Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szél Ágoston, Kellermayer Miklós, Stubnya Gusztáv, Tóth Miklós, Tulassay Tivadar Modern Orvostudományi Technológiák a Semmelweis Egyetemen „Kiemelt kutatási.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szél Ágoston, Kellermayer Miklós, Stubnya Gusztáv, Tóth Miklós, Tulassay Tivadar Modern Orvostudományi Technológiák a Semmelweis Egyetemen „Kiemelt kutatási."— Előadás másolata:

1 Szél Ágoston, Kellermayer Miklós, Stubnya Gusztáv, Tóth Miklós, Tulassay Tivadar Modern Orvostudományi Technológiák a Semmelweis Egyetemen „Kiemelt kutatási területeken végzett nemzetközi színvonalú K+F+I tevékenység műveléséhez szükséges kritikus tömeg felépítése” (TÁMOP-4.2.1/1/KMR ) Kutatóegyetemi címpályázat +

2 „ … tudományos az iskola, tudományos a tanítás ott, de csakis ott, ahol tudósok tanítanak. … tudósnak nem a sokat tudót, hanem a tudomány kutatóját nevezem.” (Eötvös Loránd) Semmelweis Egyetem Dolgozók száma: fő Oktatók, kutatók, orvosok száma:1 200 fő Hallgatók száma: fő Külföldi hallgatók száma: fő PhD védések száma: 120 fokozat/év Karok száma: 5 (+1) Doktori Iskolák száma: 8 MTA kutatóhelyek száma: 6 Semmelweis Egyetem Dolgozók száma: fő Oktatók, kutatók, orvosok száma:1 200 fő Hallgatók száma: fő Külföldi hallgatók száma: fő PhD védések száma: 120 fokozat/év Karok száma: 5 (+1) Doktori Iskolák száma: 8 MTA kutatóhelyek száma: 6

3 Csak az az egyetem lehet kiváló, amelyik az elitképzés mellett a tömegképzést is „elit módon” – kiválóan – látja el! A kiválóság (elitképzés) felsőoktatási programja a Semmelweis Egyetemen (2009)

4 átlag: 8,4% Az elnyert pályázati pénzek viszonya a költségvetési támogatás (OEP nélküli) összegéhez Milliárd Ft-ban (Md) kifejezve, *nem lezárt év (min-max: 7,5-11,1%) 27 Md/év 2,2 Md/év

5 A minősített kutatók számaránya az összes kutatókéhoz viszonyítva - karonként egyetemi átlag: 54,1% (max: 68,2%)

6 Az impakt faktorok (IF) és közlemények száma (db) 2004 és 2008 között 1500 IF/év, 1300 db/év 7543 IF, 6464 db

7 2,1MFt / év K+F+I bevétel / kutató 4 MFt / év K+F+I bevétel / minősített kutató 1,45 / év IF termelés / kutató 2,7 / év IF termelés / minősített kutató Kutatók és minősített kutatók évi átlagos teljesítménye pályázati pénzek elnyerésében és impakt faktor termelésben

8 Kiemelt fejlesztési célok I. (szervezetek, programok) Doktori Iskola Tudományos Diákkör Kerpel-Fronius tehetséggondozó program Társadalomtudományi Kar (Egészségügyi Közszolgálati Kar) Korányi-projekt Magiszter-program (szakkollégiumi rendszer) Piramis-program (disszemináció)

9

10 innováció minőségbiztosítás e-learning iparjogvédelem, kutatásmenedzsment (PhD képzés) Kiemelt fejlesztési célok II. (új képzések, aktivitások) folyamatos curriculum-fejlesztés közös képzések külföldi intézményekkel belső pályázatok, díjak

11 Fókuszált, kiemelt kutatási területek MTA Támogatott Kutatóhelyek Közreműködő, támogató, felhasználó Ipari partnerek Semmelweis Innováció Kft Semmelweis Bioklaszter Koordináló testületek Semmelweis K+F+I Technológiai Tanács Nemzetközi Tanácsadó Testület TÁMOP-4.2.1/1/KMR Modern orvostudományi technológiák a Semmelweis Egyetemen Prevenció Személyre szabott orvoslás Diagnosztika Bioimaging. Molekuláktól az emberig Technológia Bioanyagok - nanotechnológiától a mesterséges szövetekig Terápia Onkológia és molekuláris medicina Posztgraduális képzés Semmelweis Doktori Iskola

12 Biomarker kutatás neurodegeneratív megbetegedésekben •A korai diagnózis kritikus ezen kórképeknél –Pre-szimptomás diagnosztika •Képalkotó vizsgálatok •Biomarkerek •Marker családok –Fehérjék –Komplex lipidek Prevenció Személyre szabott orvoslás

13 Diagnosztika-1 Bioimaging. Molekuláktól… az emberig Metabonomika – in vivo szubmolekuláris képalkotó technika Mágneses képalkotó módszerek 31 P MRS 3T 31 P NMR 14,1T 31 P MRI 3T

14 Helyreállító műtét látványterve (terápia-tervezés) Mérhető távolságváltozások a kefalometriai mérőpontok között Diagnosztika-2 Bioimaging. Molekuláktól… az emberig

15 Részleges vagy teljes fog-regeneráció Őssejtek tenyészete Őssejtek kinyerése fogbélből Differenciáltatás epitheliális-mesenchymalis komplexummá nanoszerkezeti elemekkel Idegsejtté alakult őssejtek Technológia Bioanyagok - nanotechnológiától a mesterséges szövetekig Regeneratív fogászat: őssejtek, nanoegységekből felépülő szerkezeti elemek és bioaktív szignálok

16 Célkeresztben a szolid daganat, a vérképző-szervi daganatok és a daganatos beteg Terápia Onkológia és molekuláris medicina

17 Hagyományos, egyszintű érettségi + szakma-specifikus felvételi Ha kétszintű érettségi: kötelező emelt szint Hagyományos, egyszintű érettségi + szakma-specifikus felvételi Ha kétszintű érettségi: kötelező emelt szint Intézményrendszer: főiskola – egyetem – kutatóegyetem Főiskola: alapképzés, felkészítés a mesterképzésre (gyakorlati ism.) Egyetem: alapképzés + mesterképzés + doktorképzés (elméleti ism.) Kutatóegyetem: BSc, MSc, PhD: hangsúlyos tudósképzés Intézményrendszer: főiskola – egyetem – kutatóegyetem Főiskola: alapképzés, felkészítés a mesterképzésre (gyakorlati ism.) Egyetem: alapképzés + mesterképzés + doktorképzés (elméleti ism.) Kutatóegyetem: BSc, MSc, PhD: hangsúlyos tudósképzés Finanszírozás: normatíva minőségalapú bázisfinanszírozás Differenciált finanszírozás: főiskola – egyetem – kutatóegyetem Finanszírozás: normatíva minőségalapú bázisfinanszírozás Differenciált finanszírozás: főiskola – egyetem – kutatóegyetem Kreditrendszer, előrehaladási ütem szabadságfokának csökkentése (Ma 20% kreditpont [5 éves képzésnél egy év!] választható) Kreditrendszer, előrehaladási ütem szabadságfokának csökkentése (Ma 20% kreditpont [5 éves képzésnél egy év!] választható) Elvárások, javaslatok a felsőoktatási kormányzat felé

18 Egyetemi autonómia: nagyobb szabadságfok currciulum, képzési és kimeneti követelmények, gazdálkodás Egyetemi autonómia: nagyobb szabadságfok currciulum, képzési és kimeneti követelmények, gazdálkodás Stabilabb jogszabályi környezet Nagyobb kiszámíthatóság kell az eredményes tervezéshez Stabilabb jogszabályi környezet Nagyobb kiszámíthatóság kell az eredményes tervezéshez Megfelelő számú, felkészültségű és műveltségű szakember a hazai és a nemzetközi gazdaság, felsőoktatás és kutatás számára Megfelelő számú, felkészültségű és műveltségű szakember a hazai és a nemzetközi gazdaság, felsőoktatás és kutatás számára Többciklusú képzés mellett egyciklusú képzés is Felesleges a képzési idő önkényes felszabdalása Többciklusú képzés mellett egyciklusú képzés is Felesleges a képzési idő önkényes felszabdalása Intézmény-struktúra elemeinek ) szerepe, összetétele, hatásköre Szenátus, Karok, Gazdasági Tanács, HÖK stb. Intézmény-struktúra elemeinek ) szerepe, összetétele, hatásköre Szenátus, Karok, Gazdasági Tanács, HÖK stb. Elvárások, javaslatok a felsőoktatási kormányzat felé


Letölteni ppt "Szél Ágoston, Kellermayer Miklós, Stubnya Gusztáv, Tóth Miklós, Tulassay Tivadar Modern Orvostudományi Technológiák a Semmelweis Egyetemen „Kiemelt kutatási."

Hasonló előadás


Google Hirdetések