Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁrpád Fábián Megváltozta több, mint 9 éve
1
PROJEKTMENEDZSMENT
2
Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
3
Stratégiák hierarchiája Külső belső tényezők Jövőkép Célkitűzések Konkrét célok Stratégiai programok Projektek
4
Programok csoportosítása Beruházási pr. Új létesítmény, rendszer létrehozása Kutatási és fejlesztési pr. Új termék, technológia, piac Szellemi szolgáltatások Dolgozók képzése
5
Program menete Projekt elvállalása Meghatározás Tervezés Kivitelezés Átadás Értékelés
6
Projektszponzor Erőforrások feletti rendelkezés Képviselet ellátása Ellenőrzés Engedélyek megadása Értékelés, változtatás Értékelés irányítása A projekt lezárása Programmenedzser A csapat megszervezése Tervek előkészítése Motiválás Projektszponzor tájékoztatása Jelentések készítése Folyamatos „jelenlét”
7
Programok lehetséges kockázatforrásai 1. Emberi5. Jogi 2. Technikai6. Fizikai 3. Politikai7. Környezeti 4. Pénzügyi KOCKÁZATI JEGYZÉK FeladatMi hiúsulhat meg Kockázat értékelése Érintett paraméte- rek Korai figyelmez- tető jelek Megoldás
8
Menedzselés Ha egyedül dolgozunk Napi célok Időbeosztás Készüljünk fel a nehézségekre Jelöljük ki a „lelkiismeretünket” Csapat menedzselése Egyensúly megteremtése a teendő az egyén és a csapat között Feladatok kiosztása időben, egyértelműen
9
A projekt átadása Folyamatos kapcsolattartás a megrendelőkkel Egyeztetés, folyamatos informálás A termék bemutatása A végleges felhasználó betanítása Ügyfélszolgálat
10
KONFLIKTUSKEZELÉS
11
Konfliktus Ha két vagy több érintett fél közül valamelyik azt érzékeli, hogy mások negatívan viszonyulnak valamihez, ami számára fontos.
12
A konfliktus megítélése HAGYOMÁNYOS VEZETÉS MODERN VEZETÉS Negatív jelenség Szervezetek természetes velejárója Elkerülendő rossz Bátorítják a felszínre kerülést Harmóniát kell kialakítani A konfliktus harmónia egyensúlya
13
A konfliktus kialakulásának folyamata 1. Megelőző helyzet 2. Konfliktus észlelése 3. Konfliktus kezelési módja 4. Konfliktus alatti tényleges viselkedés 5. Következmények
14
A MINŐSÉG KÉRDÉSEI
15
A minőség meghatározása „Az egyformaság és a megbízhatóság előre látható szintje alacsony költségek mellett és a piacnak megfelelően.” – Deming „Ami megfelelően használható.” – Juran „Megfelelés a követelményeknek.” – Crosby „Jó minőség az, ha rendelkezünk azokkal a technikákkal és specifikációkkal, amelyek lehetővé teszik, hogy a vevő kimondott és látens igényeit kielégítsük.” – General Electric
16
A minőség fejlődése TQM MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI RENDSZER GYÁRTÁSKÖZI ELLENŐRZÉS: mintavételes ellenőrzés VÉGELLENŐRZÉS: minden darabos ellenőrzés MENNYISÉGI KÉRDÉSEK: nem minőségi kérdések
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.