Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A mai témák: • a 2010. évi új gépjármű forgalomba helyezési adatok elemzése • a 2011. évi piaci kilátások • MGE 2010-ben elért érdekképviseleti eredményei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A mai témák: • a 2010. évi új gépjármű forgalomba helyezési adatok elemzése • a 2011. évi piaci kilátások • MGE 2010-ben elért érdekképviseleti eredményei."— Előadás másolata:

1

2 A mai témák: • a évi új gépjármű forgalomba helyezési adatok elemzése • a évi piaci kilátások • MGE 2010-ben elért érdekképviseleti eredményei • MGE tevékenységében meghatározó prioritásokról és célokról a következő két évben • Kérdések - válaszok

3 A környezet Nemzetközi válság lecsengése és utórezgései Finanszírozási háttér Üzemanyag árak szerepe Új adózási környezet > a magánvásárlók visszatérnek? Új finanszírozási formák keresése Flotta és vállalati értékesítés Vihar után, napkelte előtt

4 Függőség A gépjármű értékesítés elsősorban nem a járművek minőségétől, árától függ, hanem: Gazdasági, jogi és pénzügyi környezet, adórendszer, nemzetközi konjunktúra és: Humán erőforrás képzettsége, minőségében meglévő különbség >> nem hagyományos oktatás, képzés Ügyfél elégedettség >> nem hagyományos, hanem érzelmi alapú ügyfél kezelés

5 Makrogazdasági helyzetkép 1.Adózás változásai 1.Társasági adó elsősorban közvetett hatás 2.SZJA vásárlóerő növelő hatása a magasabb jövedelműeknél 3.Különadók szerepe, átháríthatósága, keresletcsökkentő és morális hatása 2.Adós konszolidáció tervei, eladósodottság szerepe 2.Árfolyam és kamat kockázat 3.CDS felár alakulása 4.Adósság csökkentés hatása a fogyasztásra Sándor György: „Egyenlő pályák, egyenlő esélyek; én kerékpárral megyek.”

6 CDS felár alakulása 2010 (Credit Default Swap > nemfizetési kockázat ellen fedezetet nyújtó pénzügyi instrumentum ára, illetve az ezektől elvárt hozam alakulása) Bázispont

7

8 Az EU átlagához viszonyított árszínvonal alakulása. EU átlag = 100 Forrás: KSH

9 Üzemanyagárak alakulása Taxissztrájk oka 61 Forrás: APEH

10 Néhány EU ország árszínvonal összevetése EU27 = 100 Forrás: KSH

11

12 Sajnos felette

13 A nagyhaszonjármű piac Gyöngyössy István MGE elnökségi tag

14 A magyar teherautó piac (>=3,5t) havi változása november •Azonos időszakokra vonatkoztatva csökkenő trend •2009 vs ytd: -62% •2010 vs ytd: -3 %

15 •Éven belüli emelkedés 2009 és 2010-ben • negyedévében 2009 hasonló időszakánál magasabb értékesítések (+23 %) •TGK-piac 2010: 2800 db (vs db 2009-ben) •TGK-piac 2011: db •Átlagon felüli kereslet- növekedésre számítunk a nyergesvontató kategóriában ( db, ami 20-30%-os növekedést jelent = szint A magyar teherautó piac (>=3,5t) havi változása november

16 A Középkelet-Európai teherautó piac (>=3,5t) havi változása október Középkelet-Európa: Magyarországhoz hasonló trend, de kevésbé meredek csökkenés Azonos időszakokra vonatkoztatva a trend megfordult: 2009 vs ytd: -61% 2010 vs ytd: +6 % Év végéig további növekedés várható. (3,5- 16 t még csökken, de a Heavy nő) •Nyugat-Európában év végéig 5-10 %-os növekedés várható

17 A Középkelet-Európai teherautó piac (>=3,5t) havi változása október •Éven belüli emelkedés 2009 és 2010-ben •2010-ben a havi eladások már meghaladják a es szintet egy szignifikáns emelkedő trend mellett •A piac átalakulóban van: a flották részaránya jelentősen nő.

18 Köszönöm a figyelmet

19 A motorkerékpár piac Szloboda Tamás MGE elnökségi tag

20 Motor piaci trend (Teljes piac becslés: reg MC; 50cc; ATV) -38% 2010-es eredmény: db

21 Regisztrált piac változásai (forrás: Datahouse) Az év legnagyobb visszaesését produkálta a piac az utolsó negyed évben • a kedvezőtlen időjárás •2011-re áttolt regisztráció miatt

22 Forrás: BM Regisztráció Továbbra is a mindennapi használatra szánt motorok a fogynak jobban, leginkább a sport és chopper kategória kárára Motorozási szokások változása (Regisztrált motorok) 36%29%

23 Kategóriák változása -51%-56%+30%

24 2011-es várakozásaink Használtmotor piac nem csökkent 3772 db +1% vs.’09 +66% vs. új mkp Pozitív jelek 2011-re: Kedvezőbb személyi jövedelem adó tételek a vásárlást serkenthetik Ésszerű érvek a mindennapi motor használat mellett Kismotor forgalom emelkedhet Kiegészítő forgalmazók visszaesése minimális A motorzás iránti vágy nem mérséklődik + Autópiac már elérte a mélypontját További piaci csökkenést nem várunk, a 2010-es eredmények tartásában reménykedünk

25 Továbbra is lobbizunk amellett, hogy… Így:  A „B” vezetői engedéllyel, jogsértő módon segédmotorként használt de jóval gyorsabb, rendszám nélküli kétkerekűeket is regisztrálni lehetne  Ezzel az összes kétkerekű ellenőrizhetővé válik  Csökkenhet a környezetszennyező kétütemű motorok száma  Többen használhatnának kis fogyasztású motorokat autó helyett  Gyorsulna a közlekedés (kevesebb autó az utakon)  Regisztrációs adó, Áfa, Vám bevételek növekednek a nagyobb regisztrált állomány miatt  A motor eladások növelésével, munkahelyeket mentünk meg Legyenek használhatóak a 125cc-s motorok „érett” „B” kategóriás jogosítvánnyal és rövid, hatékony gyakorlati oktatás után!

26 Aláírásgyűjtés indult! Köszönet a Totalcarnak, hogy csatlakozott az MGE kezdeményezéséhez!

27 •Népszerűbbé és elérhetőbbé tenni a kétkerekűeket a mindennapok használóinak! •Folytatni a gazdaság fehérítésért folyó munkát! •Megszüntetni a legális piac résztvevőinek hátrányát! Stratégiai céljaink

28 Bár a törvény előírja, de a hatályba lépés felfüggesztése miatt nincs SMK kat regisztrálva, ezeknek motoroknak a 95% nem felel meg az SMK kat feltételeinek. „50 cc” kategória anomáliái itthon A motorok műszaki színvonala katasztrófális (nincs kontrol) és környezetszennyezőek (kétütemű) Ezek a járművek többnyire - 30 évnél idősebb Simsonok, Babetták -Japán és Olasz használt, ami „szemét” importként került az országba -Kontrol nélkül árusított, tisztázatlan műszaki szinvonalú „ócó” távolkeleti termékek A regisztrálás hiánya miatt: -Tulajdoni viszonyok tisztázatlanok - Nincs kötve kötelező, és nem köthető Casco - Nem finanszírozhatóak - Ki lehet bújni az ÁFA és vám fizetése alól (kontrol hiánya) A jelenlegi szabályozás adta kiskapuk miatt a regisztráció nélküli motorok használata népszerűbb, de A kormánytól határozott lépéseket várunk a fekete gazdaság és a környezetszennyezés ellen Közlekedés biztonsági szempontok : - A 40 km/h sebesség maximum a veszélyessé teszi a közlekedést az autók között - Az ennél gyorsabb járművek kilógnak a kategóriából ( A1 jogosítvány szükséges elvileg) - A 8-10’-os kerekek fokozottan érzékenyek az úthibákra

29 Példa Portugáliában idén változtak a jogszabályok: Az új jogszabály bevezetése a fent felsorolt előnyök mellett a motorpiac egészére jótékony hatással van

30 Köszönöm a figyelmet

31 A személygépjármű és kishaszon jármű piac Erdélyi Péter

32 2010. év december db 2010/2009 % SZGK % KHJ % SZGK + KHJ % Motor (rendszámos) % TGK %

33 2010. év 2009-hez képest Első félévElső2010 teljes év ¾ év % db % db % SZGK-46% % % KHJ-40% % % SZGK + KHJ-45% % % Motor (rendszámos)-37% % % TGK -27% % % Ez sajnos nem bika

34 Személyautó forgalomba helyezés negyedéves bontásban (db)

35 Kishaszon jármű forgalomba helyezés negyedéves bontásban (db)

36 Személy+kishaszon jármű forgalomba helyezés (db)

37 Mitől várjuk a piac helyreállását? 1.Flottapiac bővülése 1.Cserék szükségessége 2.Jövedelmezőség növekedése 2.Magánpiac lassú helyreállása 1.Használat alapú gondolkodás elterjedése a finanszírozásban és más új megoldások 2.Gazdasági helyzet javulása, vállalkozások alapítása, nettó jövedelem emelkedése, forint erősödése, kamatok csökkenése 3.Gépjárműpark életkora (szgk. 3 milliós park,11 év; motor 150 ezres park,15 év; tgk. 430 ezres park, 11 év) 1.Csere szükségszerűsége 2.”Zöld” járművek elterjedése 3.Környezeti alapú gondolkodás és ösztönzés miatt az újabb járművek elterjedése 4.Reális piaci potenciál elérése 5.Gazdaság fehérítése 6.Széchenyi terv pályázati lehetőségei

38 Járműállomány és kora június 30. ÁllományÁtlagos kor db év Személyautó ,1 Motorkerékpár ,2 Tehergépjárművek ,5 Forrás: KSH

39 A piaci volumen MGE becslése személyautó és kishaszon jármű) Átlag havi btto jövedelemGDP/fő Átlagos összesített arány Értékesítés 3 év átlaga eFt$arány Görögország250180% %190% Portugália220160% %140% Csehország150110% %120% Magyarország tény140100% % Magyarország kalkulált 70% Válságmentes béke időszakban, normál finanszírozási feltételek mellett

40 SZGK KHJ SZGK+KHJ Forrás: MGE Személygépkocsi és kishaszon jármű piaci előrejelzés

41 MOTOR TGK Forrás: MGE Motor és nagyhaszon jármű piaci előrejelzés

42 MGE eredményei A gazdaság fehérítésért folyó erőfeszítésekben • külföldi rendszámok ellenőrzésének megkezdése • vagyonadó eltörlésének indoklásában játszott szerep, különösen jelentős eredmény, mert a készletekre is érvényes volt • újrahasznosítási és termékdíj területen egyeztetett lépések az Autós Nagykoalícióval, jogszabály bevezetésének elhalasztása, esély a konzultációra •A gépjármű nagykereskedelemre kivetett különadó eltörlése szavazás előtt Belső és külső kommunikáció, szoros média kapcsolat • élő, naprakész külső és belső kommunikáció • napi szintű média kapcsolatok, kezdeményezés, folyamatos jelenlét • fejlődő együttműködés a tagvállalatokkal, szakmai klubok, műhelyek • pályázati lehetőségek keresése elsősorban a környezettudatos autózás területén

43 MGE Stratégiai céljai a következő két évre Együtt gondolkodás és egyeztetett lépések az Autós Nagykoalícióval, a szakmailag szükséges konzultáció a finanszírozókkal és a biztosítókkal • szakmai konzultációk, probléma feltárás •a munkák legális szférában tartása • kölcsönösen képviselhető területek megtalálása, képviselete Reális, pozitív belső és külső kommunikáció, szoros média kapcsolat • tagvállalatok folyamatos bevonása az előkészítő munkába • tagvállalatok folyamatos írásbeli és személyes tájékoztatása • a sajtó tájékoztatása • a szakmai partnerek tájékoztatása, információ csere A feketegazdaság elleni fellépés alkatrész nagykereskedelem korlátozása, javítói feketegazdaság felszámolása, egyezséges kárrendezések javítási hátterének rendezése, legalizálása, finanszírozási csalások és a kilométeróra manipulálás elleni fellépés, külföldi forgalomba helyezések kezelése, számlaadási kötelezettség, import ÁFA elkerülés elleni fellépés, robogók regisztrációja A közlekedés biztonságának elősegítése műszaki állapot szigorú ellenőrzése az utakon valamennyi jármű kategóriában, totálkár meghatározása, kivonási szabályok megalkotása

44 MGE Stratégiai céljai (folytatás) A környezetterhelés csökkentése használt gépjármű reexport támogatása, másodlagos jelölés elterjesztése, tehergépjárművek környezetterhelési díja EURO 2 alatt, regisztrációs adó kedvezmény alacsony CO2 kibocsátású járművekre, olajok, akkuk, gumik forgalmának korlátozása, illetve felügyelete Adózási kérdések javítási ÁFA visszaigényelhetősége céges járműveknél, vételi ÁFA részleges vagy teljes visszaigényelhetősége, regisztrációs adó plafon bevezetése, tehergépjárművek vagyonszerzési illetékének eltörlése, gépjármű kiskereskedelmet sújtó különadó eltörlése Kis és közepes vállalkozások támogatása max. 125 ccm motorok vezethetősége „B” jogosítvánnyal, vegyes használatú kishaszon járművek újra bevezetése, oktatási-képzési lehetőségek könnyítése, pályázási esélyek megteremtése

45 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "A mai témák: • a 2010. évi új gépjármű forgalomba helyezési adatok elemzése • a 2011. évi piaci kilátások • MGE 2010-ben elért érdekképviseleti eredményei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések