Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Továbbképzési konferencia II december 16. Kőnig Éva.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Továbbképzési konferencia II december 16. Kőnig Éva."— Előadás másolata:

1 Továbbképzési konferencia II. 2008. december 16. Kőnig Éva

2  A munkavállalók választásait elfogadja.  A „pontszerzés” a fontos – ezért az olcsóbb és rövidebb idejű képzéseket preferálják.  A képzés minél közelebb legyen – lehetőleg helyben.  Közös döntés – az intézmény és az egyén érdeke egyformán érvényesül – a megszerzett ismeretek szakmai hasznossága a fontos.

3  Ha a továbbképzés címéből és a rövid tartalmi összefoglalóból nem derül ki, hogy mire is irányul, mit fog konkrétan tartalmazni.  Ha nincs konkrét célcsoport meghatározva – ez alól kivétel a személyiség fejlesztés.  Ha a helyszín vagy az időpont bizonytalan – pl.: igény szerint a megjelölés.  Ha nincs információ a továbbképzést végző személyekről.

4 Továbbképzés típusa Benyújtott pályázatok Akkreditált pályázatok Akkreditált pályázatok aránya (%) Továbbképzés céljából szervezett tanfolyam 1198571 Szakmai személyiségfejlesztés1259677 Szakmai tanácskozás928188 Hazai vagy külföldi tanulmányút99100 Szakmai műhely1038683 Összesen44835780

5 Továbbképzési típus Összes akkreditált pályázat Ebből a célcsoport nem meghatározó Aránya az összeshez képest (%) Továbbképzés céljából szervezett tanfolyam 855969 Szakmai személyiségfejlesztés968690 Szakmai tanácskozás816479 Hazai vagy külföldi tanulmányút9667 Szakmai műhely864755 Összesen35726273

6 Ellátási területÖsszesen*%Tanfolyam% Szakmai műhely % Általános szociális37141315 17 Családvédelem1662289 Fogyatékos ellátás20891156 Gyermekjólét1975667 Gyermekvédelem28118956 Hajléktalan ellátás156001113 Szenvedély – és pszichiátriai betegek 208561113 Idősellátás3112131578 Egyéb752930351821 Összesen2611008510086100 *Személyiségfejlesztés nélkül

7  A továbbképzések legyenek célirányosak egy-egy munkakörre vonatkoz zanak.  Tartalmazzanak új ismereteket – a már egyszer akkreditáltakra is vonatkozik, legyen benne frissítés.  A címből, a tematikából derüljön ki a tartalom, ne címszavakból álljon.  Ez a személyiségfejlesztésre is igaz, de ott az alkalmazott módszert kell ismertetni.  Ne legyen túl magas óraszámú és legyen térben elérhető – ez kihat a költségekre is.

8  A tényleges igény felmérés helyett gyakran a téma fontosságát írják le ezzel indokolva az igényeket.  Fontos a munkáltatók bevonása – főleg a tanfolyamok és szakmai műhelyek esetén.  Tájékoztatás - propaganda - az aktuálisan induló képzések, ha bejelentik, akkor NSZFI honlapján megjelennek, - a részletesebb program kínálatról, beleértve a programot megvalósító szakemberekről – Továbbképzési Kalauz jelent meg.

9


Letölteni ppt "Továbbképzési konferencia II december 16. Kőnig Éva."

Hasonló előadás


Google Hirdetések