Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” T Á MOP 5.6.1. A-11/2-2011-0009 Nyitókonferencia 2012. Február 23.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” T Á MOP 5.6.1. A-11/2-2011-0009 Nyitókonferencia 2012. Február 23."— Előadás másolata:

1 „Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” T Á MOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.

2 „Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” Szakmai alapelvek Együttműködések (pártfogó-mentor, mentor-kliens, pártfogó- kliens) Egyénre szabottság (rugalmasság, figyelem) Kliens centrikus hozzáállás (csak amire készen áll…) Életszerűség (fejlesztés, integráció) Konzultatív menedzsment Cél: fejlesztés, támogatás, korrekció

3 „Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” Szakmai munka fókusza november: Fókusz mentor- projekt kapcsolaton (projekt ismertetése, elvárások, szerződések) Tevékenység: - Felelősségek, feladatok tisztázása (indikátorok) - Csapatépítés - Célcsoport „szűrése” - Kliensmappa összeállítása - Munkacsoport

4 „Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” Szakmai munka fókusza december: Fókusz mentor-pártfogó kapcsolaton (adminisztráció, pártfogók illetve integrációs programok tapasztalatai) Tevékenység: - Kliensmappa véglegesítése (tesztelése) - Kliensek megkeresése, tájékoztatása, bevonása

5 „Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” Szakmai munka fókusza január: Fókusz mentor-kliens kapcsolaton (bevonás, motiválás) Tevékenység: - Kliensek bevonása (számosság) - Képzők tájékoztatója - Estmegbeszélő csoportok életre hívása (standard)

6 „Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” A mentor tevékenység folyamat, tehát aktív részvételt kíván szakma szerep viszonyulás, érték és normarendszert hordoz, ezért személyes eszköz és módszer mindig rendelkezik intézményi / tárgyi / idői keretekkel személyiségfejlesztő eljárás mérhető, ellenőrizhető

7 „Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” A mentor tevékenység a gyakorlatban Példamutatás (mentor=pozitív szerepmodell) Mentorálás (klienssel közös munka, visszajelzések, tanácsok, felelősség hangsúlyos) Nyomon követés (folyamatok, intervenció) Motiválás Örökítés (kliens=pozitív szerepmodell)

8 „Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” Sajátosságok Pártfogók szerepe Mentorok jelenléte Projekt hossza Motiváló mechanizmusok komplexitása

9 „Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” Erősségek Együttműködők, partnerek!!! Ifjúságért Egyesület DDRFK Baranya Ifjúságáért Nonprofit Kft. Igazságügyi Hivatal- Pártfogók

10 „Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” Tapasztalatok - Kliens elköteleződés, komfort érzet növelése fontos (eszközök: kiszámítható, életszerű, vonzó, egyéb problémákat is érintő kapcsolat) - Kliensmappa szerepe (első kontakt, nem egzakt-benyomás, teszt) - Visszajelzések (kliens – mentor – menedzsment – pártfogók) - „Mérföldkövek” tudatosítása, ünneplése (mentor, kliens) - „Apróságok” (támogatás összege, kliens elnevezés, stb.)

11 „Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Ifjúságért Egyesület Pécs, Ferencesek u. 42 Scholtz Péter szakmai vezető


Letölteni ppt "„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” T Á MOP 5.6.1. A-11/2-2011-0009 Nyitókonferencia 2012. Február 23."

Hasonló előadás


Google Hirdetések