Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZalán Kerekes Megváltozta több, mint 9 éve
1
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
2
Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé Tantárgyi időkeret tantestületi átdolgozása Művészeti nevelés integrált tantárgyi keretének 1-6. évfolyamon való bevezetése Szabadon választható időkeretek felhasználásának tantestületi döntése Innováció érzékeny magatartás Tantárgyi lobbi kiiktatása Módszertani felkészülés –minden nevelő: hatékony tanuló megismerési technikák, professzionális tanári kommunikáció- Modul tárgyak – tantárgyi modulok helyzetének stabilizálása Működő gyakorlatok, szakirodalom tanulmányozása Szöveges értékelés tantestületi elfogadtatása Szakmai teamek létrehozása Szakmai előfeltevések realizálása ELŐZMÉNYEK
3
Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé A Pedagógiai projekt ismérvei Komplexitás Alkotó jelleg Megismerési és cselekvési egységek Valóságosság – modelláció Produktum alkotás Tanár-diák szerepváltozás, partneri együttműködés Differenciálás Projekt fajtájának megválasztása –sokszínű- esetünkben egy műveltségterület pedagógiai innovációjáról beszélhetünk, illetve a tananyagokhoz részben kapcsolódó témák feldolgozása –háttérismeret- Interdiszciplinaritás szerint: cél egy adott probléma összefüggéseinek teljes körű feltárása Produktuma alapján: tárgy, játék, írásmű, videofelvétel és ezek kombinációja
4
Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé Tanári team résztvevői Ember- és társadalom műveltségi terület tartalmait tanító tanárok, illetve az adott témák szempontjából integrálható kollégák: -team vezető: magyar-történelem szakos általános iskolai tanár -tagok:1 fő: történész -középiskolai tanár-, 1 fő: etika, ember és társadalomismeret szakos tanár –folyamatban, tanító alapvégzettséggel ember és társadalom műveltségi területtel-, 1 fő: rajz szakos általános iskolai tanár, 1 fő: technika- életvitel szakos általános iskolai tanár, 1 fő: biológia szakos általános iskolai tanár, 1 fő: tánc – dráma szakos tanító, 1 fő: Etika- ember és társadalomismeret –középiskolai tanár- foly.- Osztályfőnökök…
5
Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé Tartalmak szinkronizálása történik, illetve a projekt témák választásánál a gyermekek a tanultok modulok felhasználásával kooperálnak 5. évf: a tanulás tanulása – Oroszlány Péter adaptációja- tanít: osztályfőnök Emberiség története –történelem 5. osztály- tanít: műveltségterület szerinti tanító, vagy történelem szakos tanár 6. évf: önismeret – társismeret – tanít: osztályfőnök 6. évf: hon- és népismeret – tanít: rajz és víz kultúra szakos tanár és műveltségterület szerinti tanító Emberiség története –történelem 6. osztály – tanít: műveltségterület szerinti tanító, vagy történelem szakos tanár 7. évf: társismeret – emberismeret – tanít: osztályfőnök 7. évf: etika – társadalomismeret – tanít: etika, ember és társadalomismeret szakos tanár 7. évf: Történelem – tanít: történelem szakos tanár 8. évf: pályaorientáció – jelenkor ismeret tanít: osztályfőnök 8. évf: Történelem – tanít: történelem szakos tanár TARTALMAK TANÍTÁSÁNAK RENDSZERE
6
Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé SZINTETIZÁLÁS… Modulok zárása a team meghatározása szerint, projekt záró produktumok értékelése, 8. évfolyam végén –egy írásmű elkészítése, vagy film bemutatása a tanárokkal való konzultáció után –témavezető választása, mentor tanár-
7
Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé Köszönöm a figyelmet! Bíró Gyula igazgató, szaktanácsadó Móricz Zsigmond Általános Iskola és Óvoda - Nagyrábé Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Intézet – Debrecen e-mail: birogyula@freemail.hubirogyula@freemail.hu tel: 06/30 312-6206
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.