Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása Hajdúszoboszló 2011. október 19.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása Hajdúszoboszló 2011. október 19."— Előadás másolata:

1 A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása Hajdúszoboszló október 19.

2 Névjegyünk • Osztályok száma: 24 • Tanulók száma:768 • Tanárok száma:72 • Dolgozói létszám:112,5 • Átlag:4,39 • Nyelvvizsgák: középfokú komplex (B2): 276 felsőfokú komplex (C1): 29

3 Képzési struktúránk • Specializáció az utolsó két évfolyamon • A második nyelv szabadon választható

4 Társadalmi háttér • a Nemzeti Tehetségtanács megalakulása • a Nemzeti Tehetség Program elfogadása(126/2008.) OGY határozat) • a Nemzeti Tehetség Alap létrehozása • Fenntarthatóság: 2028-ig • Kezelését az Oktatásért Közalapítvány végzi

5 Magyar Géniusz Program • TÁMOP 3.4.4/A • jún-2011 okt.31 • 700 M Ft Pályázatai: • Iskolai tehetséggondozás / TÁMOP /1 • Országos Tehetségsegítő Hálózat kialakítása - Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program / TÁMOP /B/08/1 • Ft

6 Alapok

7 Előzmények-megalapozottság • Korábbi sikeres pályázatok (HEFOP 3.1.3; HEFOP 3.1.3/B, Tempus) • Iskolafokozatokon átívelő kapcsolatrendszer • Finn partnerség • Közalapítványi bázisiskola • Az AJTP alapító intézménye

8 Az Arany János Tehetséggondozó Program mint bázis Új tantárgyak • Tanulásmódszertan • Személyiségfejlesztés- önismeret • Tánc-dráma • Művészetek

9 Új módszerek és eszközök megjelenése

10 Pedagógusképzések • Tanulásmódszertan • Mentálhigiéné,pszi- chológia • Tehetségfejlesztés • IKT

11 Egyéni fejlesztési tervek

12 Hálózatosodás-jó gyakorlatok átvétele

13 Céljaink • Tehetséges gyermekek felkutatása • Pszichológiailag megalapozott tehetségsegítés • Tehetségbarát környezet kialakítása • Tematikus továbbképzések • Belső szervezetfejlesztés • Hálózatosodás Tehetségpont funkciónk megalapozása

14 Számaink A projekt főbb adatai: • Elnyert összeg: Ft • Megvalósítás ideje: – Leltár: • 39 zrínyis pedagógus közvetlen érintettsége • 467 tanuló bevonása • 90 partnerkapcsolat • Önkéntesek • 7 kiadvány

15 Tehetségpont tevékenységünk területei Tehetségdiagnosztika • Az iskolapszichológus és a tehetségfejlesztő tanár végzi • A Renzulli-féle „háromkörös” tehetség- koncepció alkalmazása (átlag feletti képesség,kreativitás és elkötelezettség) • Többnyire a szakkörök részét képezi • Módszerei:vélemény- gyűjtés,pszichológiai vizsgálatok,verseny- eredmények • Erős és gyenge pontok megtalálása • „Fedett” tehetségek feltérképezése

16 Tehetség tanácsadás Célja: • Pályaorientáció • A lehetőségek, az információk személyre szabott megmutatása • Szakmai kapcsolatok működtetése A fejlesztés általános területei: • Önismeret-fejlesztés • Karrierépítési lehetőségek

17 A tanácsadás megvalósult projektjei Tehetséges tanulók karrierépítésének módszertana (konzultáció tanárok számára) Tehetségorientációs tanácsadás 8. osztályos tanulók számára

18 Pályaorientációs látogatás a Debreceni Egyetemen

19 A tehetségfejlesztés területei Kognitív szféra: • lehetőség biztosítása az önállóan irányított tanulásra, a tapasztalatcserére, a hatékony tanulási képesség kialakítására Affektív szféra: • bátorítás a kérdések feltevésére,a kockázatvállalásra Szociális szféra: • partnerség kialakítása • csapatban való létezés elfogadása • önérvényesítés

20 A tehetségsegítés prioritásai • Nyelvoktatás • Természettudományos tantárgyak • Művészeti nevelés

21 Nyelvi tehetségnap (2011.április)

22 Nyílt tehetségsegítő szakkörök • Informatika • Fizika • Kémia • Biológia • Matematika tantárgyakból

23 Végre van idő kísérletezni!

24 Művészeti műhely

25 Kiállítások

26 ZIG-zug pódium

27 Adventi pillanatok

28 Tevékenységi formák Nagyrendezvények: • Művészeti gálaest • Tehetségpont toborzó nyitókonferencia • Információs szülői nap • „Mesterek és tanítványok” című gálaműsor • Projektzáró szakmai rendezvény

29 A szakmai nyitás és zárás

30 Mesterek és tanítványok

31 Tehetségkutató versenyek • „Find your way!” • „Színház az egész világ” • Német nyelvi verseny az általános iskolák 8. osztályos tanulói számára • Matematikai projektverseny • Kiművelt emberfők: megyei tudománytörténeti vetélkedő

32 Színház az egész világ!

33 Képzések szervezése tehetségsegítés témakörben-szolgáltatói szerep • Tehetségpontról a tanárképzésben • Tehetséges gyermek a kollégiumban • Kreátor-játékóra

34 A finn csoda nyomában

35 A finn oktatási rendszer sajátosságai • Nyitottság • Partnerség

36 • Gyakorlatiasság • Rugalmasság

37 Az egyetemen Risto HotulainenProf.Hautamaki

38

39 Egy sikeres disszemináció • AJTP konferencia- Szeged(2011.márc.31.)

40 A projekt mérlege • A tehetségsegítés tudatosabbá vált • Szervezetfejlesztés • Kinyílt az iskola

41 Akiktől tanulhattunk,tanulhatunk…

42 Indukció és innováció TÁMOP /B/08 /1 Kisokos”Matematika tehetségműhely (NTP-OKA-II./1) „ „ZIG” képzőművészeti tehetségműhely (NTP- OKA-II./1) „ ZIG” Angol nyelvi tehetségműhely (NTP-OKA-XXI.) „ Angol nyelvi tehetségnap (NTP-OKA- XXI.) Pedagógusképzések(TÁMOP /A/2)

43 Partnerek Bem József Általános Iskola -Petőfi Sándor Általános Iskola -Képes Géza Általános -Széchenyi István Általános Iskola -Kállay Miklós Általános -Wesley János Általános -Beregsurányi Általános Megyei Környezetbarát Szövetség -Környezetvédelmi Felügyelőség -Megyei Hulladékgazdálkodási KHT -E-Misszió -Apáczai Csere János Általános Iskola - Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Gimnázium, Nyíregyháza - Sipkay Barna Kereskedelmi, Vendéglátóipari, Idegenforgalmi Középiskola, Szakiskola és Kollégium, Nyíregyháza - Tiszavasvári Középiskola Váci Mihály Gimnázium Tagintézmény Móricz Zsigmond Kulturális Egyesület Jósa András Múzeum, Nyíregyháza Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár Móricz Zsigmond Színház Nyírség Utazási Iroda, Nyíregyháza -Kiss-Szabó Kft. -Dr. Czeglédy István (Nyíregyházi Főiskola) -Dr. Kovács András (Debreceni Egyetem)

44 Feladatok • Komplex tehetséggondozó programok alkalmazása • Tanácsadás erősítése • Egyéni fejlesztési programok alkalmazása • A kialakult hálózatok működtetése,fejlesztése • Új pénzügyi források felkutatása

45 Élet a TÁMOP után • A jó gyakorlatok beillesztése a mindennapokba • Kapcsolatok működtetése • Konzorciumi részvétel • Önkéntesség szerepének növelése • Támogatók keresése • Versenyeztetés

46 A 9.évfolyam mérése • Anyanyelv • Matematika • Motiváció • Eredmények alapján felzárkóztatás vagy tehetséggondozás (Tanszobai keret) • Módszer:

47 Kapcsolatok működtetése • Részvétel a tehetségnapokon (Nyírmeggyes) • Kapcsolatfelvétel a városi matematika szakkörrel • AJTP Tehetségtanács • Nyíregyházi Tehetségtanács • Delegálás a tehetségbónusz programba

48 Önkéntesek bevonása: Kutatók éjszakája 2011.szeptember

49 Konzorciumi részvétel • SZÍ-NE-JA-VA(TÁMOP / ) Együttműködés a Móricz Zsigmond Színházzal • Művészet és személyiség:fotó,film (TÁMOP / ) • Emlékeink a jövő záloga (TÁMOP /10/1/KMR/ ) Együttműködés a Holocaust Emlékközponttal

50 Művészeti tábor 2011 nyara

51 A támogatók lehetséges köre

52 Épüljünk tovább!

53 Megérte!

54 „ A család értéket ad,a tanár kapukat nyit,a társak mint katalizátorok hatnak.”(F.J.Mönks)

55


Letölteni ppt "A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása Hajdúszoboszló 2011. október 19."

Hasonló előadás


Google Hirdetések