Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁgnes Csonkané Megváltozta több, mint 9 éve
1
A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem) PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat Eredeti értelmük: KIÁLLÍTÁS Eredménybemutató, az elért eredményeket kívánja bemutatni egy-egy meghatározott területen. – másik értelmezés – Egy-egy vállalat vagy csoport vagy egy ország termékbemutatója egy adott vásáron (szintén kiállításnak nevezik) Rochy Anna
2
A vásárok fajtái A legáltalánosabb és legrégibb szakvásár típus az ún. többszakos vásár. Pl. BNV A leggyakoribb szelektálás, hogy termelőeszköz vagy fogyasztási cikk szakvásár kerül-e megrendezésre. Vertikális szakvásárok— 1-2 árucsoport árukínálata szerepel, a látogatói szakemberek, akik a termékcsoportban érdekelt kereskedők. (a nagyközönséget kizárják) Marketingcélokat is szolgál (ezért a helyszíni értékesítés célja sokszor a háttérbe szorul), és előtérbe kerül a piackutatás és a konkurencia figyelés. Rochy Anna
3
Horizontális (vagy tematikus) szakvásárok itt a szervező elv 1-1 felhasználói vagy fogyasztói réteg speciális információigénye. egymástól látszólag nagyon távol eső termékcsoportok vagy szolgáltatások is bekerülhetnek azonos vásárra (pl. egy szabadidő kiállítás-vásár, ahol a barkácsszerszámoktól, a sportszereken át az üdülésig minden szerepelhet, ami a szabadidő eltöltéséhez igénybe vett termék vagy szolgáltatás). Ez a fajta kiállítás a nagyközönségnek szól, de azért szelektálja a közönséget, főleg az információigény szerint. Rochy Anna
4
Szervezés A kiállítási forgatókönyv elkészítése: Jelentkezés a rendezvényre (területigény, helykihasználási és elosztási terv) Stand kialakítás, (egyediség, vagy típusinstalláció) kiviteli és építési szerződések, megbízások megkötése A standszemélyzet kijelölése: A kiválasztottak alaposan ismerjék a kiállított anyagokat és a vállalatot/vállalkozást Legyenek érvelőképesek és meggyőzőek A külsősöket külön fel kell készíteni! (hostessek) Az állóképességre felkészíteni őket (több nap, hosszú nyitvatartás, sok érdeklődő) Fontos a „közösségként” való működés (csapatmunka)! Rochy Anna
5
A termékek kiválasztása: Pontos és lezárt terméklista Nem mindent kell megmutatni és főleg ne a legismertebb terméken legyen a hangsúly!!! Csomagolás, szállítás és biztosítás Akció, PR és reklámterv: Szakszerű és pontos tervet, forgatókönyvet igényel Show jellegű akciók tervezése a kiállításra Szakmai napokon, vitákon, konferenciákon említeni a részvételt Akár sajtótájékoztató előtte és/vagy utána Rochy Anna
6
A kiállítás előtti napon mindenki egy rövid eligazításon vesz részt, ahol újból elhangzik a kiállítás célja, kinek mi a feladata, melyik helyzetben mit és hogyan kell csinálni. Kinek mit adunk, az egyszerű szórólaptól kezdve a szendvicsen át az ajándékig. Ez a beszélgetés elsősorban a látogatók fogadásáról szól, mivel a fogadás minősége kommunikálja a kiállító cég minőségét is. Az eligazítás legfontosabb célja, hogy a "miért vagyok itt" kérdésre minden munkatárs pontosan ugyanazt a választ adja. Célszerű mindent elpróbálni, ne a nyitást követően tolongás közben derüljön ki, hogy pl. egy anyag átadásához a miniszoknyás munkatársunknak rendszeresen át kell másznia a pult előtti díszítésen. (valós élmény tapasztalat ) Rochy Anna
7
„BÚJNI” a netet és keresni, olvasni (szakirodalmat), informálódni, kutatni, elemezni megnézni már meglévő kiállítások és vásárok képi és információs anyagát, érdeklődni olyantól akinek már van tapasztalata a(z új) dolgokban stb. És csapatban dolgozni, másképpen nem is megy! Rochy Anna
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.