Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2015.11.17. A szakolyi példa „Mi így csináltuk: végig hittünk…”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2015.11.17. A szakolyi példa „Mi így csináltuk: végig hittünk…”"— Előadás másolata:

1 2015.11.17. A szakolyi példa „Mi így csináltuk: végig hittünk…”

2  Helyszín: Szent Lukács Görögkatolikus Szeretetszolgálat Ápoló- Gondozó Otthona, 4234 SZAKOLY, Hunyadi u. 2.  Fenntartó: Hajdúdorogi Egyházmegye  Lakók létszáma: 130+20 fő  Dolgozók létszáma: 74 fő  Mentorok létszáma: 17 fő  Mentorálási időszak: 2013. május - 2014. január 2014. június – 2015. május

3 Fenntartó Intézmény- vezető DolgozókLakók MENTOROK PROJEKT TEAM

4 ÖSSZES MENTOR ÓRA: 1096+1196=2292  Az intézményvezetés és a fenntartó közötti közös értékek, együttműködés, kommunikációáramlás kialakítására fordított idő: 40% - 20%  A teljes támogató és szakértői team működtetésére, együttműködésre, feladatok összehangolása: 15% - 25%  A team munka bevezetése és működtetése a projekt teamben és az intézményben: 15% - 10%  A lakók teljes körű bevonása a projekt kezdetétől: 20% - 20%  Támogatás a projektfeladatokhoz: 10% - 25%

5  Közös értékek és célok definiálása, folyamatos követése és összehangolása  A lakók legyenek a fókuszban, bevonásuk a teljes folyamatba  A foglalkoztatás átalakítása az új szolgáltatási struktúrának megfelelően  A lakókörnyezet felkészítése és tájékoztatása  A lakók szükségletfelmérés szerinti igényeinek biztosítása az infrastruktúrában

6 ÉrintettekMentorálás céljaMentori szerepek, feladatok Mentorálás eszközei Fenntartó Intézmény vezető Projektvezető Projekt Szakmai vezető Közös értékek Együttműködés Párbeszéd kialakítása Folyamatos információ áramlás Bizalom megerősítése Új szerepek definiálása és a hozzá tartozó feladatok, felelősségek meghatározása Kezdeményezés Facilitálás Katalizálás Összegzés Konfliktuskezelés Szervezés Javaslatok megfogalmazása Tervezésben segítés Modell-mintaadás Támogatás Két és többoldalú találkozók szervezése, tartása Facilitálás Látogatások szervezése, lebonyolítása Szakmai anyagok rendelkezésre bocsátása Lakók Dolgozók Az együttműködés, partneri viszony kialakítása A lakók és a dolgozók bevonása folyamatba A folyamatos kétirányú információ áramlás Kezdeményezés Facilitálás Információ átadás és áramoltatás Csoportok kialakítása és megerősítése Készség és képességfejlesztés Támogatás Rendszeresen kis- és nagycsoportos megbeszélések szervezése Facilitálás Kinti Élet World-café Lakófórumok Látogatások Más lakóotthonból tapasztalati szakértők bevonása

7  A fenntartó és az intézményvezetés, valamint a projekt vezetés közötti folyamatos párbeszéd és együttműködés megvalósult és működik.  A lakók és a dolgozók között partneri viszony alakul, ami a közös tervezésben és felelősségvállalásban nyilvánul meg.  Elindult egy együttműködésen, partnerségen alapuló párbeszéd az intézményvezetés és a dolgozók, valamint a lakók között.  A lakók magukénak érzik az intézménykiváltást.

8  A fenntartó részéről minden megbeszélésen ugyanaz a személy vesz részt („szívügye”), aki a kiváltás szakmai és emberi értékei felé nyitott.  A fenntartó részéről delegált személy a testület teljes bizalmát élvezi és bizonyos kérdésekben döntési helyzetben van. A megbeszélt témákat hatékonyan, a kiváltási folyamat haladása érdekében adja tovább.  A fenntartó testület döntéshozói akár mindannyian egy asztalhoz is leültethetőek (ez több esetben meg is történt), nevesíthetőek, számuk véges: 4-6 fő.  A fenntartó „közel van”, ismeri a helyi problémákat, bármikor megszólítható, bevonható.

9  Támogató, partneri, közös értékeken és együttműködésen alapuló kapcsolat a kulcsmentorok között (folyamatos párbeszéd, jelenlét, együtt- gondolkodás).  A mentorcsapaton belüli konfliktusok felszínre hozása, megbeszélése, kezelése.  Minden mentor részéről jól körülhatárolt feladat és felelősségvállalás, magas színvonalú, hiteles szakmai és személyes jelenlét.

10 150 fős nagyintézmény Hierarchikus Merev szabályrendszer Kötött struktúra Intézményközpontú Totális ellátás, gondozás Kis létszámú lakóegységek, szolgáltatási és foglalkoztatási egységek hálózata Feladat és felelősség alapú struktúra Rugalmas, szükségletközpontú szabályrendszer Személyközpontú szolgáltatás Szükségletalapú támogatás ATTITŰDVÁLTOZÁS személyes szinteken

11  A regionális problémák kezeletlenek.  A foglalkoztatás átalakítására nincs tervezett forrás.  Elmaradt a kockázatok előzetes felmérése.  Értékkülönbségek az érintettek között.  Elégtelen kifelé irányuló kommunikáció (helyi, térségi, országos, társadalmi szinteken).  Nagyon sok szereplő, sok szint, sokféle érdek mind országos, mind szakmai, mind helyi szinten.

12 Intézményvezető/ Nagyné Kirimi Annamária Élelmezésvezető/ Rédai Dávid szakács, konyhai kisegítő Szakmai vezető/Támogató szolgálat-vezető/ Hepp Annamária Támogató Szolgálat: személyi segítő, szállító Esetfelelős csoport-vezető/ Nagyné Laza Mária Esetfelelősök Kísérő támogató csoport- vezető/ Filéné Varga Lívia Kísérő támogatók Foglalkoztatási csoport- vezető Szarvas Jánosné Szociális foglalkoztatás/foglalkoztatási koordinátor, segítők, munkavezetők Karbantartás/szakmunkások Fogyatékos személyek nappali ellátása/terápiás munkatárs, szociális gondozó Irodavezető Hegyes Lászlóné Bér, munkaügy, pénztár Könyvelés Letéti könyvelés

13 Vásárolt, külső képzések:  új szemlélet,  új tudás,  új ingerek,  eszköztár-bővítés,  a tapasztalatok tudatosítása,  megmérettetés, önbizalom növelés.

14  A foglalkoztatás teljesen új alapokra került és nagy hangsúlyt kapott.  Új munkaterületek (pékség, tészta)  Piacképesség (kisfilm a termékekről, piackutatás, tervezés)  Munkamotiváció fejlesztése (értelmes munka, a munkafolyamat átlátása, a felhasználó megjelenése a folyamatban)  Munkacsapat-modellben való munkavégzés

15  Regionális fejlesztési programok keretében összehangolt projektek indítása, együttes kezelése:  Kistérségi infrastruktúra fejlesztése  Foglalkoztatási programok indítása  Intézmény férőhely kiváltás  Pályáztatás megtartása, mentorálás biztosítása már a pályázatírás időszakában.  A mentorálás és a szakértői munka szétválasztása és biztosítása.  Kis létszámú (3-5 fős) mentor teamek kialakítása és felkészítése.  A mentorálásba - a már kiváltásban részt vett intézményekből - tapasztalati szakértők bevonása, alapos felkészítés után.  Jogszabályi háttér összehangolása.  Közbeszerzési folyamatok átgondolása és egyszerűsítése.

16


Letölteni ppt "2015.11.17. A szakolyi példa „Mi így csináltuk: végig hittünk…”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések