Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki."— Előadás másolata:

1 A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar

2 1 Az e-mobilitás helyzete  1.4 M elektromos autó a világon (0.08%)  1500 elektromos autó Magyarországon (0.037%)  Exponenciális növekedés figyelhető meg  Az irány egyértelmű, a terjedés sebessége több tényezőtől függ  Legnagyobb kihívások: o Akkumulátorok fajlagos költségének csökkentése (vagy más energiaforrás pl. hidrogén) o Töltési infrastruktúra terjedése o Szabályozás o Intelligens megoldások integrálása  lehet erősebb ösztönző

3 2 E-mobilitás mint komplex program  Ha lenne kiforrott e-mobilitási ökoszisztéma az több multiplikátor hatással rendelkene: o Energetikai lehetőségek (vezérelt töltés és V2G – vehicle to grid - mint rendszerszabályozási tartalék) o Környezetvédelmi hatások o Nagyobb kapacítású és biztonságosabb mobilitási szolgáltatások (új e- járművek) o Gazdasági hatások  költségmegtakarítás és szolgáltatásfejlesztés o Smart city környezet kialakulása  Miként tud segíteni a BME a célok elérésében?

4 3 A BME Kutatóegyetemi program Fenntartható energetika Járműtechnika, közlekedés és logisztika Biotechnológia, egészség- és környezetvédelem Nanofizika, nanotechnológia és anyagtudomány Intelligens környezetek és e-technológiák Katasztrófa-megelőzés: korszerű mérnöki módszerek 6 kiemelt kutatási terület

5 4 Kapcsolódási pontok Intelligens és autonóm járművekJármű – környezet kapcsolat Platform rendszerek Intelligens aktuátorok Rendszerszintű irányítás Rendszer- környezet kapcsolat Összekapcsolt rendszerek irányítása

6 5 Kapcsolódási pontok Adatfúzió, adatbányászatKözlekedés modellezés és predikció Alternatív adatok Floating Car Data (FCD): Floating Mobile Data (FMD) Bluetooth (MAC address)

7 6 Kapcsolódási pontok Vehicle ICT onboard és IoT platform Biztonságtechnika, biztonságos kommunikáció, biztonságos közlekedés

8 7 Kapcsolódási pontok Energiamenedzsment EnergiatárolóHálózat

9 8 Szabad parkolóhelyek keresése, parkolási javaslatok Térkép alapú megoldások Jármű- használat (szerviz, jármű flották, biztosítók) Jármű- biztonság Jármű- diagnosz- tika (vehicle health) Média- orientált tartalom- megosztás Smart city, közösségi szolgáltatások V2V kommunikáció, biztonságos V2V protokoll Sável- hagyás figyelése, biztonsá- gos előzés Automa- tikus parkolás és útdíj fizetés Board Computer, Eco Driving Utas biztonság Forgalom- számlálás Jármű, mint szenzor Alkalmazások és alkalmazási területek

10 9 Vehicle ICT – együttműködő területek  A közlekedés és a jármű domain támogatása ICT megoldásokkal  Jármű és közlekedés területen tevékenykedők, utasok és járművek vezetőinek segítése alkalmazásokkal és szolgáltatásokkal  Közös platform kialakítása más domain-ek számára is készülő integrált (IoT, Cloud) megoldások támogatására AZ ICT KITERJESZTÉSE A KULCSA AZ E-MOBILITÁSBAN REJLŐ ELŐNYÖK LEGHATÉKONYABB KIAKNÁZÁSÁNAK

11 10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki."

Hasonló előadás


Google Hirdetések