Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MKE 44. Vándorgyűlése KTE és az MKE Gyermekkönyvtáros szekció Győr, 2012. július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MKE 44. Vándorgyűlése KTE és az MKE Gyermekkönyvtáros szekció Győr, 2012. július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr."— Előadás másolata:

1 MKE 44. Vándorgyűlése KTE és az MKE Gyermekkönyvtáros szekció Győr, július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr

2  Miért nem olvasnak a mai fiatalok? Kell-e „lefordítani”, leegyszerűsíteni a klasszikus irodalmat a mai nyelvre? – érettségi érvelő feladat  Mit és hogyan olvassanak a diákok?  Miben és hogyan változtassunk?  Szükséges-e közös párbeszéd tanár és diák között?

3  otthoni hatást hiánya  nem megfelelő az iskolai instruálás  egyéni lustaság, szembenállás a követelményekkel

4  Több műből lehessen választani!  Tanár és diák is ajánlhasson olvasnivalót.  Kapjon ötöst, aki legalább egy társát ráveszik, hogy olvasson el egy általa választott regényt!  Általános észrevételek  Két ember kapjon egy regényt, amit színesen mutassanak be (érdekes részek felolvasása, filmrészlet)

5  1-2. évfolyam– mesék A tanító néni meséljen sokat (esetleg Janikovszky Éva, Csukás István történetei)  3-4. évfolyam – Kincskereső Kisködmön helyett (szomorú) Fekete István regényeit, illetve Mátyás mondákat javasoltak  5-6. évf. A Pál utcai fiúkról megoszlott a vélemény.  A lányok és a fiúk más- mást olvassanak  Jules Verne, indiános könyvek, Csukás István, Nógrádi Gábor, Nöstlinger, Brezina  Az Egri csillagokat középiskolás olvasmányok közé helyezték.

6  7-8. évfolyam : Több Jókai Mór mű közül lehessen választani.  Aki többet elolvas, az magasabb értékelést kapjon.  évfolyam  Előtérbe került a tanár és diák közös ajánlás, illetve fiúk és a lányok számára külön-külön olvasmányok legyenek

7  11. évfolyam - középszint  Mikszáth: Noszty fiú esete Tóth Marival, Móricz: Pillangó, Jókai: Aranyember  Lányoknak: Jane Austin: Büszkeség és balítélet, Bronte: Jane Eyre, Sand: Mauprant  Fiúknak Jules Verne regények  11. évfolyam - emelt szint  Mikszáth: Különös házasság, Fekete város  Updike: Eastwicki boszorkányok, Hawtorne: Skarlát betű  Évente legalább 2 alkalommal közös színházlátogatás (Moliere, Ibsen, musical)

8  12. évfolyam – középszint  Bulgakov: Mester és Margarita vagy Thomas Mann Mario és a varázsló  Karinthy: Így írtok ti  Hemingway: Fiesta, Akiért a harang szól  Örkény: Egypercesek  Rejtő Jenő: Három testőr Afrikában vagy Csontbrigád  12. évfolyam – emelt szint  Karinthy: Utazás a koponyám körül, Merle: Két nap az élet, Nasar: Egy csodálatos elme

9  10. évfolyamra: Hoffmann: Arany virágcserép, Merle: Francia história  évfolyamra: Brown regényei, Agatha Christie krimik, Bridget Jones naplója, Gyűrűk ura, Szent Johanna gimi kötetei

10 Óvodás kor, kisiskoláskor, serdülőkor

11  „Tudásdepó-Expressz”- TÁMOP-3.2.4/08/1 keretében.  4 győri iskolához kapcsolódó óvodában és a Galgóczi Erzsébet Városi Könyvtár Gyermekkönyvtárában drámapedagógiai foglalkozások

12

13  3 meghatározott mese, amit el kellett olvasni  Eljátszani egy adott részt a meséből, amiből a többieknek ki kellett találni milyen meséről van szó (Most mutasd meg! Játék)  Meseillusztráció készítés

14

15  Kisiskolások  Motivációként éneklés  A mese elmondása, ismertetése (élményszerű előadás)  A szerepek kiosztása, megbeszélése  A mese eljátszása  Pl.: A három pösze, Janikovszky  Valamilyen vidám, rövid mese

16  Vers vagy történet egy- egy elemének megjelenítése szoborjátékkal  Regényrészlet feldolgozása

17 magic-of-reading.html

18  Spanyolország, Törökország, Olaszország, Lengyelország, Románia, Görögország, illetve Magyarország  Pappné Kuster Klára pályázata korábbi partnereivel  A program nyelve angol

19  A éves korosztály olvasási szokásainak megismerése  Az olvasáshoz való hozzáállás javítása  A partnerországok irodalmába való betekintés

20  A diákok olvasóklub keretében ismerkedjenek meg a partnerországok irodalmával  Könyvek olvasása anyanyelven és angolul  Összegyűjteni a művekben leggyakrabban előforduló erkölcsi értékeket, majd ezek felhasználásával minden partneriskola megalkot egy történet kezdetet  Az országok erre a történet bevezetőre elkészítik a saját színdarabjukat, amit Olaszországban kell bemutatni december között.

21  A tanulók elkészítenek egy 25 szóból álló angol- magyar szólistát, az olvasás, irodalom témakörében  Ennek eredménye egy 8 nyelvű szótár  Illusztrációkat készítenek a könyvekhez, melyeket kiállítás keretében mutatnak be

22  Megvitatták az iskolák által elkészített olvasási szokásokat tükröző kérdőívet (ezt szülők, tanárok és diákok is kitöltötték).  Véglegesítették az elolvasandó és feldolgozandó könyvek és versek listáját.  Megbeszélték, hogy milyen szempontok alapján állítják össze "kulturális névjegyeket„ - kulturális ország bemutató, ami egy 25 diából álló PPT  A projekt weboldalának bemutatása  A román iskola Olvasóklubja

23  Nikos Kazantzakis: Zorbász, a görög  Esterhazy Péter: A szív segédigéi  Radnóti Miklós Nem tudhatom  Wislawa Szymborska: Válogatott versek  Slawomir Mrozek : Az Elefánt  Zahrad: Válogatott versek  Orhan Pamuk: Az ártatlanság múzeuma  Miguel de Cervantes Saavedra: Don Quijote  Federico Garcia Lorca: Válogatott versek  Giovanni Boccaccio: Dekameron  Carlo Collodi: Pinocchio  Mihai Eminescu: Esthajnalcsillag  Mircea Eliade: Bengal éjszakák  Konsztantinosz Petrosz, Kavafisz: Válogatott versek

24

25  Az országok bemutatták az elmúlt öt hónapban az olvasóklubjainkban végzett munkát  Kiválasztották kötelező olvasmányainkból a fordítandó részleteket (angolról anyanyelvekre és az anyanyelvre fordított külföldi szerzők munkáinak egy-egy részletét angol nyelvre)  A magyar csapat ppt prezentáció keretében adott számot az olvasóklub tevékenységéről, majd Federico Garcia Lorcáról készített anyagát mutatta be  Különös hangulatot teremtettek Lorca megzenésített versei

26

27  Kiválasztották a nyertes "sztori-kezdetet„.  Zahrad verseket szavaltak angolul és törökül, melyet megtisztelt jelenlétével az elhunyt költő özvegye is.  Részleteket olvastak fel, angolul és az országok anyanyelvén Pamuk "Az ártatlanság múzeuma" c. regényéből.

28  Az előzetes programban szerepel kirándulás (Budapest), színházlátogatás, munkaműhelyekben való tevékenykedés  Felolvasások : Esterházy Péter A szív segédigéi művéből, valamint híres magyar költők verseinek felolvasása angolul, illetve a résztvevő országok anyanyelvén.

29  Megismerhettük hat európai ország néhány jelentős írójának, költőjének nagyszerű alkotásait.  Képesek voltunk olvasásra ösztönözni diákjainkat - tanáraink és diákjaink egyaránt élvezték a kihívást.  Különböző szakmai munkaközösségek eredményesen kooperálnak közös cél érdekében.  Lehetőséget kaptak tanulóink arra, hogy megfogalmazhassák könyvélményeiket, elmondhassák gondolataikat és kifejezhessék érzelmeiket.  Szoros barátságok alakultak ki, s a diákok nyelvtudása, nyelvhasználata is fejlődött.

30


Letölteni ppt "MKE 44. Vándorgyűlése KTE és az MKE Gyermekkönyvtáros szekció Győr, 2012. július 13. péntek Magdics Erika Szabadhegyi Magyar-Német Középiskola, Győr."

Hasonló előadás


Google Hirdetések