Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

© 2011 Ness Technologies – Proprietary and Confidential CEBC - e-Banking Summit 2014 2014. március 6. Újszerű együttműködési modell.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "© 2011 Ness Technologies – Proprietary and Confidential CEBC - e-Banking Summit 2014 2014. március 6. Újszerű együttműködési modell."— Előadás másolata:

1 © 2011 Ness Technologies – Proprietary and Confidential CEBC - e-Banking Summit március 6. Újszerű együttműködési modell

2 Elsősorban a pénzügyi szektor számára nyújtunk tanácsadási és fejlesztési szolgáltatásokat A NESS-ről egy mondatban

3 Tipikus együttműködési szcenárió Újszerű megközelítés Sikertényezők Leszállítási potenciál Témafelvetés – miről lesz szó? 3

4 Tipikus együttműködés 4 Banki üzlet Banki IT Külső beszállító

5 Banki üzlet ► Üzleti specifikációt ír / elfogad ► Tesztel ► Elfogad Banki IT ► Projektet vezet, szervez / összehangol ► Számon kér ► Tervez / jóváhagy ► Fejleszt (részfeladatokat) ► Üzemeltet Külső beszállító ► Specifikál / tervez ► Fejleszt ► Támogat Feladatok / felelősségek 5

6 Előnyök ► Minden a megszokott menetrendben zajlik ► Teljes mértékben illeszkedik a jelenlegi struktúrákhoz ► Nincs vita a felelősségi körökben ► Ha van is vita, azok megoldására szerződések és elfogadott specifikációk adnak útmutatást ► Egyértelmű garanciális kérdések Hátrányok ► Intézményesíti a „vendor lock-in”-t ► Tényleges tapasztalatszerzés hiányában a tudásátadás formális Előnyök / hátrányok 6

7 „Nem akarunk a beszállító foglya lenni” ► Olyan bankos embereket kell kiképezni, akik értenek a leszállított termék továbbfejlesztéséhez, hozzá tudnak nyúlni a rendszerhez Komponensek, amiket a bank kizárólag belső erőforrásból szeretne fejleszteni ► Illeszkedniük kell a külső szállító által hozott rendszerbe ► IT security / compliance / jogi következmények miatt nem lehetséges a fejlesztést kiadni külső szállítónak Hogyan lehet a szervezetbe új tudást beépíteni? ► Fejlesztési részleggel rendelkező bank IT-nak komoly költségeket jelent az oktatás Milyen problémákra keresnek partnereink megoldásokat? 7

8 Bankos fejlesztők járulékos munkái hátráltatják a munkavégzést ► Riporting, belső – a projekt szempontjából nem fontos – megbeszélések, egyéb „ez most nagyon fontos” teendők, stb. egy fejlesztő munkavégzésének 30%-át is elvehetik a projekt elől! Helyismeret hiányának gyors pótlása ► Új szállító beilleszkedésének elősegítése – hogyan lehet lerövidíteni ezt a folyamatot További problémák… 8

9 A projekt idejére a beszállító „átveszi” a banki IT-tól a projektre delegált fejlesztők / szervezők irányítását „Beszállító” és „IT” helyett: „csapat” Újszerű megközelítés 9

10 Újszerű együttműködés 10 Banki üzlet / megrendelő Banki IT Csapat (beszállító és banki IT) Csapat (beszállító és banki IT)

11 Banki üzlet ► Üzleti specifikációt ír / elfogad ► Tesztel ► Elfogad Banki IT ► Projektet vezet, szervez / összehangol ► Számon kér ► Tervez / jóváhagy ► Fejleszt (részfeladatokat) ► Üzemeltet Külső beszállító által vezetett csapat ► Üzleti specifikáció-írást támogat ► Tervez ► Fejleszt ► Támogat ► Üzemeltet Feladatok / felelősségek 11

12 Előnyök ► Tényleges tudásátadás történik a projekt során ► Konkrétan megszűnik a „vendor lock-in” •A bank belső leszállítási, üzemeltetési és támogatási képességhez jut ► Az overhead-csökkenés miatt a belső fejlesztők hatékonysága is nő ► A beilleszkedés folyamata felgyorsul •A helyismerettel rendelkező kollégák sokkal hatékonyabban mozognak ► Lényegesen gyorsabb leszállítás Hátrányok ► Felelősségi határvonalak elmosódhatnak ► Garanciális kérdések bonyolultabbak lesznek Előnyök / hátrányok 12

13 Összeválogatott emberek ► A projekt-sikerhez nélkülözhetetlen IT, üzleti domain és üzemeltetési tudás egy helyen Csapat-kohézió ► Hasonló érdeklődési kör ► Összetartás Egyértelműen megfogalmazott közös célok Hasonló motivációs hajtóerő Sikertényezők 13

14 Működőképes a modell? 14 IGEN!

15 Egy teljes internetbank ► Alapokról felépítve, a korábbi szolgáltatás kiváltására ► Több, mint 160 funkció, és 60 tranzakció Két mobilalkalmazás ► iOS és Android platformon ► Bővítési lehetőségek további platformok irányában Leszállítási potenciál 15

16 WEB2-es működési élmény ► Egy ablakos működés, nincs oldal újratöltés ► Kitöltés-támogatás, ahol csak lehet – „suggest” Vizualizáció ► Egyenleg chart-ok ► Előrejelzések ► Valós bankkártya-képek Multi-design ► Felhasználó-csoportonként eltérő megjelenítés lehetősége Leszállítási potenciál 16

17 Autentikációs és autorizációs modulok ► Többféle támogatott technológia •jelszó, SMS stb. Belső komponensek kiváltása ► Új megközelítések alkalmazásával feleslegessé vált komponenseket kiiktatása Migrációs és üzemeltető eszközpark Fraud-monitor illesztés Adminisztrációs felület illesztés Leszállítási potenciál 17

18 Demo alkalmazás ► A teljes éles rendszer funkcionalitása elérhető a demo- ban is ► Teljes legacy implementáció – az összes háttérrendszer e-bank-releváns interfészei rendelkezésre állnak Performancia tesztelő infrastruktúra ► Induláskori- és későbbi növekedési potenciából adódó teljesítményigények tesztelésére Performancia optimalizálás ► Adatbázis indexelés és partícionálás ► Alkalmazás-szerver és környezet paraméterezés Leszállítási potenciál 18

19 Interfész tesztelő eszközpark ► Az interfészek működésének tesztelésére IT unit tesztek ► A leszállított kód dummy adatokon történő futtatása ► Az összes modult valamilyen szinten lefedi ► Rendkívüli módon visszaesik az egymásra hatásokból eredő egyéb problémák száma Teljes-körű dokumentáció ► Üzemeltetési dokumentáció, technikai tervek ► Funkcionális specifikáció, ügyfélanyagok Leszállítási potenciál 19

20 Megjelenés – e-bank 20

21 Megjelenés – mobil 21

22 Határidő-kritikus, hosszú-életű, stratégiai fejlesztések hagyományos projektszemléletű leszállítása nem hatékony Dedikált belső emberek formális átvételével és felelősség-átvállalással radikálisan fel lehet gyorsítani a fejlesztéseket A bank gyakorlati tapasztalatokkal rendelkező, tényleges fejlesztési, és üzemeltetési képességekkel bíró belső erőforrásokhoz jut Összefoglaló 22

23 Az újszerű együttműködési modell a Ness Hungary fejlesztési és projektmenedzsment módszertanának részét képezi Az új modell segítségével 2013-ban 3 bevezetési projektet is sikeresen zártunk Bármikor szívesen adunk részletesebb információt, egyedi bemutatót a módszertanról és annak előnyeiről Ness hozzáadott értéke 23

24 Ness Hungary 1117 Budapest, Bartók Béla út Harang Péter Köszönöm a figyelmet! 24


Letölteni ppt "© 2011 Ness Technologies – Proprietary and Confidential CEBC - e-Banking Summit 2014 2014. március 6. Újszerű együttműködési modell."

Hasonló előadás


Google Hirdetések