Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Katona Ilona Rendezvényszervezés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Katona Ilona Rendezvényszervezés"— Előadás másolata:

1 Katona Ilona Rendezvényszervezés

2 Hivatásturizmus- konferenciák
Helyszín kiválasztásának kritériumai mindig más helyszín szervezetben van képviselő az adott országból a pályázó országban elismerik az adott ágazatot

3 Hivatásturizmus - konferenciák
Helyszín kiválasztásának kritériumai helykiválasztó bizottság utazása ( pályázati könyv ) a majdani partner látja, érzékeli a szolgáltatásokat → beszámolót készít

4 Hivatásturizmus - konferenciák
Helyszín kiválasztásának kritériumai desztinációt választanak, nem konkrét helyszínt

5 Hivatásturizmus- konferenciák
Mi alapján döntenek? döntő tényező a város imázsa, a helyi lakosság vendégszeretete

6 Hivatásturizmus- konferenciák
Mi alapján döntenek? helyszín megközelítése (légijárat, autópálya, stb.) helyszín kapacitása,technikai felszereltsége elegendő mennyiségű és minőségű parkolóhely

7 Hivatásturizmus- konferenciák
Mi alapján döntenek? 4. megfelelő szálláslehetőség 5. jó színvonalú és elegendő étkezési lehetőség 6. kulturális élet milyensége

8 Hivatásturizmus- konferenciák
Mikor tudnak jó ajánlatot tenni? tisztában vannak erősségeikkel és gyengeségeikkel ismerik a versenytársakat tudják a megrendelő kívánalmait tisztában vannak az előző ülések adataival

9 Hivatásturizmus- konferenciák
Mit várnak el a megrendelők egy konkrét kongresszusi helyszíntől? tapasztalt, reális és jól felkészült tárgyalópartner, helyszíni vezető,stáb tapasztalt technikai,szervezőszemélyzet város, helyszín biztonsága helyi lakosság,intézmények hozzáállása tökéletes telekommunikáció

10 Hivatásturizmus- konferenciák
Helyszíni szemle után → városokat rangsorolják, előterjesztik a döntéshozóknak szóbeli bemutatkozás- ki prezentál? meggyőzés tudománya

11 Hivatásturizmus - konferenciák személyi háttere fontosabb szereplők
PCO, a konferencia szervezője International Association of Professional Congress Organizers ( IAPCO ) nemzetközi szervezet

12 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
PCO, a konferencia szervezője Professzionális, azaz szakmailag tanult, képzett és erre a tevékenységre szakosodott rendezvényszervezők nemzetközi elnevezése

13 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
PCO, a konferencia szervezője Csak kongresszusi,üzleti és incentive turizmus szervezésével foglalkozik, általános turista programokkal nem. Szerződéses kapcsolatban áll a szervezetekkel, vállalatokkal.

14 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
PCO, a konferencia szervezője Nem utazási iroda, de annak egy részlege lehet. PCO egy ülés megszervezője, lebonyolítója, ellenőre!

15 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Mit kell tudnia a PCO-nak? értse meg a megrendelő célját és elképzeléseit ( megrendelő a tartalmi kérdésekhez ért ) adjon tanácsokat a megrendelőnek jól kalkuláljon – pénzügyi terv

16 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Mit kell tudnia a PCO-nak? legyen rugalmas – akár a lebonyolítás szakaszában is! A lezárult konferenciáról készítsen elemzést a megrendelőnek.

17 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Mit kell tudnia a PCO-nak? elvárás a biztos nyelvtudás PCO találjon szponzorokat, kössön előnyös szerződéseket.

18 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
PCO főbb feladatai: ülés szervezésének általános felelőssége kapcsolattartás a szervezőkkel és résztvevőkkel folyamatos levelezés szervezőkkel, résztvevőkkel, szállítókkal, megrendelések, szerződések, stb. nagy tömegű levelezés- előzetes programok, jelentkezési lapok előzetes programfüzet és jelentkezési lap megszerkesztése nyomdai munkálatok-előkészítés, megszervezés, finanszírozás

19 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
PCO főbb feladatai: tudományos programok koordinálása ( írásos anyagok, filmek, diák, kiállítandó tudományos tárgyak ) főbb bizottsági ülések előkészítése,azokon való részvétel titkársági szolgálat- címlisták, információ,jelentkezési lapok visszaigazolása,nyilvántartás résztvevők regisztrálása

20 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
PCO főbb feladatai: regisztrációs és információs pult működtetése programok intézése, autókölcsönzés, pénzváltás, egyébkérések intézése üléshez szükséges termek felkutatása, lefoglalása, bérlése, ezek berendezése szállodai elszállásolás megszervezése (résztvevők, kísérők,előadók, VIP vendégek) , előleg nyilvántartása, rooming list (szobaelosztás) elkészítése

21 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
PCO főbb feladatai: társadalmi programok adminisztrációja,egyeztetések, ültetés,beszédek,protokoll kísérő és hölgyprogramok megszervezése és lebonyolítása, ha kell utazási iroda bevonásával sajtószolgálat,sajtókapcsolatok,sajtóanyagok, kommüniké megírása, szétküldése,sajtókonferenciák megszervezése állandó és szerződéses munkaerők kiválasztása és foglalkoztatása

22 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
PCO főbb feladatai: Költségvetés és elszámolás- előkalkuláció, áralku,kedvezmények elérése, bizonylati rend betartása A pénzeszközökkel a PCO rendelkezik !

23 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
a teljes előkészítést a PCO finanszírozza→ egy nagy rendezvény jelentős forgótőkét köt le, a bevétel később folyik be részvételi díjak előre, lemondási díj, előleg a szolgáltatásokra

24 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Meeting Planner – az ülés megrendelője lehet egy személy, vagy csoport, testület a MP egy vállalat, szervezet foglalkoztatásában áll és az a dolga, hogy a munkáltatója számára szolgáltatásokat, „üléseket” vásároljon MP nem döntéshozó, hanem az ülések megrendelője

25 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Kongresszusi iroda - Convention bureau (CB) összefogja egy országban, városban a kongresszusi turizmusban érdekelt feleket, szolgáltatókat feladata a általa képviselt desztináció általános ismertetése,népszerűsítése,elfogadtatása a hazai és külföldi megrendelők körében

26 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Kongresszusi iroda - Convention bureau (CB) megpályázza a nemzetközi rendezvényeket fogadja helykiválasztó bizottságokat informálja a hazai és nemzetközi sajtót egyezteti üzleti ajánlatait népszerűsítő prezentációkat tart

27 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Magyar Kongresszusi Iroda (MKI) Magyar Turizmus Zrt. keretein belül Magyarország, mint konferencia helyszín népszerűsítése

28 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Szakmai Szervezőbizottság Tagjai: az adott szakma vezető személyiségei Az ülés érdemi részéért, tartalmáért felelősök.

29 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Szakmai Szervezőbizottság teendői meghatározza az ülés fajtáját kijelöli annak idejét megfogalmazza a fő mondanivalót dönt a napirendről elkészíti az ülés időbeosztását

30 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Szakmai Szervezőbizottság teendői meghatározza a szekcióülések rendjét, fajtáját kiválasztja és felkéri az előadókat kijelöli a témafelelősöket dönt a kísérőrendezvényekről, az üléssel egy időben rendezett kiállításról felkéri a fővédnököt, védnököt

31 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Tolmácsok Egynyelvű nemzetközi ülések? Szinkron tolmácsolás- fülhallgatók, tolmácsfülke Konszekutív tolmácsolás- gondolatsor után fordítás

32 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Szinkron tolmácsolás Tolmácsfülke mérete,berendezése,stb. Húszpercenként váltják egymást-párban dolgoznak Technikai berendezés –hangosítás, fejhallgató,mikrofon Előzetes anyagátadása a tolmácsnak írásban

33 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Hostessek Feladatuk: a házigazda szerepének betöltése apróbb ügyintézés kapcsolatszervezés információadás vendég kísérése,fogadása,búcsúztatása

34 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Hostessek művelt magatartás naprakészség jó kommunikációs képesség kiváló nyelvtudás

35 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Egyéb szolgáltatók,partnerek: légi közlekedési vállalat- a konferencia hivatalos szállítója ( %-os árkedvezmény is akár ! ) Szállodák - a konferencia hivatalos szállodája , egyágyas szobák magas egyéni vendégekre érvényes árakkal éttermek

36 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Egyéb szolgáltatók,partnerek: autóbusz vállalkozók- transzferek, shuttle service ( ingyenes menetrendszerinti járat a szállodák és a kiállítás, konferenciahelyszín között) vasút – nosztalgia –tárgyaló vonatok hajótársaságok- sajtótájékoztatók, partik

37 Hivatásturizmus- konferenciák fontosabb szereplők
Egyéb szolgáltatók,partnerek: autókölcsönzők- hivatalos, egyéni programokhoz grafikusok, reklámszakemberek- feliratok a helyszínen, emblémák, kiadványok nyomdák- dokumentumok , írásos anyagok fotósok virágkötők,dekoratőrök

38

39

40 Nemzeti Klaszterkonferencia
Regisztráció Nemzeti Klaszterkonferencia A konferenciára a jelentkezéseket beérkezési sorrendben fogadjuk. Jelentkezése elküldésével a jelentkezők között regisztráljuk. Amennyiben jelentkezése után jelzi részvételi szándékának lemondását, úgy azt március 10-ig térítésmentesen, március 10 után Ft megfizetésével teheti meg. 1 szervezet legfeljebb 2 főt delegálhat, a konferencián legfeljebb 100 fő részvételére van lehetőség.

41 Program 2012. március 27. Pécsi Kereskedelmi Központ 09. 30 – 10
Program március 27.  Pécsi Kereskedelmi Központ – Regisztráció   – 10.10  Köszöntő Dr. Kéri István elnök, Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara   – Nemzetgazdaság stratégiai célok, tervek Szatmáry Kristóf államtitkár, Nemzetgazdasági Minisztérium   – Duna stratégia és a klaszterfejlesztés  Kiss Ervin főtitkár, Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara   – A Nemzeti Külgazdasági Hivatal szolgáltatásai  Dobos Erzsébet elnök, HITA   – Klaszterfejlesztési politika ma Magyarországon  Keller Péter igazgató, MAG Zrt. Klaszterfejlesztési iroda   – GOP pályázatok és lehetőségek Siba Ignác főosztályvezető, GOP IH   – Európai tervezési modellek a klaszterfejlesztésben  Katona András igazgató helyettes, VÁTI   CE és SEE klaszterfejlesztési projektek Mészáros Bence, Nemzeti Tervezési Hivatal   DDRFÜ és KDRFÜ tapasztalatok, ROP célok  Dr. Temesvári Balázs ügyvezető, KDRFÜ, Dr. Farkas Tibor ügyvezető, DDRFÜ  

42 12.50 – 13.00 Támogatások és külpiaci aktivitást segítő eszközök
 Pozsgai-Géra Honória, HITA 13.00 – Értékelés és zárszó  Dr. Kéri István elnök, Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara 13.15 – Ebéd 14.00 – Klaszter C2C megbeszélés – Dobronyi Tamás moderátor vezetésével  Rabb Szabolcs osztályvezető, Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara 14.00 – Vezetői egyeztetés a megjelenő Minisztériumok, Hivatalok, Döntéshozók és Vállalkozások vezetőivel  Dr. Síkfői Tamás titkár, Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara 16.00 – Szabad beszélgetés/kávészünet   18.00 – Kulturális program A szervező a programváltozás jogát fennatartja!

43 Szállás ajánlatok Hotel Palatinus  Pécs történelmi belvárosának szívében, a főtér mellett, üzletek és éttermek szomszédságában. Tökéletes kiindulópont Pécs felfedezéséhez. Különleges hangulatú, szecessziós épület, lenyűgöző hallal és art-nouveau remekművekkel. Hotel Corso   A pécsi szállodák sorában, az új, keleti kulturális városközpont szívében nyitotta meg kapuit a Corso Hotel Pécs**** 2010 májusában, mint a város legújabb és legmodernebb, négycsillagos szállodája. Tökéletes kiindulópontot jelent az üzleti utazók és városlátogató turisták számára egyaránt.   Hotel Makár Sport & Wellness A Hotel Makár Sport & Wellness mediterrán zöldövezetben, az egyetemi klinikák szomszédságában, a pécsi történeti belvárostól 2200 m távolságra található. A szokásos városi szállodai szolgáltatások kibővültek, a hotelhez sportcentrum is kapcsolódik.   Laterum Hotel Pécs A 220 férőhelyes három illetve négycsillagos hotel, kitűnő étteremmel, I. osztályú rendezvényteremmel, és wellness szolgáltatással rendelkezik.   Art & Fit Hotel Kikelet Pécs A Mecsek-hegység egyik legszebb részén, - közvetlenül Pécs belvárosa fölött, mindössze 5 percnyi autóútra a főtértől - található a magyar mediterrán vidék egyik legszebb szállodája, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a városra és a környező hegyekre.

44 Részvételi díj : 5 000 HUF+ÁFA/fő
A Magyarországi Olasz Kereskedelmi Kamara és a Magyarországi Frankofón Vezetők és Vállalkozók Klubja valamint együttműködő partnereik: Belgian Business Club, Magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara, Kanadai-Magyar Kereskedelmi Kamara, Joint Venture Szövetség, Magyar-Bolgár Gazdasági Kamara, Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara, Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara, Holland-Magyar Kereskedelmi Kamara, Irish Hungarian Business Circle, Swiss Business Club, Svájci- Magyar Kereskedelmi Kamara, Szlovén-Magyar Üzletemberek Egyesülete tisztelettel meghívják Önt a soron következő SPEED BUSINESS MEETING rendezvényre   Időpont & Helyszín március 19. hétfő 18:00-21:00 (Regisztráció kezdete: 17:30) SOFITEL Budapest Chain Bridge Hotel – Bálterem (1051 Budapest, Széchenyi István tér 2.) Program: 17:30 – 18:00: Érkezés, regisztráció 18:00 – 19:30: Speed Business Meeting 19:30 – 21:00: Állófogadás Részvételi díj : HUF+ÁFA/fő Kérjük, jelentkezési szándékát a mellékelt válaszlap beküldésével jelezze március 9-ig ben:

45 SPEED BUSINESS MEETING Új koncepció
Az előzetes jelentkezések lemondását legkésőbb március 9-ig tudjuk elfogadni. A határidőn túli lemondás fizetési kötelezettséget von maga után. Fizetés módja: átutalással az MOLK számlájára: A férőhelyek száma korlátozott, ezért a jelentkezéseket a « firts come first served » elvén fogadjuk. A parkolás és a ruhatár díját az ár nem tartalmazza. Jelentkezési lap SPEED BUSINESS MEETING Új koncepció 2012. március 19. SOFITEL Budapest Chain Bridge Hotel – Bálterem Kérjük, a kitöltött jelentkezési lapot március 9-ig küldje el ben: ÉS NE FELEJTSEN EL ONLINE REGISZTRÁLNI Résztvevő : 1. ……………………………………..……... 2. ……………………………………..……... Számlázási cím: …………………………………………………. Vállalat neve: …..……………………………………………………………..………………………………. ……………..………………………………………………………………………………………….. Kérjük, névjegykártyáját adja át kollégáinknak. Parkolás egyénileg. Részvételi díj : HUF+ÁFA/fő Az előzetes jelentkezések lemondását legkésőbb március 9-ig tudjuk elfogadni. A határidőn túli lemondás fizetési kötelezettséget von maga után. A feltételeket elfogadom: Dátum: ……………….…………………. Aláírás: ………………………….………


Letölteni ppt "Katona Ilona Rendezvényszervezés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések