Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

FENNTARTHATÓ ÉLETMÓD TÖBB MINT KÖRNYEZETTUDATOSSÁG

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "FENNTARTHATÓ ÉLETMÓD TÖBB MINT KÖRNYEZETTUDATOSSÁG"— Előadás másolata:

1 FENNTARTHATÓ ÉLETMÓD TÖBB MINT KÖRNYEZETTUDATOSSÁG

2 MÁRKÁINK 3 gyárral rendelkezünk 1623 munkavállaló
a hazai leányvállalat 1991-ben jött létre budapesti központtal Magyarországon több mint 25 márkával vagyunk jelen 3 gyárral rendelkezünk 1623 munkavállaló Adományozásra fordított összeg 2012-ben meghaladta a 71 millió forintot

3 Magyarországi gyáraink
4/4/2017 Magyarországi gyáraink GYÁRAINK Az Unilever Magyarországon három gyárral rendelkezik: a Nyírbátori Háztartás-vegyipari és Kozmetikai Gyárral, a Veszprémi Jégkrémgyárral és a Röszkei Élelmiszergyárral. A vállalat hazánkban több mint 1600 munkavállalót foglalkoztat. Nyírbátori Háztartás-vegyipari Gyár Európa egyik legmodernebb háztartás-vegyipari üzemében mosogatószerek, fertőtlenítők, felülettisztítók, WC tisztítók, folyékony súrolószerek, általános tisztítószerek és öblítőszerek készülnek. Röszkei Élelmiszergyár Az Unilever Röszkei Élelmiszergyárában levesek, alapok, ételízesítők, leveskockák és sütőzacskós termékek készülnek. Veszprémi Jégkrémgyár A Veszprémi Algida Jégkrémgyár az Unilever egyik legmodernebb, stratégiai fontosságú jégkrémgyára a közép-kelet-európai régióban.

4 UNILEVER FENNTARTHATÓSÁGI TERV

5 FELÉRE CSÖKKENTENI KÖRNYEZET- NÖVELNI POZITÍV TÁRSADALMI SZEREPÜNKET
4/4/2017 3 FŐ CÉLKITŰZÉS 2020-IG FELÉRE CSÖKKENTENI KÖRNYEZET- TERHELÉSÜNKET MEGDUPLÁZNI ÁRBEVÉTELÜNKET We launched our ambitious Plan in 2010 with 3 big goals , all to be achieved by 2020: Help more than a billion people take action to improve their health and wellbeing Halve the environmental footprint of our products Source 100% of our agricultural raw materials sustainably We have now completed two years of our 10 year Plan. As with any large project, the first year is the year in which you benefit from all the work that went in to the project before you launched, and the low-hanging fruit is harvested. That means the second year is always much more difficult. With this agenda there are few quick wins, a lot of hard work and many tough decisions. NÖVELNI POZITÍV TÁRSADALMI SZEREPÜNKET

6 MEGKÖZELÍTÉSÜNK ALAPJA
4/4/2017 MEGKÖZELÍTÉSÜNK ALAPJA TÁRSADALMI GAZDASÁGI KÖRNYEZETI Minden márka Minden ország For those of you who may be less familiar with our Plan, let me start by explaining the 3 things that make it distinctive: First it spans all our brands in all the countries where we sell them, not just a few specialist niche products. Second, when it comes to the environment, we take responsibility not just for the direct impacts of our factories but across the lifecycle – from the sourcing of raw materials all the way through to the energy and water needed by people to cook, clean and wash with our products. Third, for Unilever, sustainability isn’t just about the environment. There are social and economic dimensions too. Our products make a difference to people’s health and well-being and our supply chain supports the livelihoods of millions. Felelősség a teljes termék-életciklusra vonatkozóan Több mint környezettudatosság

7 FENNTARTHATÓSÁG? MIÉRT JÓ EZ NEKÜNK?
The business case for sustainability FENNTARTHATÓSÁG? MIÉRT JÓ EZ NEKÜNK? FOGYASZTÓK MEGNYERÉSE A MUNKAVÁLLALÓK ÖSZTÖNZÉSE KÖLTSÉG MEGTAKA-RíTÁS EGYÜTTMŰKÖDÉS A VEVŐINKKEL PIACOK FEJLESZTÉSE TERMÉKINNOVÁCIÓ 7

8 CÉLKITŰZÉSEINK CíMSZAVAKBAN
Az emberek egészségének és jólétének javítása Környezetterhelés csökkentése Az emberek megélhetésének segítése EGÉSZSÉG ÉS HIGIÉNIA TÁPLÁL-KOZÁS ÜVEGHÁZHA-TÁSÚ GÁZOK VíZ HULLADÉK FENNHARTHA-TÓ FORRÁSOK JOBB MEGÉLHETÉS ÜHG csökkentése a bőr- és hajápolás során Hasmenéses megbetegedések csökkentése Vízmennyiség csökkentése a mezőgazdaságban Szívegészség népszerűsítése Csomagolás csökkentése Fenntartható pálmaolaj Gazdák megsegítése ÜHG csökkentése a ruhamosás során Vízmennyiség csökkentése a mosásnál Szájhigiénia népszerűsítése Fenntartható papír Kisvállalkozások segítése Sócsökkentés Csomagolás hasznosítása Önbecsülés növelése Telített zsírok mennyiségének csökkentése ÜHG csökkentése a gyártásban Vízmennyiség csökkentése a bőr-és hajápolásban Csomagolás újrahasznosítása Fenntartható szója Transzsírsav-tartalom csökkentése ÜHG csökkentése a szállítás során Vízmennyiség csökkentése a gyártásban Biztonságos ivóvíz biztosítása Hulladékcsökken-tés a gyártás során Fenntartható tea ÜHG csökkentése a hűtők esetében Utántöltők révén keletkező hulladék kezelése Fenntartható zöldségek, gyümölcsök Cukortartalom csökkentése Fenntartható kakaó Kalória csökkentése PVC elkerülése Fenntartható cukor, napraforgó és repce olaj & tej Táplálékinformá-ciók feltüntetése

9 SIKEREK 3 KULCSTERÜLETEN
4/4/2017 SIKEREK 3 KULCSTERÜLETEN KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT Y2 Report címszavakban TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

10 Termékfejlesztés KÖRNYEZETTERHELÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT TÁRSADALMI
4/4/2017 Termékfejlesztés 1 Rinse: A few years ago we developed a fabric conditioner called ‘One Rinse’. With this product consumers only need one bucket for rinsing out detergent residues rather than three buckets, saving time, effort and up to half the water per wash, around 30 litres, if used correctly.In 2012 One Rinse products were used in 1.4 billion washes in 28.7 million households worldwide, a 66% increase on 2010. Compressed deo: By compressing the 150ml can into the 75ml version, we have used less metal on the pack and less gas inside; significantly reducing the impact on the environment. On average we have reduced the metal used by approximately a quarter and now use less than half the gas in each compressed deodorant can. Dry shampoo: our new dry shampoos do not need hot water when used and in 2012 grew by over 19% in sales KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

11 Magyarországi gyáraink
GYÁRAINK MAGYARORSZÁGON 2012-ben Magyarországon a gyártásból származó tonnára vetített C02-kibocsátásunkat 7%-kal csökkentettük 2011-hez, és 72%-kal 2008-hoz viszonyítva. 2012-ben tonnára vetített vízfelhasználásunkat 4%-kal csökkentettük 2011-hez, és 8%-kal 2008-hoz képest Magyarországon. A hulladék csökkentésére és újrahasznosítására irányuló projektjeinknek köszönhetően a tonnára vetített gyártásból származó hulladék mennyisége 2012-re 54%-kal csökkent 2011-hez, és 77%-kal 2008-hoz képest. KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

12 Új hűtőház A Veszprémi Algida Jégkrémgyárában
2,2 milliárd forint összértékű beruházás paletta kapacitású hűtőház kapcsolódó épületekkel 100 tonnával csökkent a C02 kibocsátás Greennovációs Nagydíj 2013 KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

13 új logisztikai beruházás
2014 végéig 200 millió kilométerrel kevesebb megtett út Európában évi tonna szén-dioxiddal csökken az Unilever logisztikai hálózatának károsanyag-kibocsátása Magyarországon 7,4 millióval kevesebb futott kilométer KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

14 Green office: AZ UNILEVERÉ A LEGZÖLDEBB IRODA
Budapesti irodánkban: 2011 az újrahasznosítható, szelektíven gyűjtött hulladék aránya 35% az összes hulladékból, a teljes irodai hulladék mennyisége 19%-kal, az elektromos áram felhasználása 14%-kal, a repülőgépes utazásokból származó CO2 kibocsátás 20%-kal, és a papír felhasználás pedig 20%-kal csökkent 2012 a teljes irodai hulladék mennyisége 8%-kal, az elektromos áram felhasználása 7%-kal, a repülőgépes utazásokból származó CO2 kibocsátás 6%-kal, és a papír felhasználás pedig 35%-kal csökkent KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

15 TERMÉKFEJLESZTÉS AZ EGÉSZÉGÉRT
Koleszterinszint csökkentése Telített zsírok csökkentése Sócsökkentés KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

16 Baba és domestos óvd akit szeretsz! PROGRAM
Főtámogatóként csatlakoztunk az Emberi Erőforrások Minisztériumának Egészségügyért Felelős Államtitkársága és az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat influenzafertőzés elleni kampányához. KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

17 DOVE Az önbecsülés javítása
4/4/2017 DOVE Az önbecsülés javítása Dove márkánk célja, hogy segítse a nőket önbecsülésük javításában. A Valódi Szépség Vázlatai című rövidfilmünkben azt mutattuk be, hogy a nők hogyan tekintenek saját szépségükre. A nők önmaguk legnagyobb kritikusai – a hölgyek mindössze 4%-a tartja magát vonzónak (2004-ben ez a szám 2% volt). KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

18 Flora a szívünk egészségéért
2010: Szívbarát Lépések program 2013-ban is szakmai díj: az idei Népegészségügyi Konferencián a kiemelt társadalmi felelősségvállalás nevében szakmai díjjal jutalmazták a programot 2013 : Pirosban a nőkért kampány KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

19 Transzzsírsavtartalom csökkentése
Margarinjaink évek óta nem hidrogénezett növényi olajokból készülnek, így transzzsírsavtartalmuk is elenyésző. Minden margarin termékünk megfelel a nemzetközi irányelveknek a transzzsírsavtartalom tekintetében. KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

20 lamplighter orvos-szakértőkből álló csapat Dolgozói egészség–program
Táplálkozási és a fizikai aktivitási szokások javítása Cél a mentális egészség, stresszkezelő képesség fejlesztése orvos-szakértőkből álló csapat A programban a munkavállalók 70%-a vett részt önkéntes alapon 2012-ben Idén folytatjuk a programot! egészség–program, amely figyelemmel kíséri és támogatja dolgozóink egészségét hónapos periódusokban célja a táplálkozási és a fizikai aktivitási szokások javítása, a mentális egészség, illetve a stresszkezelő képesség fejlesztése minden dolgozó számára elérhető a budapesti irodában orvos-szakértőkből álló csapat KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

21 Delikát főzzön játszóteret!
4/4/2017 Delikát főzzön játszóteret! 2012-ben átadtuk a 46. EU -konform játszóteret. A „Főzzön játszóteret!” program keretében az elmúlt hat évben összesen 230 millió forintot fordítottunk játszóterek építésére. KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

22 RAMA PROGRAM A GYERMEKÉHEZÉS ELLEN
Együttműködés a Gyermekétkeztetési Alapítvánnyal 10 Ft minden eladott Rama termék árából az éhező gyermekeknek 10 millió Forint támogatás KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

23 NAGYCSALÁDOSOK TÁMOGATÁSA
Együttműködés a Nagycsaládosok Egyesületével Több mint 2,7 millió forint az Egyesületnek 2013-ban Közös akció a Coop lánccal: minden Coop üzletben eladott Unilever termék után az Unilever egy forintot ajánlott fel az Egyesület számára KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

24 EGYÜTTMŰKÖDÉS AZ ÉLELMISZERBANKKAL
2500 karton termék felajánlása az Élelmiszerbank Adománykonvoj akciójához Több mint 2,5 millió forint értékű élelmiszer A vállalat idén eddig mintegy 42 millió forint értékben adományozott termékeket a rászorulóknak. KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

25 AZ UNILEVER IGAZOLTAN SOKSZíNŰ VÁLLALAT
Az Unilever elnyerte az mtd Tanácsadó Közösség TOP10 díja, amivel a leginkább sokszínű és családbarát vállalatokat díjazták Az értékelés az mtd által kifejlesztett Esélyegyenlőségi és sokszínűségi, illetve a Családbarát munkahely index eredményén alapul. Az idei díj az Unilever Magyarország Kft. második rangos elismerése 2011 után. KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS KÖRNYEZETTERHELÉS CSÖKKENTÉS EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA EGÉSZSÉG ÉS JÓLÉT JAVÍTÁSA TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS TÁRSADALMI SZEREPVÁLLALÁS

26 A LEGNEHEZEBB FELADAT: felhasználói szokások változása
4/4/2017 A LEGNEHEZEBB FELADAT: felhasználói szokások változása NYERSANYAG 26% FELHASZNÁLÁS 68% GYÁRTÁS 3% SZÁLLÍTÁS 2% LEBOMLÁS 1% LEBOMLÁS 1% A VÁLTOZÁS 5 MOZGATÓRUGÓJA A VISELKEDÉS MEGVÁLTOZTATÁSÁHOZ

27


Letölteni ppt "FENNTARTHATÓ ÉLETMÓD TÖBB MINT KÖRNYEZETTUDATOSSÁG"

Hasonló előadás


Google Hirdetések