akt ív részvételét a döntésben. Új élethelyzetek, új felelősségek hárulnak a fiatalokra, függetlenedni és önálló döntéseket szeretnének hozni. Nagy az információigény,de csak most kezdik megtanulni, hogy hol tájékozódjanak. Véleményvezérek, barátok nagy szerepe a döntésekben. Anyagi függetlenség megteremtése, elkülönülés, kiköltözés a családi fészekből, önálló döntések. A cél a saját egzisztencia kialakítása, és nem elsősorban a szórakozás. A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be.

8 2008. Szimpatikus pénzintézetek A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be.

9 2008. Forint számla Bankkártya Diákbiztosítás ATM mobilfeltöltés ATM-es pénzfelvétel Vásárlás bankkártyával SMS-bank ATM-es egyenleglekérdezés Diákhitel ATM-es mobilfeltöltés Internetbank Forint számla Szolgáltatások használata Terméktípusok használata összesen, % Aktív termékek41 Kártyatermékek87 85 Passzív termékek34 27 Biztosítói termékek44 53 Tranzakciós termékek82 92 Pénztári termékek30 39 Életkezdők Függetlenedők Önállóak Balesetbiztosítás ATM-es pénzfelvétel Bankkártya ATM-es pénzfelvétel Vásárlás bankkártyával KGFB Internetbank Magánnyugdíjpénztár Lakásbiztosítás Forint számla Bankkártya A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be.

10 2008. ÉletkezdőkFüggetlenedőkÖnállóak Passzív termék (%)83032 Aktív termék (%)63554 Megtakarítása van (%) Mire gyűjt (%)DVD-lejátszóra38Lakásra, házra37Lakásra, házra56 Albérletre35Asztali számítógépre32Asztali számítógépre27 HI-FI-re26Légkondira, klímára31Légkondira, klímára26 Könyvre, tankönyvre22 Számítógépes kiegészítőkre 28Esküvőre22 Öltözködésre22DVD-lejátszóra24Új autóra16 TV-re, LCD TV-re22Mikrohullámú sütőre23 Számítógépes kiegészítőkre 15 Számítógépes kiegészítőkre 20 Hűtőszekrényre, fagyasztóra 20Használt autóra14 Mikrohullámú sütőre18Használt autóra19Nyomtatóra, scannerre12 Ellentmondó adatok: •nem minden megtakarított pénz van becsatornázva •a megtakarított pénzt gyorsan elköltik A megtakarítás célja nem tőkefelhalmozás, biztonságérzet kialakítása, hanem értékes tárgyak felhalmozása. A függetlenedéssel, önállósodással párhuzamos az eladósodottság mértékének növekedése. Megtakarítások célja A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be.

11 2008. ÉletkezdőkFüggetlenedőkÖnállóak Jövőbeni kereslet (%) Bankkártya42 Megtakarítási számla vagy lekötött betét 20Lakás célú hitel22 Diákhitel28Lakás célú hitel19Lakásbiztosítás13 ATM-es pénzfelvétel13Magánnyugdíjpénztár17 Megtakarítási számla vagy lekötött betét 13 Forint számla12Egészségpénztár15Életbiztosítás befektetéssel12 Balesetbiztosítás11Lakásbiztosítás15Internetes vásárlás bankkártyával12 CASCO autóra11Balesetbiztosítás15 Részvény, kötvény, egyéb befektetés 10 Vásárlás bankkártyával11Önkéntes nyugdíjpénztár13Autóhitel vagy autólízing10 Lakásbiztosítás10Kötelező autóbiztosítás13Deviza számla10 Jöv ő beni használat, összesen % Aktív termékek37 36 Kártyatermékek31 33 Passzív termékek24 Biztosítói termékek26 33 Tranzakciós termékek37 35 Pénztári termékek15 17 Az aktív és a tranzakciós termékek iránt a legnagyobb a kereslet. Jövőbeni kereslet A legfrissebb 2009-es adatokat a konferencián mutatjuk be.


Letölteni ppt "2008. Fiatalok Pénzügyi Igényei Kvalitatív és kvantitatív kutatás a 14-30 évesek körében."

Hasonló előadás


Google Hirdetések