Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egészségügyi Menedzserképző Központ

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egészségügyi Menedzserképző Központ"— Előadás másolata:

1 Egészségügyi Menedzserképző Központ
Az innovációs közbeszerzés helyzete a magyar egészségügyben – egy megvalósíthatósági tanulmány margójára Kis Márton Innovációs szakértő Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központ Az innovációs közbeszerzés helyzete a magyar egészségügyben, tanulmány bemutató Budapest, április 26.

2 Innováció a gyakorlatban

3 A témakör lehatárolása –
célok Előzmények? - Úttörő munka gyakorlati kérdéseket (is) vizsgáló előzmények nincsenek pilot bukás, tanulságok mi is ez tulajdonképpen?! Valami új… Egyáltalán szükséges ezt vizsgálni? Tényleg hasznos lehet beszerzések esetében? Tényleg olyan bonyolult és időigényes? Tudjuk e mire van szükségünk? Folyamatok és azok hiányosságainak feltárása – (köz)beszerzési és azzal összefüggő szempontok az ajánlatkérői és ajánlattevői oldal szempontjai jogszabályok dzsungele – EU jogharmonizáció hagyományos közbeszerzés hiányosságai és akkor még innovációt is keverünk bele…

4 Érintettek – szerepek – hogyan?
Miből ? Hogyan ? Kik ? Mit ? Miért ? NKFIH, NGM, NFM (Forrás) ME (koordináció) Stratégiák, Eszközök, Szabályzók Ajánlatkérők és Ajánlattevők, az Állam Innovációs tevékenységek – ami eddig még nem létezett a piacon – kielégítetlen igény Gazdasági, társadalmi és kommunikációs eredmények – esély

5 Igény a változásra

6 Problémafelvetés – ajánlatkérői/megrendelői oldal
Szükséges, de hiányzó kapacitások – (erő)források, innovációs tapasztalat, HR, attitűd, forrás, megfelelő döntéshozatali folyamat/kötelezettségvállalás Hagyományos (köz)beszerzés – innovációs (köz)beszerzés – mit veszünk általában, hogyan határozzuk meg az igényt (specifikáció – termék vs kielégítetlen igény) A kórház „veszélyes üzem” – a folyamatos betegellátás és a biztonságos működtetés szempontja vs. lehetséges innovációs beszerzési igény – a beszerzési tárgyak lehatárolása A fedezet rendelkezésre állása – hazai vs. Eu-s forrás, működési vs. innovációs tevékenységek fedezete Közbeszerzés vagy nem közbeszerzés? – kutatás-fejlesztési és innovációs célú támogatás esetében a 380/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet 5. § szerint a beszerzések nem tartoznak a Kbt. tárgyi hatálya alá (Köz)beszerzési eljárások ellenőrzése és jóváhagyása – több tárca érintettsége, komoly probléma

7 Problémafelvetés – ajánlattevői/szállítói oldal
Szükséges, de hiányzó kapacitások – megfelelő (erő)források, innovációs tapasztalat, HR, attitűd, forrás, megfelelő döntéshozatali folyamat/üzleti tervezés Érdekeltség – piaci alapon megéri belevágni vagy sem? Befektetés és megtérülés – időbeliség, költséghatékonyság, ár-érték arány Az állam/költségvetési szerv mint megrendelő – egészségügy (!) A közszféra mint piaci szegmens – Fizetőképes kereslet? Egyszeri fejlesztés vagy üzleti lehetőség? Megbízható?

8 Innovatív megoldások – (köz)beszerzés
Kielégítetlen igények a kórház(ak)ban – a beszerzés lehetséges tárgyának lehatárolása – lehetőségek Igények egyeztetése a további hasznosításhoz – lehetséges megoldás további hasznosítása – adaptív innováció Mérhető, konkrét haszonnal járó megoldások kellenek – az állam számára befektetés saját intézményrendszerének működtetése – hasznot vár el, jogosan Beszerzés – innovatív megoldások bevezetése – validálás után elterjesztés – üzleti modell Elvárások – gazdasági/működési/hatékonysági/szakmai-technológiai fejlesztés és innováció + folyamati innováció (HR területek, protokollok)

9 Innovatív megoldások – további hasznosítás
Üzleti/finanszírozási modell – többszereplős ajánlatkérő/megrendelő – felhasználási jogosultság, szellemi tulajdonjogok Befektetés az állam részéről – a megtérülés és az ár-érték arány fontos szempont az intézményrendszer működési költségeinek csökkentése miatt Szigorú elvárások érvényesítése – konkrét haszon a költségvetési szektorban Garanciák a piaci szereplők felé arra, hogy valóban nyerhetnek piacot… Korrupciós kockázat – „hatékony” lobbi

10 Mit kellene tenni – gyakorlati lépések
Támogatási konstrukciók kialakítása a módszertan alkalmazásához – ajánlatkérői és ajánlattevői oldal számára egyaránt Forráskoordináció!!! – pályázati kiírások „összeláncolása” feltételeikben, időbeliségükben Pilot projektek finanszírozása – rövid távú lebonyolítás, gyors eredmények – konkrét (köz)beszerzési eljárások lebonyolítása Teljes folyamat finanszírozása az ajánlatkérői oldalon vissza nem térítendő támogatással az ajánlattevői oldalon kombinált támogatással Jogszabályi környezet módosítása – legyen gyorsabb és egyszerűbb a beszerzési eljárások ellenőrzése és jóváhagyása Rendszeres visszacsatolás a finanszírozó felé

11 Köszönöm a figyelmüket!
Kis Márton


Letölteni ppt "Egészségügyi Menedzserképző Központ"

Hasonló előadás


Google Hirdetések