Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

© 2011 Ness Technologies – Proprietary and Confidential A bankszektor bevonása a kuponpiacra Kiskereskedelmi értékesítés támogatás banki e- csatornákon.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "© 2011 Ness Technologies – Proprietary and Confidential A bankszektor bevonása a kuponpiacra Kiskereskedelmi értékesítés támogatás banki e- csatornákon."— Előadás másolata:

1 © 2011 Ness Technologies – Proprietary and Confidential A bankszektor bevonása a kuponpiacra Kiskereskedelmi értékesítés támogatás banki e- csatornákon keresztül

2 “… az innováció úgy születik, hogy az emberek találkoznak a folyosón, vagy felhívják egymást este fél 11-kor, mert rájöttek, hogy egészen máshogy is meg lehet közelíteni egy problémát, mint ahogy eddig gondolkodtunk róla.” Steve Jobs 2004 A prezentációban végigvezetjük, hogy egy ötlethalmazból hogyan lehet szolgáltatást teremteni ► Ötletek, problémák, megoldás, előnyök, üzleti modell, marketing, versenytársak Innovációs körút 2

3 „Megnézted a Finnovate-es videót, amit átküldtem tegnap éjjel?” ► SMS-ben küldenek ki kuponokat, kártyaköltésnél jóváírják. „Nem lehetne ezt valahogy olcsóbban?” ► Ott az internetbank, miért nem hasznájuk azt? „Használtál már Google Adwords-t?” ► Imádom a szegmentációs lehetőségeket és a költségkontrollt. „Tud ez egyáltalán működni?” ► Persze! „Isteni szikrák” 3

4 A fogyasztók egyre árárzékenyebbek ► Imádjuk az akciókat, az olcsóság látszatát A kereskedőknek muszáj olcsóbban adni a terméket ► Árat nem csökkentünk, helyette akciózunk ► Új ügyfelek szerzése vs. megtartásuk, visszaszerzésük Speciális hirdetési kritériumrendszernek kell megfelelni ► Nincs eszközpark / adatbázis a KKV kezében ► A megfelelő értékesítési adatbázis létrehozása drága A tudatos vásárló megjelenése 4

5 áprilisig a magyarországi bónusz/kupon vásárlók 19%-a a nagy árkedvezmény láttán próbálta ki először az internetes vásárlást ► A rendszeresen (havonta legalább 1 órát) internetezők 32%-a vásárolt már a világhálón. Rés a pajzson: az árkedvezmény legyőzi a technológiától való félelmeket ► A vásárlási szokások megváltozása új lehetőségeket nyit meg a pénzügyi szolgáltatók előtt is A kereskedelem már válaszolt a kihívásra - kuponokkal 5

6 A bankszektor hagyományosan nem játszik szerepet sem a hirdetési, sem a kupon piacon ► Bár hatalmas ügyfél-adatbázissal rendelkezik... ► Az ügyfeleivel rendszeresen érintkezik (on- és offline egyaránt)... ► Mégsem tud ezen a téren bevételt / profitot termelni KKV-k számára nehezen elérhető a hirdetések szegmentálása ► „Kinek adok kupont?” – „Mindenkinek” (rossz válasz) A kuponozás „Grouponizálása” a KKV számára több hátránnyal jár hosszú távon, mint előnnyel ► Az ideiglenes forgalomnövekedés nem kompenzálja a hosszú távú bevételkiesést Probléma 6

7 Folyamatos probléma a banki ügyfelek e- csatorna aktivitásának növelése ► Új módszereket kell kidolgozni arra, hogy használják az e-csatornákat, de ehhez szolgáltatások is kellenek ► Újabb „forint átutalási megbízás” beadási lehetőség miatt nem fog gyakrabban visszajárni a felhasználó ► Mitől fog gyakrabban visszatérni a felhasználó? Ügyfelek terelése a készpénzkímélő megoldások felé ► Bankkártya-használat növelése Probléma – folytatás 7

8 Szegmentált kupon-osztás a bank ügyfeleinek a bank adatbázisa alapján – adatátadás nélkül ► célszegmens paraméterezés a KKV internetbankon ► ügyfél-értesítés SMS-ben / internetbankon / mobilbankon / ben / (elektronikus) kivonat mellékletben Rövid kupon életciklus ► rövid ideig (pl.: 1 hét) él a kedvezmény ► az ügyfél „rá van kényszerítve”, hogy belépjen / elolvassa a bankon keresztül eljuttatott ajánlatot Opcionális ösztönző: kupon-foglalás ► az első x db ügyfélnek ad a szolgáltató kedvezményt, foglalni pl.: internetbankon Kupon érvényesítés szigorúan kártyahasználattal Kupon-érték visszafizetése a bankon keresztül Kereskedői kedvezményadás bankkártyás fogyasztásra 8

9 Termékekhez, szolgáltatásokhoz olcsóbban jutnak hozzá az ügyfelek Egyszerű vásárlási folyamat ► Kupon elektronikus „letépése” – ebank, mobilbank, stb. ► Biztonságos vásárlási lehetőség – kártyás vásárlás: POS, VPOS) ► Kedvezmény jóváírása Folyamatos akciók Személyre szabott ajánlatok ► nincs kupondönping Folyamatos (non-intruzív) értesítés az akciókról Előnyök - végfelhasználók 9

10 Fókuszált hirdetési lehetőség ► Geográfia, nem, kor, stb szerint Szorosabb, partneri viszony a bankkal Az adatok feldolgozhatósága miatt pontosabb visszajelzések Kupon kibocsátás és adminisztráció, valamint az ebből eredő problémák minimalizálása Kuponos ügyfelekből visszatérő vásárló Holt időszakban bevétel generálás Előnyök - KKV 10

11 Kártyahasználat növekedése Elektronikus csatornák használatának erősítése ► A felhasználó visszatér a folyamatosan változó kedvezmények miatt ► Több ügyfél-interakció = több lehetőség sajáttermék értékesítésre Okostelefont használóknak mobilbankba integrálható ► 270 ezer okostelefon-tulajdonos szívesen használna biztonságos mobilbanki alkalmazást, ha arra lehetősége nyílna Ügyfél lojalitás növelése Ügyfél akvizíció lakossági és KKV szegmensben Előnyök - Bank 11

12 Pontosabb ügyfél-target-ből hatékonyabb marketing Maximált kezdeményezési ár ► meghatározható, hogy hány ügyfélnek menjen / mehessen ki kupon ► a kiküldött üzenetnek általában díja van (SMS küldés, DM levél esetén) Maximált bevételcsökkenés ► Kiküldött / befoglalt üzenet x kedvezmény értéke ► Korábban: „amíg a készlet tart” Kiadáscsökkentés: nincs probléma a kuponhamisítással / másolással Üzleti modell - KKV 12

13 Üzenetküldési díj ► a kiküldött üzenet (pl.: SMS), vagy a foglalás után díjat lehet felszámítani Intercharge bevétel ► a kártyaköltések után, növekvő forgalom mellett Kupon árának visszavezetése a felhasználó számára ► Jutalék-bevétel Bankhoz köti a KKV-t ► Cross-sell: egyéb számlavezetési és tranzakcionális bevételek valamint POS díjak Üzleti modell - bank 13

14 POS szolgáltatás nyújtása a Bank részéről Lakossági profilú bank nagy ügyfélszámmal Kártyarendszer által elküldött tranzakciókból felismerhető a kupon felhasználása ► Melyik ügyfél költ, melyik értékesítési ponton ► Ráépülhet a jelenlegi infrastruktúrára (pl.: kártyaköltés SMS) Háttérrendszer ez alapján indíthatja a kupon jóváírást ► Kártyarendszer vagy számlavezető fejlesztés Amitől működik 14

15 Az összes POS / VPOS szerződéssel rendelkező KKV ügyfél megkereshető ► Személyes ügyintézőn keresztül ► DirektMarketing eszközökkel POS-terminállal nem rendelkező KKV ügyfelek számára hozzáadott értékként látszódik a banki szolgáltatás Lakossági ügyfelek figyelemfelhívása közösségi marketing eszközökkel Marketing 15

16 Ilyen megoldás Magyarországon nincs KuponVilág, qponverzum, Árbarátok, Napitipp, Lealkudtuk, KuponNeked stb... ► A szolgáltatói piac kiábrándul a szolgáltatásból – 50%- os, vagy nagyobb profittartalom nagyon ritkán van, amiből komoly kedvezményt lehet adni ► A díjak és jutalékok és költségek mértéke a bank esetében előre tervezhető Versenytársak 16

17 „Ki szeretne ingyen pénzt?” ► Mindenki. A banki infrastruktúra segítségével a kuponok kiosztása és költésének ellenőrzése rendkívül leegyszerűsödik A megnövekedett kártyaforgalomból a Bank profitálhat Emelt szintű szolgáltatást nyújt a KKV szektor számára Monetizálja a bank „adatvagyonát” Összefoglaló 17

18 Ness Hungary 1117 Budapest, Bartók Béla út Harang Péter Köszönöm a figyelmet! 18


Letölteni ppt "© 2011 Ness Technologies – Proprietary and Confidential A bankszektor bevonása a kuponpiacra Kiskereskedelmi értékesítés támogatás banki e- csatornákon."

Hasonló előadás


Google Hirdetések