Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TANÁRLÁZADÁS ÉS ISKOLAPOLITIKA – TÉTEK, REMÉNYTELENSÉGEK ÉS REMÉNYEK NAHALKA ISTVÁN OKTATÁSKUTATÓ, NY. EGY. DOCENS

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TANÁRLÁZADÁS ÉS ISKOLAPOLITIKA – TÉTEK, REMÉNYTELENSÉGEK ÉS REMÉNYEK NAHALKA ISTVÁN OKTATÁSKUTATÓ, NY. EGY. DOCENS"— Előadás másolata:

1 TANÁRLÁZADÁS ÉS ISKOLAPOLITIKA – TÉTEK, REMÉNYTELENSÉGEK ÉS REMÉNYEK NAHALKA ISTVÁN OKTATÁSKUTATÓ, NY. EGY. DOCENS

2 EGY KIS TÖRTÉNELEM – I.  2010 – elindulnak a jelentős átalakítások.  Köznevelési törvény koncepció, törvényjavaslat.  őszén megalakul a Hálózat a Tanszabadságért.  Tiltakozás a Köznevelési Törvény elfogadása ellen.  Lényeges médiafigyelem, társadalmi érdeklődés.  Ez azonban hamarosan elhal.

3 EGY KIS TÖRTÉNELEM – II.  A HAT megszerzi első sebeit.  Előre menekülés: Agóra Oktatási Kerekasztal.  Nem alakul ki párbeszéd.  Az Agóra munkája eredményt hoz, de valójában kifullad.  HAT: szakmailag megalapozott kritikák - a kutya sem figyel rá.  A 2010 után alakult protest szervezetek tevékenysége reflektálatlan marad.  „Új oktatáspolitika” - ellenállás nélkül menetelhet.

4 A LÁTENCIA IDEJE UTÁN A HERMANI FORRADALOM  2013 szeptember 1. után teljes a csönd. Kiépülnek az új struktúrák.  2015 végén, 2016 elején nem várt robbanás.  Miskolci Herman Ottó Gimnázium nyílt levele - cunami.  Mi ennek az oka? Miért ekkor?  A belső értékelésre vonatkozó szabályok megjelenése.  Egy iskola kezdi el.  Jól érzékelhető problémák.

5 MEGSZERVEZŐDIK A MOZGALOM  Tanítanék Mozgalom.  Kettős fogadtatás: elismerés, de kétség is – szó van-e itt az oktatás lényegi, érdemi átalakításáról?  A kormány megszervezi a Köznevelési Kerekasztalt  A minisztérium még a látszatát is elkerüli annak, hogy partnerek tárgyalásáról lesz szó.  A meghívottak köre.  A minisztérium ki akarja fogni a szelet a tiltakozás vitorlájából.

6 A RADIKÁLIS FORDULAT  Február 3-án tüntetés Miskolcon és más városokban.  A Tanítanék Mozgalom Törley Katát, Pilz Olivért és Pukli Istvánt megválasztja szóvivőknek.  Megszületik a 4 pont.  Az oktatásban alapokat érintő, gyökeres változásoknak kell történni.  A Civil Közoktatási Platform létrejötte.  Elhatárolódás a Köznevelési Kerekasztaltól.  Elkezdődik az érdemi, szakmai munka.

7 A MOZGALOM („TANÁRLÁZADÁS”) NAGY KÉRDÉSEI  Hogy tud megfelelni (akar-e?) a héjáknak?  Hogy tudja megtartani a pedagógusok nagy tömegét?  Hogy tud megmaradni a tárgyalás mellett,  miközben alig van remény arra, hogy az EMMI-vel érdemben tárgyalhasson?

8 EKÖZBEN A TÉT  Romló feltételek, romló eredmények.  Tudjuk, hogy a létrehozott struktúrák és működésmódok rosszak.  A társadalom fejlődésének alapjai erodálódnak.  Azt is tudjuk, hogy egy az egyben nem lehet visszahozni a 2010 előtti világot.  Itt áll a magyar oktatás eddigi történetének legkomolyabb modernizációs feladata előtt.  Mindezt egy diktatúra felé rohanó hatalommal, nem létező politikai ellenzékkel, múltba révedő pedagógusok tömegeivel, és a modernizációban nem érdekelt társadalmi csoportokkal.


Letölteni ppt "TANÁRLÁZADÁS ÉS ISKOLAPOLITIKA – TÉTEK, REMÉNYTELENSÉGEK ÉS REMÉNYEK NAHALKA ISTVÁN OKTATÁSKUTATÓ, NY. EGY. DOCENS"

Hasonló előadás


Google Hirdetések