Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 A TIOP-1.1.1 pályázat SNI csomagjai  Gépi beszédfelismerés  Digitális tananyagok akadálymentesítése sajátos nevelési igényű tanulók számára  SNI IKT.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " A TIOP-1.1.1 pályázat SNI csomagjai  Gépi beszédfelismerés  Digitális tananyagok akadálymentesítése sajátos nevelési igényű tanulók számára  SNI IKT."— Előadás másolata:

1  A TIOP pályázat SNI csomagjai  Gépi beszédfelismerés  Digitális tananyagok akadálymentesítése sajátos nevelési igényű tanulók számára  SNI IKT munkaközösségünk tevékenysége  Eszközök, szoftverek kipróbálása

2  SNI Inagyothallók számára  SNI IIsiketek számára  SNI IIIgyengénlátók számára  SNI IVvakok számára  SNI V mozgássérültek számára A pályázat eszközspecifikációja öt SNI csomagot határozott meg, amelyekre a testi- érzékszervi fogyatékkal élő tanulók jogosultak

3 Egy tanulóra Ft értékben lehetett választani a csomag tartalmából. Minden csomag tartalmazott egy tanulói laptopot.

4  Laptop  Digitális diktafon  Vezeték nélküli fülhallgató  Szavazó szett

5  Laptop  Élőbeszéd konvertáló szoftver specifikáció: magyar nyelvű élőbeszédet szöveggé konvertáló szoftver

6  Laptop  Dokumentumkamera  Monitor 19’’  Képernyő felolvasó szoftver  Képernyő nagyító szoftver

7 Dokumentumkamera

8 Képernyő felolvasó szoftver JAWS for Windows Képernyő nagyító szoftver MAGic  Magyarítás (honosítás)  Profivox beszédszintetizátor (BME) Információ: Informatika a Látássérültekért Alapítvány

9 Képernyő nagyító szoftver Zoom Text

10  Laptop  Vakbarát számítógép  Hordozható Braille kijelző  Képernyő felolvasó szoftver Információ: Informatika a Látássérültekért Alapítvány

11 Vakbarát számítógép PacMate QX440 Hordozható braille kijelző tech.hu/termekek/acrive-braille

12  Laptop  Fejegér szett  Szemegér szett  Speciális billentyűzet  Speciális ültetőszék

13 Fejegér SmartNav HeadMouse

14 Szemegér

15 Speciális billentyűzet, egér

16 Érintőképernyő Technológiák  rezisztív  kapacitív

17 Érzékszervi fogyatékkal élők esetében a részben még funkcionáló kommunikációs csatorna támogatásával, illetve a nem funkcionáló kommunikációs csatorna helyettesítésével

18  TIOP  TÁMOP  TÁMOP

19  Beszédszintetizátor: szöveget konvertál beszédhanggá  Élő beszéd írott szöveggé konvertálása az előző ellenkezője

20  Legyen beszélőfüggetlen  Minden szót ismerjen fel  Legyen pontos  Az írott szöveg közel azonos időben jelenjen meg a képernyőn

21  Beszélőfüggetlen  Rögzített, zárt szótárral képesek dolgozni (pl. szakszavak)  Jó pontossággal működnek  Az írott szöveget közel azonos időben képesek megjeleníteni  Több nyelvet ismernek  Öntanulásra képesek Speech Magic

22  Beszélőfüggetlen  Valós idejű gépi fonéma felismerésre és azonosításra képes  Képes a felismerés eredményének és mértékének valós idejű grafikus megjelenítésére, s ez  Képes a felismerés eredményének és mértékének valós idejű grafikus megjelenítésére, s ez a megfelelő beszédszervi mozdulat tudatosítását eredményezi a gyermekekben BeMe

23 IKTA-4 pályázat Gépi tanulás és alkalmazása a beszédjavítás terápiában Szegedi Tudományegyetem Informatikai tanszékcsoport Szegedi Tudományegyetem JGYTF-i Kar Gyakorló Általános Iskola Óvoda, Általános Iskola és Diákotthon Kaposvár

24 Szóadatbázis elkészítése

25 Szógyakoriság vizsgálat - szóadatbázis szűkítése 2000 szóra Szógyakoriság vizsgálat - szóadatbázis szűkítése 2000 szóra Szóadatbázis szűkítése a fonetikai törvényszerűségek figyelembevételével 204 szóra Szóadatbázis szűkítése a fonetikai törvényszerűségek figyelembevételével 204 szóra

26 Képes bemondólap Hangadatbázis létrehozása  200 ember hangfelvétele  Emberenként 204 szó  Öt különböző karakterisztikájú mikrofon  Összesen szó

27 Hanganyag fonémaszintű szegmentálása szegmentált fonéma

28 A program beszédjavítás terápia moduljának tervezése  Menü- és almenüpontok meghatározása, a hozzájuk tartozó funkciók tervezése  Grafikus felület tervezése

29 Saját készítésű digitális tananyagok akadálymentesítése SNI tanulók számára Mit értek ez alatt? A digitális tartalmakba olyan segítő szoftveres funkciók beépítését, amelyek lehetőséget adnak a tanórán való aktív részvételre, megkönnyítik, segítik a tananyag megértését, elsajátítását.

30 Akadálymentes technikákra jó lehetőséget kínál a Lapoda multimédiaszerkesztő szoftver


Letölteni ppt " A TIOP-1.1.1 pályázat SNI csomagjai  Gépi beszédfelismerés  Digitális tananyagok akadálymentesítése sajátos nevelési igényű tanulók számára  SNI IKT."

Hasonló előadás


Google Hirdetések