Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 3. SZERELEM. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 3. SZERELEM. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában."— Előadás másolata:

1 CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 3. SZERELEM

2 TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában MI A SZERELEM? A szerelem olyan mély és erős érzés, amely által szorosabban kötődünk a másik félhez, mintha csak csupán szeretetet éreznénk iránta. Egyesek úgy gondolják, hogy ez egy érzés, egy maga körül mindent felperzselő lobogás. Mások szerint, hosszú, parázsló izzás; megint mások azt tartják, a szerelem csak „ideig-óráig tartó röpke élmény”. A szerelem egy összetett érzés, a másik ember egész lényére irányuló komplex vonzalom. Más kutatók szerint, a szerelem igen magasra értékelendő dolog, ráadásul egy kulcs a lelki fejlődésben a továbblépéshez. A szerelem tartós lelkiállapot, mélynek és fontosnak átélt érzelmi kötődés egy olyan társhoz, akitől többféle szükségletünk kielégítését várjuk.

3 A személyiségünk talán legbonyolultabb viselkedésszabályozó pszichés jelensége a szerelem. A szerelem tanult lelkiállapot, és csak a civilizált társadalmakban kezdett általánossá válni. Egyrészt az egyedfejlődés során az emberben ki kellett, hogy alakuljon a szerelem képessége, másrészt a gazdasági, hatalmi tényezők elnyomták a jelentőségét. A szerelem első jelei a költészet megjelenésével egy időben, az ókori rabszolgatartó társadalmakban tűntek fel, és a szerelem csupán az uralkodó osztály elit rétegében fejlődött ki. A szerelem az egész „sötét” középkoron át tetszhalott volt, és a reneszánsz idején kezdett ismét éledni. Az újkorban a műveltségi szint emelkedésével, az egyéni szabadságjogok terjedésével, az életszínvonal emelkedésével a házasságokban, a partnerkapcsolatokban egyre kisebb szerepet játszott a külső kényszer, így a szerelem vált a szexuális kapcsolatok összetartó erejévé. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

4 „Amikor szeret valaki, másképp mondja ki a neved. Valahol érzed, hogy az ő szájában biztonságban van a neved.” (4 éves) „A szerelem az, amikor anyu a legfinomabb csirkehúst odaadja apunak.”(5 éves) „A szerelem az, amikor elmondod egy fiúnak, hogy tetszik az inge, erre ezután minden nap csak azt hordja majd.”(7 éves) TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

5

6 Igézve álltam, soká, csöndesen, És percek mentek, ezredévek jöttek, - Egyszerre csak megfogtad a kezem, S alélt pilláim lassan felvetődtek, És éreztem: szívembe visszatér, És zuhogó, mély zenével ered meg, Mint zsibbadt erek útjain a vér, A földi érzés: mennyire szeretlek! (Tóth Árpád: Esti sugárkoszorú) TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

7 A szerelem testi és lelki tünetei Híres szerelmespárok elpirulás Antonius és Kleopátra izzadás Trisztán és Izolda étvágytalanság Quasimodo és Esmeralda gombócérzés a torokban Rómeó és Júlia pillangók a gyomorban Petőfi Sándor és Szendrey Júlia heves szívdobogás Csokonai és Lilla vérnyomás emelkedés Anyegin és Tatjána csökkent alvásigény Ady Endre és Léda izgatottság Edvárd herceg és Wallis Simpson fogyás Victoria és David Beckham állandó mosolygás Angelina Jolie és Brad Pitt szétszórtság nyugtalanság dekoncentráltság TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

8 Közmondások és szólások A szerelem sötét verem Szerelem ellen nincs orvosság A szerelem öl, butít és nyomorba dönt A szerelem vakká tesz Szerelemből nem lehet megélni Beleesett, mint vak ló a gödörbe A szalma könnyen lángra lobban, de hamar elalszik A király és a gazdag lánya soha nem tudja, ki szereti igazán A nőket a szerelem megszépíti A feleség a férj névjegye Rózsaszín szemüvegen át látja a világot TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

9 Udvarlási szokások Kr. e körül ha nőt akart egy férfi, elment egy másik törzshöz, megölte a férfiakat és a gyerekeket, majd magával vitte a nőt. Zsebkendő leejtése Szerenád Háztűznézés Hazakísérés Májusfaállítás Szerelmes vers, levél, SMS, Virágcsokor Szemezés Vacsorameghívás Kézfogás Megbökés a facebookon TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

10 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 3. SZERELEM. TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0236 Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában."

Hasonló előadás


Google Hirdetések