Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

© Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 1 Kutatás 2.0 és amit itthon még nem használunk Közösségi panelek a márka portfolió.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "© Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 1 Kutatás 2.0 és amit itthon még nem használunk Közösségi panelek a márka portfolió."— Előadás másolata:

1 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 1 Kutatás 2.0 és amit itthon még nem használunk Közösségi panelek a márka portfolió stratégia építésére

2 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 2 A portfolió stratégiai szemlélet

3 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 3 Mit az értelme a Portfolió Stratégia menedzsmentnek ? A Portfolió Stratégia lényegében nem más mint annak eldöntése, hogy milyen termékkategóriákban akarunk versenyezni (HOL), illetve milyen márkákkal és pozicionálással (HOGYAN) A Portfolió Stratégia 3 konkrét üzleti célt szolgál: Hogyan növelünk értéket rövid és hosszú távon? Hogyan diverzifikáljuk az üzleti kockázatot? Mi az ami mögé erőforrásokat teszünk az optimális megtérülés miatt?

4 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 4 A mai üzleti modell már sokkal bonyolultabb… Szokásos üzlet Alap célok B ővített célok Lehet őségek Felfedezésre vár Ismert Bizonyított Keret Portfolió Stratégia

5 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 5 Szegmentált lehetőségek feltárása demográfia kategória alkalmak szükségletek Megközelítések hierarchiája Potenciális profit mértéke Felfedezésre vár Ismert Bizonyított Egyedi kombináció Vagy egy új kategória, alkalom vagy szükséglet Kockázat, beruházás, új kontextus, új képességek, képzelőerő Főleg „inkrementalizmus” Áttörő ötletek

6 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 6 Könyvek mint márkák és a portfolió szemlélet

7 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 7 Kerüld ki a normát Kérdőjelezd meg/ urald a normát Új normák állítása vagy feltárása Integráld (nyitottság) az új & meglévő normákat Kövesd a normát A norma Te vagy A k ö nyv mint m á rka konkrét fogyasztói, olvasói szükségletekre adhat választ … … még több vidámsághoz és örömhöz? … még nagyobb siker és hatalom elérésében? … abban, hogy még jobban törődhessek a hozzám közelállókkal? … abban, hogy megtartsam az ellenőrzést magam és körülöttem lévő dolgok felett? … az önbizalmam növelésében / önmagam kiteljesítésében? … abban, hogy biztonságban és védve érezzem magam? … még több pozitív élmény érjen? … még több energiához és életerőhöz? Hatalom Elismerés Életerő Élvezet Kontroll Jó hangulat Összetartozás Biztonság BIZALOM/NYITOTTSÁG KÉTELY/ZÁRTSÁG ELISMERÉS MEGERŐSÍTÉS

8 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 8 Kérdőjelezd meg/ urald a normát Kövesd a normát Kerüld ki a normát Integráld (nyitottság) az új & meglévő normákat Új normák állítása vagy feltárása A norma Te vagy Extravagáns Trendi Kreatív Különc Szokatlan Kivételes Kihívásokkal teli (challenging) Izgalmas Kalandos Serkentő Élénk Mozgásban tartó Alapvető emberi motiv á ci ó s strat é gi á k é s attrib ú tumaik A KÖNYV MINT MÁRKA. Hogy az olvasmány vonzó legyen, bizonyos tulajdonságokkal, ismérvekkel kell rendelkeznie. Erőteljes Stílusos Lenyűgöző „Üdvözlünk a Klubban” Tekintélyelvű Elithez tartozó Harmonikus Társaság kedvelő Megnyugtató Élvezetes Vidám Optimista Nyitott Autentikus Állandó minőség Megbízható Barátságos Törődő Kényeztető Tradicionális Megbízható Hűséges Egyszerű Tiszta Mértékletes Buli Változatos Innovatív Jókedvű Játékos Vonzó Racionális Megszokott Tudatos Egyszerű Komplikációmentes Állandó Hatalom Elismerés Életerő Élvezet Kontroll Jó hangulat Összetartozás Biztonság BIZALOM/NYITOTTSÁG KÉTELY/ZÁRTSÁG ELISMERÉS MEGERŐSÍTÉS

9 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 9 Kalandregény Sport Krimi Sci-Fi / Fantasy Önéletrajz Pénzügy Business Stílus Drága antik / ritkaságok Képes művészeti album Trendek (pl. gasztro, bor, szivar) Ezoterika Hobbi Modern gasztronómia Specifikus gasztro (tea, kávé) Bio/organikus E-Book Szakkönyv Tudományok Ismeretterjesztő Kötelező olvasmány (pl. rövidített) Diéta Lexikon, szótár Egészségügyi könyvek Tradicionális szakácskönyvek Sorozatok (ua. a szerző) Magyar klasszikusok Történelmi regény Vallás Mesekönyv, népmese Családi szakácskönyvek Kényeztető (pl. desszertes könyv) Bestseller Szórakoztató irodalom Viccek, humor Könnyű regény Csajos, romantikus könyvek Szépségápolás.. é s mit olvasok ennek é rdek é ben? Hatalom Elismerés Életerő Élvezet Kontroll Jó hangulat Összetartozás Biztonság

10 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 10 Top 25 Sikerlista 1.Leslie L. Lawrence - Hannahanna méhei 2.Dan Brown – Az elveszett jelkép 3.William P. Young – A viskó 4.Kati Marton - A nép ellenségei - Családom regénye 5.Dennis Lehane – Viharsziget 6.Cormac McCarhty – Az út 7.Baranyi Mária - Egy előszoba titkai - Horn Gyula közelről 1994-1998 8.Rácz Zsuzsa – Nesze Neked Terézanyu! 9.Agatha Christie – Halál a felhők között 10.Stephenie Meyer – Újhold 11.Carlos Ruiz Zafón – A szél árnyéka 12.Nemes Nagy Ágnes – Nyúlanyó Húsvétja 13.Szendi Gábor - Paleolit táplálkozás - A nyugati életmód és a civilizációs betegségek 14.Stephenie Meyer – Eclipse – Napfogyatkozás 15.Charlaine Harris – Vérszag 16.Kolosi Tamás – Szelényi Iván – Hogyan legyünk milliárdosok? 17.Dr. Csernus Imre – A férfi 18.Méder Áron - Békét és szelet! - Három év alatt a Föld körül 19.Stephenie Meyer – Twilight – Alkonyat 20.Fejős Éva – Bangkok, tranzit 21.Mireille Guiliano – A francia nők karriert csinálnak 22.Alison Weir – Lady Jane 23.Bartos Erika – Bogyó és Babóca segít 24.Dercsényi Balázs – Hungary 25.Walter Kirn – Egek Ura

11 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 11 Top 25* *Libri sikerlista Hatalom Elismerés Életerő Élvezet Kontroll Jó hangulat Összetartozás Biztonság BIZALOM/NYITOTTSÁG KÉTELY/ZÁRTSÁG ELISMERÉS MEGERŐSÍTÉS

12 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 12 A kutatás átváltozásai: Kutatás 2.0

13 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 13 A sikeres marketing a jöv ő ben már nem a hangoskodásról szól, hanem els ő sorban a hallgatásról.

14 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 14 A kutatás érzékenyen hallgatóvá kell váljon …. Kutatás 2.0 A Régi Iskola Alapja Az Új Iskola Alapja Place Product Price Promotion Place Product Price Promotion Participation A 4P kutatásaAz 5 P kezelése Hallgass & Vonódj be Fogyasztói Interakció

15 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 15 Gyakori kérdések: Kik a bloggerek? Relevánsak? Hatással vannak a többi ember viselkedésére? De amennyiben csak hallgatsz, akkor csak … ZAJT hallasz!!!

16 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 16 Evolució… honnan? Hová?

17 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 17 Közösségi Panelek

18 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 18 egy közösségi panel lehetővé teszi, hogy meg hallgassd, bevonódj és együttműködj a fogyasztóiddal vagy potenciális fogyasztókkal

19 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 19 Közösség Panel A Közösségi Panelek olyan célzott meglévő vagy potenciális ügyfél csoportok akikkel bevonódsz és tanulsz tőlük idővel. Tipikusan meghívásos alapon, Cég általi tulajdon és szponzorálás Kategória vagy márka specifikus Exkluzív bennfentes érzet Jól profilozott résztvevők Multimédia képességek (fotók, videók, stb.)

20 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 20 A Kutatás 2.0 eszközök használata az üzlet érdekében Közösségi Panel Fotók gyűjtése Felmérések Fókusz csoportok Bulletin board beszélgetések Audio/ videó bemutatás Ügyfél értékelések Ötletelés/ innováció Trendek monitoringja Fogyasztói Érzések / Zümmögés Koncepció generálás tesztelés Termék fejlesztés Csomagolás fejlesztés Polc / Kategória Management Reklámfejleszt és / tesztelés Stratégia fejlesztés Ügyfél elégedettség / megtartás

21 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 21 Testreszabott arculat és „fíling” a közösségednek

22 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 22 Longitudinális válaszadói szintű adatok integrálhatóak ügyféladatbázisok magatartás adataival... Kövesd a trendet az attitűdökben és magatartásokban ÁPRILIS MÁJUS JÚNIUS JÚLIUS AUGUSZTUS Rossz termék tapasztalat Csökkenő aktivitás Új szolgáltatás bevezetése Rossz terméktapasztalat Csökkenő aktivitás Heavy aktivitás Új szolgáltatás bevezetése Rossz termék tapasztalat Csökkenő aktivitás Heavy aktivitás Új szolgáltatás bevezetése Rossz termék tapasztalat Csökkenő aktivitás Stb...

23 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 23 Közösségi Panel Alkalmazások

24 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 24 Közösségi Panel Alkalmazások - összefoglaló Evolution + Fedezd fel a hatását az üzletedre Evaluator Termékek & promóciók értékelése CoCreate Együtt alkotás az ügyfelekkel PulsePoll 24hr gyorsfelmérések Trendsetter Trend generálás DigitalDiaries Éld az ügyfeleid életét. BrandBuzz Terjedjen a hír a márkádról Profiler Értsd meg az ügyfeleidet. Investigator „Deep dive” a problémákba SalesBooster Növeld az ügyfeleid pénztárcájában a részesedésed Evolution Kísérd el ügyfeleidet az életciklus útra ISMERD ÜGYFELEDET OLYAN TERMÉKEKET TEREMTS AMIT AKARNAK KERESS PÉNZT

25 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 25 A Volumen Forrása Hihető Releváns Egyedi A koncepció továbbfejlesztése után, a végső teszt az üzleti célokkal megfeleltetés miatt. Jobb koncepció ötletek, csomagolás, promóciók vagy kommunikáció fejlesztés az ügyfeleinkkel Ko-Kreáció folyamat segítségével Megközelítés: A Közösségi Panelek mint nagyszerű iteratív kutatási platform, folyamatos párbeszédek kapcsán, a koncepció generálástól kezdve, folytatva a szűrésig, koncepció fejlesztés és végső tesztelés. A teljes többfázisú folyamat (kval / kvant) akár egy hét leforgása alatt a teljes „ko-kreáció” mentén. fejlesztés Beszélgető fórumok az ügyfelekkel potenciális új termékötletek érdekében develop Koncepció # 1 Koncepció #2 Koncepció #3 Koncepció #4 Koncepció # 5 Concept # 6 fejlesztés Korai Koncepció SzűrésKoncepció GenerálásKoncepció FejlesztésVégső Koncepció Tesztelés

26 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 26 A következő ‘Big Hit’(„Nagy Durranás”) szolgáltatás segít a legfrissebb trendek azonosításában, illetve ezek kereskedelmi értékének a meghatározásában … Megközelítés: A Közösségi Panelek hasznosak a trendek azonosítására, véleményvezérekkel folytatott nyitott beszélgetések kapcsán. Az ilyen beszélgetések elemzése, elvezet a legfrissebb trendek összegyűjtéséhez, amelyeket majd olyan ügyfél ajánlatokká kell konvertálni, melyeknek kereskedelmi értéke lehet. Minden egyes új ötlet a KANO elemzés / felmérés segítségével kerül letesztelésre,a következő ‘Big Hit’ („Nagy Durranás”) azonosítása érdekében. Kano elemzés használata a kereskedelmile g életképes új ötletek azonosítására Beszélgetős fórumok a vélemény vezérekkel  a potenciális új kereskedelmi lehetőségek összegyűjtése Új ötlet # 1 Új ötlet #2 Új ötlet #3 Új ötlet #4 Új ötlet # 5 Új ötlet # 6 Kano Elemzés A Következő „Nagy Durranás” Azonosítása * More detail regarding the Kano Analysis approach is available on request

27 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 27 A Digital Diary (digitális napló) használatával, lehetséges a velünk és a konkurenciánál szerzett ügyfél-tapasztalatok és élmények nyomon követése. Alkoss stratégiát a jelenleg a konkurenciához tartozó üzletszerzésre. Megközelítés: A naplókat naponta, hetente vagy bármilyen egyéb kombinációban lehet tölteni a kategória jellemzők függvényében. Zárt kérdéseket is tartalmazhat a magatartásbeli adatok rögzítésére, valamint nyitott fórumokat is az élményekkel kapcsolatos érzelmek feltárásara. Csatlakozz a fórumhoz és chat- elj az on-line élményeidről (nem moderált) Értékeld az on- line promóciós anyagot

28 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 28 A legfrissebb Brand Buzz („Márka Zümmögés”) a saját és versenytárs márkákkal kapcsolatban Megközelítés: Kvalitatívan moderált fórumok, szabad (nem moderált) C2C interakciók és a márkaértékhez és/vagy hangnemhez, tartalomhoz köthető kutatási kérdéseket célzó felmérések kombinációja. SzövegBányászat: A gyakoriságok, kapcsolatok és minták feltérképezése Elemző eszközökbe importálás Kval / kvant adatgyűjtés Határozd meg… ?! Topikok Kulcsszavak Problémák Márkák Nevek Stb.

29 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 29 A 24 órás átfutású Pulse Poll („Pulzus Mérés”) használata az fogyasztói érzések, érzelmek felmérésére egy adott kritikus kérdésben Megközelítés: Rapid 24 órás átfutású, rövid kvantitatív felmérések. Mit gondolnak fogyasztóink? PULSE POLL 1 napos átfutás

30 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 30 Szegmentáció és Szegmens Mély Profilkészítés – A kulcs szegmenseidnek a mélyebb és részletesebb megértése, miként változnak idővel, miként reagálnak a marketing aktivitásra Megközelítés: A Közösségi Panelek használata a kulcs szegmenseid mélyebb megértése céljából. Kvalitatív és kvantitatív technikák használata a motivációk jobb megértése érdekében, a marketingérzékenység feltárása, illetve az időbeni változások nyomon követése érdekében. Töltsd fel a Közösségi Paneled a fontosabb szegmenseid tagjaival Szűrés/ szegmens profil Tag Vondd be Őket kval/kvant tanulmányokba. Minden adat az egyéni paneltagot követi, ezért mélyebb szegmens profilozást tesz lehetővé. Az eredmények elemzése és mélyebb insight-ok feltárása a szegmensről

31 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 31 Basket Boost („Kosár Löket”) – a kosarad méretének vagy a bolti részesedésednek a növelése azon ügyfeleid motivációinak megértése útján akik a konkurenciánál is vásárolnak. Megközelítés: rendszeres napló vezetés az ügyfelek vásárlási szokásai mentén, beazonosítva az „leveszített értékesítéseket”. Nézz utána a kategória „elveszett értékesítéseknek”, indíts fórumokat a versenytárs vásárlóinak körében, a motivációik, illetve a korlátok megértése érdekében. Analyse forums to identify a list of market barriers then quantify using Synovate Barriers analysis Identify customers that are also spending at competitors and create forums to understand the motivations. Key BarriersBarrier ImpactNorm Availability-1057 Price410 Product324 Promotion-24

32 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 32 Transactitude („Tranzakttitűd”)– tranzakciós adatok illesztése az attitűd adatokhoz, az igazság feltárása érdekében abban, hogy mi a különbség abban amit a fogyasztók állítanak és amit valójában tesznek Megközelítés: Eddig, már tudod az ügyfeleidről, hogy mit vásárolnak vagy éppen mit tesznek (a saját belső adatbázisod alapján), VAGY tudod már mit gondolnak, preferálnak, szándékoznak és hisznek (a felmérések alapján). Most mindkettő meglehet egyszerre, ezzel megszüntetve annak misztériumát, hogy az emberek tényleg azt teszik amit mondanak. Ugyanakkor, megtanulhatod mit tesznek a legjobb ügyfeleid a konkurenciával is. Az egyén szintű tranzakciós adatokat összefésülhetők a felmérési adatokkal, ugyanarra az egyénre vetítve. Így nyomon követhető, hogy a felmérésben nyilatkozó ügyfél, mit tesz / vásárol/ használ a valóságban. Pontos magatartás modelleket lehet kreálni, előrejelzés adatokat kalibrálni, „share-of-vallet” becslés (konkurenciára is), stb. Import transactional data on individual level from customer databse and match with that individual in the CP database ELŐTTE Ügyfél adatbázis Közösségi Panel adatbázis Tranzakciós és attitűd adatok futtatása azonos táblázatban / riportban / adathalmazban

33 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 33

34 © Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 34 köszönöm a figyelmüket! Our Curiosity Is All Yours.


Letölteni ppt "© Synovate 2010 12.00 8.70 5.48 4.63 8.24 5.73 5.27 10.7012.200.50 3.41 1 Kutatás 2.0 és amit itthon még nem használunk Közösségi panelek a márka portfolió."

Hasonló előadás


Google Hirdetések