Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása Hajdúszoboszló 2011. október 19.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása Hajdúszoboszló 2011. október 19."— Előadás másolata:

1 A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása Hajdúszoboszló 2011. október 19.

2 Névjegyünk • Osztályok száma: 24 • Tanulók száma:768 • Tanárok száma:72 • Dolgozói létszám:112,5 • Átlag:4,39 • Nyelvvizsgák: középfokú komplex (B2): 276 felsőfokú komplex (C1): 29

3 Képzési struktúránk • Specializáció az utolsó két évfolyamon • A második nyelv szabadon választható

4 Társadalmi háttér • 2006- a Nemzeti Tehetségtanács megalakulása • 2008- a Nemzeti Tehetség Program elfogadása(126/2008.) OGY határozat) • 2009 -a Nemzeti Tehetség Alap létrehozása • Fenntarthatóság: 2028-ig • Kezelését az Oktatásért Közalapítvány végzi

5 Magyar Géniusz Program • TÁMOP 3.4.4/A • 2009. jún-2011 okt.31 • 700 M Ft Pályázatai: • Iskolai tehetséggondozás / TÁMOP - 3.4.3-08/1 • Országos Tehetségsegítő Hálózat kialakítása - Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program / TÁMOP -3.4.4/B/08/1 • 2.341 686 000 Ft

6 Alapok

7 Előzmények-megalapozottság • Korábbi sikeres pályázatok (HEFOP 3.1.3; HEFOP 3.1.3/B, Tempus) • Iskolafokozatokon átívelő kapcsolatrendszer • Finn partnerség • Közalapítványi bázisiskola • Az AJTP alapító intézménye

8 Az Arany János Tehetséggondozó Program mint bázis Új tantárgyak • Tanulásmódszertan • Személyiségfejlesztés- önismeret • Tánc-dráma • Művészetek

9 Új módszerek és eszközök megjelenése

10 Pedagógusképzések • Tanulásmódszertan • Mentálhigiéné,pszi- chológia • Tehetségfejlesztés • IKT

11 Egyéni fejlesztési tervek

12 Hálózatosodás-jó gyakorlatok átvétele

13 Céljaink • Tehetséges gyermekek felkutatása • Pszichológiailag megalapozott tehetségsegítés • Tehetségbarát környezet kialakítása • Tematikus továbbképzések • Belső szervezetfejlesztés • Hálózatosodás Tehetségpont funkciónk megalapozása

14 Számaink A projekt főbb adatai: • Elnyert összeg: 9.126.252 Ft • Megvalósítás ideje: 2010.03.22. – 2011.03.21. Leltár: • 39 zrínyis pedagógus közvetlen érintettsége • 467 tanuló bevonása • 90 partnerkapcsolat • Önkéntesek • 7 kiadvány

15 Tehetségpont tevékenységünk területei Tehetségdiagnosztika • Az iskolapszichológus és a tehetségfejlesztő tanár végzi • A Renzulli-féle „háromkörös” tehetség- koncepció alkalmazása (átlag feletti képesség,kreativitás és elkötelezettség) • Többnyire a szakkörök részét képezi • Módszerei:vélemény- gyűjtés,pszichológiai vizsgálatok,verseny- eredmények • Erős és gyenge pontok megtalálása • „Fedett” tehetségek feltérképezése

16 Tehetség tanácsadás Célja: • Pályaorientáció • A lehetőségek, az információk személyre szabott megmutatása • Szakmai kapcsolatok működtetése A fejlesztés általános területei: • Önismeret-fejlesztés • Karrierépítési lehetőségek

17 A tanácsadás megvalósult projektjei Tehetséges tanulók karrierépítésének módszertana (konzultáció tanárok számára) Tehetségorientációs tanácsadás 8. osztályos tanulók számára

18 Pályaorientációs látogatás a Debreceni Egyetemen

19 A tehetségfejlesztés területei Kognitív szféra: • lehetőség biztosítása az önállóan irányított tanulásra, a tapasztalatcserére, a hatékony tanulási képesség kialakítására Affektív szféra: • bátorítás a kérdések feltevésére,a kockázatvállalásra Szociális szféra: • partnerség kialakítása • csapatban való létezés elfogadása • önérvényesítés

20 A tehetségsegítés prioritásai • Nyelvoktatás • Természettudományos tantárgyak • Művészeti nevelés

21 Nyelvi tehetségnap (2011.április)

22 Nyílt tehetségsegítő szakkörök • Informatika • Fizika • Kémia • Biológia • Matematika tantárgyakból

23 Végre van idő kísérletezni!

24 Művészeti műhely

25 Kiállítások

26 ZIG-zug pódium

27 Adventi pillanatok

28 Tevékenységi formák Nagyrendezvények: • Művészeti gálaest • Tehetségpont toborzó nyitókonferencia • Információs szülői nap • „Mesterek és tanítványok” című gálaműsor • Projektzáró szakmai rendezvény

29 A szakmai nyitás és zárás

30 Mesterek és tanítványok

31 Tehetségkutató versenyek • „Find your way!” • „Színház az egész világ” • Német nyelvi verseny az általános iskolák 8. osztályos tanulói számára • Matematikai projektverseny • Kiművelt emberfők: megyei tudománytörténeti vetélkedő

32 Színház az egész világ!

33 Képzések szervezése tehetségsegítés témakörben-szolgáltatói szerep • Tehetségpontról a tanárképzésben • Tehetséges gyermek a kollégiumban • Kreátor-játékóra

34 A finn csoda nyomában

35 A finn oktatási rendszer sajátosságai • Nyitottság • Partnerség

36 • Gyakorlatiasság • Rugalmasság

37 Az egyetemen Risto HotulainenProf.Hautamaki

38

39 Egy sikeres disszemináció • AJTP konferencia- Szeged(2011.márc.31.)

40 A projekt mérlege • A tehetségsegítés tudatosabbá vált • Szervezetfejlesztés • Kinyílt az iskola

41 Akiktől tanulhattunk,tanulhatunk…

42 Indukció és innováció TÁMOP- 3.4.4/B/08 /1 Kisokos”Matematika tehetségműhely (NTP-OKA-II./1) „ „ZIG” képzőművészeti tehetségműhely (NTP- OKA-II./1) „ ZIG” Angol nyelvi tehetségműhely (NTP-OKA-XXI.) „ Angol nyelvi tehetségnap (NTP-OKA- XXI.) Pedagógusképzések(TÁMOP -3.1.5-09/A/2)

43 Partnerek Bem József Általános Iskola -Petőfi Sándor Általános Iskola -Képes Géza Általános -Széchenyi István Általános Iskola -Kállay Miklós Általános -Wesley János Általános -Beregsurányi Általános Megyei Környezetbarát Szövetség -Környezetvédelmi Felügyelőség -Megyei Hulladékgazdálkodási KHT -E-Misszió -Apáczai Csere János Általános Iskola - Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Gimnázium, Nyíregyháza - Sipkay Barna Kereskedelmi, Vendéglátóipari, Idegenforgalmi Középiskola, Szakiskola és Kollégium, Nyíregyháza - Tiszavasvári Középiskola Váci Mihály Gimnázium Tagintézmény Móricz Zsigmond Kulturális Egyesület Jósa András Múzeum, Nyíregyháza Móricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár Móricz Zsigmond Színház Nyírség Utazási Iroda, Nyíregyháza -Kiss-Szabó Kft. -Dr. Czeglédy István (Nyíregyházi Főiskola) -Dr. Kovács András (Debreceni Egyetem)

44 Feladatok • Komplex tehetséggondozó programok alkalmazása • Tanácsadás erősítése • Egyéni fejlesztési programok alkalmazása • A kialakult hálózatok működtetése,fejlesztése • Új pénzügyi források felkutatása

45 Élet a TÁMOP után • A jó gyakorlatok beillesztése a mindennapokba • Kapcsolatok működtetése • Konzorciumi részvétel • Önkéntesség szerepének növelése • Támogatók keresése • Versenyeztetés

46 A 9.évfolyam mérése • Anyanyelv • Matematika • Motiváció • Eredmények alapján felzárkóztatás vagy tehetséggondozás (Tanszobai keret) • Módszer:

47 Kapcsolatok működtetése • Részvétel a tehetségnapokon (Nyírmeggyes) • Kapcsolatfelvétel a városi matematika szakkörrel • AJTP Tehetségtanács • Nyíregyházi Tehetségtanács • Delegálás a tehetségbónusz programba

48 Önkéntesek bevonása: Kutatók éjszakája 2011.szeptember

49 Konzorciumi részvétel • SZÍ-NE-JA-VA(TÁMOP- 3.2.11/10-1- 2010-0233) Együttműködés a Móricz Zsigmond Színházzal • Művészet és személyiség:fotó,film (TÁMOP-3.2.3-09/2-2010- 0014) • Emlékeink a jövő záloga (TÁMOP - 3.2.11/10/1/KMR/2010 -0059 ) Együttműködés a Holocaust Emlékközponttal

50 Művészeti tábor 2011 nyara

51 A támogatók lehetséges köre

52 Épüljünk tovább!

53 Megérte!

54 „ A család értéket ad,a tanár kapukat nyit,a társak mint katalizátorok hatnak.”(F.J.Mönks)

55 www.zrinyinyh.hu


Letölteni ppt "A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium tehetségpont tevékenységének bemutatása Hajdúszoboszló 2011. október 19."

Hasonló előadás


Google Hirdetések