Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nemzeti Külgazdasági Hivatal 2012. május 8-10. Kolozsvári István, MBA vezető külgazdasági szakdiplomata Prága Üzleti lehetőségek Csehországban.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nemzeti Külgazdasági Hivatal 2012. május 8-10. Kolozsvári István, MBA vezető külgazdasági szakdiplomata Prága Üzleti lehetőségek Csehországban."— Előadás másolata:

1 Nemzeti Külgazdasági Hivatal május Kolozsvári István, MBA vezető külgazdasági szakdiplomata Prága Üzleti lehetőségek Csehországban

2 Csehország kedvező földrajzi fekvése

3 Általános adatok Hivatalos megnevezésCseh Köztársaság Államformaköztársaság FővárosPrága ( ) Terület km² Népesség10,5 millió Nemzetiségi megoszlás 94% cseh, 2% szlovák, lengyel, német, morva, magyar, roma és más nemzet összesen 4%. kb magyar Vallási megoszlás római katolikus 39%, protestáns 3%, ortodox 3%, huszita 3%, felekezeten kívüli 40%, egyéb 10%. Európa legateistább országai közé sorolják, a 2001-es népszámláláskor lakosságának nagyobb része ateistának vallotta magát Hivatalos nyelv cseh ÁllamfőVáclav Klaus MiniszterelnökPetr Necas Hivatalos pénznemCseh korona ( 1 CZK kb. 12 HUF) (1 EUR 24,59)

4 Lakosság millió fő 10,5210,5 A GDP növekedése folyó áron % -4,72,71,7 Az infláció (CPI) % 1,01,51,9 Munkanélküliségi ráta % (adott év végén) 8,09,08,6 Áruexport értéke (milliárd EUR) 80,9100,3116,6 Áruimport értéke (milliárd EUR) 75,395,5108,9 Áruforgalom egyenlege (Mrd. EUR) 5,64,87,7 Államadósság GDP %-a 32,4836,6439,38 Költségvetés egyenlege GDP százalékában -5,3-4,8-3,7 Közvetlen működő tőke állománya összesen (Mrd. EUR) 96,152N/A A cseh gazdaság főbb mutatói

5 A Cseh GDP alakulása % y/y+3,8+4,7+6,8+7,0+5,7+3,1-4,7+2,7

6 GDP vásárlóerő paritáson Csehország vásárlőerő-paritáson mért egy főre jutó GDP-je eléri az EU-27-ek átlagának 82%-át

7 Foglalkoztatottság : 64% darab KKV Bruttó átlagbér : CZK (cca HUF) Bruttó átlagbér Prágában : CZK (cca HUF) Áfa: 14 és 20% (2013-tól 15 és 21%) Szja : 15% Társasági adó : 19% Alapkamat 2010 óta : 0.75% A lakosság devizában történő eladósodása : 0.1% fő dollár milliomos 2011-es adatok

8 Csehország legnagyobb kereskedelmi partnerei

9

10 KIVITELBEHOZATALEGYENLEG Összesen 2,475 (Mrd.) 2,969 (Mrd.) 2,135 (Mrd.) 2,350 (Mrd.) Élelmiszer, ital, dohány 200,3217, ,425,349,1 Nyersanyagok 34,662,122,628,812,033,3 Energiahordozók40,345,4116,393,7-76,0-48,3 Feldolgozott termékek 960, ,91153,3113,4426,0 Gépek, gépi berendezések ,3905,9471,8340,1 A magyar-cseh külkereskedelem áruszerkezete (M EUR) Forrás: KSH Külkereskedelmi statisztika

11 Változás az előző évhez viszonyítva és a forgalom megoszlása INDEX, 2010=100%MEGOSZLÁS, % KIVITELBEHOZATALKIVITELBEHOZATAL Összesen 119,97110, Élelmiszer, ital, dohány 108,6096,237,327,17 Nyersanyagok179,27127,352,091,22 Energiahordozók112,8380,621,533,99 Feldolgozott termékek 131,85114,4242,6649,07 Gépek, gépi berendezések 111,17111,3946,4038,55

12 elsősorban cseh KKV-k esetén cseh nyelvű bemutatkozó levél ajánlott cseh (és angol) nyelvű honlap Piaci sajátosságok, üzleti környezet: alapvetően nyitottak külföldi partnerek felé, bizalmi elv fontos pragmatikus megközelítés viszonylag kiszámítható gazdaságpolitika, adórendszer, ügyfélbarát (adó)hatóság magas minőségi követelmények fizetési morál jó, de új kapcsolat esetén érdemes ellenőrizni a partnert a rövid távú nyereségérdekelt hozzáállást nem díjazzák Interneten sok információ hozzáférhető – Cseh nyelven – jól működő szakmai szövetségek, értékes adatbázisok, statisztikák, tanulmányok Adottságok, piaci sajátosságok

13 Prágai Külgazdasági Iroda szolgáltatásai  Tanácsadás, tájékoztatás Szolgáltatásnyújtással, termékexporttal kapcsolatos tájékoztatás, tanácsadás Tájékoztatás az adott tevékenység végzéséhez szükséges bejelentésekről, kérelmekről eljárásról Tájékoztatás a vonatkozó jogszabályokról Magyarul beszélő cseh adótanácsadó/könyvelő/tolmács és ügyvédi irodák elérhetőségei  Kereskedelemfejlesztés, befektetések ösztönzése Export tanácsadás (potenciális vevők listája cseh adatbázisból, szakszövetségek asatbázisaiból), piaci sajátosságok, értékesítési csatornák Tájékoztatás csehországii vállalkozás alapításról – magyar tőkekivitel Magyarországi cseh befektetések ösztönzése – külföldi tőke behozatal Cseh import beszállítói igény esetén magyar szállítók kiajánlása Közreműködés vásárok,üzletember találkozók, egyéb üzleti rendezvények szervezésben (B2B)

14 elektronika (IT, szoftver, háztartási gépek – alkatrészek) gép- és autóipar, autóipari berendezések élelmiszeripar (húsipari termékek, italok, konzerv, zöldség-gyümölcs, édesség, étrend-kiegészítő) gyógyszeripar, gyógyászati termékek, kozmetikumok természetgyógyászati termékek egészségügyi termékek (implantátum, segédeszköz) játékok, ajándéktárgy mezőgazdasági termékek (facsemeték, műtrágya, növénytáp, állateledel, állattenyésztés, tojástermelés) bútoripar textilipar, cipőipar (cipőkellékek) kézműves ipar vegyipar papíripar fémfeldolgozó ipar (alumínium, acél) szerelvénygyártás technológiai transzfer (know-how) szolgáltatások befektetések Cégeink piacra jutási, illetve piacbővítési igényeinek évi ágazati megoszlása igen szerteágazó :

15 2011. évi vállalati megkeresés-profilok (magyar)

16 SALIMA - 2 évente,élelmiszeripari,sütőipari és csomagolás technológiai regionális szakvásárSALIMA MSV Brno - Nemzetközi Gépipari SzakvásárMSV Brno STYL és KABO - divatSTYL és KABO IBF - Nemzetközi Építőipari Vásár SHK BRNO - Nemzetközi Szaniter, Fűtés-, Klímatechnikai és Épületgépészeti Szakvásár MOBITEX - Nemzetközi Lakáskultúra-kiállítás URBIS TECHNOLOGY - Település és városfejlesztési technológiák, szolgáltatások nemzetközi szakvására URBIS INVEST - Beruházások, üzleti lehetőségek, térségfejlesztés nemzetközi szakvásáraIBF Amper - nemzetközi elektrotechnikai és elektronikaiAmper TechAgro - mezőgazdasági gépek szakvásáraTechAgro Biomasa - megújuló energia a mezőgazdaságban és az erdészetbenBiomasa Bike Brno - ciklisztikaBike Brno NEMZETKÖZI VÁSÁROK,BRNO

17 Célcsoport/Üzleti szektorok :  ·Élelmiszeripar,Élelmiszeripari csomagolástechnika  ·Bio-, nanotechnológia, információs és kommunikációs technológia  ·Élelmiszerek, ideértve a specialitásokat, csemegéket, félkész termékeket, adalékanyagokat és fűszereket  ·Szeszes és alkoholmentes italok  ·Gépek és berendezések a tej-és húsiparban, a zöldség-és gyümölcsfeldolgozáshoz, tésztafélék és édességek, valamint szeszes-és alkoholmentes italok gyártásához  ·Élelmiszeripari gépek és technológiák  ·Csomagoló eszközök és csomagolástechnológia  ·Mérlegek, mérő és laboratóriumi technika  ·Hőtő-és fagyasztó berendezések  ·Malomipari pék-és cukrász termékek kiskereskedelem, szállodák részére NEMZETKÖZI VÁSÁROK,SALIMA,BRNO

18 Fontosabb honlapok MagyarországMagyarország CsehországCsehország NKH/HITA Csehország információs honlap: CzechTrade A CzechTrade a külföldi cégek/érdeklődők számára Cseh Üzleti Partnerkereső szolgáltatást működtet (magyarul is!) Erre az alábbi oldalon található adatlapon lehet regisztrálni és üzleti partnereket keresni: A cseh beszállítót vagy termékeket kereső magyar cégeknek a linket javasoljuk. A lap cseh, szlovák és angol nyelvű. Az ajánlatok megtekintéséhez/ajánlattételhez regisztráció szükséges. Cégek ellenőrzése a oldalon (csak Cseh nyelvű)www.justice.cz Cseh Gazdasági Kamara :

19 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Kolozsvári István – vezető külgazdasági szakdiplomata Magyarország Nagykövetsége Külgazdasági Iroda Pod Hradbami 17 Praha Tel:


Letölteni ppt "Nemzeti Külgazdasági Hivatal 2012. május 8-10. Kolozsvári István, MBA vezető külgazdasági szakdiplomata Prága Üzleti lehetőségek Csehországban."

Hasonló előadás


Google Hirdetések