Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-Dunántúli régiók fejlődésére Dr. Reisinger Adrienn, egyetemi adjunktus Széchenyi István Egyetem Győr, 2012.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-Dunántúli régiók fejlődésére Dr. Reisinger Adrienn, egyetemi adjunktus Széchenyi István Egyetem Győr, 2012."— Előadás másolata:

1 A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-Dunántúli régiók fejlődésére Dr. Reisinger Adrienn, egyetemi adjunktus Széchenyi István Egyetem Győr, május 4.

2 A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-Dunántúli régiók fejlődésére Dr. Reisinger Adrienn, egyetemi adjunktus Széchenyi István Egyetem Győr, május 4.

3 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) A vállalati kapcsolatok iránya: akinek beszállít/elad a vállalat (vevők), akitől vesz a vállalat (szállítók), más azonos vagy különböző tevékenységet folytató vállalatok, vállalati szférán kívüli szereplők:  Kereskedelmi- és Iparkamarák,  Önkormányzatok,  Kormányzati szervek,  Kutatóintézetek,  Iskolák,  Egyetemek,  Ipari Parkok,  Inkubátorházak,  Bankok,  Egyéb pénzintézetek,  Civil szervezetek,  Egyéb társadalmi szervezetek,  Stb. A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA Témafelvetés

4 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Az előadásom célja, hogy a kapcsolatrendszert bemutassa egyrészt a kutatás fókuszában álló Nyugat-dunántúli és Közép- Dunántúli régióra vonatkozóan, másrészt országos adatfelvétel révén összehasonlítást is adjon az ország többi régiójának viszonylatában az alábbi kutatási kérdések mentén: Milyen szervezetekkel vannak kapcsolatban a vállalatok? Milyen intenzívek ezek a kapcsolatok? Milyen széles a vállalatok kapcsolati hálója? Milyen tényezőktől függ a kapcsolatok megléte? Milyen célból használják a vállalatok az intenzív kapcsolatokat? A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA Az előadás célja

5 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) )A vállalatok tevékenységük jellege miatt nagy arányban tartanak fenn kapcsolatot egyetemekkel, kutatóintézetekkel. 2)Minél nagyobb egy vállalat, annál széleskörűbb és annál intenzívebb kapcsolatrendszerrel rendelkezik. Ez a hipotézis több korábbi kutatás eredményein alapul (pl. Csizmadia– Grosz 2011, Kecskés–Kolos 2006). 3)A városokban működő szervezetek szélesebb és intenzívebb kapcsolatrendszerrel rendelkeznek. 4)Egy vállalat annál versenyképesebb minél többféle kapcsolattal rendelkezik. 5)Egy-egy kapcsolatot a vállalatok több célkitűzés érdekében is felhasználnak. 6)A vállalatokra nem jellemző a széles körű társadalmi aktvitás. A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA Hipotézisek

6 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) A kapcsolat irányaiOrszágosMegoszlás NYD és KDMegoszlás Többi régióMegoszlás Kereskedelmi- és Iparkamarák7664,41%2573,53%5160,71% Önkormányzatok8572,03%2779,41%5869,05% Kormányzati szervek3327,97%1235,29%2125,00% Kutatóintézetek3731,36%1029,41%2732,14% Iskolák4840,68%1647,06%3238,10% Egyetemek6555,08%2264,71%4351,19% Ipari Parkok2420,34%617,65%1821,43% Inkubátorházak119,32%720,59%44,76% A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA A járműipari beszállító vállalatok kapcsolati irányai országosan, a vizsgált két régióra és a többi régióra vonatkoztatva, N=118, N=34 és N=84

7 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA A járműipari beszállító vállalatok kapcsolati irányainak megoszlása országosan és régiók szerint, N=118, % OrszágosNYDKDDDKMÉMÉADA Kereskedelmi- és Iparkamarák64,4175,0072,2228,5748,4868,7562,5085,00 Önkormányzatok72,0381,2577,7871,4366,6743,7575,0090,00 Kormányzati Szervek27,9731,2538,8914,2927,2725,00 Kutatóintézetek31,3625,0033,3314,2930,3037,50 35,00 Iskolák40,6837,5055,5628,5739,3925,0050,0045,00 Egyetemek55,0850,0077,7842,8660,6150,0025,0050,00 Ipari Parkok20,3425,0011,1114,2921,2112,5025,0030,00 Inkubátorházak9,3231,2511,1114,290,00 12,5010,00

8 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA A kapcsolatok irányát meghatározó tényezők Településtípus Alapítás éve Vállalati méret Vállalati forma Vállalatok létrejöttének módja Versenyképesség

9 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA A vállalatok megoszlása a kapcsolatok sokszínűsége alapján országosan, a vizsgált két régióra és a többi régióra vonatkoztatva, N=118, N=34 és N=84 Forrás: Saját szerkesztés kérdőíves kutatás alapján

10 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA A kapcsolatok fajtáinak főbb mutatói országosan, a vizsgált két régióra és a többi régióra vonatkoztatva, N=118, N=34 és N=84 MutatókOrszágosNYD és KDTöbbi régió Átlag3,233,73,17 Szórás1,841,881,78 Módusz33,53 Medián333 Forrás: Saját szerkesztés kérdőíves kutatás alapján

11 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA A kapcsolatok fajtáinak főbb mutatói országosan és regionális viszonylatban, N=118 OrszágosanNYDKDDDKMÉMÉADA Átlagos kapcsolat szám3,233,633,782,282,972,633,133,75 Módusz Medián Szórás1,842,221,591,61,721,631,892,02 Forrás: Saját szerkesztés kérdőíves kutatás alapján

12 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA A kapcsolati formák intenzitása országosan, a vizsgált két régióra és a többi régióra vonatkoztatva, N=118, N=34 és N=84 Forrás: Saját szerkesztés kérdőíves kutatás alapján

13 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA A kapcsolati formák intenzitása országosan és régiók szerint, N=118 OrszágosNYDKDDDKMÉMÉADA Kereskedelmi- és Iparkamarák3,0933,2322,673,363,62,88 Önkormányzatok2,953,852,713,22,772,433,332,72 Kormányzati Szervek2,762,22,5722,782,754,53 Kutatóintézetek3,1933,3322,844,332,86 Iskolák3,213,333,5 2,772,553,11 Egyetemek3,253,633,212,673,23,4352,8 Ipari Parkok Inkubátorházak2,643,22,52--31,5 Forrás: Saját szerkesztés kérdőíves kutatás alapján

14 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA A kapcsolatok céljai országosan, a vizsgált két régióra és a többi régióra vonatkoztatva, N=114, N=34 és N=80 OrszágosNYD és KDTöbbi régió Vállalat fejlesztése25,42%47,06%16,67% Munkaerő-állomány bővítése31,36%32,35%30,95% Termék- és tevékenységfejlesztés33,05%35,29%32,14% Piaci kapcsolatok bővítése27,12%35,29%23,81% Vállalat ismertségének növelése26,27%23,53%27,38% Egyéb5,93%08,33% Nem tudja3,39%04,76% Forrás: Saját szerkesztés kérdőíves kutatás alapján

15 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA CSR tevékenység szakképzési hozzájárulás fizetése  leggyakoribb sportélet támogatása, településfejlesztési célú szervezetek támogatása (pl. Csesztregért Alapítvány, Pannon Fejlesztéséért Alapítvány), saját alapítványokon keresztül iskolák, egészség-megőrzési programok támogatása, nyugdíjas klubok segítése, önkéntes tűzoltók támogatása, szakmai gyakorlati helyek biztosítása, nagycsaládosok támogatása, gyermekművészeti csoportok segítése, iszapkárosultak megsegítése: ezt három vállalat említette, a helyi kórház és mentőállomás támogatása, tartós munkanélküliek támogatása, közösségfejlesztés: játszótér építése, szemétszedés, helyi kulturális rendezvények szponzorálása, iskolai verseny szervezése, gyermekotthonok támogatása, felesleges informatikai eszközök átadása.

16 Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) A JÁRMŰIPARI BESZÁLLÍTÓK KAPCSOLATI HÁLÓJA Hipotézisek értékelése 1)A vállalatok tevékenységük jellege miatt nagy arányban tartanak fenn kapcsolatot egyetemekkel, kutatóintézetekkel.  HAMIS 2)Minél nagyobb egy vállalat, annál széleskörűbb és annál intenzívebb kapcsolatrendszerrel rendelkezik. Ez a hipotézis több korábbi kutatás eredményein alapul (pl. Csizmadia– Grosz 2011, Kecskés–Kolos 2006).  HAMIS 3)A városokban működő szervezetek szélesebb és intenzívebb kapcsolatrendszerrel rendelkeznek.  HAMIS 4)Egy vállalat annál versenyképesebb minél többféle kapcsolattal rendelkezik.  RÉSZBEN IGAZ 5)Egy-egy kapcsolatot a vállalatok több célkitűzés érdekében is felhasználnak.  HAMIS 6)A vállalatokra nem jellemző a széles körű társadalmi aktvitás.  IGAZ

17 Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Mobilitás és környezet Járműipari, energetikai és környezeti kutatások a Közép- és Nyugat-Dunántúli Régióban A projekt a Magyar Állam és az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TAMOP-4.2.1/B-09/1/KONV

18 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-Dunántúli régiók fejlődésére Dr. Reisinger Adrienn, egyetemi adjunktus Széchenyi István Egyetem Győr, 2012."

Hasonló előadás


Google Hirdetések